(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Ik heb met enige regelmaat de 52 van 7.29 van Winkelcentrum Vollenhove in Zeist naar Utrecht Centraal en het is altijd weer afwachten of het een gelede Citaro of een Amba is. 50% kans ofzo. Als die inzet van die geledes zo vast gelegd is, ben ik benieuwd wat hier moet rijden :).
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Ik zit een beetje te prutsen op de Connexxion-site, blijkt dat ze een dienstregeling hebben naar de halte Lent, Turennesingel (halte niet aanwezig)
:lol:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Ach, ik kwam bij BRU-lijn 74 een dienstregeling tegen waarbij de ritten niet in de goede volgorde stonden...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Frank »

Wubbo schreef:Ik zit een beetje te prutsen op de Connexxion-site, blijkt dat ze een dienstregeling hebben naar de halte Lent, Turennesingel (halte niet aanwezig)
:lol:
Die bus moet in de loop van het jaar als het goed eens een keer doorgetrokken worden naar Bemmel; misschien dat het probleem zich dan vanzelf oplost :wink: .
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Ik zat zojuist in die 2305 op de 91 naar huis 8-) Comfortabelste ritje door Amsterdam-Noord in tijden :pos:
Ik zag hem op rit 61 (v. 17.18 op centraal station ri. zaandam) van lijn 91, wellicht zat jij er in? :P
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Ik ben vandaag meer dan anderhalf uur onderweg geweest van huis in Leeuwarden naar het kantoor van Conimex in Joure...

In de vieze sneeuwdrap van vanmorgen op straat wel op tijd op het station aangekomen (8u). Om 8:04 de trein naar Heerenveen gepakt. In Heerenveen, so far so good, kom ik op tijd aan om 8:25. Om 8:28 zou lijn 98 richting Joure vertrekken. Van de bus helaas geen enkel spoor. Hij kwam gewoon niet opdagen, of is met -4 al vertrokken, maar getuige de vele reizigers lijkt mij dit onwaarschijnlijk.

Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98 richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden. Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden. Het was dan ook gemütlich binnen. De chauffeur rijdt in ieder geval wel door, al rijdt lijn 98 over de provinciale weggetjes in plaats van de A7.

Zo'n 5km voor Joure wijken we opeens af van de gebruikelijke route. Er blijken wegwerkzaamheden te zijn waardoor we toch zo'n vier kilometer om moeten rijden over enkele behoorlijk smalle boerenland weggetjes, welke nog net aan geasfalteerd waren. Aangezien al het andere verkeer ook via deze route werd omgeleid, moesten we vaak aan de kant om elkaar te kunnen passeren.

Afijn, we rijden door en nadat de reguliere route weer is bereikt, dient al snel het volgende knelpunt zich aan: de rotonde bij Joure. Ook hier verdoen we tijd, ruim 5 minuten, voor we op de invalsweg van Joure gekomen zijn. In de kern van Joure loopt de bus verder leeg, maar stroomt ook meteen weer vol met nieuwe reizigers.

Uiteindelijk kwam ik om 9:19 bij de bushalte aan, waar ik theoretisch 9:10 (maar eigenlijk al om 8:55 (uitgevallen rit) had moeten zijn. Om 9:25 loop ik het kantoor binnen.....
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

klaxxon schreef:
tsov schreef:Ik zat zojuist in die 2305 op de 91 naar huis 8-) Comfortabelste ritje door Amsterdam-Noord in tijden :pos:
Ik zag hem op rit 61 (v. 17.18 op centraal station ri. zaandam) van lijn 91, wellicht zat jij er in? :P
Ja, die rit had ik :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Ik heb met enige regelmaat de 52 van 7.29 van Winkelcentrum Vollenhove in Zeist naar Utrecht Centraal
Zit jij ook al in Zeist tegenwoordig?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Soms :P

Vanochtend was die rit trouwens een Amba.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Justin »

Zeist is heel hip en happening he ;).

Moest op de 29e nog staan in een overvolle bus 53 vanaf De Biltsche Hoek... Nostalgie :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Ghehe uiteraard is Zeist hip and happening, ik woon dr 8-)

En k heb trouwens zelfs wel is in n gelede bus op lijn 53 gestaan, op donderdagavond terug uit Utrecht :P
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmiddag had ik een metrobestuurder die niet meer wist hoeveel metrostellen hij nou bij zich had. De dienst van 15:16 uur vanaf Schenkel richting Schiedam Centrum kwam namelijk aan met een 3-tje, maar stopte bij de plek voor een 2-tje met als gevolg dat het achterste stel nog op de kruising stond. :shock: Na de normale haltering werd er niet nog een keer gestopt voor de mensen in het achterste stel, dus ik hoop dat ze er nog uit konden. Bij Capelsebrug ging het daarna wel goed. Of het bij de andere sneltramstations ook fout ging weet ik niet, want ik stapte bij Schenkel in.

Edit 18:33 uur:
Wat ik nog vergeten was, is dat vanmiddag de Alliance 828 op de RET-lijnen 66 en 73 reed. Normaal zijn dit Citaro-lijnen:
Afbeelding
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door MdJ »

Apeldoorn:
* Vandaag op lijn 2 citaro 5414, op lijn 3 een met het nummertje 5414. Dit houden ze dus wel even vol, omdat lijn 2+3 een gesloten omloop heeft. Lijn 1/4 keren in de spits op elkaar, maar daar reed dan weer geen streekwagen op.
* Ik heb het gevoel dat de 3801/3828 nu in Apeldoorn thuishoren, ipv Ede. Vandaag reed de 3801 op lijn 1, de 3828 op lijn 7.
* Lijn 7(Zuidbroek)+18(Zonnehoeve/Station de Maten) worden aan de voorzijde nogsteeds, 2 maanden na invoering, zonder lijnnummer gefilmd.

Amersfoort: Sinds wanneer zitten er camera's in de groene amba;s? En sinds wanneer zijn die aangesloten op het beeldscherm waar normaal de reizigersinformatie op staat? :shock:
Bij twijfel: gebruik beton.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

MdJ schreef:Amersfoort: Sinds wanneer zitten er camera's in de groene amba;s? En sinds wanneer zijn die aangesloten op het beeldscherm waar normaal de reizigersinformatie op staat? :shock:
Gokje: sinds de nieuwe concessie in is gegaan (december vorig jaar). Camera-uitrusting in bussen was een van de onderdelen van de nieuwe concessie :)

Ik zag afgelopen week ook camera's in bussen uit Gouda hangen, maar dat heeft dan weer niet zo veel met concessie-eisen te maken.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Met ingang van de nieuwe concessie zijn daar inderdaad nieuwe Amba's gaan rijden die de nieuwste variant van Infoxx hebben, dus met reisinfo afgewisseld met camerabeelden :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

BR628 schreef:Om 8:43 vertrekt de volgende lijn 98 richting Joure en werd pünktlich met een Frysker op het busstation van Heerenveen voorgereden. Onbegrijpelijk natuurlijk, eerst een rit die uitvalt en de rit erna met een kleine 8 meter bus rijden.
Heel begrijpelijk. Omlopen worden niet zomaar aangepast als er een rit uitvalt namelijk ;) . Dat staat los van het feit of het wenselijk is zo'n grasmaaier op lijn 98 in te zetten.
bassie92
Berichten: 196
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 12:18

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door bassie92 »

Haha grasmaaier :lol: zo kan je die dingen inderdaad wel noemen.
Vandaag in Dordrecht een buschauffeur die al met vertraging reed maar blijkbaar niet al te veel haast had, hij bleef nog maar een paar minuten op het station wachten. Ach ja, waarom ook niet he, mensen willen toch niet snel naar huis ofzo :roll:
Favoriete trein: ICM, Citypendel
Favoriete bus: O405
November: 526 km
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Berichtje voor klaxxon: Ik zag vanmorgen de 8166 op 94, die zit dus nog steeds in Zaandam :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

tsov schreef:Berichtje voor klaxxon: Ik zag vanmorgen de 8166 op 94, die zit dus nog steeds in Zaandam :wink:
Dan snap ik er al helemaal geen jota meer van :shock:. De 2437 is terug naar Alkmaar begreep ik (ook een kort avontuurtje); houden we over; de 8166 en 2305 als vreemde eenden in de bijt. De 8166 inmiddels al een maand of 2 à 3, de 2305 al een aantal dagen. Maar: waarom... Toch een hoge defectenstand misschien.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Net rond 8.00 uur de Arriva 1121 op de Balijelaan in Utrecht ri. CS/Jaarbeursplein! Geen idee welke lijn, dat stond er niet op en lijn 81 (die als enige van Arriva daar komt normaalgesproken) zat er vlak achter. Wellicht de versterkingsrit van lijn 85 die een alternatieve route genomen heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Aha! Dit zal wel één van de redenen zijn van de komst van de 8166 of 2305. Citaro'tje kaduuk bij TSN, nou wat mij betreft doen ze lekker lang over het recoveren van dat ding want die Alliance bevalt me wel :pos:. Apart trouwens, dat ze die 8166 cq. 2305 gestuurd hebben, aangezien er ook gewoon 2 rijvaardige Citaro's (9107, 9112) bij TSN staan te nietsnutten.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen zag ik vlak voordat mijn bus kwam nog net de Connexxion Alliance 2659 op Schiedam Centrum als Lijn 89 vanuit Rozenburg. Aan de stickers te zien durf ik te wedden dat deze bus uit Utrecht komt (let maar niet op de kwaliteit, want een combinatie van half schaduw, half zon is geen succes) :P :
Afbeelding

Vanuit mijn Citaro 323 op RET-lijn 50 zag ik bij Diergaarde Blijdorp deze mooie tram 386 staan:
Afbeelding

De 323 waar ik in zat nam overigens een toeristische route vanaf Rotterdam Airport naar Centraal Station, namelijk via Overschie en Diergaarde Blijdorp door 2 files. Ook deze bus gaf overigens Airport Shuttle aan, maar vlak voor vertrek vanaf Rotterdam Airport werd dit zelfs "CS Sneldienst" om na het vertrek weer gewoon "Wilhelminakade" aan te geven. Jammergenoeg heb ik geen foto van de bestemming "CS Sneldienst" op de bus.

Tot slot had Citaro 252 op RET-lijn 33 (CS - R'dam Airport v.v.) een chauffeur van De Jong Tours achter het stuur zitten.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Die Alliance filmt ook "Zeist De Dreef". Klinkt ook wel erg bekend in de oren :)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Alleen ben ik dan benieuwd welke bus de dreef als eindpunt heeft... ik weet wel dat de laatste 52 uit Amf eindigt bij de jordanlaan, maar op de dreef zou ik t zo niet weten :roll:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

mb90 schreef:(let maar niet op de kwaliteit, want een combinatie van half schaduw, half zon is geen succes) :P :
En dat is dus onzin, zolang je maar niet daar gaat staan waar de zon recht in je lens schijnt.. Zie bijv deze foto waaruit blijkt dat half schaduw en half zon wel degelijk samen gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten