OVer Missers in de Reisinformatie #37

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Freek »

Ja daar werd gependeld en die trein stopte ook in Brummen. Stond als extra trein op de borden dus aannemelijk is die trein handmatig ingelegd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door marlies »

Dat het scherm niet altijd overal vol te krijgen is snap ik, zeker in de late uurtjes. Maar op station Barneveld zag ik vanmiddag een TB7 met maarliefst 1 vertrekkende trein, en dus 6 lege rijen eronder. Dat is wel heul weinig.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door webguy »

Als het goed is altijd 70 minuten van te voren dus met een uursdienst zou je minimaal twee treinen verwachten, en mogelijk zelfs vier. sohomt zag vanmiddag wel dat Infoplus wat kuren had, mogelijk gerelateerd.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door marlies »

Ah, dat klinkt aannemelijk :)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ronald »

In Zwolle hangen TB7's boven de perrons, maar dat is weer te weinig om alle treinen van de knoop weer te geven. Ik moest dus helemaal naar de TB14 bij het busstation lopen om te kijken waar de trein naar Leeuwarden zou vertrekken.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Thom91 »

Smartphone?
Komt wel goed schatje.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ronald »

Ja, daweekwel. Het ging om het formaat van het TB'tje.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Tochjo »

webguy schreef:sohomt zag vanmiddag wel dat Infoplus wat kuren had, mogelijk gerelateerd.
Toen ik vanmiddag in Arnhem rond 12:40 mijn aansluiting gemist had op de stoptrein naar Winterswijk - mooi, zo'n overstap van vier minuten op een uursverbinding - en ik de volgende trein naar Doetinchem wilde nemen, waren alle treinen van Arriva verdwenen van alle reisinformatieschermen. Kwartiertje later waren ze wel weer terug, overigens.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door dennistd »

In Hengelo stond vanmorgen de t240 niet op de borden. Pas een minuut voor vertrek sprongen de TBP's naar de juiste trein, tot die tijd gaven ze de IC van 11.24u richting westen aan. Een spoorwijziging was het niet, trein vertrok gewoon van 2 (hoewel gepland op 2a, maar op zowel de a- als b-zijde was geen spoor van de trein op de borden).

En vanmiddag in Dordrecht was de TBP van spoor 15 zwart. Overigens werd netje omgeroepen dat dit door een storing kwam, en dat van dat spoor om x.08 en x.38 de treinen naar Geldermalsen zouden vertrekken.

Op de terugweg in de IC Rotterdam-Enschede blijkbaar een conductrice in opleiding die nog wel een lesje topografie mag gaan volgen: "Dames en heren, het volgende station is Rotterdam Alexander. Na Rotterdam Alexander zullen we voor u doorrijden naar Den Haag Hollands Spoor, Gouda, Utrecht..."
[Ondertussen op de achtergrond: "geen Hollands Spoor", en de omroep wordt afgebroken]

Tien seconden later een nieuwe poging: "Dames en heren, even een correctie: na Rotterdam Alexander gaan de door naar Den Haag Centraal, Gouda, Utrecht, ..." enz.

Een halve minuut later, een andere stem (die bij het eerste bericht op de achtergrond al corrigeerde): "Dames en heren, nog even een correctie. Den Haag is natuurlijk geen optie en we zullen na Rotterdam Alexander dan ook verder gaan naar Gouda, Utrecht, Amersfoort, ..." enz. :')
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ronald »

Lastig was ook dat gisteravond in Zwolle bij de laatste IC naar Utrecht op de TBP de Intercity naar Amsterdam Bijlmer ArenA aangegeven bleef staan. Omdat de TP7's wel de juiste info gaven en ik de IC naar Bijlmer had zien wegrijden was er voor mij geen twijfel, maar dit kan best vervelend uitpakken bij een laatste trein.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door dennistd »

Bovenaan de trap naar spoor 4b/5b in Amersfoort stond trouwens een bord met daarop een papier met deze tekst:
Afbeelding
Het nut ervan ontgaat me al (TBP's werkten gewoon), maar er staat ook gewoon een fout in de tijden. De laatste trein naar Duitsland vertrekt al om 19.37u, om 21.37u gaat er geen meer. En de treinen van 7.37u en 9.37u staan er niet op...
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ardan »

Ik zag vrijdagmiddag ook nog een missertje in het foldertje van de Pimpel.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Waar zit die F1 knop in de U-OV bussen? Reisinfoscherm in m´n bus vanmorgen stond "Press F1 to continue" op, dus vandaar... :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15347
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door ODRAIL »

Dit klinkt als een computer die doorgestart moet worden :wink: .
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door STF »

Drie keer het mistachterlicht aan/uit en twee keer volgas geven, daarmee simuleer je de F1 toets! :Y
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door SLToilet »

De fout is inmiddels hersteld, maar eerder werd nog gemeld op 9292.nl dat de omleiding door Hilvarenbeek tot 29 november zou duren. Stond ik daar mooi te wachten op 22 november bij een tijdelijke halte... en het duurde maar... :cry: Op de terugweg had de buschauffeur me verteld dat ze weer de normale route reden. :Y
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Anne »

Bij de werkzaamheden dit weekeinde staat als tweede de IC naar Brussel en als derde het traject Den Haag HS - Rotterdam.
Afbeelding


Voor de IC Brussel wordt het volgende reisadvies gegeven.
Reisadvies
U kunt gebruikmaken van de gewijzigde dienstregeling

- Intercity Brussel rijdt op zaterdag en zondag niet tussen Den Haag HS en Rotterdam Centraal
- in Rotterdam Centraal kunt u overstappen op of van Intercity Brussel
- op vrijdag 28 november eindigen Intercity's Brussel 1262 en 1266 (oorspronkelijke aankomsttijd in Den Haag HS om 22.17 en 23.11 uur) in Rotterdam Centraal
- reizigers naar Den Haag HS kunnen in Rotterdam Centraal overstappen op binnenlandse treinen naar Den Haag HS
- op maandag 1 december starten Intercity's Brussel 1205 en 1209 (oorspronkelijke vertrektijd uit Den Haag HS om 06.43 en 07.43 uur) in Rotterdam Centraal
- reizigers vanuit Den Haag HS naar Antwerpen en Brussel kunnen met binnenlandse treinen naar Rotterdam Centraal reizen en daar overstappen
Zou handige zijn als er al direct bij staat dat er geen directe treinen rijden tussen Rotterdam en Den Haag.
Je moet dus of met een trein naar Schiedam en dan met een bus of via Gouda en 2x overstappen voor je op HS staat.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Als gevolg van een +15 voor de t1718 kwam die in Amersfoort tegelijk met de t12518 binnen. Die laatste was zodoende gespoorwijzigd naar spoor 7 maar daar was iets met de treinvolgorde misgegaan want hij werd er als IC naar t1520 aangekondigd (met de 12518 als volgende trein)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Kom net deze tegen op NS.nl...
Gouda-Utrecht Centraal
zaterdag 6 en zondag 7 december

Oorzaak
•door beperkt spoorgebruik

Reisadvies

U kunt gebruikmaken van de overige treinen of de bussen
•de Intercity's van Gouda (vertrek -.27 uur en -.57 uur) naar Utrecht Centraal en van Utrecht Centraal naar Gouda (vertrek -.14 uur en -.44 uur) rijden niet; u kunt gebruikmaken van de overige Intercity's
•de Sprinters tussen Woerden-Utrecht Centraal vertrekken een kwartier later en stoppen niet in Utrecht Leidsche Rijn
•de Intercity's Leiden Centraal-Utrecht Centraal stoppen extra in Vleuten en Utrecht Terwijde
•tussen Utrecht Centraal-Utrecht Leidsche Rijn kunt u gebruikmaken van U-OV buslijn 39
van Utrecht Leidsche Rijn naar Utrecht Terwijde kunt u gebruikmaken van U-OV buslijn 19, Van Utrecht Terwijde naar Utrecht Leidsche Rijn kunt u gebruikmaken van U-OV buslijn 39
Was wellicht wel handig geweest als ze voor reizigers die ter plekke wat minder bekend zijn erbij hadden gezet dat je voor Terwijde bij het Waterwinpark moet uitstappen, want bij het station stoppen die lijnen immers niet. Raar onderscheid tussen 19 en 39 ook trouwens, of het moet afgestemd zijn op de aansluiting voor reizigers die nog verder willen reizen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Hainje »

Stuur een Tweetje naar de NS hierover? Gewoon linkje naar jouw post plaatsen, dan snappen ze het vast wel.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Thom91 »

Afbeelding

:mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Thom91 »

Ligt het aan mij of ligt die datafeed van NS er tegenwoordig ieder weekend uit door problemen?
Komt wel goed schatje.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Somoht »

Er was onderhoud afgelopen nacht met de DVS verbinding
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

Yep, en feed ligt er sinds 2.20 uur vannacht al uit, dus blijkbaar uitgelopen (of er gaat verderop in de keten iets mis).
Overigens bleek het onderhoud van afgelopen nacht dermate kritisch te zijn dat wanneer dit onderhoud niet gedaan werd in dit weekend, er vanaf maandagochtend geen werkende InfoPlus meer zou zijn.

Overigens ontvang ik nu bericht dat het probleem waarschijnlijk bij de leverancier tussen NS en NDOVloket ligt (aka 9292 SSC). En die werken niet in het weekend :N
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Thom91 »

Geen storingsdiensten? :O
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten