OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Wat een ellende vandaag, een uur gestaan bij Oudenbosch in een afkoelende Benelux, drie en een half uur over Roosendaal - Dordrecht gedaan en nog een hele tijd over Dordrecht - Rotterdam (per bus). Zou om zes uur thuis zijn, was om kwart over tien thuis. :evil:
Ik ging van (Leuven -) Roosendaal naar Rotterdam, met de internationale trein reden we - uitzonderlijk voor deze serie - perfect op tijd, tot dat we Roosendaal uitwaren. Voor Oudenbosch eerst voor de rode, daarna op een zijspoor gezet in Oudenbosch. Vervolgens ging er een stoptrein langs, dat was mij al verdacht, waarom zou een stoptrein voor een op tijd rijdende IC gaan? Daarna gingen de 'deuren los' en werd er later omgeroepen dat er een 'derailement'* was tussen Roosendaal en Dordrecht, maar dat we zo weer verder gingen rijden. Een tiental minuten later bleek het een stroompanne bij Rotterdam te zijn. Er werd gevraagd om de deuren gesloten te houden, omdat treinen zonder verwarming nogal snel afkoelen, ik blij dat de trein goed vol zat. De railcateraar was ondertussen uitverkocht, een paar Marsen en een enkele Fanta Cassis sierde nog zijn assortiment.
Na ongeveer een uur zijn we terug gereden naar Roosendaal, in de trein werd omgeroepen dat Den Haag en Amsterdam via 's-Hertogenbosch bereikbaar waren en Rotterdam kon via Breda nog worden bereikt. Helaas voor veel reizigers reed de 3600 naar Zwolle net weg, dat werd dus sowieso weer +30.
Uit de omroep klonk dat er gratis koffie en thee voorhanden was bij de verkooppunten, jammer dat de verkooppunten er niet waren voorbereid. Koffie tappen is niet de sterkste kant van de Kiosk in Roosendaal. Twee uur later werd geadviseerd de zoveelste IC naar Dordrecht te nemen, echter werd deze omgeleid via 's-Hertogenbosch en Utrecht naar Amsterdam. Aangeraden werd om de stoptrein naar Dordrecht te nemen, deze stopt ondertussen nog wel langs de stoeptegels Oudenbosch, Zevenaar, Lage Zwaluwe en Dordrecht Zuid. Vreselijk. De trein was niet overladen vol. Plezierige verassing. Het toilet was wel defect en jankende kinderen waren ook aanwezig.
Tussen Dordrecht Zuid en Dordrecht klonk uit de omroep dat de trein wellicht door zal rijden naar Rotterdam, dat ging echter niet zo voortvarend als bedoeld. Na enkele minuten toch maar naar de bussen geleid, alwaar het zwart zag van de mensen. Er ging eerst een bus naar het Bredase en vervolgens één naar Roosendaal (terwijl daar een trein vandaan kwam?!), daarna twee naar Rotterdam die al snel gevuld waren. De bus daarna was een stopbus, waar ik een plaats in had weten te bemachtigen, naar Rotterdam. Er werd medegedeeld dat de volgende snelbus pas na een ruim half uur zou komen. Daarna via binnendoorweggetjes in Zwijndrecht (achter- en voorkant) bij het station geweest en Barendrecht station gezocht. Daar zijn we uiteindelijk ook geweest, maar met een touringcarbus door woonstraten heenrijden is niet echt aan te bevelen. Enifn, na een half uur opzoek naar Rotterdam Lombardijen alwaar een medelander erg boos was op de chauffeur omdat we zogenaamd niet in Barendrecht waren geweest, "ik woon daar jonguh, ik weet wat Barendrecht is weetjewel man, daar ben je niet geweest swa". Vervolgens heb ik de arme buschauffeur maar naar metrostation Beurs (ipv treinstation Blaak) geleid en daar de metro (chipkaart had ik al geladen!) genomen naar Capelsebrug. Lijn 195 naar Utrecht begon zijn voorlaatste rit naar Utrecht met drie minuten in de plus, maar dat kon er ook nog wel bij....

Zucht. De kers op de taart van een weekendje weg.

*, dat Nederlands van sommige Belgen...
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen was er toen ik in Dordrecht in de trein stapte van enige verstoring nog geen sprake. Eenmaal in Rotterdam waren er wel aanwijzigingen voor maar werd er niks over gemeld, maar toen ik in Utrecht uitstapte stond daar dat de verstoring tussen Rotterdam en Gouda voorbij was.
Iemand enig idee wat daar aan de hand was, want het enige stuk waar ik onderweg wat vertraging opliep was rond Woerden. En verder nog een kleine vertrekvertraging in Rotterdam, waar zo'n beetje alles vanuit Gouda met +15 arriveerde en dus vertraagd keerde. Viel nog mee, want de trein die op mijn t12723 keert kwam 3 minuten voor vertrektijd binnen.
De t9725 was zelfs helemaal opgeheven, de trein die daarop had moeten keren kwam dan ook pas bij Rotterdam Noord tegemoet.
Helemaal proppen zal het geweest zijn in de t2825, waarvoor een los stelletje werd voorgerangeerd (meer ICM kruiste me pas op Rta, maar als daar nog op gewacht zou zijn had dat inmiddels +15 voor de 2825 opgeleverd)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Men spreekt over een sein- en overwegstoring op Gd-Rtd.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Vanochtend trof ik deze kaartautomaat aan op station Heiloo:

Afbeelding

Zouden de skimmers weer actief zijn geweest in Noord Holland?
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daan »

Zo ziet het er wel uit ja... :?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Kennelijk gaat hij dus buiten werking bij forcering van de noppenplaat?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Kan net zo goed buiten werking gesteld zijn omdat er iemand heeft gebeld. Als ik een automaat in zo'n toestand zie bel ik ook wel even :)
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

- Trein t834 mocht vanmorgen roestrijden, waardoor we even het spoor "richting Venlo" opreden.
- Trein t1941 reed met drie loc's (uit voorzorg :mrgreen:): een loc voorop en twee achterop. In dezelfde trein liepen twee omroepberichten door elkaar (je hoorde zachtjes op de achtergrond dat iemand hetzelfde bericht aan 't vertellen was).
- Tot slot reed trein t843 (met twee VIRM-vietjes) in z'n geheel door naar Maastricht. Voor reizigers naar Heerlen stond in Sittard een V'tje klaar.
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

Marc schreef: - Trein t1941 reed met drie loc's (uit voorzorg :mrgreen:): een loc voorop en twee achterop. In dezelfde trein liepen twee omroepberichten door elkaar (je hoorde zachtjes op de achtergrond dat iemand hetzelfde bericht aan 't vertellen was).
Ik weet niet of het nog steeds dezelfde kapotte loc is als vorige week (dan vraag je je af waarom die loc er van het weekend niet gauw tussenuitgehaald is), maar het was wel te merken dat er extra last werd meegesjouwd. Het optrekken ging behoorlijk langzaam en leverde dan ook een kleine vertraging op.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Een wat summiere omroep in de t2856 bij Gouda: "Over enkele ogenblikken station Gouda, deze trein gaat verder naar Alexander en Centraal".
Ehm ja, in welke plaats...

Verder reed de t1965 met slechts 7 bakken ICRm, dat was toch best knus. Rijden deed 't wel lekker snel: we vertrokken met vertraging uit Rotterdam door de drukte met uit- en instappers, maar kwamen alsnog met -1 in Dordrecht aan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Trein t12561 bestond vandaag uit ICMm-III + ICM-IV + ICM-III, 10 bakken dus. Vertrok pünktlich uit Amf ri Zl. In Zl werden vervolgens de achterste 7 bakken afgekoppeld :roll: Zodat we daarna, in plaats van normaliter 7 of 9 bakken, vandaag met een goed gevulde (mwah, 80-85%), ICMm-III ri Lw vertrokken.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

De volgende IC naar Lw deed ook zijn best om het humeur van de reizigers te laten dalen. Volgens de CTA in Amf had de t12763 +10. Dus staat iedereen braaf op spoor 4a te wachten op wat komen gaat. IC nar Gn komt pünktlich binnen op spoor 2. En even erna komt de IC uit Ut binnen op spoor 1. Niets bijzonders, blijkbaar had de 12767 vertraging, maar de t1767 niet en dan is het logisch dat die eerst binnenkomt. Om 18.08 fluitje op spoor 1/2 en je hoort al wat mensen 'hmm hadden we toch beter de IC naar Gn kunnen pakken', maar wat schetst de verbazing... Achter de IC naar Gn komt de IC naar Lw tevoorschijn :? . Die was dus gespoorwijzigd. Dat roept bij mij een aantal vragen op:
- Waarom roepen ze zulke dingen tegenwoordig niet meer om?
- Waarom blijft de CTA stug volhouden dat de IC naar Lw 10 minuten vertraging heeft (en dus nog steeds aangekondigd staat op spoor 4a)
- Waarom überhaupt spoorwijzigen... Er stond niets op 4a.

Gelukkig bleef de t767 nog even wachten. Het treinpersoneel had gelukkig door dat de hele mensenmassa op spoor 3 niet allemaal voor de stopper was. En passant werd ook nog netjes gewacht op de t1767 (die dus voor de inrijder heeft moeten wachten). Door goed doorrijden naar Zl kon aldaar de overstap op de t12767 nog wel gehaald worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

De al wat vertraagde t1914 kreeg vanmorgen wat extra vertraging doordat'ie moest wachten op een doorwisselende goederentrein. Opvallend daaraan: het ging om een ertstrein van de Kijfhoek ri. Brabant, dus die is kennelijk linkerspoorrijdend de Kijfhoek af gekomen door het tunneltje onder de reizigerssporen heen. Geen idee waarom 'ie dan pas in Dordrecht weer doorgewisseld werd en niet al net voor Zwijndrecht, maargoed, een goederentrein die via spoor 3 door station Dordrecht komt zie je ook niet elke dag :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6466
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daantje »

Vanmorgen weer een hoop gedoe op Rotterdam Centraal. De s2200 van 7.41 uur had ik net gemist. Toen ik aan kwam lopen stond de s1900 van 7.46 uur nog gereed dus ik stapte daar in. We bleven langere tijd stil staan langs het perron. Op vertrektijd van de s5000 (7.49 uur) komt die trein binnen en staan wij er nog steeds. Uiteindelijk wordt om 7.55 uur eerst die s5000 weggestuurd en na enige tijd wij ook pas. Uiteindelijk met dus bijna +15. De rest van de reis dus overal achter de stoptrein gehangen en met +10 aangekomen in Delft waar de bus en inmiddels ook de volgende tram al weg waren (n)
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door MdJ »

* Trein 1557 mocht met 8 bakken rijden. De eerste klas bak (Aimz/ICRm-A) aan de Amsterdamse zijde ontbreekt.
* Trein 12553 moest nog een tijdje wachten bij het uitrijden van Ut. Blijkbaar was de mcn te laat, waardoor de trein nog niet wat omgebouwd. In Amf kwam de trein op vertrektijd binnen.
* Trein 554 reed voor trein 12554 uit tussen Zl-Amf. In Amf werd de goede volgorde aangenomen, waardoor de 554 +5 kreeg. Trein 1558 kreeg daardoor een klein +je, waardoor de overstap 1557-12557 verloren ging.
* Trein 7058 en 7057 reed met ICM-IV: stel 4242 had de eer.
Bij twijfel: gebruik beton.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Fles »

Geert schreef:Kan net zo goed buiten werking gesteld zijn omdat er iemand heeft gebeld. Als ik een automaat in zo'n toestand zie bel ik ook wel even :)
Naar welk nummer bel je dan? Of is dat een domme vraag? :?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

In Utrecht tussen vier en half vijf een dubbele loc met drie 2e klas ICRm uit Den Bosch zien aankomen als leeg materieel.

@Fles: Op de automaat zit een automaatnummer met ook een nummer waar je naar kan bellen met problemen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag trof ik in de t2856 zowaar een stiltecoupé waarin het ook daadwerkelijk stil was. Heerlijk zeg, vooral omdat ik ook weereens ICMm had (al lijk ik daar tegenwoordig een abonnement op te hebben, het ontbreekt zo'n beetje alleen als m'n dagelijkse treintjes een keer met viertjes i.p.v. drietjes rijden) :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

Mij valt het overigens ook op dat er heel veel VIRM-4 (dus met blauwe stoelen) in de 2000/8800 zit. Voor twee februari bestond eigenlijke elke trein uit een VIRM-4, heeft dat een reden of is dat gewoon toeval?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Wederom ICK i.p.v. ICRm in de t1921 vanmorgen. Verder had de crisis toegeslagen in de t12723: had gewoon een privé-vierzit en voor en achter me waren ook nog acht plekken vrij, toch wel hoogst uitzonderlijk (en dat had vast niet alleen maar te maken met de samenstelling: III + IV + III i.p.v. III + III + III :wink: )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Justin »

Trein 7017 mocht vandaag royaal met ICM-4 rijden :).
Waar komt het mat van de 1526 eigenlijk vandaag? op Dv zag ik vanmorgen niks (stapte weliswaar in Apd in)...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Het mat van t1526 komt leeg vanuit Zutphen (als 71526).
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Bee schreef:Mij valt het overigens ook op dat er heel veel VIRM-4 (dus met blauwe stoelen) in de 2000/8800 zit. Voor twee februari bestond eigenlijke elke trein uit een VIRM-4, heeft dat een reden of is dat gewoon toeval?

Gewoon toeval denk ik. In de t800 zie ik ze ook erg veel voorkomen. Zag de 9577 vandaag rijden, het jongste stel op dit moment? Ik vind het wel grappig dat je ze altijd al van verre herkent als ze aankomen rijden aan het gegier bij de remmen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39189
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmiddag de Bs in NS Hispeed-kleuren voorop de t9241. Verder was de t1965 dusdanig vroeg in Dordrecht dat'ie voor rood liep omdat de stoptrein nog niet weg was... toen we uiteindelijk verder mochten bleek de trein gespoorwijzigd naar spoor 5 terwijl de stoptrein inmiddels al vertrokken was, hadden ze beter wat eerder kunnen doen :P

Edit: en vergeet nog bijna de luie HC van vanmorgen bij Utrecht Centraal: "U kunt hier overstappen voor heel veel richtingen" :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Suus »

In Gouda is op het tweede eilandperron (spoor 8, 9 en 10) de verlichting uitgevallen, alleen de Kiosk en CTA-bakken geven verlichting.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten