(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

De zon stond niet in de lens, maar precies achter me. Alleen de bus stond in de schaduw. :wink:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Hoe im hemelsnaam komt die lucht dat zo giga overbelicht.. Camera verkeerd ingesteld ofzo?
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door mb90 »

In de snelheid dat ik die foto wilde maken, heb ik hem nog niet ingesteld en heeft de camera in de automatische stand gefotografeerd zie ik net. Niet zo handig dus.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Het kon niet op vandaag... loop ik vanmiddag van 't werk naar de bushalte, zie ik wederom de Arriva 1121 langsrijden :D Dit keer als de lijn 81 ri. Utrecht CS van 16.38 uur vanaf halte Europaplein in Utrecht.

En nog wat humor in de bus in Dordt: een chauffeur had een collega opgeroepen om te vragen of die wilde wachten op een overstapper. Even later, toen de overstapper inmiddels de overstap aan het maken was, volgde nog een oproep: "Het is een oudere mevrouw met rode jas, ze loopt nu voor je bumper. Geen gas geven" :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

Hermes Eindhoven blijft testen met de verlichting. Hadden we eerst een warmere kleur lichten, nu is er een wat roodachtig licht in één van de MAN's opgehangen. Erg lelijk en hoewel de gloed niet al te groot is had ik wel het idee in een red light district beland te zijn..
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Eindelijk een keer geluk bij GVB!

Ondanks het groene lampje bij een roltrap op Ganzenhoef, ging het ding niet aan, maar ik koos er toch maar voor dat ding op te lopen. Daardoor mistte ik een metro die ik niet had horen arriveren, echter kwam er na 4 minuten alweer een 53 richting CS. Zonder bericht werd er voor station Verrijn Stuartweg naar het linkerspoor gewisseld, en we kwamen dus ook op het perron richting Gaasperplas aan aldaar. Vervolgens verder over het linkerspoor naar Diemen Zuid, waar we nog voor het station de metro die ik had gemist inhaalden :lol:
Op het station zelf stonden twee defecte Zilvermeeuwen, de hele inhoud ervan kwam bij mij de metro in. Daarna terug naar het rechterspoor en verder naar Venserpolder. Had een naadloze overstap op de 50 naar Isolatorweg, maar de 51 naar Amstelveen was weer eens uitgevallen. Zou 10 minuten moeten wachten dus heb lijn 5 maar gepakt die al na 5 minuutjes kwam. Naja anders had ik misschien nog wel achter Diemen Zuid gestaan. 8-)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

NS-Reiziger schreef:Eindelijk een keer geluk bij GVB!

(...) ding niet aan, (...) Daardoor mistte (...) Zonder bericht (...) de metro die ik had gemist inhaalden :lol:
(...) twee defecte Zilvermeeuwen, de hele inhoud ervan kwam bij mij de metro in. (...) was weer eens uitgevallen. (...) 10 minuten moeten wachten (...) achter Diemen Zuid gestaan. 8-)
Achja, geluk is relatief.
Het is een spectrum.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Karl schreef: Achja, geluk is relatief.
Wie het kleine niet eert. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Aking schreef:Alleen ben ik dan benieuwd welke bus de dreef als eindpunt heeft... ik weet wel dat de laatste 52 uit Amf eindigt bij de jordanlaan, maar op de dreef zou ik t zo niet weten :roll:
Was dat niet een van de nachtbussen?
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Nou je t zegt... volgens mij eindigt die 412 hier aan t einde van de dreef...



Ik zag daarnet in Utrecht trouwens een lijn 11 naar t UMC via stadion Galgenwaard :roll: (al reed ie wel netjes op het vredenburg)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een Citaro G van Maxx Amersfoort op lijn 681 Utrecht CS - Amersfoort, da's normaal toch echt een streek-Citaro G :wink:
En verder zal ik wel scheel gekeken hebben ofzo, maargoed, ik meen toch echt een 12-meter Citaro in GVU kleuren waargenomen te hebben op lijn 1. Alleen hebben ze die niet zover ik weet :P Was in ieder geval zeker weten geen gelede.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Anders is er even niet gestrooid in Buitenveldert op de tramperrons! Gelukkig wachtte de bestuurster van lijn 5 even op ons probeerseltje om te rennen...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

De laatste dagen was ik nieuwsgierig over de nieuwe halte in Heerlen: Coriopolis op Nieuw Eyckholt. De lijnen 31 en 58 horen hier te stoppen (de bussen volgen de blauwe lijn op deze kaart), maar deze zie ik de meeste keren gewoon voorbij scheuren over de doorgaande weg (ik heb twee keer een bus gezien die dit rondje heeft gemaakt). De halte zelf stelt ook niet veel voor: richting hogeschool (lijn van boven naar onder volgen) hangt een kaartje "tijdelijke halte" aan de lantaarnpaal, de andere kant op kon ik geen bordje ontdekken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Tjongejonge, ik neem ook een keer lijn 81 in Utrecht zeg... dat ding kwam me toch vast te staan in het verkeersinfarct op de Croeselaan t.h.v. de Jaarbeurs. Zo af en toe kwam er nieteens beweging in het verkeer als 't verkeerslicht op groen ging, omdat er dan weer een bus komende van de Graadt van Roggenweg dwars over de weg vast stond t.h.v. de doorsteek naar busstation CS/Jaarbeursplein.
Uiteindelijk mochten we vast uitstappen, want lopend zouden we sneller bij het station zijn :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stefan »

Vanochtend was het ook raak op de A29. Ik had de 174 hier van 9.02u en toen we de snelweg op gingen zag het er al niet goed uit.. We hebben tot het Vaanplein stapvoets gereden. We kwamen om 9.53u aan in plaats van 9.35u. Een vertraging van bijna 20 minuten dus. ;)

Toen ik uitstapte op Zuidplein kwam de 396, de TCR 72, nog aan gereden.. Die had om 9.24u aan moeten komen.. Is dus geen klein file'tje geweest. ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daantje »

Collega van mij reed om 7.00 uur weg uit Rhoon en was om 8.50 uur in Delft ;)
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Ik kwam vanmiddag in Utrecht deze bus tegen:

Afbeelding

Het ding kwam vanaf de NIeuwekade en reed via de Weerdsingel Westzijde, de Oudenoord, de David van Mollemstraat en de draaiweg naar de Talmalaan... verder heb ik hem niet kunnen volgen..


Iemand enig idee wat dat ding daar deed? hij zat redelijk vol namelijk, maar ik had niet het idee dat hij op een lijndienst zat :roll:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Pendeldienst voor een beurs in de Jaarbeurs :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Oh ok :p Rare route voor een pendel trouwens

is t ding eigk nog van CXX of niet? want hij reed dus wel nog met dat CXX logo voorop
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Nee hij is tegenwoordig van Juijn uit Rossum. De bus is trouwens nooit van Connexxion geweest ook: 'tis een bus van AMZ geweest die ermee in opdracht van van Connexxion reed in Zeeland.

Busje zal zich trouwens wel thuisgevoeld hebben vanmiddag, want oorspronkelijk was het de GVU 555 :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Was dat een pendeldienst op de Veemarkt dan? Iets anders kan ik er niet van maken namelijk... :)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Geloof 't wel ja :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Stephan »

Reiziger Ddrs schreef:En verder zal ik wel scheel gekeken hebben ofzo, maargoed, ik meen toch echt een 12-meter Citaro in GVU kleuren waargenomen te hebben op lijn 1. Alleen hebben ze die niet zover ik weet :P Was in ieder geval zeker weten geen gelede.
Heel misschien de Alliance (2252). Als je heen grof vergelijkt, dan hebben de vormen wel iets van elkaar weg. Alleen zou dat weer raar zijn, omdat deze wagen vanochtend op lijn 39 zat. Zover ik weet, is daar geen koppeling tussen.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

En laat ik die 2252 nou vanmiddga op lijn 1 hebben gezien... :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Nouja, ik herkende 'm meer aan het soort display in combinatie met de vormen. Zou dus ook gewoon een Van Hool kunnen zijn aangezien ik 'm zag door de beslagen zijruit van de bus waarin ik zelf zat.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten