6 miljoen euro voor nieuwe stations
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Klopt. Ik heb zelfs ooit gehoord dat na de oplevering van de tram naar de TU aldaar, station Delft Zuid gesloten gaat worden (dit station vervoert immers veel reizigers van en naar de universiteit). Dit alleen maar omdat er anders geen voldoende capaciteit is voor deze paar kilometer door de weilanden.
De mortuis nil nisi bene
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Delft zuid wordt anders nog aardig veel gebruikt vanuit de richting Rotterdam, dus dat lijkt me nogal dom. Dan moet je eerst helemaal naar Delft en dan weer terug met de tram.
Tijdelijk opheffen kan wel maar dan moet er wel direct uitzicht zijn op het verbreden van het spoor.
Tijdelijk opheffen kan wel maar dan moet er wel direct uitzicht zijn op het verbreden van het spoor.
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Heb nog nooit van de plannen voor het dichtgooien van Delft-Zuid gehoord. Tevens, je hebt ook nog heel Tanthof dat je dan even voor het gemak allemaal naar Delft (centraal) verwijst. Daarbij is het nou niet zo dat er nu geen bussen rijden naar de TU-wijk, waardoor er dus door de tram een enorme modal shift gaat ontstaan.
Het enige wat ik heb gehoord is dat ze bij viersporigheid van de tunnel (onafhankelijk van het stuk door het westland) sowieso doortrekken tot aan Zuid. Dit vanwege het kunnen afhandelen van eventuele calamiteiten.
Ik snap dat een station Spaland capaciteitsproblemen oplevert, maar het sluiten van station Zuid (zelfs tijdelijk) gaat echt niet gebeuren.
Het enige wat ik heb gehoord is dat ze bij viersporigheid van de tunnel (onafhankelijk van het stuk door het westland) sowieso doortrekken tot aan Zuid. Dit vanwege het kunnen afhandelen van eventuele calamiteiten.
Ik snap dat een station Spaland capaciteitsproblemen oplevert, maar het sluiten van station Zuid (zelfs tijdelijk) gaat echt niet gebeuren.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Waarom is het technisch moeilijk om 4 sporigheid te realiseren op dit stukje? Moerasgrond wellicht?
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Technisch is niets moeilijk, zolang je er maar voldoende geld tegenover zet ;)
Komt wel goed schatje.
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Denk ook dat het een (buffer) natuurgebied is... je kunt je donder op zeggen dat zodra er plannen komen voor een uitbreiding van het aantal sporen, er geëist wordt dat deze verdiept/in een tunnel komt a'la A4-MD
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Anders verdubbel je alleen het stukje tussen Spaland en Schiedam Centrum. Dat scheelt al een hoop voor de capaciteit, vast wel genoeg voor een extra station.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Schiedam heeft zich jarenlang enorm verzet tegen de doortrekking van de A4 Midden-Delfland, maar voor zover ik weet waren (en zijn) er geen enorme bezwaren tegen uitbreiding van de spoorcapaciteit. Station Schiedam-Kethel/Schiedam-Spaland ligt ook al jaren klaar in ruwbouw, zelfs viersporigheid en doortrekken van de tram was jaren geleden al voorzien. Wat dat betreft lijkt Schiedam een uitbreiding van het spoor een stuk meer te omarmen dan de A4-uitbreiding.
Overigens is het stuk weiland tussen Schiedam en Delft nog geen Westland maar Midden-Delfland. Het Westland ligt nog wat verder naar het westen (voorbij Vlaardingen).
Overigens is het stuk weiland tussen Schiedam en Delft nog geen Westland maar Midden-Delfland. Het Westland ligt nog wat verder naar het westen (voorbij Vlaardingen).
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Dat er ergens bij die aansluiting een veel te breed viaduct ligt weet ik, maar het station in ruwbouw klaar? Nooit gezien..Geert schreef: Station Schiedam-Kethel/Schiedam-Spaland ligt ook al jaren klaar in ruwbouw, zelfs viersporigheid en doortrekken van de tram was jaren geleden al voorzien.
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Nou ja, ruwbouw. Maar het brede viaduct over een weg en aan-te-leggen trambaan liggen er, je hoeft alleen nog twee peronnetjes te bouwen en gaan met die banaan ;)
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Oh ik dacht dat dat station nog verder kwam, bij die overweg. Ook doortrekken van de tram (23?) daarheen is al voorzien in het ruimtebeslag.
Ik doe ook maar wat
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Sorry, ik ben in de war, je hebt het over de 's Gravelandseweg en ik zat aan de Kandelaarweg te denken
Ik doe ook maar wat
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Yep, 's Gravelandseweg idd :)
-
- Berichten: 241
- Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Ik geloof dat ook dat onderzocht is, maar het probleem was geloof ik dat er ergens een klein spoorbrugje zit dat dan ook verdubbeld moet worden en daar zaten vrij hoge kosten aan verbonden.reisthijs schreef:Anders verdubbel je alleen het stukje tussen Spaland en Schiedam Centrum. Dat scheelt al een hoop voor de capaciteit, vast wel genoeg voor een extra station.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Dat ging dan vast over de brug over de poldervaart, maar die ligt juist ten noorden van de beoogde stationslocatie, je zou denken dat die niet verdubbeld hoeft te worden. Tenzij die afstand te klein is voor hogesnelheidswissels.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: 6 miljoen euro voor nieuwe stations
Dan kan dat wellicht opgelost worden door aan iedere zijde één spoor naast de bestaande sporen te leggen en tijdelijk de buitenste sporen voor sprinters te gebruiken en de binnenste voor intercity's. Geen idee of hoe lang de 's-Gravelandseweg diep genoeg is en welke perronindeling ze in gedachte hadden (in dat geval hopelijk niet zoals in Utrecht tegenwoordig) maar tijdelijk wat krappe wissels gebruiken lijkt me zeker het onderzoeken waard als dat aanvankelijk veel geld uitspaart en een station oplevert. Het zal vast niet alles oplossen want het kost wel een tig aantal seconden extra dat de boemel met 40 weer aansluit ipv bij 80 of hoger.reisthijs schreef:Dat ging dan vast over de brug over de poldervaart, maar die ligt juist ten noorden van de beoogde stationslocatie, je zou denken dat die niet verdubbeld hoeft te worden. Tenzij die afstand te klein is voor hogesnelheidswissels.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 138 gasten