Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Nitein-Repart
Berichten: 3533
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Mij lijkt het logisch om lijn 43 en lijn 26 te verknopen rond 15/45. Dan sluit je aan op de SPR naar Nijmegen en de IC naar Zwolle. Te Apeldoorn biedt lijn 43 aansluiting op de IC naar Amersfoort, Utrecht/Schiphol. Als lijn 26 doorrijdt naar Doetinchem kan er in Doetinchem aansluiting geboden worden op de ST naar Zevenaar, Arnhem. Nu is er net geen aansluiting mogelijk.

Overigens verbaasd me dat lijn 43 50-55 minuten over een stuk van 24 kilometer doet (Dieren-Apeldoorn). Dan kan toch sneller?
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Vinny »

Tja dat krijg je als wegbeheerders hun doorgaande wegen verkloten met drempels en wegversmallingen :evil:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door AppleMoose »

Mwa, lijn 43 maakt ook wat uitstapjes, zoals in Eerbeek waar die van de rechtstreekse weg afbuigt om dwars door het (drukke) centrum te rijden. Dat kost ook gewoon tijd. Maar inderdaad, de doorgaande weg ligt vol met drempels en rotondes. Niet zo vreemd want men wil het doorgaande verkeer het liefst over de Kanaalweg hebben ipv dwars door de dorpskernen. Alleen is die route niet handig voor de bus.

Maar zullen we het nu weer over de servicelijnen in de Achterhoek-Rivierenland hebben?
Lijn 43 is geen servicelijn en bedient niet (rechtstreeks...) de regio's Achterhoek en/of Rivierenland, dus we zijn echt zwaar off-topic bezig ;)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Nitein-Repart
Berichten: 3533
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Voor lijn 23 (die momenteel 's avonds al de stadsdienst vervangt) blijkt het helemaal geen extra tijd te kosten. Heeft wellicht met het aantal verkeerslichten en de verkeersdrukte te maken op de directe route. Die lijn zou dus prima de noordelijke servicelijn kunnen vervangen.

De servicelijn in De Huet had ik als idee een verlenging van een regionale lijn (lijn 24, 28 en 40), omdat het ook een rechtstreekse verbinding met het centrum betekend voor die lijnen. Dat is ook de reden dat lijn 40 op dit moment nog na het station in Doetinchem door rijdt als de stadsdienst. Deze constructie kost natuurlijk geen extra tijd, want het is slechts een doorkoppeling.
Aan de Varsseveldseweg liggen een aantal belangrijke bushaltes die overdag frequent bedient moeten worden (oa een ROC), lijn 23 systhematisch via de Roozengaarde laten rijden lijkt me daarom geen goed plan.

Verder was de huidige lijn 22 heel slecht bezet (vooral na halte Zaagmolenpad), daarom zie ik het doorrijden van streeklijnen uit 's Heerenberg, Gendringen of Dinxperlo niet als optie, aangezien je het probleem van slechtbezette grote bussen niet oplost (eigenlijk niks oplost).
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Die ROC wordt dan alsnog bediend, via halte Rozengaardseweg, die aan de westkant van het ROC (Graafschap College) staat. De hoofdingang van die ROC ligt aan de Dokter Bardetplaats en beie haltes ('Graafschap College' en 'Rozengaardseweg' liggen aan de uiteinden van dat korte straatje. Graafschap College ligt wel ietsjes dichterbij, maar dat scheelt maar 20 meter ofzo. Daar hoef je je niet druk om te maken dus. Dit is overigens ook de reden dat lijn 51 via de Rozengaardseweg rijdt en niet via halte 'Centrum', want anders was het veel aantrekkelijker om via halte 'Centrum' te rijden.

De andere 2 haltes (Klompenfabriek en Zuivelweg) zijn helemaal niet zo druk. Daarnaast rijdt in mijn idee hier nog het servicelijntje dat via Schöneveld en Dichteren rijdt (voor halte Zuivelweg wordt het dan halte Zuivelweg/Mackaylaan).
Nitein-Repart
Berichten: 3533
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alternatief servicelijnen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Nitein-Repart »

Volgens is mij via Centrum ook trager dan via Rozengaardseweg voor lijn 51. Je kunt lijn 23 via de Roozengaarde laten rijden, maar ik zou dan de bus alleen stoppen op de Rozengaardseweg, Zwembad Rozengaarde en Karel Doormansstraat ('s avonds en het weekend wel op elke halte stoppen.) Dan is de Servicelijn nog steeds nodig, omdat lijn 23 anders dan te veel als stadsbus wordt gebruikt wat de doorstroming negatief beïnvloed.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten