Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door CamilleKreemers »

Ben ik nu de enige die een subsidie van 2,4 miljoen groter vindt dan 0,8 miljoen? Waar zit de bezuiniging dan?
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daantje »

Is die 2,4 miljoen niet eenmalig en die 0,8 elk jaar?
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Maurice Hooikammer »

Afbeelding
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
ICE105
Berichten: 371
Lid geworden op: ma 19 dec 2011, 15:34

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door ICE105 »

Dat blauwe jasje staat de Citaro goed, toch iets positiefs aan dit project 8-)
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daelea »

De politiek begint ook wakker te worden en zet nu ook vraagtekens bij het plan:
OV-chipkaart straks weer geldig op Texel
TEXEL - De provincie moet zorgen dat de OV-chipkaart ook geldig is op de Texelhopper. Dat heeft staatssecretaris Mansveld laten weten, naar aanleiding van vragen daarover van SP-tweede kamerlid Fahrshad Bashir.
Bron: http://www.noordhollandsdagblad.nl/stad ... _regionaal
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

instaptarief €3,- en kilometertarief €0,- :P ?
Ik heb geen onderschrift
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door michiel71 »

sirvinniei schreef:instaptarief €3,- en kilometertarief €0,- :P ?
Dit is in ieder geval goedkoper dan het instaptarief voor de Amsterdamse Nachtbus á €4,50 per rit

Prijzen 2015
Enkele rit € 4,50

Elke rit is 1,5 uur geldig met recht op overstap op andere GVB nachtbussen.

Enkele rit: betalen met saldo
U kunt uw enkele rit nachtbus van € 4,50 met de OV-chipkaart in de bus afrekenen. Het kaartje wordt dan gewoon van uw saldo afgeboekt.

Eerst product opladen bij gele oplaad- en ophaalautomaat
Om op deze manier 's nachts te kunnen betalen, moet u eerst éénmalig het product Nachtbus Saldo opladen op uw ov-chipkaart.
Dat kan bij de GVB Tickets & Info's en bij de gele oplaad en ophaal automaten. Die vindt u bij supermarkten, boekhandels en tabakszaken.

Opladen kan zowel op een anonieme als een persoonlijke ov-chipkaart.
Wanneer u uw nachtbuskaartje betaalt van uw saldo, moet u natuurlijk wel zorgen voor voldoende saldo op uw OV-chipkaart.

De Nachtbus Enkele Rit is voor €5 ook als wegwerpkaartje te koop bij de chauffeur en als reisproduct bij de GVB Tickets & Info's en alle verkoop- en oplaadautomaten.

Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Z2N »

Met dat verschil dat in Amsterdam de OV-chip wél geldig is. (en het GVB nachtnet letterlijk 100% offtopic is in dit topic)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Ja precies. Je kan trouwens al ritten boeken via de site. Maar hoe je een combikaartje boot-bus koopt zie ik zo gauw niet.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Klopt het hele bericht.
Gaat het alleen om lijn 28 en 629 ?
Of ook de kleine busjes?
De opstapper in Friesland is eenzelfde verhaal.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

Nee. Daar kun je gewoon bij de chauffeur betalen en hoef je niet bij reservering met I-deal de rit af te rekenen wat natuurlijk een hopeloos gepruts is als je met je mobiel aan het bellen bent en zonder ander apparaat in de trein zit :roll:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Rickingsh

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Rickingsh »

Maurice Hooikammer schreef:Afbeelding
Zonde dat dit mooie materieel op zo'n godsvergeven schiereiland ingezet gaat worden, terwijl een lijn als de 135 nog iedere werkdag met een 12m Citaro of half afgekeurde Amba komt aanschijten en tot de nok toe gevuld zit. Geledes op Texel.. hoe verzinnen ze het? :')
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Vinny schreef:Nee. Daar kun je gewoon bij de chauffeur betalen en hoef je niet bij reservering met I-deal de rit af te rekenen wat natuurlijk een hopeloos gepruts is als je met je mobiel aan het bellen bent en zonder ander apparaat in de trein zit :roll:
Ik snap het niet. Stel ik wil van Den Helder NS naar De Cocksdorp (dus vanaf de Veerhaven Texel met de belbus verder). Dan kan ik:
1. De belbusrit Veerhaven Texel-De Cocksdorp online boeken, dan moet je meteen betalen en kost 3 euro. Reserveren zonder betalen óf zonder een code van een vervoersbewijs in te vullen kan (voor zover ik zie) niet. Dan heb ik nog niet de rit Den Helder NS-Veerhaven Texel, dat ik nog eens apart moet afrekenen bij de chauffeur in Den Helder (5,50 euro). De totaalprijs Den Helder NS-De Cocksdorp wordt dan 8.50 euro.
2. Ik boek niks van tevoren en koop in Den Helder NS een boot/buscombi van 5.50 euro. Daarmee mag ik ook overstappen op een belbus naar De Cocksdorp. Echter moet ik deze een uur van tevoren boeken dus heb ik een lange wachttijd in Veerhaven Texel.
Allebei niet echt handig en lijkt me ook niet logisch. Of mis ik iets?

Edit: ik ben gewoon dom en ga het aan de klantenservice vragen :X .
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Nee je mist niets.
De bedenkers missen wel iets, namelijk hersens.

Waarom er met geleed materieel gereden wordt.
Omdat het druk is wat betreft het ov op texel.
Dus de hele gedachte achter het systeem is een probleem creeeren voor iets wat er niet is.
Dat geleed spul had beter na de koog kunnen doorrijden naar de cockdorp.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15345
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door ODRAIL »

De OV-Chipkaart komt weer terug op Texel. Zie het onderstaande bericht:

http://www.metronieuws.nl/meer-metro/ma ... mat3JeFPw/
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Obus »

Hèhè, eindelijk is dat onzalige gedoe en gehannes op Texel binnenkort weer verleden tijd. Een :pos: voor Mansveld.
De mortuis nil nisi bene
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door michiel71 »

KM46 schreef:De OV-Chipkaart komt weer terug op Texel. Zie het onderstaande bericht:

http://www.metronieuws.nl/meer-metro/ma ... mat3JeFPw/
"De provincie Noord-Holland krabbelde na overleg met het ministerie terug. Herinvoering van de chipkaart kost echter enkele maanden. Het systeem moet namelijk technisch eerst nog gereed gemaakt worden voor een enkel tarief van 3 euro per rit, in plaats van afrekenen per kilometer."

Waarom moet dat nou weer 4 maanden duren en ettelijke duizenden euro's gaan kosten?
Even langsgaan bij de GVB en je kunt de programmeercode voor de CICO paaltjes zo hergebruiken!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Jef400 »

Obus schreef:Hèhè, eindelijk is dat onzalige gedoe en gehannes op Texel binnenkort weer verleden tijd. Een :pos: voor Mansveld.
Inderdaad mooi, en hopen dat dit de nodige koppen mag kosten!
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

michiel71 schreef:Waarom moet dat nou weer 4 maanden duren en ettelijke duizenden euro's gaan kosten?
Connexxion kent maar een beperkt aantal updatemomenten voor de boordcomputer gedurende het jaar. Er moet dus op zo'n moment gewacht worden voor de boel bijgewerkt kan worden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door CamilleKreemers »

dan zorgen ze er maar voor dat er een extra updatemoment aanwezig is voor deze concessie
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

waarom moeten ze perse blijven vasthouden aan die 1 prijs waanzin
Ik heb geen onderschrift
Rickingsh

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Rickingsh »

Omdat het vervoer op schiereilanden onrendabel als de pest is (vooral buiten het seizoen), en het geld toch ergens vandaan moet komen. Eigenlijk ook van de zotten dat er nog geen strakgetrokken regelgeving bestaat wat betreft de OV-Chipkaart en de betaalwijzen die daarbij komen kijken. Vervoerders en opdrachtgevers mogen nu maar ongelimiteerd doen & laten waar ze zin in hebben, met dit soort wanproducten tot gevolg.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Volgensmij is de haltepaal ook niet rechtsgeldig...
Ik ag een fototje voorbijkomen met een busje dat leek op het oude Volia Limburg embleem.
De geen zwart busje op een wit vlak op een blauwe achtergrond.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

Rickingsh schreef:Omdat het vervoer op schiereilanden onrendabel als de pest is (vooral buiten het seizoen), en het geld toch ergens vandaan moet komen. Eigenlijk ook van de zotten dat er nog geen strakgetrokken regelgeving bestaat wat betreft de OV-Chipkaart en de betaalwijzen die daarbij komen kijken. Vervoerders en opdrachtgevers mogen nu maar ongelimiteerd doen & laten waar ze zin in hebben, met dit soort wanproducten tot gevolg.
Dat staat lijkt me volstrekt los van het één tariefprincipe. De enige relevante bedenking is dat er een stukje veerboot verrekend moet worden in de prijs van het vervoersbewijs (als je uitgaat van een reis Den Helder NS - Texel De Cocksdorp). Voor de opstapservice gelden wellicht andere afspraken, maar ook daar ontgaat me het nut van fixed pricing eerlijk gezegd. Het lijkt me meer zinvol om gewoon een fatsoenlijke betaalterminal in de veerhaven neer te zetten. Heb je een vervoersgebied waar dat extreem makkelijk is omdat iedereen die het eiland bezoekt op dezelfde plaats aankomt, lukt het juist daar niet... :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Rickingsh

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Rickingsh »

Dat je voor het tochje met de boot extra bij moet leggen lijkt mij inderdaad ook niet meer dan logisch, voordat iedereen het vaartochtje gaat maken door enkel in te checken in een stilstaande bus. Maar verkoop dat dan als een los product in de vorm van een toeslag, i.p.v. dat het hele systeem met de OVC (wat als landelijke betaalwijze was bedoelt) wordt ondermijnt. Als de opdrachtgever en/ of vervoerder zo nodig wil dat de bus met de pont meevaart (al betwijfel ik of CXX zo'n grote vinger in de pap heeft), dan zorgen ze er ook maar voor dat de zaakjes op orde zijn, en er losse toeslagskaartjes voor de pont verkocht worden, desnoods in samenwerking met TESO.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten