OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

In Schiedam werd ook op de elektra bezuinigd...
Het is een spectrum.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Aking »

Bee schreef:In Gouda is op het tweede eilandperron (spoor 8, 9 en 10) de verlichting uitgevallen, alleen de Kiosk en CTA-bakken geven verlichting.
Omstreeks 19:00 was er inderdaad iemand in de "meterkast" daar bezig.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Vanmorgen (rond 8.30) stond er een volledige Beneluxcompositie (Bs+Prio+11.8) in de tuin van Rtd. Beneluxje opgeheven?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Zal in ieder geval niet degene zijn geweest die 's ochtends vroeg in Rotterdam beging (t9208), want om 7.00 uur stond 'ie er nog niet. Lijkt dus sterk op een opgeheven BNL ja.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Vanmorgen een lekkere chaos bij Dordrecht door een defecte goederentrein, vertragingen waren gemiddeld +15 en meer. Zover ik kon zien leek het er sterk op dat tussen Willemsdorp en Dordrecht over één spoor gereden werd: toen de t1914 met +15 binnenkwam (over het middelste spoor van de boog voor 't station) stonden de t5121 en t1921 namelijk nog te wachten tot deze konden vertrekken.

Mogelijk gevolg van het bovenstaande was dan weer dat de t12723 met +10 uit Rotterdam vertrok i.v.m. het ontbreken van een machinist. Instappen in die trein was zowiezo een aparte ervaring: nog amper verlichting en in het gangpad stond nog een schoonmaker te dweilen :P Bleek dat de trein in het geheel nog niet was opgebouwd, waardoor de HC ook de trein door moest lopen om ons te informeren aangezien de omroep het nog niet deed.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

K*t met peren vandaag, alleen al waar ik tegenaan liep:
- defecte trein Ddr-Rsd
- logistieke problemen Rtd-Gvc
- seinstoring Gvc
- wisselstoring Hks-Hnk
- meltdown Hn.

Voor de t1924 reed er een 301924 met ICRm van Rtd naar Gvc.Trein t4532 stopte eerst op Pmw, reed door Pmr en eindigde op Pmo. Beloofde bussen nooit gezien. Het mat van t4532 keerde te Pmo precies op de 304547.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Fles »

Wat voor dag is het vandaag dan? :P :mrgreen:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

week 07 vrijdag, 13-02-2009 :o
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Fles »

Goed zo :P En wat moet je dus NIET doen op zo'n dag? Naar VingerVerf Wonderland gaan :P
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Vandaag 3x langs Hoorn gekomen en 3x gratis koffie gekregen. In totaal 5 minuten vertraging gehad :D Was ook wel erg toevallig dat ik geluk had. Het was een behoorlijk zooitje net op station Hoorn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Meltrain »

Voor sommigen is vrijdag de 13e dus hun geluksdag. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Blijf het toch apart vinden... vrijdagmiddag is notabene de drukste avondspits van de week, maar de t2856 is dan juist korter als de rest van de week :roll: Al was het vandaag met twee viertjes al wat beter als met het losse viertje van vorige week.

Bij aankomst op Rotterdam Centraal werden ook de vertreksporen van de aansluitende treinen nog even omgeroepen. Leuk en aardig, maar als je dat doet moet je de reizigers wel naar het juiste perron sturen... en dus niet omroepen dat de treinen naar Dordrecht van spoor 6 en 7 vertrekken, want de op de s2800 aansluitende s1900 vertrekt toch echt van spoor 4.

En was 'm nog bijna vergeten: vanmorgen had de omroepster op Rotterdam Centraal het ineens over beperkt treinverkeer vanwege een defecte goederentrein bij Dordrecht Centraal :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daantje »

Doorgaans is de donderdagavond spits drukker dan de vrijdagavondspits ;)

Vanmorgen moest de s1900 van 7.16 uur nog komen toen ik in de s2200 van 7.41 uur stapte. Gelukkig maakte ik voor het eerst deze week de goede keuze want die trein werd voor de s1900 uitgestuurd en dus was ik netjes op tijd in Delft en had ik eindelijk een keer m'n bus gehaald :D

Vanavond was er ingangscontrole op het station in Delft. In het tunneltje onder de sporen stonden borden dat er ingangscontrole was en bij de opgang naar perron 2/3 stonden een stuk of 5 NS-ers. Ze bestudeerden je kaartje wel heel erg nauwkeurig.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Blijf het toch apart vinden... vrijdagmiddag is notabene de drukste avondspits van de week, (...)
Op jouw traject misschien (studenten?), maar mijn ervaring is dat zeker niet, namelijk donderdag, dinsdag, woensdag, maandag, vrijdag, zaterdag, zondag. In OV plannen is vrijdag ook vaak de rustigste dag.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, op de uiteenlopende trajecten waar ik de afgelopen jaren gereisd heb was het toch juist op vrijdag het drukst.
Heb vrijwel dagelijks wel een tweezit (soms zelfs een vierzit) voor mezelf in die t2856 onafhankelijk van of ik vroeg of laat instap, vandaag was het echter weer zoeken naar een plekje.
Wel is de vrijdagochtend over het algemeen een stuk rustiger als de rest van de week, net als dat de maandagochtendspits weleens ietsje drukker wil zijn. Voor de rest zie ik nou niet echt hele grote verschillen in de loop van de week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daantje »

Op Delft - Rotterdam vind ik de woensdagochtendspits het rustigste, dat is echt heel duidelijk te merken, ook in de fietsenstalling op Rotterdam Centraal en de donderdagavondspits het drukste. Op maandagochtend is de s2200 van 7.56 uur van Laan van NOI naar Delft een heel stuk drukker dan de stoptrein van tien minuten eerder naar Delft, vind ik ook altijd wel opvallend.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Karl schreef:
Reiziger Ddrs schreef:Blijf het toch apart vinden... vrijdagmiddag is notabene de drukste avondspits van de week, (...)
Op jouw traject misschien (studenten?), maar mijn ervaring is dat zeker niet, namelijk donderdag, dinsdag, woensdag, maandag, vrijdag, zaterdag, zondag. In OV plannen is vrijdag ook vaak de rustigste dag.
Maandagochtend ervaar ik op Utrecht - Rotterdam vv altijd als erg druk, vrijdagochtend is altijd juist erg rustig. Vrijdagmiddag is op Rotterdam -> Utrecht altijd druk, en inderdaad reizen er dan veel studenten die in het weekend naar huis gaan.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Vrijdag de 13e?? niets van gemerkt hoor :roll:
- Vanmorgen de t12724 genomen, bad choice --> springer tussen Ns en Hd. Schrale troost was dat de omleidingsroute via Dv ook gestremd was. Daar dus geruime tijd stil gestaan. Uiteindelijk +140 in Amf. Uiteraard moet je op zo'n dag verder het land in en zo kan het gebeuren dat je om 18.08 op Ht de IC naar Ut pakt. Pünktlich arriveert het stel en vertrekken we, maarrr... Defecte trein bij Htn --> +15 in Ut en bye bye overstap op de t12763. Toen begon het avondfeestje van Ut. Eerst maar even wat eten gehaald en om 19.05 kom ik weer een beetje in de stationshal. Eerste wat me opvalt is dat de Bergland er nog staat, nu ja even de Hongaarse rijtuigen bekijken dan maar. Vervolgens naar sp 11/12 gewandeld, waar de t1763 nog staat. Deze vertrekt met +20 richting het mooie Tukkerland. Vervolgens moet de s2800 ook nog binnenkomen. Die vertrekt uiteindelijk met +15. Aantal omroepen over deze treinen... 0.

Wel was de stagair van Prutsrail druk bezig met allemaal andere nuttige omroepberichten. Zo werd maar liefst 16x omgeroepen dat de IC naar Ehv van 18.52 op spoor 14 stond. Ja we get the point, muts. Vervolgens werd vol trots aangekondigd dat de sprinter naar Rhenen op spoor 12 zou binnenkomen, ja doos dat is de bedoeling ook. Ondertussen kwam men er ook achter dat de ICE naar Frankfurt op spoor 11 stond (stond ie al 5 minuten) en ging die muts dat ook eens meedelen. Dit uiteraard nadat 2x omgeroepen was dat ie op spoor 15 zou binnenkomen...

Inmiddels is het 19.25 en nog geen woord over treinen richting Zl... ICE staat nog steeds spoor 11 bezet te houden, want het duurt natuurlijk een tijdje voordat alle hutkoffers van spoor 15 naar 11 zijn gesleept. Uiteraard moet iedereen op zijn dooie akkertje zijn rijtuig zoeken... Vertrek met +30, nadat met +15 aangekomen was.

Dan de mooiste op spoor 10!!!! komt er een IC uit het zuiden aan met een hoofdschuddende mcn. Reizigers deden verwoedde pogingen om de deuren te openen, maar dat gebeurt uiteraard niet. Even later was de trein weer terug gereden naar zuid en heeft nog maar eens een poging gewaagd.

Op spoor 12 wordt inmiddels de IC naar Gvc van 19.45 aangekondigd. Nog steeds geen woord over de IC's naar Lw en Gn. Wel begint die muts maar eens te melden dat de IC naar Ehv van 19.22 over enkele minuten binnenkomt op spoor 14. Enkele minuten later arriveert er inderdaad VIRM op sp14. CTA's uiteraard blanco, evenals de koersdisplays van het voorste stel. De achterste gaven Nm aan.... Sterkte aan alle mensen die in Db aankwamen ipv Ht. Nadat die trein vertrokken was kwam idd de IC naar Ehv binnen.

Dan om 19.30!!! een omroepbericht over de IC naar Gn, die zou over enkele ogenblikken binnenkomen op sp11 (ICE was inmiddels pleite). Wat komt er even later binnen... De IC naar Lw en dus niet naar Gn. Trein uiteraard overvol en met +25 wordt koersgezet richting Lw. Geen teken van leven gezien van een trein naar Gn. Gelukkig is de trein ook niet alsnog naar Gn gestuurd in Zl, maar gewoon naar Lw. Uiteraard moest er tussen Pt en Ns nog achter een stoptrein gehobbeld worden. Zo werd er tenminste nog op het nippertje voor gezorgd dat de overstap op de s7900 vern*kt werd. Aankomst in Lw met +20, uiteraard net op het moment dat alle bussen wegreden....

Wat een dag en werkelijk waar wat een ongelovelijke doos (niet Tuffy) die omriep op Ut. Als je niets begrijpt van treinnummers en perronnummers, ga dan niet als omroeper werken!!

OVerigens BR628 meldt net: t573 met een kleine +40 in Zl aangekomen. Alwaar er geen t10573 is ingezet, alleen Gn is doorgereden. Wederom een waardeloze actie van NS. Politiek wel slim though. EEn niet vertrokken trein (de 10573 dus) telt ook niet als vertraagd. Dat daardoor iedereen in de uiteraard ook dik vertraagde t10775 moet (en dat heeft flinke gevolgen voor laatse aansluitingen) boeit NS niet. EEn niet vertraagde trein is immers belangrijker dan reizigers vervoeren.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Dan de mooiste op spoor 10!!!! komt er een IC uit het zuiden aan met een hoofdschuddende mcn. Reizigers deden verwoedde pogingen om de deuren te openen, maar dat gebeurt uiteraard niet. Even later was de trein weer terug gereden naar zuid en heeft nog maar eens een poging gewaagd.
Konden de reizigers niet uitstappen en reden ze weer terug naar Den Bosch ofzo? Dan moet er toch eerst worden omgebouwd enzo door de mcn, of was dat weer een andere mcn dan die hoofdschuddende. Beetje wazig verhaaltje dit. Maar idd rotdag zo te lezen.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

De mcn liep ook (teminste ik neem aan dat het de mcn van deze trein was) langs de trein naar achteren toe. In ieder geval liep er een mcn tussen sp 10 en 11 naar de achterkant en stapte daar in de cabine. Helaas stond er op de displays Utrecht centraal weergegeven. Ik kon dus niet goed inschatten welke trein het zou moeten zijn...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

@Caspar: Spoor 10 in Utrecht Centraal heeft geen perron he :wink:

Op Dordrecht was de omroepster trouwens wat eerder op de avond ook al lekker bezig: die begon nog te melden dat de IC naar Den Haag Centraal van spoor 2 zou vertrekken op het moment dat die net vertrokken was :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

's middags ging het in Breda ook al lekker. Om 12:11 een omroepbericht dat reizigers naar Utrecht beter over Rotterdam konden reizen vanwege de problemen op Den Bosch - Utrecht. Maar op dat moment was de s1900 richting Rotterdam/Den Haag net vertrokken :roll:
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Dat had ik nog niet meegemaakt, dat een trein op een perronloosspoor aankwam, PrutsRailers...
Het is een spectrum.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door Caspar »

Nou weet ik niet hoe laat die stremming was tussen Ht en Ut, maar zodra er een stremming is, begin in doorgaans meteen om te roepen met alternatief reisadvies/route. Als de betreffende trein dan net 3 minuten geleden weg is, dan is dat vervelend. Maar als ik pas ga omroepen vlak voor vertrek van de vervangende trein/route, dan is het wel heel lang stil op de perrons.

En 12.11 is natuurlijk wel ongeveer de vertrektijd van de t3600 daar. Of was die net weg? Als die t3600 net even later nog zou binnenkomen, dan is het wel een tactisch omroep moment. (maar als die al was vertrokken dan was het misschien wat minder tactisch) Of het bericht moest bv iedere 10 minuten worden afgespeeld? Dan is maakt de timing mijns inziens niet zo veel uit.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in februari 2009

Bericht door STF »

Karl, ik heb in een paar jaar tijd toch wel meer dan eens meegemaakt dat de trein langs een perronloos spoor in Zaandam of Amsterdam Centraal binnenkwam, zelfs bijna een keertje op Uitgeest maar dankzij de oplettende machinist kon dat nog hersteld worden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten