OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael »

Ik ben benieuwd hoelang het duurt voordat die sleutel kwijt is. Ook zie ik het gerust gebeuren dat iemand hem gewoon meeneemt.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Geert »

webguy schreef:Vandaag even naar Delft, maar staat er voor de trein van 16:24/4 stellen ICM op spoor 4 waarvan de eerste is afgesloten. Mag iedereen dus zowat naar Schothorst lopen... Snap dat het duur is om het laatste stel te laten arrangeren maar dit is ook redelijk klantonvriendelijk.
Vast in Den Haag C.? Redelijk standaard praktijk en superklantonvriendelijk inderdaad. :N
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Jef400 »

Je merkte toch wel dat de bussen deze pakjesavond vroeger druk waren. Passagiersaantallen op de ritten die ik naar huis had lagen toch wel zo'n 30 tot 70% hoger dan hetzelfde tijdstip normaliter.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Het station van Hoofddorp was om tien over vijf ook helemaal uitgestorven, normaal staat het rond die tijd wel helemaal vol met de hippe types van Samona en L'Oréal :P

Beetje jammer dat ondanks dat de t5763 vandaag weer een vertraging had van zeven minuten -o-
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

In de bus viel 't bij mij nog wel mee, maar de trein was om 15.20 uur wel al best goed gevuld voor wat normaal nog daluren zijn.
Vanmorgen leek het in de t12518 trouwens ook rustiger dan normaal, maargoed, zo heel vaak heb ik die trein niet.

Overigens kwam er deze week opvallend vaak een HC langs in de treinen die ik had: drie dagen achter elkaar een controleronde 's ochtends terwijl dat normaal een zeldzaamheid is (1x/week is al zeer frequent normaal)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marvinkok »

Pakjesavond was inderdaad goed te merken. Rond 3 uur begonnen en het was druk in zowel de bus als op straat. Na 5 uur stierf het behoorlijk uit op straat, afgezien van een stel Zwarte Pieten op scooters :p
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Gisteren was ik een dienstje mee met Stefan mee door de Drechtsteden en door de vroege avondspits verliep het busverkeer rond 16:30 redelijk chaotisch, gelukkig fietsten wij overal tussendoor. Maar via OV-Info zag ik op lijn 12 een uitgevallen bus (had ook meer dan 40 minuten vertraging. Ook op lijn 16, 87, 92 grote vertragingen en uitgevallen bussen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Zugführer »

Mijn reiservaring van pakjesavond:
Spoiler: show
Afbeelding
IC om 19.08 op Utrecht CS richting Maastricht, een VIRM viertje dus al best wel knus. Valt meteen na vertrek uit Utrecht het licht uit om pas na aankomst in Den Bosch weer aan te gaan :')
Conductrice zal zichzelf wel opgesloten hebben in haar cabine, was alleen excuses voor het korte materieel aan het aanbieden.
Maar het was wel eens leuk om mee te maken, ik kan het iedereen zeker aanbevelen.
Laatst gewijzigd door Zugführer op zo 07 dec 2014, 10:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8604
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Milco »

Bezuinigingen he... Die nieuwe sprinters en de terugbetaling van de V250's moet toch ergens vandaan komen... _O- :p
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Vinny »

Bee schreef:Het station van Hoofddorp was om tien over vijf ook helemaal uitgestorven, normaal staat het rond die tijd wel helemaal vol met de hippe types van Samona en L'Oréal :P

Beetje jammer dat ondanks dat de t5763 vandaag weer een vertraging had van zeven minuten -o-
Ik was een paar uur later op station Hoofddorp en toen was het wel weer druk, maar vooral met jongeren. Het was een hele zoektocht naar de vertrekhalte van de 140. Waarom plakken ze niet de vertrekstaat van ALLE buslijnen in de abri, in plaats van alleen de 169 :?

Maar goed, ik had wel aangenaam gezelschap gekregen ondertussen. Dat maakt het wachten op de bus toch een stuk fijner.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Raymond »

Grote drukte bij de DB-automaten in Venlo gisteren met kerstmarktbezoekers: de automaten bieden ondertussen niet meer het beperkte NRW-assortiment aan. De NRW-tickets zijn daardoor wel heel ver weggestopt en in combinatie met veel mensen die de automaten nooit gebruiken schoot het niet op. Niet iedereen die uit de IC uit Eindhoven kwam heeft het gered de 22 minutenoverstap op de Eurobahn te halen daardoor.. Met slechts 4 bakken overigens ook wel krap met al staanplaatsen bij vertrek.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door MR92 »

Ik begreep een tijdje geleden dat de Buzzer van Connexxion per 14 december er uit gaat, maar kan hier nergens iets over vinden. Iemand die dit kan bevestigigen?
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Mike »

Vanaf 1 jan heb ik familie kaarten, ik zal straks even kijken wat ik erop staat als voorwaarde.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door baladid »

Raymond schreef:Grote drukte bij de DB-automaten in Venlo gisteren met kerstmarktbezoekers: de automaten bieden ondertussen niet meer het beperkte NRW-assortiment aan. De NRW-tickets zijn daardoor wel heel ver weggestopt en in combinatie met veel mensen die de automaten nooit gebruiken schoot het niet op. Niet iedereen die uit de IC uit Eindhoven kwam heeft het gered de 22 minutenoverstap op de Eurobahn te halen daardoor.. Met slechts 4 bakken overigens ook wel krap met al staanplaatsen bij vertrek.
In Duitsland is er een regel dat als je binnen 5 minuten geen kaartje kunt halen en je trein anders zou vertrekken je toch mee mag. Heeft NL zo een regel niet?
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door waldo79 »

Nee. De regelgeving is sinds 10 jaar strikter. Vroeger kon je zonder toeslag bij de conducteur een kaartje kopen.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Aking »

baladid schreef:In Duitsland is er een regel dat als je binnen 5 minuten geen kaartje kunt halen en je trein anders zou vertrekken je toch mee mag. Heeft NL zo een regel niet?
Heb je toevallig een linkje (mag in het Duits) naar die info? :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

baladid schreef: In Duitsland is er een regel dat als je binnen 5 minuten geen kaartje kunt halen en je trein anders zou vertrekken je toch mee mag. Heeft NL zo een regel niet?
Nee joh, doe niet zo raar! Ten eerste is dat veel te klantvriendelijk en ten tweede werkt het zwartrijden in de hand. :twisted:
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door baladid »

De wet zegt:
Der Anspruch auf Ausgabe eines Fahrausweises erlischt fünf Minuten vor Abfahrt des Zuges.
(Het recht op uitgave van een vervoersbewijs vervalt vijf minuten voor vertrek van de trein.)

http://www.gesetze-im-internet.de/evo/__9.html
bij de automaat/loket bent heb je recht op een vervoersbewijs.
Maar de interpretaties van de regel schijnen toch verschillend te zijn...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Mike »

MR92 schreef:Ik begreep een tijdje geleden dat de Buzzer van Connexxion per 14 december er uit gaat, maar kan hier nergens iets over vinden. Iemand die dit kan bevestigigen?
De nieuwe familie kaarten kosten net als de buzzer 14,00, echter alleen geldig in de concessiegebieden, Gooi en Vechtstreken, Zaanstreek en IJmond.
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Die VIRM6 in de t2131 was vanochtend geen groot succes: mocht vanaf Sloterdijk tot het eindpunt op het balkon gaan staan... Beetje jammer dat dit het standaard materieel is.
Beul van de blindegeleidelijn
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

Moet zondag een klein stuk met de s1700. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg, ICMm of VIRM
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Reisinfo bij verstoringen, het blijft een probleemgeval... Begon vanmorgen met het constateren van twee niet rijdende treinen toen ik nog thuis op de AV keek, maargoed, bij verder kijken bleek er een vervangende trein voor in de plaats te rijden.
Op het station aangekomen stonden vervolgens alle borden op "Let op de omroep" en waren er inmiddels twee defecte treinen: eentje op Barneveld Centrum - Ede-Wageningen en eentje op Amersfoort - Barneveld Centrum/Apeldoorn. De TBPs kwamen later wel weer enigzins tot leven waarna ik op een zeker moment m´n trein kwijt was. Rijden de Treinen bood uitkomst en gaf een spoorwijziging aan waardoor ik opeens als eerste reiziger al bij de trein op spoor 4A stond terwijl de rest van de reizigers naar Utrecht nog van niks wist. Sterker nog, op dat moment wisten de reizigers naar Schiphol in die trein op 4A nog nieteens dat hun trein werd opgeheven vanwege de te grote vertraging. Dat werd namelijk pas een paar minuten later omgeroepen.

Nougoed, uiteindelijk dus met +12 richting Utrecht vertrokken met die trein nadat de spooktrein naar Rotterdam Centraal nog voorgelaten was, want die stond überhaupt nergens meer op de borden (en had op papier ook al vertrokken moeten zijn voordat ik op het station arriveerde). De vertraagde Sprinter naar Utrecht werd ook nog eens voor ons uit gestuurd voordat met behoorlijk wat vuurwerk onderweg (aangevroren mist waarschijnlijk) de weg naar Utrecht werd afgelegd. Opvallend genoeg kwam er onderweg ook helemaal niks de andere kant op langs trouwens.

Zou me, gezien de combi van mist en vorst, niks verbazen als het Connexxion-treintjes waren die hierdoor gestrand waren ten oosten van Amersfoort. Daar hebben die treinen tot wat meer dan normaal last van.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Niek schreef:Moet zondag een klein stuk met de s1700. Ben benieuwd wat ik voorgeschoteld krijg, ICMm of VIRM
Kan je wel opzoeken op de site van treinfan :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door reisthijs »

Voor komende zondag nog niet. Maar het zou toch VIRM worden?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Yup :)
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten