Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Lijn 65 wordt monenteel (15:59) gereden door Citaro 335 te Zuid WTC. Hier rijdt normaal toch gewoon een 12meter bus?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Een verbinding Amstel - Sciencepark lijkt mij zinvoller dan een verbinding Muiderpoortstation - Sciencepark, aangezien er al een rechtstreekse treinverbinding tussen die laatste twee is. Bovendien is Amstelstation een IC-station en ook een metrostation.
Een aftakking van tram 9 maken naar Science Park is een goedkopere optie, maar dan heb je twee nadelen: geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam Amstel, en je moet een nieuwe tramlijn instellen die over een groot deel van het traject samen met lijn 9 rijdt wat minder efficiënt is. Wel heb je dan een hoogwaardige verbinding met het centrum.
Een aftakking van tram 9 maken naar Science Park is een goedkopere optie, maar dan heb je twee nadelen: geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam Amstel, en je moet een nieuwe tramlijn instellen die over een groot deel van het traject samen met lijn 9 rijdt wat minder efficiënt is. Wel heb je dan een hoogwaardige verbinding met het centrum.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Antwoord op je vraag staat in het artikelBakpapier schreef:Wordt tram 12 nog doorgetrokken naar Science Park of staat dat plan in de ijskast? Laatste bericht stamt uit oktober
http://www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTER ... park.dhtml
Ook overweegt de gemeente Amsterdam om na 2025 een tram te laten doorrijden naar Sciencepark. Hierover wordt voorlopig nog geen besluit genomen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Volgensmij moet de Keerlus bij Muiderpoort op termijn weg. Er is overigens nu ook een bus tussen Sciencepark en Muiderpoort.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zit de bus dan dusdanig vol dat vertramming noodzakelijk is?JWM schreef:Volgensmij moet de Keerlus bij Muiderpoort op termijn weg. Er is overigens nu ook een bus tussen Sciencepark en Muiderpoort.
Tram 3 kun je beter doortrekken naar IJburg (al weet ik niet of de amsterdamsebrug dat aankan), dan heeft men daar een mooie verbinding met Muiderpoortstation. Of naar Flevopark, dan kan de keerlus bij muiderpoortstation ook weg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Zie die 40 altijd leeg rondjes rijden. Dat is het probleem met van die immense kantoor- / schoolcomplexen: het zijn spookwijken na kantoor-/schooluren.
Wat gaan ze met de 3 doen dan als die keerlus daar weg moet?
Wat gaan ze met de 3 doen dan als die keerlus daar weg moet?
Laatst gewijzigd door n-evo op wo 26 nov 2014, 16:41, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Kan je bus 66 even goed verlengen naar Muiderpoortstation.Bakpapier schreef:Tram 3 kun je beter doortrekken naar IJburg (al weet ik niet of de amsterdamsebrug dat aankan), dan heeft men daar een mooie verbinding met Muiderpoortstation. Of naar Flevopark, dan kan de keerlus bij muiderpoortstation ook weg.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Lijkt me niet dat Flevopark een derde tramlijn nodig heeft.Bakpapier schreef:Tram 3 kun je beter doortrekken naar IJburg (al weet ik niet of de amsterdamsebrug dat aankan)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee maar waar moet die tram 3 dan keren?n-evo schreef:Lijkt me niet dat Flevopark een derde tramlijn nodig heeft.Bakpapier schreef:Tram 3 kun je beter doortrekken naar IJburg (al weet ik niet of de amsterdamsebrug dat aankan)
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Wat nou als Tram 3 een cirkel rijdt? Komt van de Beukenweg, langs het Oosterpark, en dan rechtdoor onder het Muiderpoort door. Vervolgens door naar 't Javaplein en dan weer over het Tropencircuit terug naar de Wijtenbachstraat...? Dan heeft ie als eindpunt:''Javaplein''
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
JWM schreef:Er is ter ternauwernood voorkomen dat de herinrichting van het Amstelstation een doortrekking onmogelijk zou maken. Voor de rest is er niks spannends over te vertellen.
Volgensmij is het doortrekken van de 3 naar Sciencepark momenteel nog serieuzer.
Bakpapier schreef:Een aftakking van tram 9 maken naar Science Park is een goedkopere optie, maar dan heb je twee nadelen: geen rechtstreekse verbinding met Amsterdam Amstel, en je moet een nieuwe tramlijn instellen die over een groot deel van het traject samen met lijn 9 rijdt wat minder efficiënt is. Wel heb je dan een hoogwaardige verbinding met het centrum.
En ziedaar de oplossing: leg een tramspoor over de Kruislaan tussen de Middenweg en Sciencepark aan en laat lijn 3 voortaan via de Linnaeusstraat en de Middenweg naar Sciencepark rijden. Heeft Sciencepark een tramaansluiting en is de keerlus bij Muiderpoort ook weg.JWM schreef:Volgensmij moet de Keerlus bij Muiderpoort op termijn weg. Er is overigens nu ook een bus tussen Sciencepark en Muiderpoort.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nou hebben we weer wat om naar uit te kijken als het mei 2034 wordt gerealiseerd.
:')
:')
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
De busbaan op de Carolina MacGillavrylaan is geschikt voor de komst van een tram en heeft in ieder geval als voordeel dat de tunnel in de Kruislaan niet aangepast hoeft te worden. Er ontstaan bovendien een betere verbinding tussen de stad en het Science Park, want lijn 40 is toch wel een beetje een randverschijnsel.
De keerlus bij het Muiderpoortstation is de bewoners al meer dan twintig jaar een doorn in het oog, hij is ook een tijdlang niet gebruikt maar toen men stopte met lusroutes rijden in de Indische Buurt werden drie tramlijnen naar het Flevopark én bus 22 en 37 op de hoofdwegen in de wijk toch een beetje te veel. Tegenwoordig rijdt lijn 22 dan wel een andere route waardoor bij het Muiderpoortstation geëindigd wordt maar van te weinig OV heeft men in die wijk nog altijd niet zo'n last
De keerlus bij het Muiderpoortstation is de bewoners al meer dan twintig jaar een doorn in het oog, hij is ook een tijdlang niet gebruikt maar toen men stopte met lusroutes rijden in de Indische Buurt werden drie tramlijnen naar het Flevopark én bus 22 en 37 op de hoofdwegen in de wijk toch een beetje te veel. Tegenwoordig rijdt lijn 22 dan wel een andere route waardoor bij het Muiderpoortstation geëindigd wordt maar van te weinig OV heeft men in die wijk nog altijd niet zo'n last
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Die mensen wonen naast een drukke spoorlijn, maar eens per 10 minuten een trammetje door de straat is erg bezwaarlijk
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Daar moet je dan ook geen openbaar vervoer aanbieden. Ik zou zelf wel behoorlijk toejuichen als er in Amsterdam een avondnet ingesteld wordt, waarbij meer aandacht wordt geschonken aan kritieke overstappen, maar de frequentie dan wel omlaag kan. En een tram 3 hoeft helemaal niet te rijden, de vervoerswaarde kan worden opgevangen door een verbetering van lijn 10 op momenten dat 3 niet zou rijden. Met de vrijkomende dienstregelingsuren zou ik graag zien dat het eerste gedeelte van de nacht nog gewoon de avonddienstregeling zou hebben zodat je niet al na middernacht op het nachtnet bent aangewezen op bepaalde verbindingen.n-evo schreef:Zie die 40 altijd leeg rondjes rijden. Dat is het probleem met van die immense kantoor- / schoolcomplexen: het zijn spookwijken na kantoor-/schooluren.
Wat gaan ze met de 3 doen dan als die keerlus daar weg moet?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja maar echt hè? In een oude buurt en centraal willen wonen en dan gaan miepen over een tram in de straat.JWM schreef:Die mensen wonen naast een drukke spoorlijn, maar eens per 10 minuten een trammetje door de straat is erg bezwaarlijk
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het probleem is niet dat mensen klagen, want mensen klagen nu eenmaal altijd. Het probleem is dat de overheden ook naar de pijpen dansen van de klagers als de klacht onredelijk is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Lijn 15 kwam net binnen met de overvolle 254 op station zuid.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Waarom wordt er eigenlijk nooit gesproken over een doorgaande verbinding Zuid - Amstel - Science Park? Daar zijn nog geeneens trams voor nodig op de korte termijn. Lijn 240 enerzijds, of lijn 310 anderzijds doortrekken zou al voldoende zijn.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Omdat je ook met de metro naar amstel kunt en dan met de bus wat sneller is.
Stopt lijn 12 straks op een vn de nz ljjn metro stations?
Stopt lijn 12 straks op een vn de nz ljjn metro stations?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ja, station De Pijp.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
En in de toekomst op het Weteringcircuit (Vijzelgracht dus).
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Nee, want daar komt lijn 12 niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ze gaan de 12 toch omleiden via de Van Woustraat en het Leidseplein? Dan kom je toch langs het Weteringcircuit?
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Men heeft inderdaad plannen lijn 12 via het Leidseplein te sturen, maar niet via de route die jij voorstelt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten