Van Amsterdam naar Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
robert55
Berichten: 777
Lid geworden op: za 20 feb 2010, 19:27

Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door robert55 »

Er zijn vandaag werkzaamheden bij Delft en 'dus' rijden er geen treinen [ook geen omgelegde meer].
Op Asd viel mij daarbij weer op dat de omroep als alternatief reisadvies alleen IC direct geeft (met de aanvullende mededeling 'geen fietsen, wel toeslag', maar niet de Sprinter over Breukelen en Gouda (en dit was om .10, ik stond op die trein te wachten). Die is met 1.17 slechts 7 min trager dan over Den Haag, volgens de Reisplanner is met IC's via Ut met 1.18 ook toegestaan.
Als NS vindt dat via Breukelen en Woerden geen aan te bieden optie is, mogen we dan die tariefkilometers terug die daar sinds jaar ne dag owrdne opgestreken.

Een tweede prijspijnpuntje. Als ik een Reisadvies opvraag wordt naast de Sprinter en de route via Ut ook IC direct getoont. Bij alle drie staat een 'totaal' van €14,50. Bij de IC D staat weliswaar een zinnetje 'Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v', maar staat geen bedrag en het is ook geen link.Is dat legaal?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door Daantje »

Via Woerden, Breukelen zal de capaciteit wel onvoldoende zijn om het als volledig omreisadvies te geven.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Dit is dus eigenlijk misleidend en ik ben een typische toeslag mijder. Dus ik ben voor mijn werk op Schiphol vanuit Rotterdam via Amsterdam Bijlmer ArenA gereisd. Het advies van de NS was "Neem de Intercity Direct". Nou heb ik zoiets van: "Waarom bied je geen andere alternatieven aan voor dezelfde prijs, dan mensen in een duurdere trein injagen wat ik totaal nergens vind op slaan."

En tegenwoordig is de Intercity Direct bijna nooit meer toeslagvrij om dit soort 'geplande werkzaamheden' omdat er een alternatief omreis route is. Ok logisch, maar ga dan niet reiziger pesten met een duurdere optie... -o-
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door Karl »

De ICd is niet meer toeslagvrij, omdat Breda - Rotterdam C. nu altijd toeslagvrij is. Dat was de package deal.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door Geert »

Het lijkt mij dan logisch om altijd een toeslagvrij alternatief te communiceren. Niet iedereen zal die toeslag willen betalen, beetje flauw om dan niet te vermelden welke toeslagvrije route er mogelijk is.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door Obus »

Dat is niet netjes nee. Maar daar is de NS ook niet altijd kampioen in. Ik zou zelf gewoon de sprinter nemen die eigenlijk een fatsoenlijke sneltrein zou moeten zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
De mortuis nil nisi bene
VIRM
Berichten: 7602
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door VIRM »

NS heeft er natuurlijk belang bij om zoveel mogelijk betalende mensen ICD in te jagen. ;) Maar het is wel klantonvriendelijk om ICD dan niet toeslagvrij te maken als de belangrijkste reguliere verbinding naar Rotterdam eruit ligt.

Wat betreft de omreisroute via Breukelen en eventueel Utrecht: gewoon wat bakken erbij plaatsen. De s4000 rijdt in het weekend vaak genoeg met een enkele SLT, dus plop je gewoon een extra stelletje erachter. Of je gaat desnoods met een dubbele DDZ rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door Thom91 »

Volgens mij ligt het deels ook in de concessie-eisen vast dat 95% een zitplaats moet hebben en dat ze dat bij werkzaamheden niet kunnen bieden, dat ding puilt dan uit.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Het lijkt mij dan logisch om altijd een toeslagvrij alternatief te communiceren. Niet iedereen zal die toeslag willen betalen, beetje flauw om dan niet te vermelden welke toeslagvrije route er mogelijk is.
Ik heb op de verschillende posters ook gewoon het omreisadvies via Utrecht zien staan.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door Suus »

Er was wel rekening mee gehouden met de omreizende reiziger, alle treinen in de s4000 stonden vandaag bij de "verwachte drukte" aangegeven met drie poppetjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door webguy »

Kuch, nee, dat is dan normale zaterdag/zondag drukte.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door Suus »

Je gaat mij niet vertellen dat de trein die om 21 in Duivendrecht aankomt 3 poppetjes vol is, normaal kan je daar veilig een kanon in afschieten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door webguy »

Heb je een treinnummer? Gaat over gisteren he?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door Suus »

T4070, maar ook de t4072 stond met drie poppetjes tussen Gouda en Duivendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door webguy »

De 4072 is elke zondag drie poppetjes :) (zojuist even nagekeken)
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: Van Amsterdam naar rotterdam

Bericht door AlexNL »

Thom91 schreef:Volgens mij ligt het deels ook in de concessie-eisen vast dat 95% een zitplaats moet hebben en dat ze dat bij werkzaamheden niet kunnen bieden, dat ding puilt dan uit.
Dan moet NS maar eens werken aan het bieden van voldoende capaciteit om de extra reizigersstroom op te vangen. NS is nota bene een logistiek bedrijf dat prima kan anticiperen op de reizigersvraag wanneer een alternatieve route eruit ligt.
hkuyeren
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 nov 2008, 01:09

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door hkuyeren »

Prima kan anticiperen? In mijn ogen gaat dat toch vaak met de nodige moeite. 2 jaar na uitval van de Fyra is nog steeds de kans aanwezig dat we bij aanvang nieuwe dienst geen treindienst vanuit Amsterdam rechtstreeks naar Brussel hebben (anders dan Thalys). Gisteren stuurde Mansveld namelijk een brief naar de Tweede Kamer dat de omgebouwde ICR rijtuigen op 2 december nog steeds niet zijn goedgekeurd in België. Komt vast goed, maar het HSL drama toont de flexibiliteit aan. Want voor de Benelux had in mijn ogen de frequentie veel sneller omhoog gekund. Bij IC direct komt er in april een derde trein bij tussen Rtd en Asd.
MdJ
Berichten: 4536
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door MdJ »

Die brief was al achterhaald op het moment dat de spreekwoordelijke inkt droog was.

Stempeltje van de Belgische IL&T is verkregen.
Bij twijfel: gebruik beton.
hkuyeren
Berichten: 48
Lid geworden op: di 25 nov 2008, 01:09

Re: Van Amsterdam naar Rotterdam

Bericht door hkuyeren »

Waar lees je dat de toestemming verkregen is? Ik lees alleen dat de Belgische inspectie geen probleem verwacht http://www.demorgen.be/binnenland/breng ... -a2140382/
Punt is dat men niet heel flexibel is.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten