Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
DORDRECHT - ProRail is begonnen met de voorbereidende werkzaamheden voor de spoorverdubbeling op sommige delen van het traject Dordrecht-Geldermalsen. Bij het station Dordrecht Stadspolders en de nog aan te leggen halte Boven-Hardinxveld komen passeersporen.
Die worden echter niet eerder dan de zomer van 2010 gelegd. ,,De grond waarop het spoor komt te liggen, moet eerst minimaal een jaar inklinken,'' licht Susan Sweegers van Prorail toe.
Prolail laat de komende maanden veiligheidshekken plaatsen, geulen graven, kabels en leidingen verleggen, zand aanbrengen, het talud inzaaien en ballast neerleggen. Deze voorbereidende werkzaamheden duren tot eind juli.
Prorail werkt overwegend van zeven uur in de ochtend tot vijf uur 's middags. Op 18 februari en 18 maart wordt echter ook in de nachtelijke uren gewerkt.
Dankzij de passeersporen kan Arriva haar treinen om het kwartier laten rijden. De vervoerder voert nu nog een halfuurdienst uit.
Behalve bij Boven-Hardinxveld heeft Arriva ook nog nieuwe stations gepland bij de nieuwbouwwijk Baanhoek-West, Giessendam, Leerdam en Gorinchem. Uiteindelijk zijn er langs de Merwede-Lingelijn veertien stations.
Bron: Algemeen Dagblad
MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
Ja, die grond is pas sinds de Sint-Elisabethsvloed van 1421 aan het inklinken, als het niet langer is. Nou, daar moet nog MINIMAAL een jaar bij. Dat maakt namelijk HARTSTIKKE VEEL uit.Reiziger Ddrs schreef: ,,De grond waarop het spoor komt te liggen, moet eerst minimaal een jaar inklinken,'' licht Susan Sweegers van Prorail toe.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
Ddrs ligt op een spoordijk, daar zal wel wat nieuw zand bij moeten en dat moet dan inklinken lijkt me ;)
Re: MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
Mooie Google Ads bij dit topic
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
Haha, ik ga gelijk die drainage toko bellen voor een paar spoordijkjes...
Het is een spectrum.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39183
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: MerwedeLingeLijn: Niet eerder dan 2010 dubbel spoor
Bij 't station zelf wel ja, het perron ligt namelijk al op de plek die voor het tweede spoor bedoeld was Tussen Dordrecht Stadspolders-aansluiting en het station zelf is er echter nog gewoon plek op de dijk (moeten hooguit wat kabels en schakelkasten verplaatst worden).Geert schreef:Ddrs ligt op een spoordijk, daar zal wel wat nieuw zand bij moeten en dat moet dan inklinken lijkt me ;)
Er staan trouwens van Ddrsa tot Ddrs inmiddels al rood/witte houten hekjes langs het spoor (kleurt mooi bij de GTW's ), wat in combinatie met dit artikel doet vermoeden dat men gelukkig zo slim is om Dordrecht - Dordrecht Stadspolders geheel dubbelsporig te maken. Da's wat handiger als een paar meter enkelspoor ertussenin.
@Fles: de oude- en nieuwe Stadspolder zijn pas in de 18e eeuw ingepolderd
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 60 gasten