OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Freek »

Ik zit nu in de ICE richting Amsterdam. Dan moeten we in Driebergen toch de sprinter inhalen? We rijden op tijd maar toch mag de sprinter voor ons uit. Beiden treinen stonden langs het perron in Driebergen, maar de sprinter mocht als eerste vertrekken.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij hoort die inhaling juist plaats te vinden bij Maarn Goederen en niet bij Driebergen-Zeist.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Op metrolijn E worden sinds kort extra ritten ingezet, die tussen twee reguliere ritten inrijden. In plaats van een propvolle metro, deze keer zo'n extra rit getroffen die redelijk leeg was. :P

Wederom had de s9700 weer een grote vertraging vanochtend, waardoor de t2818 daar nog met +12 achteraan zat. Dientengevolge leverde dit +10 op voor de t2829. Bovenal mocht de SPR s4000 als eerste vertrekken. Totale vertraging in Utrecht +13. :evil:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Reiziger Delft
Berichten: 1199
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:36

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Reiziger Delft »

Freek schreef:Ik zit nu in de ICE richting Amsterdam. Dan moeten we in Driebergen toch de sprinter inhalen?
In de huidige dienstregeling zit geen inhaling van de sprinters Veenendaal Centrum-Breukelen (s17400) door de ICE.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:Dat zou zomaar kunnen. Het VIRM komt uit de s3500 die in Schiphol uitloopt, en de s1600 start daar natuurlijk en die zou dat VIRM mooi mee kunnen nemen naar Enschede. Andersom kan de s1600 dan weer het ICM meenemen naar Schiphol om zo de 3500 in te gaan :).

Voor de hand liggend is anders ook via de s1700 dat in Den Haag uitgewisseld wordt bij de kering.
Aanvulling hierop, de IC's vanuit Den Haag rijden niet verder dan Utrecht, en vanuit Enschede niet verder dan Utrecht. Ik verwacht dus zaterdag ook al aanpassingen :)
Komt wel goed schatje.
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael »

Thom69 schreef:
Meltrain schreef:Het valt me op dat op de nieuwe busboekjes en lijnennetkaarten van Arriva als onderschrift "a DB company" staat. :?
Wil mama haar gezag tonen?
Niet alleen daar, alle nieuwe publicaties van Arriva dragen het 'nieuwe' logo. Je kunt op de displays in de bussen in ZHN nu ook makkelijk zien welke informatieslides nieuw zijn (met DB) en welke oud (zonder).
Het viel mij ook al op op de haltevertrekstaten hier in Brabant.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

Die Fransen hebben blijkbaar geen last van dat trekje :X
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Z2N »

Bij veel Franse vervoerdersmaatschappijen zie je niet eens wie de eigenlijke exploitant is, het grootste deel van de busboeren is een merknaam, dat (soms tijdelijk in de vorm van een concessie) eigendom is van een grotere groep.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Thom91 schreef:
Thom91 schreef:Dat zou zomaar kunnen. Het VIRM komt uit de s3500 die in Schiphol uitloopt, en de s1600 start daar natuurlijk en die zou dat VIRM mooi mee kunnen nemen naar Enschede. Andersom kan de s1600 dan weer het ICM meenemen naar Schiphol om zo de 3500 in te gaan :).

Voor de hand liggend is anders ook via de s1700 dat in Den Haag uitgewisseld wordt bij de kering.
Aanvulling hierop, de IC's vanuit Den Haag rijden niet verder dan Utrecht, en vanuit Enschede niet verder dan Utrecht. Ik verwacht dus zaterdag ook al aanpassingen :)
En zo geschiedde, alleen een dagje eerder. Het VIRM in de s3500 wordt as we speak uitgewisseld met de s1600 te Schiphol. Ik had de werkzaamheden Utrecht - Den Bosch dit weekend gemist..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

VIRM in de t1664 is nog geen groot succes, die trein heeft maar liefst +20 bij aankomst in Duivendrecht...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Jef400 »

Niet de eerste die ik met +20 zie vandaag. Een s4000 treinstel had er ook al last van. Het valt me mee hoeveel er gebeurd is deze storm.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Er is ook werkelijk elke keer als ik vanuit Breda terug naar Amersfoort wil wel weer een storing waardoor IC direct niet rijdt... Nu weer een dier op het spoor... Dat moet wel een aap geweest zijn want iets anders lukt het nooit over al die hekken te klimmen :-P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door webguy »

Een zwaan was het geloof ik...
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Toch ook wel een beetje een klein drama:
http://nos.nl/artikel/2008868-vertragin ... zwaan.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Ardan »

Mja, en zwanen en ganzen kunnen flinke meppen uitdelen als ze boos zijn bovendien..
Ik doe ook maar wat
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

Aww, wat zielig eigenlijk. Ik moest eerst lachen toen ik 'dier op het spoor' las
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Rickingsh »

Tsjah, als het op een bord ligt is het ineens een stuk minder zielig dan wanneer het een spoor betreft, zelfs in het geval van een koe, varken of schaap. Dat blijft toch een apart fenomeen.

Voor de rest net een ontspannen laatste avondritje Assendelft - Zaandam Voorsterbeek achter de rug. M'n energielevels lieten te wensen over, dus na Zaandam Station gingen de oogluiken op slot. Zeg over een Amba wat je wilt, maar mij weten ze altijd prima in slaap te sussen :)
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door donny2290 »

Etienne schreef:Op metrolijn E worden sinds kort extra ritten ingezet, die tussen twee reguliere ritten inrijden. In plaats van een propvolle metro, deze keer zo'n extra rit getroffen die redelijk leeg was. :P
Zijn die extra ritten permanent? kan er niks over vinden. Naar mijn weten heeft de RET net genoeg rijtuigen om de dienst mee uit te voeren.
Ov liefhebber, reizen.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door MR92 »

Ik zit op dit moment in de 3028 van EBS als treinvervangend vervoer tussen Utrecht en Geldermalsen. Qua uiterlijk vind ik de bussen nou niet echt prachtig, maar in rijcomfort en het passagiersgedeelte, vind ik het juist weer perfect.
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Geert »

donny2290 schreef:
Etienne schreef:Op metrolijn E worden sinds kort extra ritten ingezet, die tussen twee reguliere ritten inrijden. In plaats van een propvolle metro, deze keer zo'n extra rit getroffen die redelijk leeg was. :P
Zijn die extra ritten permanent? kan er niks over vinden. Naar mijn weten heeft de RET net genoeg rijtuigen om de dienst mee uit te voeren.
Volgens mij staan ze niet in de dienstregeling en rijdt de extra rit alleen als er genoeg materieel beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Rickingsh schreef:Tsjah, als het op een bord ligt is het ineens een stuk minder zielig dan wanneer het een spoor betreft, zelfs in het geval van een koe, varken of schaap. Dat blijft toch een apart fenomeen.
Op zich heb je wel een punt, als het niet zo was dat dit een wilde zwaan (al leek het meer op een gans, maar bon) is en de dieren die op ons bord liggen doorgaans gefokt zijn voor consumptie.
🍉
Rickingsh

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Rickingsh »

Hainje schreef:
Rickingsh schreef:Tsjah, als het op een bord ligt is het ineens een stuk minder zielig dan wanneer het een spoor betreft, zelfs in het geval van een koe, varken of schaap. Dat blijft toch een apart fenomeen.
Op zich heb je wel een punt, als het niet zo was dat dit een wilde zwaan (al leek het meer op een gans, maar bon) is en de dieren die op ons bord liggen doorgaans gefokt zijn voor consumptie.
Gefokt of niet, leven = leven in mijn ogen. Ik ga hier ook niet het 'wel of niet eten van dieren' aanvechten, maar de wijze waaarop men empathie uitstraalt naar het dierenrijk vind ik nogal apart, zoals in dit soort gevallen dus. Of het dan een wilde zwaan/gans betreft doet er niet al te veel toe. Het gaat om de ziel die het leven ontnomen wordt. En dan is dit zelfs nog een ongeluk.

(Enkel mijn mening, neem het niet te persoonlijk allemaal :P)
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

VIRM-6 op zondagochtend in de 1700 is wel heel erg overkill tussen Almelo en Hengelo wat ik ervan ervaren heb. Had een vierzitter voor mezelf, deelde het treinstel met enkel de conducteur in de vierzitter naast me en iemand anders. Vond het helemaal niet erg om eerlijk te zijn :D
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Eerder vanavond was ik op Amsterdam Centraal de s3000 van 20:42 naar Zaandam pakken, die van 7a zou vertrekken. Op 7b stond de CNL naar Munchen. Deze stak wel een stuk uit op 7a, waar gewoon Den Helder op de TBP's stond. Dus mooie dienstregeling, een slaaptrein naar Den Helder. :mrgreen:
Beul van de blindegeleidelijn
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door julsteren »

Niek schreef:VIRM-6 op zondagochtend in de 1700 is wel heel erg overkill tussen Almelo en Hengelo wat ik ervan ervaren heb. Had een vierzitter voor mezelf, deelde het treinstel met enkel de conducteur in de vierzitter naast me en iemand anders. Vond het helemaal niet erg om eerlijk te zijn :D
Er zat ook ergens een VIRM-10 tussen, om het nog even wat erger te maken ;)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten