Materieelwisseling in het Gooi
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Jawel, meer benzineverbruik dus meer centjes voor de schatkist.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Zoveel lijnen zijn er niet waar effectief langer 100 km/h gereden kan worden. Bussen rijden nog veel te lange stukken in de bebouwde kom om van zo'n snelheidsverhoging te profiteren.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Lijn 320 rijdt een behoorlijk stuk over de snelweg, van het ziekenhuis bij Blaricum tot de afrit S113 van de A10. Bij twee afritten gaat hij er heel even af maar er valt toch zeker een paar minuten te winnen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Als het voor de robuustheid beter is zou je 100 km/h mogelijk moeten maken. Maar dat kan best wel eens een kostenafweging zijn, als er veel staande reizigers zijn kan het zijn dat je een tweede bus in moet zetten.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
https://www.flickr.com/photos/veolia-tr ... 5259925004
Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.
Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Ik hoop voor ze dat die Volans bussen nog goed onderhoud krijgen! Bij veel bussen blijven de kachel aan (voor de zomer zwaar irritant) of de airco doet het ook amper..Jurre schreef:https://www.flickr.com/photos/veolia-tr ... 5259925004
Zie vraag + antwoord. Ik weet overigens niet welke nummers dit dan precies betreft, maar het zullen er zeker wel een stuk of 40 zijn.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Op zaterdag 13 december rijdt de laatste Procity in het Gooi rond. Per 14 december komen er 12 Ambassadors uit Noord Holland-Noord om deze tijdelijk te vervangen. Vanaf eind december doen alle Ambassadors (53xx) hun intrede in Hilversum en vervangen de huidige Ambassadors (84xx) en de tijdelijke Ambassadors. Verder gaat er 1 Citea weg (naar Almere?) omdat de spitsritten naar het Arenapark vervallen.
Daarnaast krijgen de bussen een vaste locatie op busstation Hilversum. Halte A wordt voor lijn 101 en 320, halte B voor alle 'buitenlijnen': lijn 58, 59, 70, 121, 156, 206. Halte C voor de streeklijnen 105, 107, 108 en 109 en halte D voor de stadsdienst van Hilversum: lijn 1, 2, 3 en 104. Voor deze opzet is gekozen omdat de Ambassadors langer zijn dan de Procity's en dus niet allemaal tegelijk op de halte passen. Ook met de dienstregeling is hier rekening mee gehouden. Als de bussen desondanks alsnog niet op de halte passen moet er verplicht gebufferd worden.
Daarnaast krijgen de bussen een vaste locatie op busstation Hilversum. Halte A wordt voor lijn 101 en 320, halte B voor alle 'buitenlijnen': lijn 58, 59, 70, 121, 156, 206. Halte C voor de streeklijnen 105, 107, 108 en 109 en halte D voor de stadsdienst van Hilversum: lijn 1, 2, 3 en 104. Voor deze opzet is gekozen omdat de Ambassadors langer zijn dan de Procity's en dus niet allemaal tegelijk op de halte passen. Ook met de dienstregeling is hier rekening mee gehouden. Als de bussen desondanks alsnog niet op de halte passen moet er verplicht gebufferd worden.
Laatst gewijzigd door Jurre op di 02 dec 2014, 11:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Oke, dus ook de huidige Ambassadors (die eerder de MAN's vervingen) gaan dus weer weg?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Ja, al het materieel wat er nu rijdt (m.u.v. de Citea's) gaat weg.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Terugdoneren aan NHN? Zou sardientjesbliklijnen als de 135 goed doen in de spitsJurre schreef:Verder gaat er 1 Citea weg (naar Almere?) omdat de spitsritten naar het Arenapark vervallen.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Die Citea zou nog wel eens omgesmurft kunnen worden
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Materieelwisseling in het Gooi
En NHN heeft dan even 12 bussen minder?
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Er gaan een aantal gelede bussen naar de nieuwe busdienst Den Helder NS - Texel, daardoor komen een aantal andere bussen vrij. Bovendien wordt er her en der nog wat geschrapt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39211
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Die drie bussen van Texel die vrijkomen zullen niet veel zoden aan de dijk zetten. (Op de 33 in Den Helder rijden nu al geledes, dus als je de nieuwe 28 ook geleed gaat rijden dan is dat sowieso al geen bus die vrijkomt)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 238
- Lid geworden op: za 07 dec 2013, 17:38
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Ik begrijp hier uit dat er alleen maar ambassadors gaan rijden, dat lijkt mij eigenlijk vrij onnodig. Ik woon zelf in deze regio, bij een gemiddelde lijn heb je (met uitzondering van de spits) zo'n 5 reizigers. Dus die procity's moeten wel echt veels te duur zijn, want qua capaciteit is het zeker niet nodig. Ik zou voor een populairder vervoerssysteem gaan werken, dan zullen die ambassadors een doel hebben.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
De Procity's zijn afgeschreven. Het is goedkoper om 2e hands bussen te gebruiken dan om een compleet nieuw Midi-wagenpark te kopen.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Waren die bussen niet al bij aanschaf afgeschreven ;)? Althans ze werden vlug weggehaald uit Friesland, Arriva (o.a.) zag af van een vervolgbestelling na de problemen van Connexxion met die bussen en de procitys hebben onderhand bijna heel Nederland gezien. Vindt het nog opmerkelijk dat ze nog steeds in dienst zijn.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Plus: de introductie van de Fryskers in Friesland liep vertraging op wegens technische mankementen.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dat kan goed waar zijn omdat ik nu op ovzoeker alleen maar in- en rond Bergen Op Zoom en Roosendaal en ook een beetje rond Breda alleen maar Volans bussen zie rijden en ook wat 5300(5310, 5313, 5366) serie streekbussen. En ook een hele vreemde: Volvo 3887 op lijn 142. Dus die Volans en deels ex-Brabantliners gaan naar Connexxion en de rest gaat naar een occassion (of hoe je dat ook mag noemen).Michael schreef:Het kunnen wellicht wel ex BrabantLiner Ambassadors worden. Die rijden al een aantal jaar rondjes in Bergen op Zoom en daar maken ze zover ik weet niet zoveel kilometers als bijvoorbeeld in Breda.
Ik denk zelf dat het maar 28 bussen zijn van de Volans en verder nog 12 tot 15 gewone bussen. Van de 5300-serie, want die zijn vast jonger dan de rest.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Technische mankementen die later nog niet volledig opgelost waren. Dus eigenlijk het verhaal wat ik ook vertelde.Ofyles2 schreef:Plus: de introductie van de Fryskers in Friesland liep vertraging op wegens technische mankementen.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
- Locatie: Wezep
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Een Facebook gebruiker meldt twee Volans amba's bij de spuiter in Schelluinen.
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Dafdriver heeft inderdaad de veolia 5329 en 5335 in schelluinen gezien bij de spuiter.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8721
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Waarom worden eigenlijk in 't Gooi ook alle huidige Ambassadors vervangen? De meeste zijn uit 2005 (alleen de 8285 komt uit 2003), terwijl de Veolia-wagens slechts 3 jaar jonger zijn.
Is het ook al bekend welke wagenparknummers de bussen bij Connexxion krijgen?
Verder: worden de (streek-)Ambassadors van Almere niet vervangen? Wij hebben nog Amba's uit 2003 (die ik eigenlijk niet verkeerd vind, maar goed... :Y )
Is het ook al bekend welke wagenparknummers de bussen bij Connexxion krijgen?
Verder: worden de (streek-)Ambassadors van Almere niet vervangen? Wij hebben nog Amba's uit 2003 (die ik eigenlijk niet verkeerd vind, maar goed... :Y )
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 04-05-2024 --> 66 nieuwe foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
-
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Materieelwisseling in het Gooi
de amba's van voorne-putten zijn (bijna) klokje rond.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Materieelwisseling in het Gooi
Misschien hebben ze er in NHN nog wat aan die ouwe meuk. Daar zijn ze niet vies van wat overdatum materieelMilco schreef:Waarom worden eigenlijk in 't Gooi ook alle huidige Ambassadors vervangen? De meeste zijn uit 2005 (alleen de 8285 komt uit 2003), terwijl de Veolia-wagens slechts 3 jaar jonger zijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 157 gasten