Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door SuperGhost »

Je kan natuurlijk ook gewoon in het systeem Texel een stuk verder van Den Helder af leggen, waardoor de afstand in het systeem al automatisch ervoor zorgt dat er een toeslag af gaat.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Somoht »

Sterker nog er zijn vervoerders die de afstand hoger zetten op lijnen met een hoger KM-tarief... Of de afstand in het matrix op een vaste lengte waar je icm het reguliere km-tarief precies op de nachtbus flatfare uitkomt.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Suus »

Connexxion heeft in het verleden een systeem met ritprijzen gehad in Lelystad. De bus op bovenstaande foto's heeft ook nog gewoon een kaartlezer, dus als dit echt puur een administratieve reden is snap ik wel dat het bedrijf ten onder gaat. Dit soort zaken hoor je gewoon goed te kunnen beheersen en snel op te pakken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Somoht schreef:Sterker nog er zijn vervoerders die de afstand hoger zetten op lijnen met een hoger KM-tarief... Of de afstand in het matrix op een vaste lengte waar je icm het reguliere km-tarief precies op de nachtbus flatfare uitkomt.
Volgensmij kan dat niet. De halten staan op de juiste posities in een database.
Wat wel zou kunnen is dat de route op kaart groter wordt.
Dat mag niet eens omdat dat ondoorzichtig is voor de reiziger.
Maar waarom zou je niet een specifieke lijn gewoon een hogerctarief geven, dat kan en mag wel, als de concessieverlener hiermee instemt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Her volgende heb ik dus gevraagd aan de klantenservice:
Geachte heer, mevrouw,
 
Na de informatie op de website te hebben gelezen is mij een en ander duidelijk geworden over reserveren en de soorten tickets, maar heb toch nog wat vragen.
 
Ik wil graag (als niet-eilander) van Den Helder NS naar De Cocksdorp reizen (dus vanaf Veerhaven Texel met een klein busje verder) . Dan begrijp ik uit de informatie dat ik twee mogelijkheden heb om te betalen en te reserveren:
 
1. De belbusrit Veerhaven Texel-De Cocksdorp kan ik online reserveren, dan moet ik meteen betalen en kost 3 euro, óf een code van een vervoersbewijs invoeren (maar die heb ik nog niet). Reserveren zonder betalen óf zonder een code in te vullen kan (voor zover ik zie) niet. Dan heb ik nog niet de bus/boot van Den Helder NS naar Veerhaven Texel betaald, dat kaartje moet ik nog apart kopen bij de chauffeur in Den Helder of bij het Connexxion-loket (5,50 euro). De totaalprijs Den Helder NS-De Cocksdorp wordt dan 8.50 euro.
 
2. Ik boek niet van tevoren en koop in Den Helder NS een boot/buscombi-ticket van 5.50 euro. Daarmee mag ik ook overstappen op een belbus naar De Cocksdorp. Alleen moet ik die belbus een uur van tevoren boeken dus heb ik een lange wachttijd in Veerhaven Texel, want ik kan pas reserveren als ik in Den Helder een kaartje heb gekocht. De totale rit kost me dan 5.50 euro.
 
Vraag 1: Klopt dit bovenstaande? Het is namelijk óf duur óf niet echt handig. Of zie ik een andere manier van betalen/reserveren over het hoofd?
Vraag 2: Is het bus/bootcombi-ticket van 5.50 euro ook voor de hele terugreis geldig, m.a.w. kan ik met de code op dit kaartje de terugreis boeken vanaf De Cocksdorp of kost dit nogmaals een los ticket van 3 euro voor de rit naar de Veerhaven Texel?
 
Bij voorbaat dank voor uw reactie.
 
Met vriendelijke groet,
Ronald
Met als antwoord het volgende:
Geachte heer Ronald, 

Om in De Cocksdorp te komen, moet u inderdaad reserveren (dan weet u dat uw busje uw sowieso op de afgesproken tijd kan ophalen). Echter hoeft u nooit €8,50 te betalen voor de rit van Den Helder Station naar De Cocksdorp, inclusief bootkosten is dit ritje €5,50 (3 euro voor bus, 2,50 voor boot)

U heeft meerdere opties:
1) U vraagt een Texelhopperpas aan, dit is gratis en met deze pas kunt u altijd en overal online reserveren, en de gemaakte kosten worden aan het einde van de maand van uw bankrekening afgeschreven.

2). U koopt inderdaad een los kaartje, en met de code op uw ticket kunt u betalen (als u deze dus nog niet heeft, is dit niet mogelijk).

3). U stapt bij Den Helder Station in de bus, koopt een kaartje en reserveert METEEN uw busje bij Veerhaven Den Helder. U hoeft dan niet lang meer te wachten bij Veerhaven Texel, want het busje moet er binnen het uur zijn (dus dat zal rond 5 a 10 minuten over het hele uur zijn, maar de kans is er dat dat al eerder is). 

Als u vanuit De Cocksdorp terug wilt reizen naar Station Den Helder, betaalt u eenmalig 3 euro. U wordt opgehaald bij de afgesproken haltepaal in De Cocksdorp(weer uur van tevoren reserveren), afgezet bij Veerhaven Texel en op de boot kunt u in de bus stappen naar Station Den Helder. 

---
Met vriendelijke groet,

Texelhopper klantenservice
Als incidentele reiziger kan je de belbus dus pas bestellen als je in Den Helder een kaartje hebt gekocht. Ze zeggen dan wel min of meer dat de wachttijd in Texel Veerhaven niet erg lang zal zijn. We zullen zien...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Vinny »

Het staat hier in ieder geval wel klantvriendelijker uitgelegd dan op de website. Verder heb ik het idee dat ze het weer nodeloos ingewikkeld hebben gemaakt terwijl het simpeler, beter en goedkoper hadden kunnen doen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Ik moet zeker ook niet vergeten op de heenweg al een 3-euro-kaartje voor de terugweg te kopen. Als ik bijvoorbeeld bij De Cocksdorp Vuurtoren wil instappen kan ik daar in de buurt vast geen kaartje kopen en heb ik een groot probleem als ik niet met m'n smartphone mobiel kan en/of wil bankieren...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daantje »

Ze hebben in elk geval wel je vraag goed gelezen en geven wel een duidelijk antwoord. Dat vind ik al heel wat voor een klantenservice.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daantje »

Morgen besteed Kassa er weer aandacht aan. Om 19.05 uur op NPO1.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

Morgen bij Kassa een (vervolg)item over het behoud van de ov-chipkaart op Texel.
edit: Dat zat ik dus ook net te typen :-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door ODRAIL »

Het was een stukje van nog geen drie minuten en er werd vertel wat ik deze week ook al in dit topic geschreven heb op woensdag 10 december 2014.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

iemand al de texelhopper gebruikt?
Ik heb geen onderschrift
Rickingsh

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Rickingsh »

Van m'n leven niet :') Pak ik nog liever de vouwfiets, weer of geen weer :D
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Ronald »

sirvinniei schreef:iemand al de texelhopper gebruikt?
Er zijn op de eerste werkdag zo'n 100 ritten uitgevoerd, dus dat lijkt me wel.
Rickingsh

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Rickingsh »

Sommige mensen snappen duidelijk het principe van 'supply and demand' niet. Eerst huilen en protesteren tegen de veranderingen, en het vervolgens toch maar doorslikken alsof er niets aan de hand is (de écht afhankelijken even buiten beschouwing gelaten).
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door waldo79 »

Ik snap het doorslikken van veranderingen ook niet, ik zou het eerder slikken :mrgreen:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Dan is er gister toch al zo'n € 300,- verdiend op de Texelhopper! Nou ja verdiend, wat kosten die chauffeurs, diesel en afschrijving? Oke dan is er gisteren op die 100 ritten duidelijk verlies geleden! Het blijft een heel apart project.... 1 ding is zeker lijn 29 in de oude vorm komt nooit meer terug!
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door CamilleKreemers »

Welkom in het OV, waar dit soort projecten doorgedrukt worden en uiteindelijk maar gestopt worden.

Mogen alle reizigers de auto komen, zodat we ze kunnen afpersen bij de pomp.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Milco »

Wat gebeurt er eigenlijk als lijn 28 (de 'bootbus') en keer onverhoopt een flinke vertraging heeft? Blijft de boot dan wachten omdat de bus +30 heeft? :X
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Milco schreef:Wat gebeurt er eigenlijk als lijn 28 (de 'bootbus') en keer onverhoopt een flinke vertraging heeft? Blijft de boot dan wachten omdat de bus +30 heeft? :X
Waarschijnlijk dan gewoon de volgende boot? :Y
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door dennistd »

Die maar 1x per uur vaart, en waarmee de bus eigenlijk al weer terug had moeten komen op het eiland (denk ik)? Het lijkt me dat er dan een bus op het vasteland geregeld wordt voor de rit van en naar de veerboot, en dat reizigers te voet te boot op moeten.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Ronald schreef:
sirvinniei schreef:iemand al de texelhopper gebruikt?
Er zijn op de eerste werkdag zo'n 100 ritten uitgevoerd, dus dat lijkt me wel.
Dat is een fors verlies dan. Ik neem aan dat dat de bestelde ritten zijn.
Dat is dan een fors verlies. Eigenlijk is het de bedoeling dat bij belbusprojecten niemand belt.
Elke gemaakte rit kost extra geld.
Rickingsh

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Rickingsh »

Die logica volgende zou het dus hier op neerkomen:

1.) Het project slaat aan en blijft op de baan (minder investeringen t.o.v. een vaste lijnbus maar toch meer rendabel)
2.) Het project is één grote flop en blijft evengoed bestaan (nauwelijks inversteringen maken, dus goedkoper dan een vaste lijnbus)
3.) De bezetting wordt gemiddeld en het project wordt daardoor verliesgevender dan een vaste lijnbus (wat simpeler is en dus extra reizigers trekt)

Zie ik dit goed of zitten er nog haken en ogen aan deze visie :?:
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Dus binnenkort betaal je voor Den Helder - Julianadorp 4,30 euro voor een enkele reis; voor Den Helder naar elke locatie op Texel voor 5,50 euro. Dan is de reis naar De Cocksdorp een fooitje.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

Nog geen eens hoogseizoen, en dan dit soort dingen al. Bus mist boot en reizigers staan in Den Helder in de kou...

http://www.texelplaza.nl/nieuws/artikel ... stenieuws/

Pilot is zodat ze kunnen sleutelen aan dingen. In dit geval sleutelen met een koevoet.

Andere punten: na 3 weken heb ik nog altijd mijn rittenpas niet. Als student kan ik dus niet gratis gebruik maken van de kleine busjes op het moment, wat in de kerstvakantie vreselijk onhandig is. Gelukkig heeft m'n zusje een auto die ik kan lenen, maar het is natuurlijk van de zotte dat mensen geld uit moeten geven om zich te verplaatsen omdat ze simpelweg falen met het verstrekken van die dingen. Oh, en ik moet misschien 90 euro dokken omdat ik niet in het goede "studentenlijstje" stond. Na veel gebel is dat in ieder geval opgelost.

Overigens was gisteren het reserveringsysteem dus ook niet werkend. Mensen konden dus geen busjes regelen en ook zijn sommige mensen gewoon niet opgehaald.

Conclusie: deze hele pilot is gewoon... uhm... Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten