CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De CTA van spoor 15a gaf voor de ICE naar Duitsland de eindbestemming Amersfoort Schothorst.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
In Utrecht? Of Amsterdam? (Tja, toevallig hoorde ik rond 17.00 uur op Ut een spoorwijziging van een ICE naar spoor 15 dus die eerste is ook best mogelijk)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ow, weggevallen, maar was Utrecht inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ah, voor dit topic heb ik ook nog een mooie
Maastricht, 11 februari 2009
Maastricht, 11 februari 2009
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Toch opvallend hoe vaak je die TEE-trein met toeslag flapjes ziet...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ja, en hier was het opzettelijk ook nog. Alle CTA's toonden hem, aan beide kanten. Stond bij de Maastricht Brussel Expres. Maar dat is geen toeslagplichtige trein, en op een TEE lijkt het al heleMAAL nietGeert schreef:Toch opvallend hoe vaak je die TEE-trein met toeslag flapjes ziet...
Wanneer reed er voor het laatst een echte TEE in Nederland? 1973 of zo? :?
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Mag ik raden: woensdag tussen 10 en 15 uur, spoor 6 .
In Sittard was vanmorgen een boekje in de CTA van spoor 2b (noordzijde) van slag. Voor de stoptrein naar Maastricht Randwyck stond erbij "Achterste treindeel tot Roermond" en bij de Intercity "Voor Schiphol overstappen in Duivendrecht". Dat laatste wordt lastig, de serie t800 stopt niet in Duivendrecht...
In Sittard was vanmorgen een boekje in de CTA van spoor 2b (noordzijde) van slag. Voor de stoptrein naar Maastricht Randwyck stond erbij "Achterste treindeel tot Roermond" en bij de Intercity "Voor Schiphol overstappen in Duivendrecht". Dat laatste wordt lastig, de serie t800 stopt niet in Duivendrecht...
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6471
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik over het algemeen vaker dan dat ik zo'n trein zie ;)Geert schreef:Toch opvallend hoe vaak je die TEE-trein met toeslag flapjes ziet...
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Het was die van 11:09, zoals je ook had kunnen napuzzelen uit mijn reisverslag van gisteren met inbegrip van Protos en de 2856 zoals genoemd door Ddrs ;)Marc schreef:Mag ik raden: woensdag tussen 10 en 15 uur, spoor 6 .
In Sittard was vanmorgen een boekje in de CTA van spoor 2b (noordzijde) van slag. Voor de stoptrein naar Maastricht Randwyck stond erbij "Achterste treindeel tot Roermond" en bij de Intercity "Voor Schiphol overstappen in Duivendrecht". Dat laatste wordt lastig, de serie t800 stopt niet in Duivendrecht...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
In 1973 was dit type CTA er toch nog helemaal niet? Dat is er meen ik sinds de jaren '80 ergens pas.Fles schreef:Wanneer reed er voor het laatst een echte TEE in Nederland? 1973 of zo? :?
De laatste TEE (Rheingold) van/naar Nederland reed overigens nog tot 1987.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Oh ja, natuurlijk, dat zieltogende verhaal met 3 rijtuigjes achter een 1100 idd, je hebt gelijk :pos: Ik was in de war met de vierbaks dieselstellen die later naar Canada gegaan zijn. Maar TEE was natuurlijk meer dan dat alleen.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Om terug te komen op die CTA's: het huidige model kwam inderdaad pas in de jaren '80. Daarvoor waren het zulke types:
(plaatje is oorspronkelijk van http://www.vakantietreinen.com/html/per ... 3-1970.php)
(plaatje is oorspronkelijk van http://www.vakantietreinen.com/html/per ... 3-1970.php)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Vanmiddag rond 17.00 uur op Utrecht Centraal spoor 7 een "IC trein met toeslag" naar Amsterdam Centraal. Op de andere CTA's was het wel gewoon een Sprinter
En nog een apart koersdisplay in Dordrecht: het achterste stel van de t32567 had "Achter tot Gorcum" op de koersdisplays staan
En nog een apart koersdisplay in Dordrecht: het achterste stel van de t32567 had "Achter tot Gorcum" op de koersdisplays staan
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Na gisterenavond vroeg ik me 1 ding af:
Sinds wanneer hebben Hno en Nvd CTA's? Was me nooit opgevallen, of althans - had er nooit echt bij opgelet, totdat ik gisteren weer eens van Zl naar Amri moest....
Sinds wanneer hebben Hno en Nvd CTA's? Was me nooit opgevallen, of althans - had er nooit echt bij opgelet, totdat ik gisteren weer eens van Zl naar Amri moest....
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik vraag me dan weer af waarom de nieuwe perrons van Amsterdam Sloterdijk ze niet hebben, het is heel irritant om niet te weten of de trein er ook daadwerkelijk aankomt; aangezien er tussen de ene trein naar Hoofddorp en de andere nauwelijks vijf minuten verschil zit..., daarnaast vind ik de informatie 'richting Schiphol' en 'richting Zaandam' eigenlijk te summier...
[nja ik weet het ook wel: Het station is nog niet opgeleverd... ]
[nja ik weet het ook wel: Het station is nog niet opgeleverd... ]
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op de Hemboogperrons van Ass is een CTA ook niet erg nodig, CTA's zijn vooral handig om aan te geven welke trein er aan komt (richting/eindbestemming en treinsoort) en aangezien alleen de s3300 daar stopt niet heel hard nodig. Immers: op het moment dat je op die perrons staat heb je al besloten dat de eerste reismogelijkheid richting Hoofddorp daarvandaan vertrekt, sta je nog in het hoofdgebouw van Ass kijk je op de vertrekstaat of een TAS-scherm (maar dan heb je nog steeds geen CTA nodig).
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Nijverdal en Heino (en Raalte ook) hebben al zolang als ik mij kan heugen CTA's eigenlijk.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Ik vind het trouwens apart dat het nieuwe spoor 4 in Baarn digitale CTA's heeft gekregen, of komen die van spoor 1 en zijn ze gewoonweg verplaatst?
Laatst gewijzigd door Suus op wo 18 feb 2009, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Er hing in ieder geval wel een digi-CTA op spoor 1 van Baarn, die zal dan wel verplaatst zijn ja.
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
De lijn is alweer een jaar of 8 voorzien van CTA's overal, hoor Vreemd genoeg heeft alleen Raalte er destijds geen SOS-paal bijgekregen, maarja...
CTA van spoor 4 te Baarn is inderdaad afkomstig van spoor 1, ja :D
CTA van spoor 4 te Baarn is inderdaad afkomstig van spoor 1, ja :D
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Op zijn minst een bordje met alle stations zou al helpen voor mensen met een minder ontwikkeld richtinggevoel. Daarnaast hoort een TAS-scherm / CTA bak ook op het perron aanwezig te zijn. Als het goed is komen die dingen er nog aan.sta je nog in het hoofdgebouw van Ass kijk je op de vertrekstaat of een TAS-scherm (maar dan heb je nog steeds geen CTA nodig).
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Mooi treinnummer ook
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Deze had ik nog niet
Re: CTA, vertrekstaat en koersdisplay-eigenaardigheden #3
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 gasten