3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Die toko was toch failliet?
Ik ben zo in de war nu....... -o-
Ik ben zo in de war nu....... -o-
🍉
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Was failliet, maar had het niet pas weer een doorstart gemaakt?
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Moeten ze niet doen, die GTW 's zijn zo veel beter dan de Protos
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Jazeker, ze draaien weer op volle toeren.marvinkok schreef:Was failliet, maar had het niet pas weer een doorstart gemaakt?
Komt wel goed schatje.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Qua comfort geef ik toch duidelijk de voorkeur aan de Protos.microshit schreef:Moeten ze niet doen, die GTW 's zijn zo veel beter dan de Protos
-
- Berichten: 3638
- Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
- Locatie: Amsterdam
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ja, welke andere trein heeft nou snoep automaten?
Ik heb geen onderschrift
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Wat is er zoveel beter aan dan?microshit schreef:Moeten ze niet doen, die GTW 's zijn zo veel beter dan de Protos
Komt wel goed schatje.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Volgens mij hebben ze die eruit gesloopt.sirvinniei schreef:Ja, welke andere trein heeft nou snoep automaten?
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Betere rijeigenschappen, beter interieur.Thom91 schreef:Wat is er zoveel beter aan dan?microshit schreef:Moeten ze niet doen, die GTW 's zijn zo veel beter dan de Protos
- fogeltje
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 6230
- Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
- Locatie: Fogeltown
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
In de zomer waren ze er nog maar wel buiten bedrijf.BrengMe schreef:Volgens mij hebben ze die eruit gesloopt.sirvinniei schreef:Ja, welke andere trein heeft nou snoep automaten?
"Een touringcar is geen bus"
-
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
- Locatie: Den Haag
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Volgens OV Magazine kiest CXX toch voor de Protos.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
The Other Guys (2010)
Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
- bjorn keith
- Berichten: 439
- Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 18:23
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Op de facebook pagina van OpdeRails (https://nl-nl.facebook.com/OpdeRails) wordt gemeld dat het in ieder geval geen PROTOS wordt.
Kijk ook eens op mijn YouTube kanaal: https://youtube.com/ovdoornederland
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
En zo spreken de bronnen elkaar weer allemaal lekker tegen...
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
OpDeRails zegt dat vast omdat die fabriek failliet was. Volgens Bee leveren ze echter weer (bron?)
De bron van OV Magazine was Connexxion woordvoerder, maar goed, die woordvoerderS maken er ook wel eens een potje van.
De bron van OV Magazine was Connexxion woordvoerder, maar goed, die woordvoerderS maken er ook wel eens een potje van.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Op de site van FTD wordt de Protos in ieder geval nog gewoon aangeboden.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Nou valt de Valleilijn wel in het takenpakket van die Herman de Gooijer, naast het woordvoerder zijn... heeft 'ie tijdens de laatste OVNL-meeting zelf verteld in z'n praatjewebguy schreef:De bron van OV Magazine was Connexxion woordvoerder, maar goed, die woordvoerderS maken er ook wel eens een potje van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Er is destijds een doorstart gemaakt, maar met de bedoeling alleen nog maar subsystemen voor treinen (t.b.v. andere treinenbouwers) te leveren en dus niet meer zelf hele treinen te bouwen. Maar als ik op de website kijk krijg ik toch de indruk dat ze weer hele PROTOS willen verkopen. Omdat alle ontwikkelkosten destijds bij het faillissement zijn afgeschreven moet dat wel redelijk goedkoop kunnen.webguy schreef:OpDeRails zegt dat vast omdat die fabriek failliet was. Volgens Bee leveren ze echter weer (bron?)
De bron van OV Magazine was Connexxion woordvoerder, maar goed, die woordvoerderS maken er ook wel eens een potje van.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Het bedrijf is twee keer failliet gegaan, bij het faillissement in 2012 heeft Transtec het bedrijf overgenomen en direct de intentie uitgesproken binnen 2-3 jaar weer voertuigen te gaan produceren. Eerder dit jaar heb ik een bericht gezien dat men weer orders wilde aannemen. Ik kan het nu even niet terugvinden, maar het past wel bij de genoemde intenties uit 2012. :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3406
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
In het hiervoor gelinkte artikel op de OV Magazine website staat het toch duidelijk uitgelegd (maar misschien is het later toegevoegd):
Connexxion wil opnieuw Protos-treinen bestellen bij de Duitse treinfabrikant Fahrzeugtechnik Dessau. Na een moeilijke periode rond 2010 waarin het bedrijf bijna failliet ging, is het in 2012 overgenomen door TransTec Vetschau, een fabrikant van draaistellen. Fahrzeugtechnik Dessau heeft Connexxion verzekerd dat de treinen binnen anderhalf jaar geleverd kunnen worden. Connexxion is tevreden over de Protos-treinen. “Overstappen op een andere leverancier ligt dan niet voor de hand, mede in verband met het onderhoud”, aldus woordvoerder Herman de Gooijer van Connexxion.
bron
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ik kan mij voorstellen dat de Protos sneller leverbaar is dan de GTW, omdat de orderportefeuille van Stadler altijd aardig vol zit.
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Eerder werd genoemd dat de orderportefeuille juist leeg was?
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ik had het idee dat Stadler het juist druk had, maar misschien vergis ik me wel dan (heb er ook geen bron voor)
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ach wat er rijdt zal de reiziger uiteindelijk worst wezen, als ze maar mee kunnen.
🍉
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Ik las gisteren toevallig in de Strassenbahn een verhaaltje over de ordersituatie bij Stadler. In de afgelopen jaren is door de stijging van de koers van Zwitserse Frank de orderintake ingestort, pas sinds vorig jaar is er weer een flink herstel maar dat zal pas in 2016 resulteren in een volle fabrieksbezetting. Met name voor 2015 zal er nog leegstand zijn, dus 3 extra stellen bouwen van een bestaand model zou wellicht goed kunnen uitkomen.dennistd schreef:Ik had het idee dat Stadler het juist druk had, maar misschien vergis ik me wel dan (heb er ook geen bron voor)
Re: 3 nieuwe treinen vangen groei Valleilijn op
Het lijkt mij uit operationeel oogpunt nu beter om 3 GTW-stellen aan te schaffen dan 3 Protos-stellen.
Nu is er 1 GTW, deze zal dan ook snel alleen moeten rijden. Als je er straks 4 hebt kan je 2 koppelstellen creëren.
Daarnaast lijkt het mij qua onderdelenvoorziening ook beter omdat er binnen de XX-groep ook GTW-stellen rijden tussen Arnhem en Doetinchem. Tevens kan men makkelijker op de GTW-werkplaatsen terugvallen die er in NL zijn.
Nu is er 1 GTW, deze zal dan ook snel alleen moeten rijden. Als je er straks 4 hebt kan je 2 koppelstellen creëren.
Daarnaast lijkt het mij qua onderdelenvoorziening ook beter omdat er binnen de XX-groep ook GTW-stellen rijden tussen Arnhem en Doetinchem. Tevens kan men makkelijker op de GTW-werkplaatsen terugvallen die er in NL zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten