Oost Nederland: Alledaagse gebeurtenissen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Er stond afgelopen lente/zomer een CXX Volvo 8700 14,5 meter op Twente Airport
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ready for takeof?
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Een kortlopende concessie met gehuurde Plan V's was niet mogelijk?MdJ schreef:SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Of de treinconcessie iets langer laten zijn dan de busconcessie.
Dat hebben ze in de Achterhoek bijvoorbeeld ook gedaan. De treinconcessie van Syntus liep later af dan de busconcessie (waren toen nog 2 aparte concessies). Toch is deze als één concessie aanbesteedt. Dat had dus ook bij de Valleilijn kunnen gebeuren lijkt me.
Dat hebben ze in de Achterhoek bijvoorbeeld ook gedaan. De treinconcessie van Syntus liep later af dan de busconcessie (waren toen nog 2 aparte concessies). Toch is deze als één concessie aanbesteedt. Dat had dus ook bij de Valleilijn kunnen gebeuren lijkt me.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Arnhem klopt niet want lijn 27/29 behoort tot Doesburg Kraakselaan bij de SAN alsmede lijn 43 tot Dieren station. Er zit dus een gat van 6 kilometer behorend tot de SAN in. Formeel liggen de raakpunten alleen in Wageningen, Zutphen en Deventer. De trein heb ik hierbij niet meegeteld aangezien Didam-Elst in het SAN gebied ligt en Zutphen-Apeldoorn tot de Veluwe.SuperGhost schreef:Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
:') Wat had dat uitgemaakt? Wie had moeten rijden? NS? Dan had je een uursdienst Ede-Amersfoort gehad. Hooguit een halfsuursdienst tot Barneveld.Erno-BE schreef:Een kortlopende concessie met gehuurde Plan V's was niet mogelijk?MdJ schreef:SAN is pas vanaf 1 januari he.
Daarnaast had de Valleilijn gunstig in de concessie Veluwe gepast qua ligging, maar qua ingangsdatum niet. Achterhoek is een gebied dat je echt niet met de Veluwe kunt vergelijken om bij elkaar te stoppen. Rivierenland/Achterhoek/Veluwe had dat wel gekund, maar daar is niet voor gekozen. Buiten dat grenzen de vervoersgebieden elkaar alleen in Wageningen en in Arnhem, verder bij Zutphen een paar buurtbuslijntjes
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dan heb je natuurlijk nooit raakpunten, want Wageningen ligt in het Veluwegebied, Zutphen in het Achterhoek gebied en Deventer in het Overijssel-midden gebied.Erno-BE schreef:Arnhem klopt niet want lijn 27/29 behoort tot Doesburg Kraakselaan bij de SAN alsmede lijn 43 tot Dieren station. Er zit dus een gat van 6 kilometer behorend tot de SAN in. Formeel liggen de raakpunten alleen in Wageningen, Zutphen en Deventer. De trein heb ik hierbij niet meegeteld aangezien Didam-Elst in het SAN gebied ligt en Zutphen-Apeldoorn tot de Veluwe.SuperGhost schreef:Je vergeet nog Rheden (al zou Dieren beter zijn), Apeldoorn en Deventer.
Maar ik denk dat Achterhoek en Veluwe beter bij elkaar passen dan Achterhoek en Rivierenland, want die hebben helemaal geen overlap (alleen de treindiensten raken elkaar bij Arnhem, maar de bussen raken elkaar totaal nergens).
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Wat ik met die probeerde aan te geven:
a) Niet dezelfde begindatum.
b) Andere eisen.
c) vervoer tussen de concessiegebieden is minimaal: In Zutphen/Deventer alleen zwakke lijntjes, in Arnhem alleen voor reizigers met bestemming Arnhem en verder, maar niet echt richting Doetinchem, In Wageningen... Nou, vooruit, daar wel. Maar te klein. Koppelen zou geen schaalvoordelen geven.
-Veluwe had bij Achterhoek kunnen, maar door b en c niet gedaan.
-Valleilijn had geologisch bij Veluwe gekund, maar niet door a en b.
-Rivierenland kon bij Achterhoek, omdat niet a, niet b.
Verdere discussie hierover lijkt me naar OVer je ideeen te kunnen.
a) Niet dezelfde begindatum.
b) Andere eisen.
c) vervoer tussen de concessiegebieden is minimaal: In Zutphen/Deventer alleen zwakke lijntjes, in Arnhem alleen voor reizigers met bestemming Arnhem en verder, maar niet echt richting Doetinchem, In Wageningen... Nou, vooruit, daar wel. Maar te klein. Koppelen zou geen schaalvoordelen geven.
-Veluwe had bij Achterhoek kunnen, maar door b en c niet gedaan.
-Valleilijn had geologisch bij Veluwe gekund, maar niet door a en b.
-Rivierenland kon bij Achterhoek, omdat niet a, niet b.
Verdere discussie hierover lijkt me naar OVer je ideeen te kunnen.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 3543
- Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
- Locatie: DTC
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De t3026 reed vandaag met een enkele ICM3, oftewel sardientjes in blik vervoer en in Arnhem moesten reizigers achter blijven.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De Ex-Syntusambassador 2147, die bij TGVia zit en een verlopen APK had, rijdt inmiddels weer: als lijn 62 naar Oldenzaal om 15.45 vanaf UT/De Zul in Enschede.
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik reis sinds 4 jaar dagelijks met de bus of de trein tussen Ommen en Zwolle en hoewel de trein meestal wel op tijd is heb ik de 167 nog nooit op tijd zien vertrekken vanaf het station in Zwolle. De bus vertrekt meestal tussen 10 en 20 minuten te laat. Kan Syntus niet gewoon de vertrekstijden aanpassen zodat ze realistischer zijn? De bus komt trouwens ondanks deze vertraging altijd ruim op tijd in Ommen aan.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Die 2146 stond ook weer in Zwolle. Dat display ziet er niet goed meer uit..
Bij het station in Zwolle gebeurt het vaak dat bussen te laat arriveren.
Bij het station in Zwolle gebeurt het vaak dat bussen te laat arriveren.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De display is nog de minste zorg, motorisch is deze bus echt af..Erik1100 schreef:Die 2146 stond ook weer in Zwolle. Dat display ziet er niet goed meer uit..
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9168
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Als iemand interesse heeft in de wijzigingen van de concessies Veluwe en Midden Overijssel, deze zijn op de wiki verwerkt:
Veluwe 2015
Midden Overijssel 2015
Veluwe 2015
Midden Overijssel 2015
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Vanochtend tof ik de rode Duvedec 3401 in Zwolle. Briefje met 109 zat op de ruit, maar dan is die lijn wel een enorme omleiding gegund...
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De Citybus-optare (3312) zit al sinds donderdag op lijn 97 ipv op lijn 7. Daar reed vorig weekend de 3307 op.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Die citybus heeft ook een aantal weken in en bij de stalling/TD in Zwolle gestaan!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Gisteren was de 3311 de gelukkige voor lijn 7.
maakt het voor de Optares nog wat uit voor de kilometerstand ofzo, lijn 7 is maar een prutrondje ten opzichte van 97 bijvoorbeeld...
maakt het voor de Optares nog wat uit voor de kilometerstand ofzo, lijn 7 is maar een prutrondje ten opzichte van 97 bijvoorbeeld...
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Hoeveel ex BBA/Veolia bussen rijden er nou bij Syntus? Zat vandaag in zo ex BBA/Veolia Ambassador, bestemmingsdisplay kon het niet aan om Arnhem via Beekbergen te tonen
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Dat zal de 2146 zijn geweest, de enige ex Veolia/BBA ambassador die nog echt dienst doet bij Syntus.
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ik heb hem nog niet eerder gehad! Maar dikke scheur in de voorruit en geen scherm binnen zag het er best treurig uit :XErik1100 schreef:Dat zal de 2146 zijn geweest, de enige ex Veolia/BBA ambassador die nog echt dienst doet bij Syntus.
- busentrein
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
Ook in het kader : bijzonder . De 7172 (Integro) reed mee op de kwartiersdienst op lijn 28 tussen Doetinchem Gendringen *bus*
Re: Alledaagse gebeurtenissen Oost Nederland
De 6032 op lijn 74 tussen Enschede en Doetinchem. Ziet er knus uit..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten