Dienstregeling 2015
Re: Dienstregeling 2015
De s5000 / s5100 / s15100 leggen gewoon een veel te lange afstand af om zonder toilet aan boord te rijden.
Als SGMm dan niet kan, zet dan op zijn minst DD-AR in.
Als SGMm dan niet kan, zet dan op zijn minst DD-AR in.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2015
Maar leggen de reizigers van de s5000 en s5100 (de s15100 is volgend jaar niet meer nodig volgens mij) het gehele traject in die trein af? Volgens mij is dat vrij beperkt, met een overstap ben je vaak al sneller.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2015
In elk geval van Zwijndrecht t/m Den Haag Moerwijk (42 minuten) is overstappen langzamer. Vanaf Rotterdam Zuid in zuidelijke richting moet ik nog even uitzoeken.
De s15100 rijdt volgend jaar nog 's avonds en in het weekend.
De s15100 rijdt volgend jaar nog 's avonds en in het weekend.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Ligt er volgens mij maar net aan naar welke reiziger je kijkt: bv. van Rotterdam naar Oudenbosch is het een minuut of 10 sneller om tot Dordrecht de IC te nemen en daar dan over te stappen.
Reizigers tussen sprinterstations, bv. van Dordrecht Zuid naar Rijswijk, zullen echter wel langere tijd in die sprinter blijven zitten omdat dat gewoon een handiger reis is dan twee keer overstappen.
Reizigers tussen sprinterstations, bv. van Dordrecht Zuid naar Rijswijk, zullen echter wel langere tijd in die sprinter blijven zitten omdat dat gewoon een handiger reis is dan twee keer overstappen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Ik pak ook wel eens de stopper van Rotterdam naar Den Haag C. als ik de s1900 heb gemist, maar er zijn meestal maar weinig mensen in de coupe die het hele traject afleggen tussen Rotterdam en Den Haag. Meeste reizigers worden onderweg bij de tussenstations wel ingewisseld voor nieuwe reizigers en zitten dus niet een half uur in de sprinter. Dat kan best zonder wc.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Dit lijkt typisch een traject waar de meeste reizigers van/naar de grote knooppunten reizen. Dat zijn voornamelijk reizen van minder dan een half uur.
Voor de volledigheid, hier nog even de concessie-eis:
Voor de volledigheid, hier nog even de concessie-eis:
In het belang van de reizigers zet NS op alle stoptreindiensten, waarin meer dan een derde van de reizigers langer dan 30 minuten reist, materieel met een toilet in.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Dienstregeling 2015
Hmm, aan die eis wordt wel voldaan.
Ik dacht dat die eis al bij reizen van minstens een kwartier gold en dat wordt wel ruim gehaald (o.a. door ondergetekende).
Maar met een beetje geluk duurt de inzet van SLT maar maximaal 2 jaar en rijdt er vanaf medio 2016 FLIRT op dit traject.
Ik dacht dat die eis al bij reizen van minstens een kwartier gold en dat wordt wel ruim gehaald (o.a. door ondergetekende).
Maar met een beetje geluk duurt de inzet van SLT maar maximaal 2 jaar en rijdt er vanaf medio 2016 FLIRT op dit traject.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Ik vraag me af of de Flirt, met maar 2 aangedreven draaistellen per treinstel, wel geschikt is voor dit soort diensten met krappe rijtijden.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Collega van me reist elke dag van Zevenbergen naar Delft, hoelang zou dat zijn?
Wat gaat er straks in de s1900 rijden of blijft dat een verrassing?
Wat gaat er straks in de s1900 rijden of blijft dat een verrassing?
Re: Dienstregeling 2015
Ik was indertijd juist blij met SLT. Vooral de spitstreinen waren zo bomvol: als ik moest kiezen tussen een bomvolle SGMm en een bomvolle SLT, kies ik voor het laatst :').Meltrain schreef:Nee, weer SLT in de 5000/5100/15100. :(
Ik was juist zo blij met SGM. Waarom wordt dat nu weer aangepast? !
Ik zie ook niet waar dat SLT dan vandaan moet komen. :S
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Dienstregeling 2015
De s1900 blijft in dienstregeling 2015 gewoon met DDZ en ICM rijden. En op sommige ritten een VIRM. Of bedoelde je dat niet?Daantje schreef:Collega van me reist elke dag van Zevenbergen naar Delft, hoelang zou dat zijn?
Wat gaat er straks in de s1900 rijden of blijft dat een verrassing?
Re: Dienstregeling 2015
Flirts trekken juist snel op, met de juiste versie heb je een trein met een acceleratie van 1.2 m/s2! :Yreisthijs schreef:Ik vraag me af of de Flirt, met maar 2 aangedreven draaistellen per treinstel, wel geschikt is voor dit soort diensten met krappe rijtijden.
- Daantje
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 6459
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Dat bedoelde ik idd wel (y)Michael schreef:De s1900 blijft in dienstregeling 2015 gewoon met DDZ en ICM rijden. En op sommige ritten een VIRM. Of bedoelde je dat niet?
Re: Dienstregeling 2015
En waar komen die Flirts dan wel vandaan? Zo ver ik weet heeft NS CAF'jes besteld en komen de Flirts alleen op Gouda - Alphen.
Re: Dienstregeling 2015
De NS heeft versneld sprinters nodig vanwege onder andere verwachte reizigersgroei vandaar dat er medio 2016 60 Flirts in dienst komen.
Re: Dienstregeling 2015
Ik zag het ja ;), leuk!
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2015
Zie andere topic en het persbericht dan vandaag beschikbaar kwam. Is dus een nieuwtje...IC140 schreef:En waar komen die Flirts dan wel vandaan? Zo ver ik weet heeft NS CAF'jes besteld en komen de Flirts alleen op Gouda - Alphen.
Re: Dienstregeling 2015
Hoezo vertrekt er in de nieuwe dienstregeling een trein om 09:03 uit Hengelo naar Enkhuizen? En dat alleen op zondag?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Dienstregeling 2015
Dat is omdat op zondagen IC Berlijn t242 niet rijdt, binnen Nederland wordt deze trein vervangen door een verlengde s1500.
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3406
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2015
Compensatie voor een vervallen IC Berlijn lijkt me, want in dienstregeling 2014 reed op die tijd IC 242
Wat Z2N zegt dus *O*
Wat Z2N zegt dus *O*
Re: Dienstregeling 2015
In de avonduren rijdt ook een compensatietrein voor die van 19:01, die rijdt ook niet meer :)
Komt wel goed schatje.
Re: Dienstregeling 2015
- Spoiler: show
check your facts
Altijd handig, zo'n wiki
Re: Dienstregeling 2015
En vanaf vandaag heeft Eijsden (ruim 7000 inwoners) een intercitystation! Ieder uur een IC naar Maastricht en Luik.
De mortuis nil nisi bene
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten