Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Die slinger klinkt als een betere oplossing, maar daar fietsers met auto's combineren is een veel slechter idee. Gevaarlijk bij het inhalen etc.
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik heb mijn grijze massa nog even aan het werk gezet, het was in De Wilp.Nicketick schreef:Bij de Vennerstraat zit er ongeveer 170 meter tussen beide haltes, zou lastig worden dus.JeroenSpock schreef:Ik reed vorige week langs een halte waar de DRIS ook maar bij één halte stond, maar wel de tijden weergaf voor beide richtingen. Weet alleen niet meer waar dat was.
Google Maps foto. Hier wil het in ieder geval prima.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Op één DRIS twee richtingen aangeven zou een goede oplossing zijn bij Hoornseplas en ook bij een aantal andere haltes.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De PISpaal zeg maar, PairedInformationSystem.Bjarte schreef:Op één DRIS twee richtingen aangeven zou een goede oplossing zijn bij Hoornseplas en ook bij een aantal andere haltes.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Briljant :D
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
http://www.regiogroningenassen.nl/nl/go ... groningen/
Daarom op deze plaats fietsverkeer dus niet gecombineerd met autoverkeer....
Daarom op deze plaats fietsverkeer dus niet gecombineerd met autoverkeer....
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Het leukste is net na Eelderwolde als je de brug passeert richting Paterswolde. Daar in namelijk een uitrit en moet je als fietser niet te hard aankomen, want anders haal je de bocht niet. (Ubbinkseiland; Google Streetview heeft nog niet de nieuwe situatie)
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vandaag de drukste ochtendspits, en dat was ook wel te merken aan de vertragingen van de bussen:
lijnen die vanaf Hoogkerk/Hoendiep kwamen hadden heel forse vertragingen:
- lijn 16 +15 min
- lijn 39 +10 min
- lijn 639 +40 min
- lijn 8 + 5 min
Verder nog forse vertragingen op de Qlink-lijnen 3 en 4 hoorde ik, lijn 2 tot +10 minuten, en de lijnen vanaf de A28 en A7 ook behoorlijk veel vertragingen. Zo extreem als vandaag hebben we gelukkig niet vaak
lijnen die vanaf Hoogkerk/Hoendiep kwamen hadden heel forse vertragingen:
- lijn 16 +15 min
- lijn 39 +10 min
- lijn 639 +40 min
- lijn 8 + 5 min
Verder nog forse vertragingen op de Qlink-lijnen 3 en 4 hoorde ik, lijn 2 tot +10 minuten, en de lijnen vanaf de A28 en A7 ook behoorlijk veel vertragingen. Zo extreem als vandaag hebben we gelukkig niet vaak
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zat vandaag anders in lijn 4. Hij had dan geen vertraging toen.gebruiker77 schreef:Vandaag de drukste ochtendspits, en dat was ook wel te merken aan de vertragingen van de bussen:
lijnen die vanaf Hoogkerk/Hoendiep kwamen hadden heel forse vertragingen:
- lijn 16 +15 min
- lijn 39 +10 min
- lijn 639 +40 min
- lijn 8 + 5 min
Verder nog forse vertragingen op de Qlink-lijnen 3 en 4 hoorde ik, lijn 2 tot +10 minuten, en de lijnen vanaf de A28 en A7 ook behoorlijk veel vertragingen. Zo extreem als vandaag hebben we gelukkig niet vaak
De wielen van de bus gaan rond en rond...
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wellicht was het dan lijn 5. Volgens de Qbuzz-site vervielen rit 8:31 en 8:51 vanaf Europapark(als je dienstregeling van een lijn bekijkt, en dan naar de tijden van vandaag, ook een rit van lijn 2 verviel, die van 9:37 Station Noord en dan vanaf het Hoofdstation vervallen --> is dat nieuw? Zelfs vertragingen staan er soms bij bij een uitroepteken, actuele tijden waren er al een tijdje in vermeld.)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik denk dat daar gewoon een koppeling met het systeem zit. Als de verkeersleider de rit (deels) schrapt, gaat dat richting de actuele reisinformatie. Kort gezegd; ook de site leest de data die Qbis uitstuurt uit, misschien wel, net als al die appjes tegenwoordig, via één van de koppelvlakken.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Gisteravond reed een kleine bus op lijn 119 van Delfzijl naar Winschoten. Ik dacht dat die alleen voor de servicelijnen Oldambt waren, maar worden dus ook gebruikt op de lijnen die verder rijden. (wat gezien de bezetting ook een logische stap is)
-
- Berichten: 4391
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Als ik het goed heb begrepen van een chauffeur rijden de midibussen planmatig volgend jaar op:
Lijnen 12, 13 en 17 overdag en lijnen 110 en 119 in alle avonden of zondagen. Lijn 14 op zaterdag is ook gereden met midibussen naar horen zeggen, lijn 13 is dan taxibus (zoals nu geval is).
Lijnen 12, 13 en 17 overdag en lijnen 110 en 119 in alle avonden of zondagen. Lijn 14 op zaterdag is ook gereden met midibussen naar horen zeggen, lijn 13 is dan taxibus (zoals nu geval is).
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Volgens mij gaan ze niet op 110, ook niet in de avonden. Met 110 krijg je ook problemen met de bussluis aan de N33, dat kost een Sprinter zijn carter.
De 3053 is bij de Gorba dokter geweest, hij filmt 11 in het groen en 2 kleurloos.
De 3053 is bij de Gorba dokter geweest, hij filmt 11 in het groen en 2 kleurloos.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De midibusjes zullen dan alleen op de ritten tussen Veendam en Winschoten rijden, dan kom je geen bussluis tegen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Er reed er daarnet eentje bij busstation Scheemda op lijn 643.TheRoy-t schreef:De midibusjes zullen dan alleen op de ritten tussen Veendam en Winschoten rijden, dan kom je geen bussluis tegen.
En in Bunde (DLD) kwam ik rode Weser Ems bus tegen lijn 620 met op de ledbak Bad Nieuweschans
(stond voorheen Neueschanz)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ik zie op lijn 14 anders 's avonds ook midibussen gebruiken ;)
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat zal vanaf zondag wel veranderen met de nieuwe dienstregeling. Nu kan het soms niet anders, maar de nieuwe diensten worden natuurlijk wel zo gemaakt dat de omlopen niet meer door elkaar lopen en die kleine bussen niet meer gemixt worden.
Er staat er nog één in Groningen, die waren ze nog aan het verbouwen.
Er staat er nog één in Groningen, die waren ze nog aan het verbouwen.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Wat een mooie perronindelingen van Qbuzz:
Van P+R Hoogkerk:
A 8 Hoogkerk - CS - Europapark - UMCG - Station Noord (oftewel de oude lijn
Van Station Noord:
Daar staat bij de lijnen alleen maar weergegeven: 'Hoofdstation'. Zowel voor lijn 2, 6,, 7, 9 als lijn 11. (WKC Paddepoel - HS, UMCG - HS lijkt me dan informatiever)
Van Hoofdstation:
Lijn 2: Station Noord of De Wijert. (vind ik wel een heel beknopt deel voor die lijn; Korreweg - Noord en De Wijert - Eelde - De Punt)
Lijn 5: Annen of Europapark (waarom niet gewoon P+R Haren ook vermelden...)
http://qbuzz.nl/GD/files/4314/1812/0732 ... r_2014.pdf
Het ziet er een beetje chaotisch uit, terwijl de lijnennetkaarten er juist zo netjes en verzorgd uitzien. Nou komen er natuurlijk binnenkort DRIS-panelen te staan, dus dan zijn deze perronindelingen een stuk minder van belang..
Van P+R Hoogkerk:
A 8 Hoogkerk - CS - Europapark - UMCG - Station Noord (oftewel de oude lijn
Van Station Noord:
Daar staat bij de lijnen alleen maar weergegeven: 'Hoofdstation'. Zowel voor lijn 2, 6,, 7, 9 als lijn 11. (WKC Paddepoel - HS, UMCG - HS lijkt me dan informatiever)
Van Hoofdstation:
Lijn 2: Station Noord of De Wijert. (vind ik wel een heel beknopt deel voor die lijn; Korreweg - Noord en De Wijert - Eelde - De Punt)
Lijn 5: Annen of Europapark (waarom niet gewoon P+R Haren ook vermelden...)
http://qbuzz.nl/GD/files/4314/1812/0732 ... r_2014.pdf
Het ziet er een beetje chaotisch uit, terwijl de lijnennetkaarten er juist zo netjes en verzorgd uitzien. Nou komen er natuurlijk binnenkort DRIS-panelen te staan, dus dan zijn deze perronindelingen een stuk minder van belang..
-
- Berichten: 525
- Lid geworden op: zo 16 nov 2014, 17:22
- Locatie: Veendam
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat is de plattegrond die we in de kantine hebben voor de chauffeurs, zodat we kunnen zien bij welke halte we moeten zijn.
Worden deze dingen ook uitgedeeld aan de reiziger?
Worden deze dingen ook uitgedeeld aan de reiziger?
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Ze staan online onder plattegronden, onder het kopje 'plan mijn reis'.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Stel, je bent niet bekend met het Groningse busnet en je ziet dit kaartje. Voor de bestemmingen Eelde en Vries moet je dan naar perron S, want Eelde en Vries staan verder nergens benoemd. Voor het Martini Ziekenhuis kan ik het beste in lijn 8 stappen? Amateuristisch kaartje.... :Ngebruiker77 schreef:Wat een mooie perronindelingen van Qbuzz:
Van P+R Hoogkerk:
A 8 Hoogkerk - CS - Europapark - UMCG - Station Noord (oftewel de oude lijn
Van Station Noord:
Daar staat bij de lijnen alleen maar weergegeven: 'Hoofdstation'. Zowel voor lijn 2, 6,, 7, 9 als lijn 11. (WKC Paddepoel - HS, UMCG - HS lijkt me dan informatiever)
Van Hoofdstation:
Lijn 2: Station Noord of De Wijert. (vind ik wel een heel beknopt deel voor die lijn; Korreweg - Noord en De Wijert - Eelde - De Punt)
Lijn 5: Annen of Europapark (waarom niet gewoon P+R Haren ook vermelden...)
http://qbuzz.nl/GD/files/4314/1812/0732 ... r_2014.pdf
Het ziet er een beetje chaotisch uit, terwijl de lijnennetkaarten er juist zo netjes en verzorgd uitzien. Nou komen er natuurlijk binnenkort DRIS-panelen te staan, dus dan zijn deze perronindelingen een stuk minder van belang..
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vind het best een prima kaartje eigenlijk. Goed overzichtelijk enzo.
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Maar niet heel informatief.. je moet je lijnnummer weten. Hoe weet iemand die naar Eelde moet of hij richting Station Noord moet of De Wijert. Serieus wel eens mensen die richting Korrewegwijk moesten en richting Martini gingen. En andersom, bij Martini terwijl ze naar het Centrum moesten.
Daarnaast worden alleen de Qlink lijnen echt beschreven met bestemmingen bij de haltevertrekstaat. Er is ruimte om meer lijnen weer te geven.
Er zijn nog steeds mensen die gewoon naar het station gaan en dan wel bekijken welke bus ze nemen en welk perron daar bij hoort.
Neemt niet weg dat ik het er allemaal wel erg mooi vind uitzien! maar er kunnen altijd dingen nóg beter!
Daarnaast worden alleen de Qlink lijnen echt beschreven met bestemmingen bij de haltevertrekstaat. Er is ruimte om meer lijnen weer te geven.
Er zijn nog steeds mensen die gewoon naar het station gaan en dan wel bekijken welke bus ze nemen en welk perron daar bij hoort.
Neemt niet weg dat ik het er allemaal wel erg mooi vind uitzien! maar er kunnen altijd dingen nóg beter!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten