Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Daniel »

Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk
Geplaatst op: maandag 1 december 2014 19:10
Laatst bijgewerkt: maandag 1 december 2014 19:12


DEN HAAG - Er rijden dinsdagochtend mogelijk geen treinen op station Den Haag Centraal. NS-personeel baalt van de te hoge werkdruk. Of ze gaan staken is nog onduidelijk, dat wordt dinsdagochtend besloten.
Om 04.00 uur 's ochtends hebben conducteurs en machinisten een werkoverleg gepland. Als de NS hun wensen niet inwilligt, wordt er overwogen om te gaan staken. Hoewel de vakbonden het werkoverleg niet initiëren, steunen ze het NS-personeel wel.
Hoewel het werkoverleg in het leven geroepen is door NS-medewerkers uit Den Haag, zal een mogelijke staking invloed kunnen hebben op het treinverkeer in heel Nederland.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Daantje »

Gelukkig ga ik morgen met de auto, maar als er een staking komt ben ik vast niet de enige....
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door WSM »

Yeah right:
- een ruimhartige salarisregeling voor het werk dat gedaan wordt;
- een baangarantie tot 2017 (!);
- hc's die het zo druk hebben met het garanderen van de veiligheid bij de machinist en in de 1e klasse dat ze aan controleren niet meer toekomen.

En dan nog klagen... kennelijk neemt het NS-personeel graag een voorbeeld aan de SNCB, waar men druk bezig is om de eigen onderneming kapot te staken.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Tochjo »

Door beperkingen in de materieelinzet rijden van en naar Den Haag Centraal de treinen met een vertraging van 15 tot 30 minuten. Houdt u van en naar Den Haag Centraal rekening met uitval van treinen.
Gerelateerd? Zegt u 't maar. Ik kan zo in ieder geval per bus naar Utrecht Centraal, want er worden straks enkele opeenvolgende sprinters van Woerden naar Utrecht opgeheven.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Wubbo »

De reisinformatie weet van niets, maar op Den Haag Centraal draait een bandje dat door tekort aan personeel reizigers rekening moeten houden met vertraging.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Daniel »

Ik zie nu in de reisinfo juist dat er rond Den Haag Centraal minder treinen rijden door "beperkingen in de materieelinzet".
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Tochjo »

Op Utrecht Centraal ook een omroep over tekort aan personeel. Reisinformatieschermen tonen "beperkingen materieelinzet", en ook de handmatige omroep over een opgeheven trein had het over beperkingen in de materieelinzet.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Gekko123 »

In eerste instantie stond er bij de verstoringen dat er tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS een langere reistijd was door beperkingen in de materieelinzet. Pas een paar uur later werd dat aangepast naar een langere reistijd tussen Den Haag Centraal en Den Haag HS/Laan van NOI/Voorburg door beperkingen in de materieelinzet.
In werkelijkheid waren er al een paar uur enkele series geschrapt (wat ik zo snel kon zien onder meer de s19800, s2000, s5000 en s6300). Ze weten zelf ook niet wat ze er mee aan moeten, het staat er nu in dat er door een eerdere verstoring minder treinverkeer is. Dit roept bij mij een beetje het idee op dat ze gewoon niet toe willen geven dat het een staking van (een deel van) het Haagse personeel betreft.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Daelea »

NS via Twitter, als antwoord op de vraag waarom beperkingen in de materieelinzet gecommuniceerd werd:
De technische reden, maar oorzaak daar weer van was personeelstekort door een korte werkonderbreking vanmorgen. ^Hk
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Suus »

Oh het gaat om de looptijden. Nee, dan weet ik genoeg :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:wat ik zo snel kon zien onder meer de s19800, s2000, s5000 en s6300).
De s11700 lag er ook uit. Op Amersfoort kon je rond kwart voor acht over de hoofden lopen nadat de t11720 opgeheven was (da´s een van de drukste spitstreinen ri. Utrecht ook nog). Gelukkig kregen de 10 bakken IRM van de t520 het goed mee.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Suus »

Half vijf 's ochtends is een interessant tijdstip voor een werkoverleg. Ik ben wel een ochtendmens maar voor mij is dat nog wel een beetje te vroeg. Heeft bovendien als nadeel dat het belangrijkste rangeerwerk om de ochtendspits goed te starten in de verdrukking komt...

Ik begrijp nu wel de opmerkingen over de werkdruk beter. Sterker nog, ik denk dat het nog best lang heeft geduurd voordat de bom is gebarsten, want het gaat niet om problemen die gisterenavond zijn ontstaan. Met de loyaliteit aan het spoorbedrijf lijkt het nog wel goed te zitten dus :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door VIRM »

Werkoverleg tot 06:30 okay, maar het was twee uur later op Den Haag Centraal en omgeving een groot slagveld. Op Den Haag Centraal zelf waren volgens mij de meeste treinen gewoon uitgevallen. Dus of het proces/bijsturing heeft keihard gevaald, of er is gewoon korte tijd gestaakt en probeert NS dit onder de mat te vegen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Suus »

Het klaarzetten van treinen gaat een stuk makkelijker als dat niet tussen het reguliere treinverkeer door hoeft. Rond 6:30 komt het normale treinverkeer op gang en heb je in Den Haag veel minder mogelijkheden om nog tussen de treindienst door treinen klaar te zetten en te versterken. Als er dus van half vijf tot half zeven een werkoverleg is geweest waar de rangeermachinisten ook bijzaten heb je een achterstand die je tot na de spits niet meer in kan halen. De realiteit van het logistieke proces.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Wubbo »

De realiteit van het logistieke proces: treinen die er waren (met eigen ogen gezien) maar opgeheven werden wegens geen personeel.Was na half zeven vanochtend, op Den Haag Centraal...
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door VIRM »

Het was daarnaast niet een enkele trein die werd geschrapt. Het regende uitgevallen treinen.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dinsdag mogelijk staking op Den Haag C. om hoge werkdruk

Bericht door Geert »

Zag het inderdaad op de AV. Ik ben maar met de auto gegaan vandaag...

Is het overigens niet vreemd dat 150 man een ongepland 'werkoverleg' houden terwijl er eigenlijk al treinen hadden moeten rijden? En beetje flauw dat NS in de reisinfo de hele dag heeft gesproken over materieelproblemen terwijl dat niet de eigenlijke oorzaak was...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten