OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

De vraag van Niek zal wel vooral voortkomen uit het feit dat er niet plots allemaal VIRM in Enschede staat. Dat kan natuurlijk aangevoerd worden uit het westen op zaterdag, maar het kan ook dat ze pas op zondag uitgewisseld worden.
Leuke puzzel in elk geval voor NS want ze moeten het dan ook nog wel zodanig doen dat er niet opeens in Gouda een ICM uit Rotterdam staat te wachten terwijl er VIRM uit Den Haag komt, op de weekenddagen wordt er immers ook in de nieuwe dienst nog gecombineerd en gesplitst in Gouda met de s1700 en s11700.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Milco »

Ik had me vanochtend verslapen. Snel snel naar de bushalte Bouwmeesterbuurt West in Almere en daar kon ik lijn 3 nog nemen, misschien was ik dan nog nét op tijd voor lijn 159 naar Harderwijk. Lijn 3 komt aan om 6:57 en lijn 159 vertrekt om 6:55 uur maar rijdt vaak net iets te laat weg omdat de rijtijden tot Zeewolde toch ruim zat zijn.

A fijn, ben ik op de bushalte (tien minuten later dan wanneer ik me niet had verslapen), sta ik keurig te wachten op een dusdanige manier dat ik laat zien dat ik meewil, rijdt lijn 3 gewoon door! :(

Omdat ik geen zin had om een half uur te wachten op de volgende 159, ben ik maar met lijn 1 naar station Almere Buiten gegaan, s4600 naar Lelystad, lijn 148 naar Harderwijk en daar nadat ik op een minuut na lijn 205 miste, met lijn 103 naar Ermelo. Gelukkig was ik daar nog op tijd. Een ander positief puntje was dat ik op lijn 148 een extra rit had, die gereden werd met Smit Reizen 17, een gelede Duvedec uit 1999. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Daniel schreef:De vraag van Niek zal wel vooral voortkomen uit het feit dat er niet plots allemaal VIRM in Enschede staat. Dat kan natuurlijk aangevoerd worden uit het westen op zaterdag, maar het kan ook dat ze pas op zondag uitgewisseld worden.
Leuke puzzel in elk geval voor NS want ze moeten het dan ook nog wel zodanig doen dat er niet opeens in Gouda een ICM uit Rotterdam staat te wachten terwijl er VIRM uit Den Haag komt, op de weekenddagen wordt er immers ook in de nieuwe dienst nog gecombineerd en gesplitst in Gouda met de s1700 en s11700.
Ervaring uit het verleden leert dat dit al op de dag voor de dienstregeling ingaat wordt geregeld :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Soms met wat kunst en vliegwerk. Toen er een paar jaar geleden SGM naar Twente moest voor de s7000 hebben de eerste twee intercity's die zondagochtend met SGM gereden om het materieel over te brengen. Ben benieuwd hoe fijn de reizigers dat gevonden hebben :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1971
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Anne »

Nu opweg met de IC van 10.32 uit Eindhoven richting Limburg. Opvallend dat die toch reed want toen ik net voor Tilburg de overstap checkte gaf de ns-reisplanner aan dat die trein niet reed wegens verstoring tussen Utrecht en Geldermalsen. Ter hoogte van Boxtel moest de Venlose IC echter stoppen om die naar Limburg voor te laten. Kwamen daardoor weer te laat in Eindhoven maar die overstap werd wel gehaald (stond niet bij de info op schermen in de trein maar was wel omgeroepen). Blijft altijd maar afwachten of de aansluiting wordt overgenomen want heb hem ook wel gemist.
Waarom geeft de reisinfo van ns de trein als niet rijdend als die op dat moment al nabij Den Bosch is en dus al lang uit Utrecht weg is.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

Als ik dit zo lees ga ik zaterdag na alle verplichtingen mooi naar Wierden, mooi de overbrenging bekijken :')
Ik bedoelde wel het gedoe met overbrenging, gaat een drukke zaterdag worden voor de NS, aangezien het grootste gedeelte van de NoordOost VIRM wordt
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Vaak worden ze gedurende de dag een trein in gedirigeerd en komen daarmee in een goede omloop :)
Komt wel goed schatje.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

zou de VIRM in de 1637 te maken hebben met de overbrenging :p
edit: rijden die treinen dan in reguliere dienst?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Dat zou zomaar kunnen. Het VIRM komt uit de s3500 die in Schiphol uitloopt, en de s1600 start daar natuurlijk en die zou dat VIRM mooi mee kunnen nemen naar Enschede. Andersom kan de s1600 dan weer het ICM meenemen naar Schiphol om zo de 3500 in te gaan :).

Voor de hand liggend is anders ook via de s1700 dat in Den Haag uitgewisseld wordt bij de kering.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door ODRAIL »

In het verleden gebeurd zoiets ja. Ik neem aan dat zoiets nu ook nog gebeurd.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Thom91 schreef:Voor de hand liggend is anders ook via de s1700 dat in Den Haag uitgewisseld wordt bij de kering.
Waarbij ze dan in het weekend wel moeten opletten dat ze tegelijk ook de s2800 uitwisselen he :wink: Dan is de route via Enschede minder risicovol, kan je immers gelijk met VIRM-8 vertrekken en heb je geen wisseling op een plek waar beide vleugels los van elkaar rijden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Zo erg zit ik ook niet in de omlopen, maar dat lijkt me wel handig ja :)
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Z2N »

Treinfan is inderdaad nog niet geüpdatet (Nederlands... (A) ), maar het lijstje voor vanaf zondag staat al wel hier.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Ardan »

REG is risicotrein, maar wat maakt een trein een risicotrein en waarom alleen op bepaalde trajectdelen? Heeft dat met uitgaanspubliek ofzo te maken? Lijkt me dat er meer factoren zijn, trein t3639 heeft alleen op vrijdag tussen Zp en Ah REG-status, maar van Zl tot Zp en van Ah tot Rsd is er extra personeel (TPS2)..
Ik doe ook maar wat
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Freek »

Die t3639 is wel gek, gezien het tijdstip zit er dan geen uitgaanspubliek in de trein. Zou het geen risico zijn omdat er geen extra personeel op zit?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door fogeltje »

Vandaag alleen met gelede bussen gereisd, that's a first volgens mij. Vanochtend afgeweken van mijn ritme en met lijn 121 van 7:24 naar Eindhoven ipv lijn 21 van 7:51. Op de terugweg kwam het ook zo uit dat ik een 121 ipv 122 ging krijgen, dit keer 17:06 uit Eindhoven. Deze rit wordt blijkbaar versterkt gereden want uiteindelijk zat ik in een "121 Gemert via Gemert" welke door een gelede werd gereden.

Gezien de drukte en de drukte in de reguliere 121 die in Beek en Donk vlak achter ons zat was het geen overbodige luxe, ook deze bus had nog redelijk wat passagiers (kwam aanrijden in Eindhoven toen mijn bus vertrok om 17:05, zijnde een versterkingsrit mag die te vroeg weg).
"Een touringcar is geen bus"
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Op de as Rotterdam - Utrecht - Amersfoort was het vanochtend een beetje een rommeltje en waren er grote vertragingen te zien. Ik fietste daar nog enigszins tussendoor en kwam met slechts +2 in Utrecht aan. :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Vanochtend met lijn 150 van Blaricum Carpoolplaats naar Utrecht UMC.
Bus arriveerde op tijd en was bij vertrek voor 90% (natte vinger) gevuld.

Op de oprit naar de snelweg stond het verkeer al vast. En waar ik normaal toch wel binnen een half uur voor het UMC sta, was dat nu na ruim een uur.

Kon wel meteen aan het infuus, ze stonden me al op te wachten. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:Op de as Rotterdam - Utrecht - Amersfoort was het vanochtend een beetje een rommeltje en waren er grote vertragingen te zien. Ik fietste daar nog enigszins tussendoor en kwam met slechts +2 in Utrecht aan. :)
Tja, dat was bij mij ook zoiets geweest als de reisinfo op orde was geweest en ik ergens had kunnen zien dat de IC naar Rotterdam van 6.56 uur pas ergens rond 7.10 uur vertrok in Amersfoort :twisted:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Kom op NS! Ik weet dat jullie de t2131 best kunnen verlengen. Twee dagen achter elkaar staan van Amsterdam Sloterdijk naar Den Haag Centraal is niet mijn hobby... Als extra pestobject stond er gisteren buiten Den Haag Centraal, tussen de uitgang en de trambaan, ook nog een gigantsiche glazenwassersinstallatie op mijn ribbeltegeltjes. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Geert »

Ik zit inmiddels al 16 minuten in een s1900 naar Den Haag die op tijd Rotterdam C. is binnengekomen, maar we wachten nog steeds op een 2e HC. Lekker boeiend, VIRM6 en 7 bakken ICM mogen met één HC maar DDZ moet echt met 2 HC's en is >15 minuten vertraging waard?! :evil:

Ondertussen zijn de s5100, s2600 en s1200 allen al gepasseerd...

Edit: met +20 vertrokken richting Den Haag, benieuwd of we nog een serviceronde krijgen van de HC's (A)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Meltrain »

Het valt me op dat op de nieuwe busboekjes en lijnennetkaarten van Arriva als onderschrift "a DB company" staat. :?
Wil mama haar gezag tonen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Meltrain schreef:Het valt me op dat op de nieuwe busboekjes en lijnennetkaarten van Arriva als onderschrift "a DB company" staat. :? Wil mama haar gezag tonen?
Ja dergelijke trekjes hebben die Duitsers altijd al gehad. Afbeelding
🍉
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door baladid »

Abellio gooit al sind jaar en dag het NS-logo naast zijn naam, dus de Nederlanders waren eerst ;-)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daelea »

Meltrain schreef:Het valt me op dat op de nieuwe busboekjes en lijnennetkaarten van Arriva als onderschrift "a DB company" staat. :?
Wil mama haar gezag tonen?
Niet alleen daar, alle nieuwe publicaties van Arriva dragen het 'nieuwe' logo. Je kunt op de displays in de bussen in ZHN nu ook makkelijk zien welke informatieslides nieuw zijn (met DB) en welke oud (zonder).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten