Dienstregeling 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daelea »

Het verplaatsen van een trein van de a-zijde naar de b-zijde zou daar geen invloed op moeten hebben, de Benelux kan immers gebruik maken van de doorgaande sporen (6/7) in het midden van het station. Hooguit dat wisselen tussen resp. 4/5 en 8/9 kan schelen met uit de weg gaan vlak voor of na Ledn, maar ik denk dat de invloed van de Benelux hierop meevalt.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Meltrain »

Is er al een lijst met van elke trein de geplande materieelinzet?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daelea »

Toevallig een half uurtje geleden online gezet op Somda:
http://temp.bemined.nl/hcs.txt

Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Hainje »

Er staat in die lijst zowel IRM als VRM. Maar wat ik nu het verschil? Met Google kom ik bij beide types uit op VIRM.
🍉
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door mb90 »

IRM is een VIRM, maar VRM is een ICR-stam.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Hainje »

En TPS2 en REG? :@ :@
🍉
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Nitein-Repart »

VIRM komt planmatig in Twente dus, vrij uniek te noemen
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door IC140 »

2 HC's ivm treinlengte resp risicotrein
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Hainje »

IC140 schreef:2 HC's ivm treinlengte resp risicotrein
Ok, maar als je de afkortingen voluit schrijft, wat staat er dan?
TPS2 = .....
REG = ......

Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Suus »

TreinPerSoneel 2, TreinPerSoneel 3, als de normale NS-logica van toepassing is.

REG zou ik ook niet weten, misschien staat dat op Somda.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daniel »

REG is een 2e HC voor een risicotrein aldus, inderdaad, Somda :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Hainje »

Sorry dat ik zo lastig ben (:@), maar TreinPersoneel2/3, wat moet ik mij daar dan bij voorstellen? Is dit dan dat er twee/drie teams op de trein zitten?
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daniel »

Nee, 2 of 3 HCs :wink: (Aannemelijk bovenop wat voor de treinlengte nodig is?)

Wat nog niet in het lijstje staat: 12800 uiteraard ook volledig VIRM in het weekend door de koppeling aan de (1)1700. Minimaal 8 bakken VIRM in die series dus, aardige verruiming t.o.v. wat er nu soms rijdt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door SLToilet »

Thom69 schreef:Toevallig een half uurtje geleden online gezet op Somda:
http://temp.bemined.nl/hcs.txt

Grootste wijzigingen in de materieelinzet (gepland, dus hoeft niet zo uitgevoerd te worden - dit geldt zeker voor DD-AR):
* s1700 / s11700 geheel VIRM
* s2000 / s8800 bijna geheel DDZ (een rit ICM & een rit VIRM per dag)
* s3500 geheel ICM
* s3600 mix DDZ / ICR / VIRM (VIRM alleen weekend)
* s4000 mix SGMM / SLT met 's avonds drie ritten DD-AR
* s4400 / s9600 mix MAT / DD-AR
* s4800 mix DDZ / DD-AR / SGMM (SGMM alleen weekend)
* s5000 / s5100 geheel SLT
* s5400 geheel DD-AR
* s5500 op zondag mix SGMM / SLT; andere dagen geheel SGMM
* s7500 geheel SGMM
s3500 over op ICM? Dat wordt dan echt wel staan, zelfs V-IRM-VI zit soms behoorlijk vol, dus tenzij er vaak drie stellen gekoppeld worden zal bijna niemand dit leuk gaan vinden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door waldo79 »

Hainje schreef: Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
Voor zover ik weet is dat sinds een aantal weken de praktijk 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daniel »

In de s3500 gaan inderdaad diverse treinen met 3 stellen ICM gereden worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door marlies »

Veel meer VIRM in de 500 ook, of lijkt dat maar zo?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Thom91 »

Slag of twee extra
Komt wel goed schatje.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door marlies »

Oh wacht, ik keek verkeerd, valt mee inderdaad :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Z2N »

s8800 wordt intergraal DDZ, gelukkig! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daelea »

waldo79 schreef:
Hainje schreef: Wat mij verder opvalt is dat de s3500 met ICM gereden gaat worden. :o
Voor zover ik weet is dat sinds een aantal weken de praktijk 8-)
Ehm? Naar mijn idee wordt de s3500 op het moment nog altijd met VIRM gereden, en is het best opvallend dat deze serie integraal ICM wordt. En natuurlijk een grotere kans op een verdwaalde ICM naar Ede-Wageningen! *O*
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door dennistd »

Erno-BE schreef:VIRM komt planmatig in Twente dus, vrij uniek te noemen
Dat was een paar jaar terug ook planmatig, hoewel het toen om slechts één omloop ging.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Meltrain »

Nee, weer SLT in de 5000/5100/15100. :(
Ik was juist zo blij met SGM. Waarom wordt dat nu weer aangepast? !
Ik zie ook niet waar dat SLT dan vandaan moet komen. :S
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daelea »

Volgens berichten op Somda wordt het SGMM in de series s5000 / s5100 / s15100 geruild tegen SLT uit de series s4000 / s4700 / s7400 / s17400, die dan met overwegend SGMM gaan rijden. Wat ik nog niet gemeld had, is dat de s5200 ook geheel met MAT gaat rijden, waardoor er ook vanuit Eindhoven dus SLT vrijkomt.

De SLT's in de s5000 / s5100 / s15100 worden vooral gebruikt wegens hun vermogen om korte halteringen te houden (snel afremmen, snel in- en uitstappen en snel optrekken - sneller dan SGMM), waardoor de rijdtijd tussen Brd - Gv met 1 minuut versneld kan worden. Deze treinen zullen dus 1 minuut eerder aankomen te Gv, waardoor de overstap op de s2200 / s2600 verbetert. Ook zullen door deze verschuiving weer alle sprinters stoppen te Ddzd en zullen de s2200 / s2600 en s1900 1 minuut eerder vertrekken uit Sdm / Dt en Rtd, respectievelijk.
qiribi
Berichten: 26
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 21:31

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door qiribi »

In de s7000 komen ook weer een aantal omlopen SGMm (4 van de 6 volgens mij) terug in de plaats van het MAT'64 wat er nu rijdt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 103 gasten