Vervoerwaarde en alternatieven lijn 11 Arnhem

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Vervoerwaarde en alternatieven lijn 11 Arnhem

Bericht door sirvinniei »

Ik heb het vermoeden dat lijn 11 er het volgende dienstregelingsjaar er uit ligt.
Zo'n korte lijn kan niet rendabel zijn
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Lijn 11 te Arnhem neem ik aan dat je bedoeld? Lijkt me haast ook een sterfhuisconstructie, zeker aangezien er slechts met een klein busje gereden wordt. Voor Het Duifje-WKC Kronenburg kun je ook prima overstappen bij halte De Monchyplein (net na waar lijn 11 af slaat, dus het is ook nauwelijks om).
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Ik denk dat lijn 11 welzeker rendabel is. Ik maak nu ook regelmatig gebruik van lijn 53 en geloof het of niet, er zijn veel mensen tussen Kronenburg en Malburgen die er dankbaar gebruik van maken.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Ik maakte toen ik in Arnhem zuid woonde ook wel eens gebruik van de 53, maar alleen om in Wageningen te komen. Ik snap niet waarom je de bus naar kronenburg zou pakken als het centrum van Arnhem ongeveer even ver is (en de bussen langer rijden)
Ik heb geen onderschrift
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Lijn 11 is straks inderdaad een beetje een treurig lijntje, maar voor het ontstaan van lijn 53 was dat niet veel anders. Toen werd er nog tweemaal per uur gereden onder lijnnummer 14 en ook die lijn heeft het een kleine dertien jaar uitgehouden.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Lijn 11 blijft zeker wel bestaan. Vanuit Het Duifje is er genoeg vraag naar Kronenburg. Vooral ouderen maken er dankbaar gebruik van. Die houden niet zo van overstappen. Nu we lijn 35 van de taxiboeren hebben afgepakt mogen ze ook wel iets terugkrijgen ;-)

Capaciteit blijft voldoende, frequentie wordt zelfs hoger. Voor die mensen is dit een verbetering.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Dat neemt mijn vraag nog niet weg van waarom iemand naar de kronenburg zou gaan in plaats van het centrum van Arnhem
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Omdat het kan? :wink:

Vergeet niet dat er ook mensen zijn die natuurlijk bij WKC Kronenburg werken, of juist in de bedrijven daar net zuidelijk van (waarbij je dus overstapt bij WKC Kronenburg).
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

omdat het kan? dat klinkt als verslinding van dienstregelingsuren en subsidie, kan beter besteed worden aan de diensten ten oosten van Arnhem die steeds zwakker worden
Ik heb geen onderschrift
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

Dat ben ik wel met je eens.

Het is vreemd dat Zevenaar-Tolkamer maar een beperkte dienstregeling kent (terwijl Tolkamer, Lobith, Herwen en Babberich toch nog een redelijke omvang hebben) en ook Duiven-Zevenaar geschrapt gaat worden op zondag, terwijl zo'n vrij nutteloze lijn 11 (want zonder al te veel reistijdverschil kun je frequenter rijden met overstap te Monchyplein) wel even geïntroduceerd kan worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

SuperGhost schreef:Dat ben ik wel met je eens.

Het is vreemd dat Zevenaar-Tolkamer maar een beperkte dienstregeling kent (terwijl Tolkamer, Lobith, Herwen en Babberich toch nog een redelijke omvang hebben) en ook Duiven-Zevenaar geschrapt gaat worden op zondag, terwijl zo'n vrij nutteloze lijn 11 (want zonder al te veel reistijdverschil kun je frequenter rijden met overstap te Monchyplein) wel even geïntroduceerd kan worden.
Precies, als Zevenaar-Tolkamer onder Gelderland viel was er misschien wel een bus' s avonds en in het weekend. Lobith-Tolkamer is toch ongeveer net zo groot als bijvoorbeeld Zelhem dat wel' s avonds en in het weekend bussen kent (en die bus rijdt er alleen om Zelhem te ontsluiten)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

sirvinniei schreef:Dat neemt mijn vraag nog niet weg van waarom iemand naar de kronenburg zou gaan in plaats van het centrum van Arnhem
Wkc Kronenburg is heel populair in Arnhem Zuid. Vooral de ouderen weten Kronenburg goed te vinden. Dit komt doordat het overdekt is (dus warm) en vele bankjes waar je even uit kan rusten. Niet iedereen wil naar het centrum.
Dagren
Berichten: 567
Lid geworden op: di 15 mei 2012, 16:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Dagren »

Volgens mij gaan veel mensen alleen naar het centrum van hun stad als ze echt iets nodig hebben wat alleen daar te koop is, verder heb ik het idee dat dat meer voor toeristen/dagjesmensen is.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

voor het westen van arnhem zuid kan het kloppen, maar het deel wat lijn 11 aandoet ligt grotendeels dichterbij het winkelcentrum van Arnhem
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Wat bedoel je sirvinniei?
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

voor de mensen in het duifje en mensen van een op de haltes aan de huisense straat is het gewone centrum even ver, snap ik niet waarom ze lijn 11 naar kronenburg zouden nemen en voor de rest van de route kan je net zo goed lijn 2, 8 of 11 nemen
Ik heb geen onderschrift
Bakpapier
Berichten: 1203
Lid geworden op: di 08 jul 2014, 15:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Bakpapier »

In een winkelcentrum heb je vaak alles dichter bij elkaar, in het stadscentrum moet je vaak even lopen naar de winkels die je zoekt. Het stadscentrum is dan ook leuker als je een specifieke winkel in het centrum nodig hebt of gewoon even lekker rond wil lopen en shoppen, terwijl je voor de dagelijkse boodschappen naar het lokale winkelcentrum gaat.

Zelf kom ik ook niet zo vaak inde winkelstraat in Leiden, omdat je er bijvoorbeeld niet mag fietsen overdag (dan moet ik helemaal omfietsen en mn fiets in een steeg zetten dat vnd ik irritant). Dan ga ik liever naar winkels die wel per fiets bereikbaar zijn en wat minder centraal liggen.
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door koekje »

Ik snap niet waarom er gediscussieerd wordt over de vervoersvraag? Het is niet aan de vervoerder om te bepalen waar mensen heen reizen.... Er is blijkbaar genoeg vervoersvraag tussen Het Duifje en Kronenburg, dus is er een buslijn. Dat jij het niet begrijpt doet niet ter zake. Als jij graag naar het centrum reist moet je dat vooral blijven doen, laat andere mensen gezellig in Kronenburg winkelen. Het zou wat zijn als een vervoerkundige ineens bepaalt dat mensen maar ergens anders moeten gaan winkelen... -o-
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Het gaat wel erom dat het ten koste gaat van de ontsluiting van hele woonkernen, wat SuperGhost al aangaf.

Daarnaast gaat naast lijn 14 nu ook lijn 2 tussen De Monchyplein en Kronenburg rijden, dus via een overstap neemt de frequentie ook toe (van 2 naar 4x/uur)
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Dat kan wel, maar waarschijnlijk is er in die woonkernen simpelweg geen vraag. Dan moet je als vervoerskundige keuzes maken en kiest men voor de mogenlijkheid waar de meeste mensen van profiteren.
sirvinniei
Berichten: 3636
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Ik denk dat je bij lijnen die met sprinter busjes rijden niet echt over een hoge vervoersvraag kan spreken maar eerder over een sociale voorziening
Ik heb geen onderschrift
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Koekje zij net al dat het helemaal geen zin heeft om te discussiëren over de vervoersvraag, en daar sluit ik mij helemaal bij aan. Je kan simpelweg niet bepalen waar reizigers naartoegaan. Bovendien kost de overstap die je creëert als je lijn 11 opheft ook reizigers, die je als vervoerder niet kwijt wil raken.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

sirvinniei schreef:Ik denk dat je bij lijnen die met sprinter busjes rijden niet echt over een hoge vervoersvraag kan spreken maar eerder over een sociale voorziening
Dat zal bij een lege bus door een heel dorp niet veel anders zijn.
Nitein-Repart
Berichten: 3427
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

BrengMe schreef:Dat kan wel, maar waarschijnlijk is er in die woonkernen simpelweg geen vraag. Dan moet je als vervoerskundige keuzes maken en kiest men voor de mogenlijkheid waar de meeste mensen van profiteren.
Wat niet rijdt, kan geen reizigers hebben he.

Hoe je het went of keert, lijn 11 rijdt parallel aan andere hoogfrequente buslijnen, dus dan moet je echt driedubbel kijken of de lijn zinvol is. Ja, soms moet je wel eens overstappen. Is dat erg? Nee. Is dat efficiënt? Ja.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Laat ik de vraag anders stellen. Weet jij zeker dat er in die kernen vraag naar een bus is? Ben je langs de deuren gegaan met enquêtes ofzo? Ben je er zeker van dat die bus vaker gebruikt zal worden dan lijn 11 en waarom?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten