OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door wouter15 »

Ook voor de laatste maand van het jaar kan je hier weer al je reiservringen voor de maand december kwijt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Omdat de t12720 vanochtend met +6 reed kwam de vanaf Weesp erachter rijdende t5720 ook in de plus terecht, het was al +4 toen we uit Diemen Zuid vertrokken. Het lukte de machinist om er een minuut vertraging af te rijden tot Amsterdam Zuid, maar daar de vertraging van de t12720 en de t3120 moesten we daar maar liefst zes minuten wachten totdat we verder konden rijden naar Schiphol en Hoofddorp. Daar was de vertraging nog steeds 9 minuten. Positief puntje was echter dat de trein maar liefst 4 bakken langer dan normaal was, normaal is het een SLT8 maar vandaag maar liefst een SLT12 :o

's Middags ging de rit naar huis met de t5763 perfect *O*
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Wat een bende vanochtend, waarbij de NS niet eens de ballen heeft om toe te geven dat haar personeel staakt en niet eens de moeite neemt om excuses te bieden voor het ongemak.

Ik had vanochtend de vertraagde s3000 van 07:35 uit Zaandam, die om 07:48 vertrok. De s800 van 07:50 die ik eigenlijk wilde hebben was uitgevallen.
Op Sloterdijk kon ik overstappen op de s2200 van 07:48, die volgens de borden met +10 reed. Deze trein reed overigens met korter materieel waarvoor de HC z'n excuses aanbood, maar vanaf Haarlem werd het serieus gangpadenwerk. Inmiddels had ik op de NS app gezien dat de s2100 die daarachter zou zitten en die ik eigenlijk gepland had om te nemen niet verder reed dan Leiden Centraal. Aangezien het in Leiden naar Den Haag Centraal niet heel veel soeps uitzag en wat wel reed ongetwijfeld sardientjeswerk zou worden, ben ik maar tot Laan van NOI blijven staan. :) Daar kwam een collega die toevallig in dezelfde trein zat mij tegen, en samen de RR naar Den Haag Centraal gegaan in een volgepakte tram.

Ofwel: als je je 'werkoverleg' laat duren tot 06:30 en er vallen twee uur later heel erg veel treinen uit, dan ben je aan het staken.
Beul van de blindegeleidelijn
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Wubbo »

Of je hebt je proces niet onder controle (en in ieder geval je informatievoorziening niet, want er vielen niet alleen treinen uit tussen Den Haag Centraal en Laan van NOI, Voorburg en Den Haag HS maar zeker tot Leiden, Utrecht en Rotterdam Centraal).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Tot in Amersfoort Schothorst zelfs, da's toch wel iets verder dan het "Voorburg" wat NS communiceerde.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Ik kan niet wachten tot de volledige vork van de Riekerpolder in gebruik wordt genomen. Ook vanochtend moesten we met de t5720 "helaas" weer wachten voor een, volgens de omroeper in de trein, "vertraagde hogesnelheidstrein". Zal best, maar het is in de praktijk ook al niet mogelijk om een trein van de zuidtak op Schiphol op spoor 4 en een trein van de westtak op spoor 5/6 op hetzelfde tijdstip binnen te nemen zonder dat er eentje voor de rode komt te staan, en aangezien zowel de t9322 als de t5720 bijna elke dag wel in de vertraging rijden wordt dat probleem ook niet automatisch opgelost...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door julsteren »

Wat was er gaande vandaag? Om 11:53 haalde bij halte Expo Westermaat een trein van 2x plan V ons in, met Hengelo op de koersborden, en om 12:15 zag ik vanuit bus 9 een DM'90 stilstaan voor het inrijsein van Hengelo vanuit Enschede.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Volgens OBIS in mijn trein huiswaarts lag Hengelo in alle richtingen plat wegens een wisselstoring.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door julsteren »

Ik vond het al zo verdacht :P
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door MR92 »

Vandaag weer een mooi reisje gemaakt d.m.v. een NS Dagkaart 2e klas. Eventjes in Tilburg geweest, en daarna doorgereisd naar Nijmegen en Arnhem. Nu maar is me volgende reisje uitstippelen.

Zijn er mensen die nog suggesties hebben voor plekken, waar je veel foto´s kunt maken in een korte tijd. Dus het liefst niet een plekje waar maar 2 bussen per uur komen :D
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Groningen busstation
Komt wel goed schatje.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door dennistd »

Daniel schreef:Volgens OBIS in mijn trein huiswaarts lag Hengelo in alle richtingen plat wegens een wisselstoring.
Check hiervan. Lijn 9 was uiteraard direct overvol, gelukkig had binnen het halfuur iemand de Duvedec van de stalling Enschede gehaald en is hiermee versterking gaan rijden. Op lijn 1 vanaf de UT maar even de mensen erop gewezen en met lijn 15 naar Hengelo gestuurd en voor Oldenzaal de mensen via station Enschede laten reizen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Chaos vanochtend.

Ik kwam om 8:14 station Diemen Zuid oplopen toen de t4318 naar Leiden met +13 het station binnen kwam rijden, in plaats van de rond dat tijd gebruikelijke t5720 naar Den Haag. Over het tegenspoor werd de trein ingehaald door intercity t12720 naar Den Haag waardoor de trein met een vertraging van +17 eindelijk kon vertrekken. Nadat we met een tussenstop eindelijk in Duivendrecht waren aangekomen liepen we daar nog eens vijf minuten vertraging op omdat een onwel geworden reizigster de trein uitgezet moest worden. Bij Amsterdam Zuid hadden we dus +22 toen de etappe naar Schiphol begon. Tot in de Schipholtunnel ging het goed waarna we met een noodstop tot stilstand kwamen. Inmiddels werden we links ingehaald door de t5720 die met +10 voor ons uit mocht en de uiteindelijke aankomst op Hoofddorp van de t4318 was met +29. De trein werd echter nog voor de t2620 uit naar Leiden gestuurd zodat die trein in de buurt van station Hoofddorp ook nog enige minuten mocht stilstaan.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Bakpapier »

Met zo'n enorme vertraging hadden ze dat ding beter meteen kunnen opheffen te hoofddorp...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Dan had je de reizigers wel tijdig een alternatief moeten bieden, maar als je de trein via een ander perron laat inhalen op Schiphol heb je dat als reiziger niet gehad en weet je zeker dat de reiziger recht heeft op een GtbV.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Door een defecte tram bij station Laan van NOI in Den Haag vanochtend verliep de uitvoering van metrolijn E ronduit chaotisch, mede doordat deze ingekort was tot het traject Leidschenveen - Slinge. Vertragingen van +25 waren hierdoor geen uitzondering.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Meltrain »

MR92 schreef: Zijn er mensen die nog suggesties hebben voor plekken, waar je veel foto´s kunt maken in een korte tijd. Dus het liefst niet een plekje waar maar 2 bussen per uur komen :D
Rotterdam Centraal. Daar komen genoeg treinen, trams, metro's en bussen langs.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Gisterenmiddag ging het ook niet helemaal zoals het moest, de t5763 had een vertraging van ruim tien minuten in Hoofddorp, dit liep op de Zuidtak nog op waardoor de aankomst in Diemen Zuid met +15 was. De daaropvolgende t4365 stond daar inmiddels ook al met 5 minuten op de borden.

Vanochtend daarentegen ging het perfect. Het was zeer rustig in trein t5720, we hebben gedurende de rit van Diemen Zuid naar Hoofddorp geen enkele keer tussen de stations in stilgestaan, we hadden dus geen last van de t3120 of de t9322, ondanks dat deze trein iets te laat was :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Gejatte retourkabels en de gevolgen (Zutphen - Dieren gisteren):

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marlies »

Yikes!
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marlies »

Ik zit niet in de natuurkunde/elektrotechniek maar valt er niet te detecteren dat er met de retourkabels is geknoeid? Door impendantie of capaciteit (in de condensator-zin-van-het-woord, zoals bij touchscreens) te meten ofzo? En dan dus de bovenleiding onmiddelijk afschakelen om gevaarlijke situaties te voorkomen? Of geeft zoiets te veel false positives?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Dat wordt direct gemerkt als er geknipt wordt, seinen vallen af.
Komt wel goed schatje.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door webguy »

Het was inderdaad gisteren een troepjes, maar die koper diefstal leide tot rare gevomgen. Er reed per richting iig nog maar een sprinter en een intercity per uur. In Velp stond 3 man service & veiligheid om de spoorboompjes van het neven spoor open te houden als die sprinter wegreed (zodat mensen die daarmee kwamen ook echt weg konden).

Vandaag even naar Delft, maar in Den Haag staat er voor de trein van 16:24/4 stellen ICM op spoor 4 waarvan de eerste is afgesloten. Mag iedereen dus zowat naar Schothorst lopen... Snap dat het duur is om het laatste stel te rangeren naar opstelterrein maar dit is ook redelijk klant onvriendelijk.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Waar dan? Den Haag?
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Afbeelding
Gisteren is het nieuwe toilet op station Diemen Zuid in gebruik genomen! Om het te gebruiken moet je voor 50 cent de sleutel halen bij de Sushibar. Daardoor is het toilet op werkdagen geopend van 7 tot 21:30 en in het weekend van 11 tot 21:30.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten