Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Alargule schreef:Tja, dan blijft het gissen. Wellicht toch maar weer eens een hoop lawaai op hierzijnwij.nu gaan maken. Die hebben zich inmiddels goed gepositioneerd als het loket van zowat alle ov-gerelateerde zaken in Amsterdam.
Haha, die arme mensen.
Het zou om een software probleem gaan, niet iets technisch. Als ze de bug hebben opgelost is het een kwestie van een software-update uitrollen. Zo deed hierzijnwij.nu het overkomen tenminste.
Ik snap niet waarom die koersrollen niet gewoon handmatig bediend kunnen worden.
Metro's op lijn 50 rijden meestal toch de hele dag op die lijn dus hoeven de koersrollen niet veranderd te worden en op lijn 53/54 kun je ellebogenstoom gebruiken.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Er staan nog wel wat fouten in die nieuwe kaart. Lijn 340 staat getekend volgens de route van lijn 140 in 2013. De 356 rijdt via de Ouderkerkerlaan en op de A9 in Amstelveen houdt opeens een stukje spitslijn op (ik denk een overblijfsel van lijn 215). Ook lijn 216 is helemaal weg, terwijl die wel blijft bestaan.
Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Lekker onhandige en onlogische locatie van de nieuwe halte Amstelpark op lijn 62. Op het noordoostelijke puntje van het Gijsbrecht van Amstelpark oftewel het uiterste puntje van het stuk woonwijk dat op die halte aangewezen is. Voor de woonwijk ten zuiden van het park dient dat ook niets, want halte nieuw Herlaer blijft daar dichterbij. De mensen die nu halte Weerdestein gebruiken krijgen er een wandeling bij. Halte Europaboulevard is ook een rotalternatief omdat die noordwaarts zowat bij station Rai ligt in de middenberm van de Europaboulevard. Kan je net zo goed naar Rai lopen. Die halte wat zuidwaarts verplaatsen zou het beter maken.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Ik weet het nu zeker: er rijdt meer dan 1 tram rond met reizigersinformatie op de on-board displays.
Vinny schreef:Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur...
Ik snap de issue met die metro's alleen niet helemaal. Met de Combino's is het eigenlijk altijd goed gegaan de combinatie tussen koersrol en lichtkrant. In die 12 jaar dat ze nu rondrijden heb ik eigenlijk zelden een tram gezien waarbij het lijnnummer niet goed stond voorop. Dus waarom die M5 zo fout gaat...?
JWM schreef:Ik nomineer dan de 63. Dat heeft GVB in het vervoerplan al min of meer aangekondigd.
Het traject Osdorpplein-Lelylaan wordt min of meer gedekt door lijn 17, maar ik voorzie problemen voor de Osdorper Ban (om precies te zijn: de noordzijde).
Vinny schreef:Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur...
Ik snap de issue met die metro's alleen niet helemaal. Met de Combino's is het eigenlijk altijd goed gegaan de combinatie tussen koersrol en lichtkrant. In die 12 jaar dat ze nu rondrijden heb ik eigenlijk zelden een tram gezien waarbij het lijnnummer niet goed stond voorop. Dus waarom die M5 zo fout gaat...?
JWM schreef:Ik nomineer dan de 63. Dat heeft GVB in het vervoerplan al min of meer aangekondigd.
Het traject Osdorpplein-Lelylaan wordt min of meer gedekt door lijn 17, maar ik voorzie problemen voor de Osdorper Ban (om precies te zijn: de noordzijde).
Plan in samenhang met Sternet 192/194 die ook suboptimaal zijn momenteel. Ik zet in op een sternetlijn Lelylaan - Osdorp - Badhoevedorp - Schiphol. Spits 4x/u, daarbuiten 2x/u.
Vinny schreef:Analoge, handbediende koersrollen zijn natuurlijk én veel beter leesbaar én veel minder storingsgevoelig dan die digitale ondingen van tegenwoordig, maar dat vereist wel verantwoordelijkheid van de dienstdoende bestuurder of chauffeur...
Ik snap de issue met die metro's alleen niet helemaal. Met de Combino's is het eigenlijk altijd goed gegaan de combinatie tussen koersrol en lichtkrant. In die 12 jaar dat ze nu rondrijden heb ik eigenlijk zelden een tram gezien waarbij het lijnnummer niet goed stond voorop. Dus waarom die M5 zo fout gaat...?
Ruben schreef:Lekker onhandige en onlogische locatie van de nieuwe halte Amstelpark op lijn 62. Op het noordoostelijke puntje van het Gijsbrecht van Amstelpark oftewel het uiterste puntje van het stuk woonwijk dat op die halte aangewezen is.
De halte blijkt verkeerd op de lijnennetkaart aangegeven, want er zijn (tijdelijke) haltepalen geplaatst net na de kruising met de A.J. Ernststraat.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.