Van Amsterdam naar Rotterdam
Van Amsterdam naar Rotterdam
Er zijn vandaag werkzaamheden bij Delft en 'dus' rijden er geen treinen [ook geen omgelegde meer].
Op Asd viel mij daarbij weer op dat de omroep als alternatief reisadvies alleen IC direct geeft (met de aanvullende mededeling 'geen fietsen, wel toeslag', maar niet de Sprinter over Breukelen en Gouda (en dit was om .10, ik stond op die trein te wachten). Die is met 1.17 slechts 7 min trager dan over Den Haag, volgens de Reisplanner is met IC's via Ut met 1.18 ook toegestaan.
Als NS vindt dat via Breukelen en Woerden geen aan te bieden optie is, mogen we dan die tariefkilometers terug die daar sinds jaar ne dag owrdne opgestreken.
Een tweede prijspijnpuntje. Als ik een Reisadvies opvraag wordt naast de Sprinter en de route via Ut ook IC direct getoont. Bij alle drie staat een 'totaal' van €14,50. Bij de IC D staat weliswaar een zinnetje 'Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v', maar staat geen bedrag en het is ook geen link.Is dat legaal?
Op Asd viel mij daarbij weer op dat de omroep als alternatief reisadvies alleen IC direct geeft (met de aanvullende mededeling 'geen fietsen, wel toeslag', maar niet de Sprinter over Breukelen en Gouda (en dit was om .10, ik stond op die trein te wachten). Die is met 1.17 slechts 7 min trager dan over Den Haag, volgens de Reisplanner is met IC's via Ut met 1.18 ook toegestaan.
Als NS vindt dat via Breukelen en Woerden geen aan te bieden optie is, mogen we dan die tariefkilometers terug die daar sinds jaar ne dag owrdne opgestreken.
Een tweede prijspijnpuntje. Als ik een Reisadvies opvraag wordt naast de Sprinter en de route via Ut ook IC direct getoont. Bij alle drie staat een 'totaal' van €14,50. Bij de IC D staat weliswaar een zinnetje 'Toeslag Schiphol - Rotterdam v.v', maar staat geen bedrag en het is ook geen link.Is dat legaal?
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6464
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
Via Woerden, Breukelen zal de capaciteit wel onvoldoende zijn om het als volledig omreisadvies te geven.
-
- Berichten: 436
- Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
- Locatie: Rotterdam
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
Dit is dus eigenlijk misleidend en ik ben een typische toeslag mijder. Dus ik ben voor mijn werk op Schiphol vanuit Rotterdam via Amsterdam Bijlmer ArenA gereisd. Het advies van de NS was "Neem de Intercity Direct". Nou heb ik zoiets van: "Waarom bied je geen andere alternatieven aan voor dezelfde prijs, dan mensen in een duurdere trein injagen wat ik totaal nergens vind op slaan."
En tegenwoordig is de Intercity Direct bijna nooit meer toeslagvrij om dit soort 'geplande werkzaamheden' omdat er een alternatief omreis route is. Ok logisch, maar ga dan niet reiziger pesten met een duurdere optie... -o-
En tegenwoordig is de Intercity Direct bijna nooit meer toeslagvrij om dit soort 'geplande werkzaamheden' omdat er een alternatief omreis route is. Ok logisch, maar ga dan niet reiziger pesten met een duurdere optie... -o-
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
De ICd is niet meer toeslagvrij, omdat Breda - Rotterdam C. nu altijd toeslagvrij is. Dat was de package deal.
Het is een spectrum.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
Het lijkt mij dan logisch om altijd een toeslagvrij alternatief te communiceren. Niet iedereen zal die toeslag willen betalen, beetje flauw om dan niet te vermelden welke toeslagvrije route er mogelijk is.
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
Dat is niet netjes nee. Maar daar is de NS ook niet altijd kampioen in. Ik zou zelf gewoon de sprinter nemen die eigenlijk een fatsoenlijke sneltrein zou moeten zijn, maar dat is weer een ander verhaal.
De mortuis nil nisi bene
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
NS heeft er natuurlijk belang bij om zoveel mogelijk betalende mensen ICD in te jagen. ;) Maar het is wel klantonvriendelijk om ICD dan niet toeslagvrij te maken als de belangrijkste reguliere verbinding naar Rotterdam eruit ligt.
Wat betreft de omreisroute via Breukelen en eventueel Utrecht: gewoon wat bakken erbij plaatsen. De s4000 rijdt in het weekend vaak genoeg met een enkele SLT, dus plop je gewoon een extra stelletje erachter. Of je gaat desnoods met een dubbele DDZ rijden.
Wat betreft de omreisroute via Breukelen en eventueel Utrecht: gewoon wat bakken erbij plaatsen. De s4000 rijdt in het weekend vaak genoeg met een enkele SLT, dus plop je gewoon een extra stelletje erachter. Of je gaat desnoods met een dubbele DDZ rijden.
Beul van de blindegeleidelijn
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
Volgens mij ligt het deels ook in de concessie-eisen vast dat 95% een zitplaats moet hebben en dat ze dat bij werkzaamheden niet kunnen bieden, dat ding puilt dan uit.
Komt wel goed schatje.
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Ik heb op de verschillende posters ook gewoon het omreisadvies via Utrecht zien staan.Geert schreef:Het lijkt mij dan logisch om altijd een toeslagvrij alternatief te communiceren. Niet iedereen zal die toeslag willen betalen, beetje flauw om dan niet te vermelden welke toeslagvrije route er mogelijk is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Er was wel rekening mee gehouden met de omreizende reiziger, alle treinen in de s4000 stonden vandaag bij de "verwachte drukte" aangegeven met drie poppetjes.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Kuch, nee, dat is dan normale zaterdag/zondag drukte.
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Je gaat mij niet vertellen dat de trein die om 21 in Duivendrecht aankomt 3 poppetjes vol is, normaal kan je daar veilig een kanon in afschieten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Heb je een treinnummer? Gaat over gisteren he?
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
T4070, maar ook de t4072 stond met drie poppetjes tussen Gouda en Duivendrecht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
De 4072 is elke zondag drie poppetjes :) (zojuist even nagekeken)
Re: Van Amsterdam naar rotterdam
Dan moet NS maar eens werken aan het bieden van voldoende capaciteit om de extra reizigersstroom op te vangen. NS is nota bene een logistiek bedrijf dat prima kan anticiperen op de reizigersvraag wanneer een alternatieve route eruit ligt.Thom91 schreef:Volgens mij ligt het deels ook in de concessie-eisen vast dat 95% een zitplaats moet hebben en dat ze dat bij werkzaamheden niet kunnen bieden, dat ding puilt dan uit.
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Prima kan anticiperen? In mijn ogen gaat dat toch vaak met de nodige moeite. 2 jaar na uitval van de Fyra is nog steeds de kans aanwezig dat we bij aanvang nieuwe dienst geen treindienst vanuit Amsterdam rechtstreeks naar Brussel hebben (anders dan Thalys). Gisteren stuurde Mansveld namelijk een brief naar de Tweede Kamer dat de omgebouwde ICR rijtuigen op 2 december nog steeds niet zijn goedgekeurd in België. Komt vast goed, maar het HSL drama toont de flexibiliteit aan. Want voor de Benelux had in mijn ogen de frequentie veel sneller omhoog gekund. Bij IC direct komt er in april een derde trein bij tussen Rtd en Asd.
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Die brief was al achterhaald op het moment dat de spreekwoordelijke inkt droog was.
Stempeltje van de Belgische IL&T is verkregen.
Stempeltje van de Belgische IL&T is verkregen.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Van Amsterdam naar Rotterdam
Waar lees je dat de toestemming verkregen is? Ik lees alleen dat de Belgische inspectie geen probleem verwacht http://www.demorgen.be/binnenland/breng ... -a2140382/
Punt is dat men niet heel flexibel is.
Punt is dat men niet heel flexibel is.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 54 gasten