Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Michael 1988 schreef:O.a. TCR en Van Driel dus. Ik denk dat die MAN bussen vooral op de 6xx lijnen in Oost Brabant ingezet zullen worden. Zoveel zijn er namelijk nodig voor de dienstregeling. Echter heb ik de bussen persoonlijk liever op de 3xx lijnen.
Ik verwacht dat Zwaluw die al bussen in Brabantse kleuren heeft ook nog wel een hapje mee eet.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Maurice Hooikammer schreef:Ben wel benieuwd welk type MAN ze aankopen. Mogelijk de 11 bussen van de HTM die niet door Syntus zijn gekocht?? Een toilet kan toch niet in een lagevloersbus? Of ze moeten een Lions Coach of Regio aanschaffen. Anders wordt het een plaszak... :')
Hogevloersbussen met handhelds zijn volgens de concessie niet toegestaan,maar heb het idee dat Arriva die eisen probeert te ontwijken door ze een 6xx nummer te geven.

@fogeltje mag hopen dat ze de tijden wel gaan halen op de scholierenlijnen,anders zullen er waarschijnlijk klachten volgen van de schoolbesturen omdat leerlingen structureel te laat komen.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

De vraag is of de 6xx scholierenlijnen onder versterking boven het basisvoorzieningenniveau vallen of onder reguliere ritten. Ik heb het nog eens nagekeken maar ik denk dat Arriva juridisch goed zit als het uitgaat van versterkingsritten. Geen van de scholierenlijnen wordt in het basisvoorzieningenniveau geeist.

Strikt genomen zouden ze dan ook niet in Brabantse kleuren hoeven te rijden, maar wellicht dat Arriva daar bewust toch voor kiest om een uniforme uitstraling te hebben..
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 03 dec 2014, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BRUBus »

De lijnen 643, 644 worden zeker minimaal deels door Arriva zelf gereden. Ook al is het boven voorzieningsniveau dan nog is het geen versterking dus gelden de scherpe regels.
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

Dat is dus de vraag, het bestek laat in het midden of extra ritten boven de minimaal vereiste frequentie gewone ritten zijn of versterkingsritten. Persoonlijk denk ik dat Arriva met zijn interpretatie juridisch ingedekt is en de ritten (op advies van hun jurist?) voor de zekerheid onder een apart lijnnummer heeft ondergebracht.

Of Arriva de bussen zelf rijdt of niet speelt overigens geen rol. Het bestek staat in principe toe dat Arriva het vervoer voor 100% uitbesteed aan onderaannemers mits de bussen aan de eisen voldoen.
Laatst gewijzigd door Frans F op wo 03 dec 2014, 14:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Maurice Hooikammer schreef:Ben wel benieuwd welk type MAN ze aankopen. Mogelijk de 11 bussen van de HTM die niet door Syntus zijn gekocht?? Een toilet kan toch niet in een lagevloersbus? Of ze moeten een Lions Coach of Regio aanschaffen. Anders wordt het een plaszak... :')
Hier heb je al een M.A.N bus in Brabant kleur voor TCR / Arriva
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Jasper073,

Dit is er 1 voor TCR. De bussen waar het over ging zijn voor Van Driel.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door ICE11 »

Misschien heb ik het in de voorafgaande >80 paginas niet gevonden, maar: Waar gaan de Citaros die nu nog in de stadsdienst Den Bosch rijden naartoe?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Tilburg.
🍉
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Michael schreef:Jasper073,

Dit is er 1 voor TCR. De bussen waar het over ging zijn voor Van Driel.
@ Michael: als jij goed leest zie je dat ik reageer met M.A.N bus foto op Maurice Hooikammer !
er staat toch duidelijk dat hij benieuwd is welke man bussen gaan rijden.
Ik citeer "Ben wel benieuwd welk type MAN ze aankopen"
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

En met 'ze' in de door jouw geciteerde zin bedoel ik Van Driel. ;) Maar bedankt voor de foto! Je doet moeite om me te informeren, dus geen negatief woord!
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Daar gebeurt alleen nu niets onder vlag van Breng. Die doen alles zelf. Alle inhuur is van Arriva.
"Een touringcar is geen bus"
Frans F
Berichten: 2116
Lid geworden op: di 17 dec 2013, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Frans F »

fogeltje schreef:Daar gebeurt alleen nu niets onder vlag van Breng. Die doen alles zelf. Alle inhuur is van Arriva.
Dat zou je dus moeten verschuiven als je de eisen van de Provincie Brabant wilt ontlopen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Frans F schreef:
Michael 1988 schreef:O.a. TCR en Van Driel dus. Ik denk dat die MAN bussen vooral op de 6xx lijnen in Oost Brabant ingezet zullen worden. Zoveel zijn er namelijk nodig voor de dienstregeling. Echter heb ik de bussen persoonlijk liever op de 3xx lijnen.
Ik verwacht dat Zwaluw die al bussen in Brabantse kleuren heeft ook nog wel een hapje mee eet.
Ik hoop van niet. Althans, ik hoop niet dat ze hun oude meuk in gaan zetten. Alleen de Amba's kun je nog inzetten, maar die kunnen ook als versterking worden ingezet op andere streeklijnen. De Citaro's mogen van mijn part gewoon uit dienst.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Vandaag mocht ik mee in de Volans en onze Citea stadsversie met instructieritten :)
Ik moet zeggen het zijn hele fijne bussen zonder twijfel.
De Volans rijd heel soepel en de Citea top bussen :pos:
Ook gehoord dat die 220 Express bussen weg gaan en andere komen van VDL die niet elektrisch zijn.
En de VDL stad Citea's zijn 100% full airco ik heb het extra nagevraagd en de chauffeur die alle 2 de bussen aan andere
chauffeurs moest uitleggen waar alles zit enzo zei dat de nieuwe stadsbussen in Den Bosch full airco hebben.
Hier een foto van de Citea waar we mee rondjes aan het rijden waren, en het was tijd voor pauze :)

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Betreffende full-airco. Is nu eindelijk eens bekend wat er met de 82xx bussen gaat gebeuren? Ik heb vooralsnog geen enkele met full-airco gezien. Doen ze die bij deze bussen toch maar niet (wat tegen de concessie-eisen in gaat) of doen ze dat pas voordat de zomer begint?
"Een touringcar is geen bus"
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

fogeltje schreef:Betreffende full-airco. Is nu eindelijk eens bekend wat er met de 82xx bussen gaat gebeuren? Ik heb vooralsnog geen enkele met full-airco gezien. Doen ze die bij deze bussen toch maar niet (wat tegen de concessie-eisen in gaat) of doen ze dat pas voordat de zomer begint?
Daar kan ik niets over zeggen, sorry.
Ik heb alleen gevraagd qua onze nieuwe stadsbussen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
BRUBus
Berichten: 19
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 15:34

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BRUBus »

8200 serie is medio 1e begin 2e kwartaal aan de beurt voor de inbouw van airco dit vanwege het niet eerder leverbaar zijn van onderdelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Weet je toevallig ook iets over inbouw in de Citaro's?
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

BRUBus schreef:8200 serie is medio 1e begin 2e kwartaal aan de beurt voor de inbouw van airco dit vanwege het niet eerder leverbaar zijn van onderdelen.
Goed om te horen dat het gaat gebeuren. Bedankt voor de update.
"Een touringcar is geen bus"
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Was alleen wel al een maand of zo bekend ;). Maar ben ook benieuwd of de citaro's ook full airco krijgen en ook heel belangrijk zijn de versterkingsbussen.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Hainje schreef:Weet je toevallig ook iets over inbouw in de Citaro's?

Volgens mij is op de stadsdienst geen airco verplicht. Dus ik denk niet dat de Citaro's airco krijgen.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Springer »

Jasper073 schreef:Vandaag mocht ik mee in de Volans en onze Citea stadsversie met instructieritten :)
Ik moet zeggen het zijn hele fijne bussen zonder twijfel.
De Volans rijd heel soepel en de Citea top bussen :pos:
Ook gehoord dat die 220 Express bussen weg gaan en andere komen van VDL die niet elektrisch zijn.
En de VDL stad Citea's zijn 100% full airco ik heb het extra nagevraagd en de chauffeur die alle 2 de bussen aan andere
chauffeurs moest uitleggen waar alles zit enzo zei dat de nieuwe stadsbussen in Den Bosch full airco hebben.
Hier een foto van de Citea waar we mee rondjes aan het rijden waren, en het was tijd voor pauze :)

Afbeelding
Waar is die "doos" op het dak aan de achterzijde voor, de uitlaat unit ofzo????
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Daar zit inderdaad de uitlaat achter.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Michael schreef:Volgens mij is op de stadsdienst geen airco verplicht. Dus ik denk niet dat de Citaro's airco krijgen.
Dat weet ik, maar ik vraag het vooral omdat de Citea's airco krijgen. Dus wellicht dat ze de Citaro's dan ook meenemen (ergens aan het eind).
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten