Verwijzen naar buslijnen

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Stefan »

Ik vind het persoonlijk wat netter staan als er een komma tussen geplaatst is. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Chauf21 »

reisthijs schreef:Doen we wel of niet een komma tussen plaatsnaam en haltenaam/eindpuntnaam?
Want we hebben nu bijvoorbeeld "Lijn 1 Scheveningen Noorderstrand - Delft Tanthof" (zonder komma's dus) naast titels als "Lijn 1 Amsterdam, Centraal Station - Osdorp de Aker".
In dit voorbeeld komt de Amsterdamse lijn 1 niet buiten de stad, de Haagse variant wel. In het Amsterdamse geval slaan zowel het centraal station als Osdorp de Aker op Amsterdam, bij de andere is er sprake van twee verschillende plaatsen Scheveningen als stadsdeel van Den Haag kan een discussiepunt zijn, maar de vervoerder omschrijft Scheveningen als aparte plaats zo te zien. Het lijkt me handig om de naamgeving van de vervoerder te volgen. Amsterdam lijn 1 is dus gelijk aan een stadslijn in bv. Dordrecht en de Haagse lijn 1 gelijk aan bv. lijn 53 in Utrecht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Wubbo »

*kick*

Oftewel: alleen gebruik van een komma als de plaats voor het begin- en het eindpunt gelijk is? Dan ga ik eens wat lijnverwijzingen aanpassen als ik me verveel ;-).
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Chauf21 »

Jup, dat hanteer ik wel.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Wubbo »

Ik zie dat Connexxion in Amersfoort alle buslijnen laat rijden naar Amersfoort Centraal Station. Persoonlijk vind ik dat erg lelijk staan. In de Wiki verschijnen nu ook lijnen naar Amersfoort CS. Wat doen we met dit soort benamingen? Het probleem speelt vast in nog meer plaatsen.

Overigens opvallend: in Hilversum rijden de Connexxion-lijnen wel gewoon naar Hilversum, Station. Waar dat verschil dan vandaan komt: geen idee. Maar dat terzijde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Daniel »

Kwestie van wat lokaal gebruikelijk is/was voor de haltebenamingen: Dordrecht is ook zo'n geval met "Centraal Station". In andere steden met meerdere stations noemen ze het echter weer gewoon "Station NS", zoals dus in Hilversum wat je al noemt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Geert »

Dan stel ik wel voor om Centraal Station niet af te korten naar "CS" maar gewoon voluit te schrijven.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Daan »

Tja, zo ook hier in Groningen. Daar hebben we het niet over Groningen en Groningen Noord, maar het Centraal Station en het Noorderstation.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Wubbo »

Amsterdam heeft het over het Amstelstation en het Muiderpoortstation, maar ook over station Sloterdijk. Inconsequent, die Amsterdammers. In ieder geval: we gaan dus voor de schrijfwijze van de vervoerder. Dan ga ik aan het aanpassen ;-).
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door STF »

De combino trams in Amsterdam hebben een tijd station Muiderpoort getoond, later is dit veranderd in Muiderpoortstation.
asd
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 27 jun 2008, 16:28

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door asd »

ik dacht dat Groningers het over 'Hoofdstation' hadden
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door tsov »

Over de namen die Amsterdammers aan stations geven kun je boeken vol schrijven volgens mij :P Voor de oorlog stond er namelijk Station Willemspark en Station W.P. op de trams, dan moet je ook maar net weten dat dat twee verschillende stations waren (Willemspark = Haarlemmermeerstation; WP = Weesperpoort)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Daantje »

In Delft staat er op de bussen 'Delft station Centrum' :p
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Vinny »

Wubbo schreef:Amsterdam heeft het over het Amstelstation en het Muiderpoortstation, maar ook over station Sloterdijk. Inconsequent, die Amsterdammers. In ieder geval: we gaan dus voor de schrijfwijze van de vervoerder. Dan ga ik aan het aanpassen ;-).
Amstelstation is een redelijk ingeburgerd begrip; Muiderpoortstation minder. Officieël is het trouwens Amsterdam Amstel en Amsterdam Muiderpoort ;)
En dan heb je natuurlijk station 'De Lelylaan'... :mrgreen:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door reisthijs »

asd schreef:ik dacht dat Groningers het over 'Hoofdstation' hadden
De Groningers misschien wel, maar Arriva noemt het dus Centraal Station. Connexxion heeft het dan weer wel over Hoofdstation.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:In Delft staat er op de bussen 'Delft station Centrum' :p
Behalve bij lijn 40, want die toont 'Station Delft'. :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Wubbo »

*schop*

Wat doen we met lijnen die niet rijden in een bepaald tijdvak (bijv. op zondag of 's avonds)? Ik heb de mogelijkheden 0x/uur, rijdt niet en - gezien. Ik vind zelf 'rijdt niet' het mooist, wat vinden jullie?
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Karl »

Dat is wel het duidelijkst, '-' lijkt meer of er geen informatie voorhanden is.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Daniel »

Dat wordt een hoop wijzigingen terugdraaien... zag eerder vanavond dat Pijnackerbus een heel stel "rijdt niet"-jes in - had aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Karl »

Conclusie: eerst even overleggen voordat er allerlei dingen worden aangepast... ;)
Het is een spectrum.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Frank »

Ik heb ook overal - neergezet, gewoon omdat ik dat op veel andere plaatsen ook zag :) . Heb trouwens geen pagina's aangepast.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Chauf21 »

'rijdt niet' vind ik in dit geval het meest treffend. '-' wanneer er geen informatie beschikbaar is en 0x/uur komt bij mij wat vreemd over.
Persoonlijk zou ik er niet voor kiezen om alles nu om te gaan zetten. Het heeft geen prioriteit en het veranderen kan bij een volgende aanpassing van de pagina ook wel.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Etienne »

Als ik eerlijk ben, vindt ik dat 'rijdt niet' een beetje lelijk staan. Daarom zette ik er streepjes voor in de plaats.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Wubbo »

Het is een enorme topickick en een erg late reactie, maar ik heb het standaard '-' als er geen frequentie is ingevuld in het sjabloon aangepast naar 'rijdt niet'.
Oud forumgebruiker

Re: Verwijzen naar buslijnen

Bericht door Oud forumgebruiker »

ik zie dat lijn 21 in Amsterdam staat aangegeven als: 21 Amsterdam, Centraal Station - De Savornin Lohmanstraat. Alleen heb ik nooit érgens die lijn zo aangegeven zien staan. Het is altijd: Centraal Station - Geuzenveld. Hetzelfde geldt voor lijn 18 die aangegeven zou moeten worden als Centraal Station - Slotervaart. En lijn 22 die gewoon Spaarndammerbuurt - Indische Buurt zou moeten zijn. Op de 43 staat dan wel weer netjes Borneo-eiland i.p.v. de echte haltenaam "Fortuynplein" net als 42 vanuit het KNSM-eiland i.p.v. "KNSM-laan" . Ook bij tram 13 staat gewoon Centraal Station - Geuzenveld i.p.v. de echte haltenaam "Lambertus Zijlplein". Bij tram 7 staat dan weer wél de echte haltenaam: Sloterpark i.p.v. Slotermeer, de naam van het stadsdeel.

Ik stel voor gewoon de eindpunt-namen te gebruiken die GVB gebruikt, dus gewoon: Slotervaart, Slotermeer, Geuzenveld, Spaardammerbuurt, Indische buurt et cetera et cetera.

Hetzelfde geldt voor de Connexxion-lijnen: lijn 64 in Zaandam staat erop als: Zaandam Station - Zaandijk Oud Heinstraat, terwijl op de bus staat Zaandijk Rooswijk (de naam van de wijk). Net als lijn 66 naar Zaandam Peldersveld (i.p.v. Zaandam Brigantijnstraat) en lijn 67 naar Zaandam 't Kalf i.p.v. "Zaandam Schipbeek".
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten