Forumveranderingen 29/11

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Plaats reactie
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Forumveranderingen 29/11

Bericht door Wubbo »

Beste OVNL'ers,

Welkom terug op OVNL! We hebben een aantal veranderingen in het forum doorgevoerd om de structuur en daarmee het gebruiksgemak te verbeteren. We nemen je graag even mee door de veranderingen.

Forumregels
De forumregels zijn gewijzigd in de gedragsregels. Inhoudelijk zijn ze niet veel gewijzigd, maar ze vragen wel meer aandacht voor de inhoud van je berichten.

Alledaagse zaken
Om de alledaagse zaken te scheiden van de komende ontwikkelingen, hebben we voor alle concessies (of groep van concessies) een topic aangemaakt voor de alledaagse zaken. Hier kun je dus melden dat vandaag een buslijn een omleiding reed, of dat er een afwijkende bus op een bepaalde lijn reed, of dat een bepaalde tram een ander uiterlijk heeft. De ontwikkelingen kunnen dan in andere topics besproken worden.

OV in Beeld
OV in Beeld is het nieuwe forumdeel voor alle reisverslagen en fototopics. De reisverslagen stonden vroeger in OVer je Reiservaringen, de fototopics stonden in OV als Hobby. Hier kun je dus al je foto's (en filmpjes) over OV plaatsen. Als je mobiel internet gebruikt weet je dus ook dat onderwerpen in dit forum veel bandbreedte kunnen vragen.
We stellen geen kwaliteitseisen aan de foto's, maar wel aan de posts: voorzie je foto's altijd van een stukje context. Dat kan in de vorm van een reisverslag, of gewoon in een aantal woorden waarom je deze foto plaatst en waarom wij hem zouden moeten bekijken.

Ideeën OVer OV
Ideeën OVer OV is bedoeld voor al je wilde plannetjes over OV. Heb je een goed idee hoe het OV verbeterd kan worden, plaats en bediscussieer het dan hier. Bedenk ook hier dat OV in Nederland een discussieforum is: voorzie je plan dus van een onderbouwing waarom het een geweldig plan is, en sta open voor opmerkingen van je forumgenoten. Andersom geldt natuurlijk ook: vind je het plan helemaal niks, onderbouw dan waarom je het helemaal niks vindt.

Tot slot
We hebben ons best gedaan om zo veel mogelijk topics naar het juiste deel te verplaatsen. Het zal alleen ongetwijfeld zo zijn dat we wat topics vergeten zijn, of naar het verkeerde deel hebben verplaatst. Meld die topics dan met als reden dat ze in het verkeerde forum staan, dan verplaatsen wij ze.

Een forum wordt gemaakt door de gebruikers. Wij zullen, zeker in het begin, strakker sturen op het gebruik van de juiste forumdelen en het voeren van goede discussies. Maar we hebben jullie nodig om dat voor elkaar te krijgen! Bedenk dus zelf waar je onderwerp het beste past en of je post toegevoegde waarde heeft. Meld berichten die jou niet aanstaan (en zet erbij waarom dat is), dan kunnen wij die meldingen behandelen. Speel niet op de man, want dat komt de sfeer niet ten goede!

Commentaar (en complimentjes ;-)) mogen natuurlijk ook in dit topic geplaatst worden.

Veel plezier!

De forumbeheerders van OVNL.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door marlies »

Sterk werk! :)
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Ardan »

Het is even wennen maar ik denk dat het al met al een flinke verbetering is :) Complimenten :pos:
Ik doe ook maar wat
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Jef400 »

Het valt me niet tegen. Al ben ik wel bang dat er de komende tijd verwarring gaat ontstaan tussen OV-in-Beeld en OVer je reiservaringen. Daar zal scherp op gemodereert moeten worden.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Daantje »

Zo verwarrend is het niet. Alle vroegere reisverslagen met foto's die eerst onder OVer je reiservaringen horen, gaan nu naar OV in Beeld. Alle losse reiservaringen in het maandtopic, topics over reis-apps, het OV-chipkaarttopic, reisinfomanco's en afwijkingen in materieelinzet blijven in Over je reiservaringen. In de omschrijvingen van de diverse subfora vind je ook meer info.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Wubbo »

Dank voor de reacties! En we hebben inmiddels ruime ervaring met topics verplaatsen, dus een paar meer of minder kunnen er nog wel bij :)
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Milco »

Ziet er goed uit! Ik was vandaag niet thuis, dus heb weinig gemerkt van het ophief bereikbaar zijn van OVNL.:)

Wel een vraag wat ik niet helemaal begrijp: in het eerste bericht in dit topic staat dat dingen als een afwijkende bus op lijn 34 in het nieuwe topic geplaatst moet worden over die concessie/regio, maar waar gebruiken we 'OVer afwijkingen in materieelinxst' dan voor?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Wubbo »

Sowieso voor de afwijkingen van NS (want daar is geen topic voor), maar als je een heel rijtje met afwijkingen hebt bij verschillende vervoerders kun je er ook voor kiezen om dat topic te gebruiken. Als blijkt dat het huidige centrale topic niet meer gaat lopen, kunnen we altijd nog beslissen om daar wat anders mee te doen. Voor nu hebben we gekozen om het even aan te kijken.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Milco »

Oh op die manier. Ik begrijp 'm (geloof ik)! Ik ga m'n best doen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Zugführer »

Dit topic hoort in OV in beeld thuis: viewtopic.php?f=57&t=10594
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Wubbo »

Is verplaatst, dank!
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door waldo79 »

Ziet er prima en werkbaar uit.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door ODRAIL »

Hierbij sluit ik mij aan bij de bovenstaande opmerkingen aan. Je kunt nu veel makkelijker onderwerpen terug vinden. Hulde aan het beheer :pos: :wink: .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Meltrain »

Het ziet er mooi uit. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stéphane
Berichten: 790
Lid geworden op: do 22 dec 2011, 10:25
Locatie: België

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Stéphane »

Goed werk verricht :pos:
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Ronald »

Bij de onderdelen "Ideeën OVer OV" en "OV in Beeld" heb ik in de mobiele weergave geen "Snel reageren"-box. Kan dat kloppen?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Michael »

Dat is bij mij ook het geval
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Daniel »

Dit betreft een instelling ergens in de forumsoftware. We gaan op zoek waar we dat vinkje ook weer moesten zetten, dus hopelijk is het binnenkort opgelost.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Alargule

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Alargule »

Ik krijg het idee dat er sinds "29/11" een stuk sneller/meer geband wordt: alleen deze maand al vier gebruikers, allemaal om min of meer dezelfde reden. Een gevolg van het nieuwe beleid of slechts toeval?
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door MdJ »

D'r is daar wel wat aan vooraf gegaan he.
-Regje was niet zo lastig, die wilde het zelf.
-Frans F en Bakpapier kwamen ongeveer op dezelfde tijd, met dezelfde toon van posten.
-Erno was al langer bezig en dat heeft nog lang geduurd.

Dossieropbouw heet dat :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Alargule

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Alargule »

Oh, ik besef ook dat het niet 'zomaar' is; ik zie alleen een parallel met het nieuwe forumbeleid en een toename van het aantal bans. Vandaar mijn vraag.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Wubbo »

Ik snap de parallel. Alle 3 de gebruikers (Ragje laat ik buiten beschouwing, die heeft zelf gevraagd om het verwijderen van het account) zijn inderdaad al voor de forumveranderingen aangesproken op hun postgedrag. Het is lastig om te bepalen of we deze maatregel ook hadden genomen zonder de forumverandering. Bij de forumverandering zijn de regels iets aangescherpt, en doordat we wat scherper onderwerpen hebben gescheiden worden zaken wellicht wat eerder zichtbaar dan anders. Het is lastig om dus te concluderen dat het een het gevolg is van het ander, of dat het een maatregel is die anders ook wel genomen zou zijn (en of dat dan eerder of later dan wat we nu gedaan hebben zou zijn geweest).
Alargule

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door Alargule »

Wubbo schreef:Het is lastig om te bepalen of we deze maatregel ook hadden genomen zonder de forumverandering.
Dank, dat was eigenlijk de 'vraag achter mijn vraag'. Ik snap dat die 'wat-als'-vraag niet te beantwoorden is. Het lijkt dus vooral een combinatie van toeval en aanscherping van regels.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Forumveranderingen 29/11

Bericht door webguy »

Ronald schreef:Bij de onderdelen "Ideeën OVer OV" en "OV in Beeld" heb ik in de mobiele weergave geen "Snel reageren"-box. Kan dat kloppen?
Fixed, weer eens bugje in PHPbb(mobile)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten