Mag ik even kwijt #165

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Bakpapier »

Rickingsh schreef:Hierzo iedere doordeweekse dag (da's tenminste de bedoeling) een fietstocht van Zaandam Noord naar Amsterdam Lelylaan. Volgens Google Maps 16,5 kilometer per richting, waarmee ik gemiddeld 1u en 10m mee bezig ben, mits ik de pont haal :')

Hoezo luie stadsjongeren? :lol:
Werk/studeer/school je in de buurt van Lelylaan, of moet je daar ook nog op de trein stappen? Want in dat laatste geval zou ik gewoon de trein pakken vanaf zaandam....
Eigenlijk sowieso lijkt dat me al een beter idee dan dat pokke eind fietsen. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk, het is wel gezond.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Thom91 »

En weer vogelgriep, wanneer komt hier een GIRO555 actie voor dan?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Suus »

Die Belgen hebben wel pech zeg, nu ligt ook een vierde kernreactor stil daar. Voor dinsdag ging men al uit van code rood in het noodplan stroomvoorziening :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Thom91 »

Haha, stroom inkopen is geen optie?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Geert »

Nee, er liggen amper verbindingen van/naar het buitenland...
Rickingsh

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Rickingsh »

Bakpapier schreef:
Rickingsh schreef:Hierzo iedere doordeweekse dag (da's tenminste de bedoeling) een fietstocht van Zaandam Noord naar Amsterdam Lelylaan. Volgens Google Maps 16,5 kilometer per richting, waarmee ik gemiddeld 1u en 10m mee bezig ben, mits ik de pont haal :')

Hoezo luie stadsjongeren? :lol:
Werk/studeer/school je in de buurt van Lelylaan, of moet je daar ook nog op de trein stappen? Want in dat laatste geval zou ik gewoon de trein pakken vanaf zaandam....
Eigenlijk sowieso lijkt dat me al een beter idee dan dat pokke eind fietsen. Maar goed, je moet het zelf weten natuurlijk, het is wel gezond.
Zit daarzo op school. Volwassenenonderwijs om precies te zijn (een VAVO dus). Jammer genoeg kom je niet in aanmerking voor een studentenreisproduct met die vorm van onderwijs, en gezien ik helaas geen geldboom in de tuin heb, moet ik tot mijn grote spijt het OV achterwege laten. Maar incidenteel pak ik nog wel eens de trein naar Zaandam kogerveld of een combi 50 + 395, onder andere als de weergoden niet goed gezind zijn :lol:
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Bakpapier »

In dat geval begrijp ik het wel ja... vervelend hoor. Maar zo'n tochtje met de pont is dan wel weer leuk (lijkt mij tenminste). Is dat gratis dan?
Rickingsh

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Rickingsh »

Een overtocht kost alleen geld als men met de auto, motor of zwaarder verkeer overgaat. De rest mag gratis en voor niks mee. Het overtochtje mag er best wezen jah, maar het is wel weer iedere dag een race teken de klok om 'm te halen :lol:
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Thom91 »

Geert schreef:Nee, er liggen amper verbindingen van/naar het buitenland...
Sjonge, derde wereldland dat het is..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Z2N »

Nu het toch over derdewereldlanden gaat: de Zwitserse omroep SRF had vrijdag een prachtig item in Schwiiz Aktuell over een nieuwe S-Bahn lijn tussen Mendriso en Varese (Italië). De lijn is internationaal, en dus moeten twee landen hun huiswerk doen. De SBB hielt vast aan zijn reputatie door het Zwitserse deel binnen tijd en binnen budget te bouwen, maar in Italië ligt het werk stil. Het resultaat is nu dus een lijn van drie minuten, een halve S-Bahn lijn... :')
Laatst gewijzigd door Z2N op zo 30 nov 2014, 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Ardan »

Wat is dat maffe Duits lastig te volgen zeg.
Ik doe ook maar wat
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Michael »

Dit weekend dik 25 uur gewerkt in 2 dagen. een collega ligt in het ziekenhuis met hartproblemen dus die is tijdelijk uit de roulatie. Verder waren er vandaag 5 zieken dus het was flink aanpoten. bij minimaal 1 collega is de arbeidsinspectie erop af gestuurd.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Wubbo »

Bij jou? Volgens de Arbeidstijdenwet mag je maar 12 uur per dag werken, plus 3x15 of 1x45 minuten pauze.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Geert »

Michael schreef:Dit weekend dik 25 uur gewerkt in 2 dagen. een collega ligt in het ziekenhuis met hartproblemen dus die is tijdelijk uit de roulatie. Verder waren er vandaag 5 zieken dus het was flink aanpoten. bij minimaal 1 collega is de arbeidsinspectie erop af gestuurd.
De arbeidsinspectie of de arboarts? Vermoed dat je de laatste bedoelt?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Michael »

Ik bedoel de Arboarts inderdaad.

Verder is het zeer uitzonderlijk dat ik zoveel gewerkt heb. Ons managementteam is vrij klein. En nu ligt 1 daarvan dus in het ziekenhuis. Momenteel dus allemaal een beetje hectisch op het werk.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

Ben je eigenlijk al Shift Manager?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13545
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Wubbo »

Michael schreef:Verder is het zeer uitzonderlijk dat ik zoveel gewerkt heb. Ons managementteam is vrij klein. En nu ligt 1 daarvan dus in het ziekenhuis. Momenteel dus allemaal een beetje hectisch op het werk.
Dan nog heeft het management de verplichting om aan de Arbeidstijdenwet te voldoen. Als ze dat niet kunnen moeten ze de tent sluiten in plaats van jou ervoor op te laten draaien. Maar goed, deze discussie is al eerder met je gevoerd (over hetzelfde onderwerp) zonder resultaat, dus ik ga er verder ook maar niet op door.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Michael »

Bee schreef:Ben je eigenlijk al Shift Manager?
Ik ben geen manager. Maar Operations Assistent. Dat is geen officiele McDonald's functie maar een functie van McDonald's Breda. Verder draai ik wel gewoon shifts. Zo ook vandaag.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Michael »

Wubbo schreef:
Michael schreef:Verder is het zeer uitzonderlijk dat ik zoveel gewerkt heb. Ons managementteam is vrij klein. En nu ligt 1 daarvan dus in het ziekenhuis. Momenteel dus allemaal een beetje hectisch op het werk.
Dan nog heeft het management de verplichting om aan de Arbeidstijdenwet te voldoen. Als ze dat niet kunnen moeten ze de tent sluiten in plaats van jou ervoor op te laten draaien. Maar goed, deze discussie is al eerder met je gevoerd (over hetzelfde onderwerp) zonder resultaat, dus ik ga er verder ook maar niet op door.
Ik heb het nog eens na zitten rekenen. Bleek een rekenfout te zijn van mijn kant. Heb maar 22 uur gewerkt. 11 uur per dag dus. En voldoende pauze gehad ook. Dus gewoon volgens de arbeidstijdenwet.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Michael »

Hier is het luchtalarm 1 minuut te vroeg afgegaan en het NL Alert testbericht heb ik ook nog steeds niet ontvangen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Suus »

Telefoons op het 4G-netwerk ontvangen het NL-Alert bericht niet omdat de overheid geen contract heeft met de providers voor het versturen van dergelijke berichten over het 4G-netwerk. De overheid communiceert daar echter niet over waardoor het lijkt alsof de consument een probleem heeft en niet de overheid.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door webguy »

Hier kwam 'ie over 3G wel binnen.

Verder hier flink de griep te pakken - loop al 4 dagen met koppijn en een zere keel. Vandaag ook maar weer thuis gebleven - als de 3 meter van keuken naar keukentafel al amper lukt is het ritje naar werk vast niet veel beter.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #164

Bericht door Meltrain »

Daantje schreef:Nu probeer ik alles binnen Rotterdam zoveel mogelijk te fietsen. Ik vind 20 minuten dus echt niet lang ofzo.
Ja, ik ook.
Ook als ik naar mijn bijlesleerling ga (die langs de route van lijn 37 woont), ga ik liever op de fiets aangezien die bus maar eens per uur rijdt....
Dus als ik actief ben ga ik over de Van Brienenoordbrug en als ik lui ben of als het hard waait, neem ik lijn 19. :wink:
(Als het regent, pak ik overigens wel het OV, maar moet ik het gewoon beter plannen.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door Michael »

Bee schreef:Telefoons op het 4G-netwerk ontvangen het NL-Alert bericht niet omdat de overheid geen contract heeft met de providers voor het versturen van dergelijke berichten over het 4G-netwerk. De overheid communiceert daar echter niet over waardoor het lijkt alsof de consument een probleem heeft en niet de overheid.
Okee. Ik heb hier in Terheijden 4G. Dus dan zal dat het wel zijn. Alleen had ik de Wifi aanstaan op het moment van het testbericht.
waldo79
Berichten: 7633
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door waldo79 »

^^Ik heb helemaal niets ontvangen, maar het zal zijn dat ik me nooit heb aangemeld met dit toestel :?: Met mijn huidige telefoonnummer ben ik wel bij hen bekend, maar tussentijds van een klassiek belapparaat naar een smartfoon overgestapt :mrgreen:
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten