Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

De 8108 rijdt nu op de pendel Vlijmenseweg! Die is dus echt structureel in dienst! *bus*
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
huibf
Donateur
Berichten: 4094
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Ik ben van mening en dat staat volgensmij ook zo in het PVE, dat versterkingsritten, ritten zijn die als extra, bovenop de normale rit rijden en dus niet in de boekjes staan en reisinformatiesystemen.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Ik vraag me af wat de provincie van dit vindt:
Een bepaalde rit wordt chronisch versterkt met een versterkingsbus en krijgt dit genoteerd in de vertrekstaat middels een voetnoot. Is het dan nog een versterkingsrit of een vaste rit geworden? Een kennis van mij vraagt zich dit af.
De versterking lijkt mij altijd incidenteel maar oke.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Maurice Hooikammer schreef:De 8108 rijdt nu op de pendel Vlijmenseweg! Die is dus echt structureel in dienst! *bus*
Klopt, er was een storing met een bus, dus werd de Citea effe op Lijn 60 Transferium gezet :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3053
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

huibf schreef:Ik ben van mening en dat staat volgensmij ook zo in het PVE, dat versterkingsritten, ritten zijn die als extra, bovenop de normale rit rijden en dus niet in de boekjes staan en reisinformatiesystemen.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.
Ik deel de mening van Huibf. Ook voor scholieren moet er met materieel met ingebouwde cico's en low entry vloer gereden worden.
Vooral de Handhelds vormen het grootste probleem en afhankelijk van het aantal haltes en de dienstregeling ook het tragere in en uitstappen in een touringcar.
Vind het wel een maas in het PVE dat scholierenlijnen niet expliciet genoemd zijn in het PVE, voor de SRE concessie een aandachtspunt!.
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Wou deze mooie foto nog met jullie delen :)

Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Stadsbus
Berichten: 1123
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

ik vind hem ook mooi maar waar is dit? stalling den bosch?
Jasper073
Berichten: 793
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Renebussen schreef:ik vind hem ook mooi maar waar is dit? stalling den bosch?
Yep :D
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Etienne
Donateur
Berichten: 7893
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

Op Facebook werd gemeld dat op 13 december alles vanaf Heerenveen overgebracht gaat worden naar Brabant.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Meende dat de bussen (die van VDL) in Brabant gemaakt werden.
Michael
Berichten: 11743
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Nee. Die zijn deels in Heerenveen en deels in Roeselare (Begië) gebouwd. Die in Roeselare gebouwd zijn zijn overgebracht naar Heerenveen voor een kwaliteitscontrole.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MR92 »

Zijn er mensen die een tijd weten dat de eerste bussen weg zullen gaan in Heerenveen?
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Timmie »

Heb foto's gemaakt van het interieur van de Volanslijnen, maar weet niet hoe ik het kan posten. Kan iemand mij daarmee helpen?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3402
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Zugführer »

Foto's uploaden op een website zoals http://www.tinypic.com en dan de url plakken tussen een [ img ] en [ /img ] tag :)
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Timmie »

Afbeelding
Timmie
Berichten: 22
Lid geworden op: di 18 nov 2014, 20:02

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Timmie »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door datm »

Foto van de 466 (ex cxx) van TCR opnieuw gespoten in de kleuren van de concessie Brabant.
Laatst gewijzigd door datm op do 08 jan 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

@datm

Waarom vertrekt die bus pas in maart naar Brabant en niet al in december (begin van concessie in Brabant)?
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

omdat ie misschien nu in Zeeland nodig is?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door regenmaker »

Waarom gaat Arriva altijd in zee met TCR?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
CamilleKreemers
Berichten: 4375
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Misschien vanwege gedane ervaringen?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3014
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

Hoeveel andere bedrijven in de regio kunnen op een relatief omvangrijke schaal ov-ritten met geschikt materieel uitvoeren? Denk dat TCR een van de weinige is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9128
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door regenmaker »

Arriva kan het ook gewoon zelf doen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12799
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Arriva kan het zeker wel zelf doen, alleen door ritten aan 'pachters' uit te besteden scheelt dit wel weer in stilstaande bussen tijdens de daluren, welke wellicht weer gebruikt kunnen worden tijdens treinstremmingen of weet ik veel wat (schoolzwemmen zoals in Waterland met EBS/Oostenrijk bijvoorbeeld). Als die bussen niet op de naam van Arriva staan hebben zij ook geen omkijken naar de onderhoudskosten. Onder de streep zal het ongetwijfeld dusdanig schelen dat het aantrekkelijk is om dus derden in te schakelen.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door datm »

Wat Hainje zegt klopt. In de spits zijn er eenmaal meer bussen nodig dan buiten de spits en de weekenden. Door enkele lijnen in de spits uit te besteden bespaart dit in de kosten voor Arriva. TCR doet veel ondersteuningsritten in de spits voor vervoersbedrijven als Arriva, Connexxion en Veolia. Buiten de spits gebruikt TCR deze bussen voor andere ritten zoals schoolreizen, treinstremmingen voor de NS, bedrijfsuitjes, pendeldiensten voor festivals als Concert At Sea, personeel vervoeren voor uitzendbureau's en zo kan ik nog wel even door gaan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten