Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
De 8108 rijdt nu op de pendel Vlijmenseweg! Die is dus echt structureel in dienst! *bus*
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik ben van mening en dat staat volgensmij ook zo in het PVE, dat versterkingsritten, ritten zijn die als extra, bovenop de normale rit rijden en dus niet in de boekjes staan en reisinformatiesystemen.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik vraag me af wat de provincie van dit vindt:
Een bepaalde rit wordt chronisch versterkt met een versterkingsbus en krijgt dit genoteerd in de vertrekstaat middels een voetnoot. Is het dan nog een versterkingsrit of een vaste rit geworden? Een kennis van mij vraagt zich dit af.
De versterking lijkt mij altijd incidenteel maar oke.
Een bepaalde rit wordt chronisch versterkt met een versterkingsbus en krijgt dit genoteerd in de vertrekstaat middels een voetnoot. Is het dan nog een versterkingsrit of een vaste rit geworden? Een kennis van mij vraagt zich dit af.
De versterking lijkt mij altijd incidenteel maar oke.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Klopt, er was een storing met een bus, dus werd de Citea effe op Lijn 60 Transferium gezet :)Maurice Hooikammer schreef:De 8108 rijdt nu op de pendel Vlijmenseweg! Die is dus echt structureel in dienst! *bus*
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Ik deel de mening van Huibf. Ook voor scholieren moet er met materieel met ingebouwde cico's en low entry vloer gereden worden.huibf schreef:Ik ben van mening en dat staat volgensmij ook zo in het PVE, dat versterkingsritten, ritten zijn die als extra, bovenop de normale rit rijden en dus niet in de boekjes staan en reisinformatiesystemen.
De 600 serie is dus geen versterkingsrit.
Vooral de Handhelds vormen het grootste probleem en afhankelijk van het aantal haltes en de dienstregeling ook het tragere in en uitstappen in een touringcar.
Vind het wel een maas in het PVE dat scholierenlijnen niet expliciet genoemd zijn in het PVE, voor de SRE concessie een aandachtspunt!.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wou deze mooie foto nog met jullie delen :)
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
ik vind hem ook mooi maar waar is dit? stalling den bosch?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Yep :DRenebussen schreef:ik vind hem ook mooi maar waar is dit? stalling den bosch?
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Op Facebook werd gemeld dat op 13 december alles vanaf Heerenveen overgebracht gaat worden naar Brabant.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Meende dat de bussen (die van VDL) in Brabant gemaakt werden.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Nee. Die zijn deels in Heerenveen en deels in Roeselare (Begië) gebouwd. Die in Roeselare gebouwd zijn zijn overgebracht naar Heerenveen voor een kwaliteitscontrole.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Zijn er mensen die een tijd weten dat de eerste bussen weg zullen gaan in Heerenveen?
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Heb foto's gemaakt van het interieur van de Volanslijnen, maar weet niet hoe ik het kan posten. Kan iemand mij daarmee helpen?
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Foto's uploaden op een website zoals http://www.tinypic.com en dan de url plakken tussen een [ img ] en [ /img ] tag :)
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Foto van de 466 (ex cxx) van TCR opnieuw gespoten in de kleuren van de concessie Brabant.
Laatst gewijzigd door datm op do 08 jan 2015, 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
@datm
Waarom vertrekt die bus pas in maart naar Brabant en niet al in december (begin van concessie in Brabant)?
Waarom vertrekt die bus pas in maart naar Brabant en niet al in december (begin van concessie in Brabant)?
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
omdat ie misschien nu in Zeeland nodig is?
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Waarom gaat Arriva altijd in zee met TCR?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Misschien vanwege gedane ervaringen?
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Hoeveel andere bedrijven in de regio kunnen op een relatief omvangrijke schaal ov-ritten met geschikt materieel uitvoeren? Denk dat TCR een van de weinige is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9171
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva kan het ook gewoon zelf doen?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Arriva kan het zeker wel zelf doen, alleen door ritten aan 'pachters' uit te besteden scheelt dit wel weer in stilstaande bussen tijdens de daluren, welke wellicht weer gebruikt kunnen worden tijdens treinstremmingen of weet ik veel wat (schoolzwemmen zoals in Waterland met EBS/Oostenrijk bijvoorbeeld). Als die bussen niet op de naam van Arriva staan hebben zij ook geen omkijken naar de onderhoudskosten. Onder de streep zal het ongetwijfeld dusdanig schelen dat het aantrekkelijk is om dus derden in te schakelen.
🍉
Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)
Wat Hainje zegt klopt. In de spits zijn er eenmaal meer bussen nodig dan buiten de spits en de weekenden. Door enkele lijnen in de spits uit te besteden bespaart dit in de kosten voor Arriva. TCR doet veel ondersteuningsritten in de spits voor vervoersbedrijven als Arriva, Connexxion en Veolia. Buiten de spits gebruikt TCR deze bussen voor andere ritten zoals schoolreizen, treinstremmingen voor de NS, bedrijfsuitjes, pendeldiensten voor festivals als Concert At Sea, personeel vervoeren voor uitzendbureau's en zo kan ik nog wel even door gaan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten