Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Hoe gaat de tram volgens jou dan wel lopen?
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Vanaf Sloterdijk oude route, dan via De Clerqstraat, Marnixstraat, Leidseplein, Hobbemastraat en Paulus Potterstraat naar oude route.
Maar dat zijn de plannen die ik heb gezien; of ze het ook zo gaan uitvoeren moet je in Amsterdam altijd maar afwachten.
Maar dat zijn de plannen die ik heb gezien; of ze het ook zo gaan uitvoeren moet je in Amsterdam altijd maar afwachten.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het achterliggend idee is dat het handig is de grote toeristen trekkers beter te verbinden. Amsterdammers hebben er niet zo bveel aan, gaan door oz'n hoge hoed alleen meer kilometers betalen en langer onderweg zijn.
Ik dacht zelf ook dat er via de KInkerstraat zou worden, maar dat is twee extra afslaande bewegingen. Aan de andere kant worden haltesituaties veel complexer. Bij de Rozengracht heb je richting Oost een extra halte nodig, waarvan maar de vraag is of je die kan inpassen [en de oversteek voor overstappers wordt er niet korter of veiliger door. Bij Leidseplein wordt het helemaal moeilijk richting west: geen ruimte en staat in de weg voor de Leidsestraat lijnen.
Wat dat bettreft is het idee van Obus niet slecht: makkelijker haltering Leidseplein, daar geen afslaande beweging, bij de Ceintuurbaan ook geen afslaande beweging meer. En de elburtquupstreetmarket is ook best een leuke halte voor teristen [als je daar per se nog meer rekening mee wilt houden.
Ik dacht zelf ook dat er via de KInkerstraat zou worden, maar dat is twee extra afslaande bewegingen. Aan de andere kant worden haltesituaties veel complexer. Bij de Rozengracht heb je richting Oost een extra halte nodig, waarvan maar de vraag is of je die kan inpassen [en de oversteek voor overstappers wordt er niet korter of veiliger door. Bij Leidseplein wordt het helemaal moeilijk richting west: geen ruimte en staat in de weg voor de Leidsestraat lijnen.
Wat dat bettreft is het idee van Obus niet slecht: makkelijker haltering Leidseplein, daar geen afslaande beweging, bij de Ceintuurbaan ook geen afslaande beweging meer. En de elburtquupstreetmarket is ook best een leuke halte voor teristen [als je daar per se nog meer rekening mee wilt houden.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Het wordt er inderdaad veel complexer op, vooral bij het Leidseplein. Daarom dat SRA ook voor een halteligging pleit volgens de zogenaamde 'molenwiekvariant', waardoor het aantal bedienbare relaties bij het Leidseplein maximaal wordt. Hoe die veel ingewikkelder lijnenloop de betrouwbaarheid van de dienstregeling gaat beïnvloeden is voor mij nog een vraag. Het valt te hopen dat men dat per model goed doorrekent en op basis daarvan en van de gewenste vervoersvraag de uiteindelijke keuze maakt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik zou toch zweren dat de metroverbinging Zuid - Amstel gaat verdwijnen als de NZ-lijn in gebruik wordt genomen. Als je nu van regio Zuid-Holland naar het Sciene Park wilt zul je óf via CS om moeten reizen, of een paar overstappen moeten plegen. Een verbinding vanaf Zuid lijkt me dan dus geen overbodige luxe.Bakpapier schreef:Omdat je ook met de metro naar amstel kunt en dan met de bus wat sneller is.
Stopt lijn 12 straks op een vn de nz ljjn metro stations?
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Ik dacht juist dat er een doorgaande metro isolatorweg - centraal kwam?Rickingsh schreef:Ik zou toch zweren dat de metroverbinging Zuid - Amstel gaat verdwijnen als de NZ-lijn in gebruik wordt genomen. Als je nu van regio Zuid-Holland naar het Sciene Park wilt zul je óf via CS om moeten reizen, of een paar overstappen moeten plegen. Een verbinding vanaf Zuid lijkt me dan dus geen overbodige luxe.Bakpapier schreef:Omdat je ook met de metro naar amstel kunt en dan met de bus wat sneller is.
Stopt lijn 12 straks op een vn de nz ljjn metro stations?
Sowieso is het schrappen van de verbinding zuid-amstel achterlijk, want dan heb je een hele verbindingsboog die je niet gebruikt. Welke oen heeft dat verzonnen dan? En hoe kom je dan bijvoorbeeld van Overamstel naar Spaklerweg? :X
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Overigens kan ik weinig reizen bedenken waarbij je van zuid naar Science Park wil, want als je met de IC uit de richting schiphol aankomt is 'omreizen' via Centraal vaak wel de aangewezen optie omdat je dan meteen de stoptrein naar Science Park kunt pakken.
Wat goedkoper zou kunnen zijn dan Zuid - Science park, is een bus Duivendrecht - Science park. Die hoeft dan enkel in de spits te rijden. Sluit je mooi aan op de IC en heb je ook een korter stuk met de bus.
Wat goedkoper zou kunnen zijn dan Zuid - Science park, is een bus Duivendrecht - Science park. Die hoeft dan enkel in de spits te rijden. Sluit je mooi aan op de IC en heb je ook een korter stuk met de bus.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Die bus kan overigens via Amstel rijden (maar nadeel is dan dat deze grotendeels parallel aan de metro rijdt), of via de snelweg (maar dan zijn er niet echt leuke tussengelegen haltes).
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Tsja, wie heeft het allemaal verzonnen. Wie heeft sowieso verzonnen dat de NZ-lijn een nuttige investering is? Maarja, dat maar even terzijde. Ik vraag me ook af of de verbindingsboog tussen Overamstel en de Spaklerweg überhaubt behouden zal blijven. Tenzij ooit de bedoelde ringlijn voltooit zal worden, zal het ding d'r vrij nutteloos bij komen te liggen denk ik zo.
En wat betreft de verbinding; Duivendrecht zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, maar dan krijg je dus inderdaad wel te maken met paralleliteit tussen bus en metro, wat je als SRA natuurlijk niet wilt hebben. Ook zou je logischerwijs extra betalen aan kilometers en tariefzones via Duivendrecht. Al met al zal er vervanging moeten komen tussen Zuid en Amstel, of dat nu met een nieuwe tram is of gelede bussen die minimaal in kwartiersfrequentie rijden. Wat mij betreft zou dat dus betekenen; 240 opheffen en de 310 doortrekken naar Sciene Park, al is het enkel in de spits. Aan de infrastructuur hoeft dan ook weining aangepast te worden. Hooguit wat voorrangssituaties creëren tussen het Amstelstation en de Carolina MacGillavrylaan, en gaan met die banaan.
Ik heb trouwens ook zo'n donkerbruin vermoeden dat de stadsregio voorlopig nog niet in de buidel wil tasten voor een doortrek van tram 12, dus wat dat betreft zou dit ook de meest voor de hand liggende optie zijn wat mij betreft.
En wat betreft de verbinding; Duivendrecht zou inderdaad ook een optie kunnen zijn, maar dan krijg je dus inderdaad wel te maken met paralleliteit tussen bus en metro, wat je als SRA natuurlijk niet wilt hebben. Ook zou je logischerwijs extra betalen aan kilometers en tariefzones via Duivendrecht. Al met al zal er vervanging moeten komen tussen Zuid en Amstel, of dat nu met een nieuwe tram is of gelede bussen die minimaal in kwartiersfrequentie rijden. Wat mij betreft zou dat dus betekenen; 240 opheffen en de 310 doortrekken naar Sciene Park, al is het enkel in de spits. Aan de infrastructuur hoeft dan ook weining aangepast te worden. Hooguit wat voorrangssituaties creëren tussen het Amstelstation en de Carolina MacGillavrylaan, en gaan met die banaan.
Ik heb trouwens ook zo'n donkerbruin vermoeden dat de stadsregio voorlopig nog niet in de buidel wil tasten voor een doortrek van tram 12, dus wat dat betreft zou dit ook de meest voor de hand liggende optie zijn wat mij betreft.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Bedieningsvoorstellen voor de Amsterdamse metro afgesplitst.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8662
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Aanstaand weekend rijdt er een tijdelijke nachtbus 362 in Amsterdam, tussen het Centraal Station, amstelstation en Bijlmer ArenA.
Onderweg wordt nergens gestopt. Zie hier: http://pol.gvb.nl/gvbpublicatieinternet ... 7c585d44d5
Wat is de reden van deze tijdelijke lijn?
Onderweg wordt nergens gestopt. Zie hier: http://pol.gvb.nl/gvbpublicatieinternet ... 7c585d44d5
Wat is de reden van deze tijdelijke lijn?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024
Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Armin van Buuren houdt een show in de Ziggo Dome. De bus lijkt rond half vier te gaan rijden, als de show van Armin ongeveer 4,5 uur lang is zou dat de verklaring kunnen zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Een bus naar het amc lijkt me verstandiger.
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Op zondag rijden er twee nvroege ritten van lijn 54 voor personeel van het AMC, tijdens tunnelsluitingen is daarvoor een lijn 259 die twee ritten per week rijdt.
Beide staan normaliter niet in de dienstregeling, maar van lijn 259 heb ik wel ooit een vertrekstaat gezien op het Bijlmerstation.
Beide staan normaliter niet in de dienstregeling, maar van lijn 259 heb ik wel ooit een vertrekstaat gezien op het Bijlmerstation.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Het was niet serieus bedoeld Bee
Bij de 'concerten' (tussen haakjes, want het is nogal een groot woord voor de hijgerige optredens deze van hyperventilerende adhd'er) van Armin van Buuren wordt nog wel eens wat gebruikt aan witte spul, pilletjes en dat weggespoeld met iets waar je heel erg vrolijk van wordt.
Bij de 'concerten' (tussen haakjes, want het is nogal een groot woord voor de hijgerige optredens deze van hyperventilerende adhd'er) van Armin van Buuren wordt nog wel eens wat gebruikt aan witte spul, pilletjes en dat weggespoeld met iets waar je heel erg vrolijk van wordt.
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
'Aanhalingstekens' heten die dingen. De volgende keer wel op correcte wijze iemand uitmaken voor 'hyperventilerende ADHD'er' hoor.Obus schreef:'concerten' (tussen haakjes, want het is nogal een groot woord voor de hijgerige optredens deze van hyperventilerende adhd'er)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ouderen Buitenveldert en Geuzenveld geïsoleerd door nieuwe buslijnen
Adviezen van de Reizigersbelangenraad om de 'ommetjes' van bus 21 en 62 niet te schrappen, werden genegeerd, zegt voorzitter Chris Vonk. © Floris Lok. Het rechttrekken van kronkellijnen van het GVB levert voor grote groepen passagiers snellere bussen en trams op, maar leidt ook tot verschraling van het openbaar vervoer voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn..
Lees verder: Parool
Adviezen van de Reizigersbelangenraad om de 'ommetjes' van bus 21 en 62 niet te schrappen, werden genegeerd, zegt voorzitter Chris Vonk. © Floris Lok. Het rechttrekken van kronkellijnen van het GVB levert voor grote groepen passagiers snellere bussen en trams op, maar leidt ook tot verschraling van het openbaar vervoer voor ouderen en mensen die slecht ter been zijn..
Lees verder: Parool
Laatst gewijzigd door Gekko123 op di 02 dec 2014, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat van artikel ingekort
Reden: Citaat van artikel ingekort
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
GVB communiceert dat lijn 26 's avonds vaker gaat rijden in de weekenden, maar wie de dienstregeling van 2014 en 2015 naast elkaar legt komt nogal bedrogen uit
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Ja, ik zat zelf ook even aan de coken-evo schreef:'Aanhalingstekens' heten die dingen. De volgende keer wel op correcte wijze iemand uitmaken voor 'hyperventilerende ADHD'er' hoor.Obus schreef:'concerten' (tussen haakjes, want het is nogal een groot woord voor de hijgerige optredens deze van hyperventilerende adhd'er)
De mortuis nil nisi bene
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Vanmorgen zat ik in een M5 van Duivendrecht naar Amstel. Heel veel slippen, horten en stoten door de gladde sporen. Bestuurder had volgens mij niet veel in de gaten, maar binnenin ging het er echt hard aan toe.
Re: De alledaagse eigenaardigheden van het GVB
Sowieso blijft metro 51 gewoon rijden tot 2020. De N/Z-lijn heeft weinig te maken met de Amstelveenlijn. Na die tijd komen ze met de briljante oplossing metro 51 te downgraden naar stadstram en in te korten tot Zuid. Vervolgens komt er een reguliere metrolijn die minimaal het stuk Zuid - Amstel dekt om die verbinding in stand te houden. Tram 5 blijft hoe ie is met veel te krappe 30-meter trams. :') :pos:Rickingsh schreef:Ik zou toch zweren dat de metroverbinging Zuid - Amstel gaat verdwijnen als de NZ-lijn in gebruik wordt genomen.
Zo staat het nu online tenminste.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
In het andere a'damse metrotopic vind ik toch terug dat er waarschijnlijk weinig overblijft van Amstel-Zuid als metroverbinding...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Daar worden waarschijnlijk buurtbusjes voor ingezet. Van die gele, met blauwe lampjes op het dak.Obus schreef:Een bus naar het amc lijkt me verstandiger.
🍉
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Volgens mij weten ze bij de SRA ook niet wat ze moeten. De plannen veranderen constant.Bakpapier schreef:In het andere a'damse metrotopic vind ik toch terug dat er waarschijnlijk weinig overblijft van Amstel-Zuid als metroverbinding...
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam
Hainje schreef:Daar worden waarschijnlijk buurtbusjes voor ingezet. Van die gele, met blauwe lampjes op het dak.Obus schreef:Een bus naar het amc lijkt me verstandiger.
De mortuis nil nisi bene
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 48 gasten