Klopt. In de studentenspits moet je echter volgens mij wel dan nog met een gewone bus extra ritten rijden, want heel veel studenten gaan dan weer terug naar papa en mama en dan zit het dus vol.Pim-AllianceB95 schreef:Die verbinding bloedt volgens mij dood aan gebrek aan promotie, een idiote dienstregeling vanuit Breda gezien waardoor je in de ochtendspits niet eens naar Antwerpen kunt, vreemde halteplaatsen in Antwerpen en het ontbreken van 100 km/h bussen. Met een reiziger of tien zit je denk ik wel op de gemiddelde bezetting, behalve op vrijdagmiddag, zondagavond en maandagochtend.
Ik zie nog wel een klein beetje brood in die verbinding als je daar een strakke uurdienst aanbiedt met 100 km/h bussen, van 's morgens vroeg tot 's avonds laat in beide richtingen, een goede promotie en doorgetrokken naar Terneuzen. Als je hem doortrekt naar Terneuzen, trek hem dan direct door naar Middelburg zodat je de treinen en andere buslijnen daar haalt (100 i.p.v. 80) zonder de knoop in Terneuzen los te laten en dan wordt het misschien nog wat in die hoek.
Doortrekken naar Middelburg is wel een leuk idee. Ik denk wel dat middelburg-antwerpen sneller is per trein (en middelburg-breda natuurlijk helemaal), maar met zo'n bus is het ook comfortabel en kun je het misschien goedkoper aanbieden. Door Terneuzen kan een snelle route worden gerden (busstation - scheldeboulevard - stadhuis - oostelijk bolwerk - guido gezellestraat met nog een extra halte thv Alvarezlaan zodat de bus gewoon rechtdoor kan rijden - zo de stad uit).
De bus wordt ook nog wel eens gebruikt door mensen die geen zin hebben om het hele stuk te rijden met de auto. Mijn vader reed wel eens naar Hulst en pakte daar de bus naar Breda, bijvoorbeeld. Zelfde als mensen die naar Goes rijden en daar de trein pakken (wat qua kosten niet efficiënt is vanwege de tol, maar wel comfortabel).