Help cross-platform overstaps te verbeteren

Voor OV-gerelateerde hobby's, computerspelletjes, gezelschapsspellen, etcetera
Plaats reactie
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Help cross-platform overstaps te verbeteren

Bericht door webguy »

Ik wil graag even een experimentje doen. Ik heb een lijst gemaakt met alle perrons van alle stations in Nederland.Daarvan wil ik jullie hulp om te kijken of we met elkaar het "perroneiland" er bij kunnen zoeken. De lijst staat op Google Docs, jullie kunnen 'm allemaal bewerken. Daarna ga ik de lijst publiceren als spreadsheet, maar ook om te gebruiken als open data. Apps of websites kunnen het dan gebruiken.

Wat is definitie van perroneiland?
> Daar waar perrons elkaar grenzen en voer het algemeen waar je kan overstappen zonder het perron te verlaten
> Zak sporen en de sporen er naast tellen als een perroneiland
> Kopstations tellen echter niet - de perrons zijn dan dermate lang dat je lastig kan overstappen. Utrecht sporen 1-3, Den Haag, Vlissingen, Den Helder, etc tellen dus als losse eilandjes die aan de kop verbonden zijn.
> De telling loopt in dezelfde richting als de perronnummering.

Wat moet ik doen? Wat voor bron moet ik gebruiken?
De laatste kolom invullen. Sporenplan is een goede bron, en dan de gedetaileerde tekeningentjes.

Voorbeelden?
- Almelo heeft sporen 2, 3 en 4. Die zijn allemaal op perroneiland 1.
- Velp heeft sporen 1 en 2. Het zijn losse sporen, dus telt spoor 1 als perroneiland 1, spoor 2 als perroneiland 2.

Vragen, dan hoor ik het graag! Een aantal heb ik al voorgedaan, bijvoorbeeld ingewikkelde situaties als Amsterdam Zuid of Schiphol

De lijst (GESLOTEN)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13195
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Help cross-platform overstaps te verbeteren

Bericht door Z2N »

Leuk klusje! In Wormerveer ontbreekt spoor 4 op het lijstje, kan ik die er zelf bijzetten?
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Help cross-platform overstaps te verbeteren

Bericht door Suus »

Webguy kennende is dit lijstje van Tha Interwebs gescraped en zodoende zijn alleen perronsporen die recentelijk gebruikt zijn in het lijstje terecht gekomen. Want met even snel doorstromen (bijna alles lijkt toch al ingevuld) zie ik wel meer perronsporen die zeer zelden/niet gebruikt worden en daardoor ontbreken.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Help cross-platform overstaps te verbeteren

Bericht door webguy »

Ja, ontbrekende perronsporen mag je toevoegen. Dit is inderdaad de dienstregeling tot volgend jaar oktober, dus af en toe mist er wat. Perron 4 op Rijswijk en Den Haag Moerwijk miste ik inderdaad ook.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Help cross-platform overstaps te verbeteren

Bericht door Daniel »

Alles wat ik zo uit m'n hoofd wist toegevoegd. Nou zat ik wel met hoe ik een overstap in Dordrecht tussen 20 en 1b erin moest zetten: 'tis hetzelfde perroneiland maar wel een aardige wandeling als de trein echt op 1b stopt. (Nou doet 'ie dat in werkelijkheid eigenlijk nooit en zal de overstap in de praktijk niet voorkomen omdat je dan vanuit Rotterdam weer terug naar Rotterdam gaat, maargoed)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Help cross-platform overstaps te verbeteren

Bericht door webguy »

In het kader - operatie geslaagd patient overleden begrijp ik dat er vannacht wel beetje gerommeld is. Inmiddels maar even dichtgezet zodat ik de boel een beetje kan samenvoegen. Ik heb de link hierboven ook weggeghaald, mogelijk vraag ik jullie allemaal nog een keer te kijken of het klopt :)

Bedankt voor jullie medewerking en input!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 109 gasten