Mag ik even kwijt #166

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door baladid »

Nu tevreden?

Toen de nazi's de communisten arresteerden, heb ik gezwegen;
ik was immers geen communist.
Toen ze de sociaaldemocraten gevangenzetten, heb ik gezwegen;
ik was immers geen sociaaldemocraat.
Toen ze de vakbondsleden kwamen halen, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen vakbondslid.
Toen ze de Joden opsloten, heb ik niet geprotesteerd;
ik was immers geen Jood.
Toen ze mij kwamen halen
was er niemand meer, die nog protesteren kon.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #165

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
KM46 schreef: Omdat ik onderzoek doe naar de historie van dit station. En ik wil hierover in 2015 een website over opzetten. Dan lijkt het me leuk als je ook een vervoersbewijs heb van of naar het station. Als de zoektocht niet slaagt dan is het gewoon jammer.
Waarom precies station Oudewater, als ik vragen mag? :)
Gezien je woonplaats zou ik dan eerder het voormalige station Nieuwerkerk verwachten.
Dat mag je zeker vraagen hoor :wink: .

Goed waarom station Oudewater (gelegen in het plaatsje Papekop)?

Mijn opa en oma hebben in Papekop gewoond (deze zijn inmiddels helaas al geruime tijd geleden overleden). En mijn moeder is in Papekop geboren. Ook heb ik daar nog familieleden wonen.

En nee in Nieuwerkerk (aan den IJssel) heb ik nooit gewoond. Wel heb ik vijf jaar in de gemeente Zevenhuizen - Moerkapelle gewoond. En het deel waar ik woon is twintig jaar geleden geanexeerd door Rotterdam. En daar woon ik nu nog.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door marlies »

Karl schreef:Ergens komt het wel over als "je bent het niet met ons eens, dus opzouten nu!"... Formuleringen op het scherpst van de snede kunnen juist bijdragen aan het uiten van een standpunt. Maar goed, dat zal wel mijn interpretatie zijn.
Wat is scherpst van de snede? Dat vind ik een hele holle term. Want op een gegeven moment ga je een grens over. Iedereen komt wel eens wat onaangenaam over in het heetst van een discussie maar als je dat stelselmatig doet en eerdere verzoeken om je toon wat aan te passen in de wind hebt geslagen is het toch niet gek dat je even een time-out krijgt en weer terug mag komen als je toezegt de kritiek wel ter harte te gaan nemen? Want da's alles dat er gebeurd is, we moeten het niet gaan opblazen...

Vind het ook nogal gemakkelijk om het beheer er van te beschuldigen dat ze mensen van het forum verbannen om een verschil van mening over inhoudelijke zaken. Dan moesten ze mij en zelfs elkaar ook bannen, want ze hebben heus niet allemaal dezelfde mening over elk stukje spoor of busbaan in Nederland.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door marlies »

Obus schreef:
JeffreyMeijer schreef:Je zou zomaar een spel willen starten, wie wordt de volgende gebande persoon.............
Tsjakka! En weer iemand weg. Dit doet mij denken aan een uitspraak van de Duitse predikant Martin Niemöller:

"Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.
...enz...
Als sie mich holten,
gab es keinen mehr, der protestieren konnte."
Door 'tijdelijk geen postrechten' gelijk te trekken aan de holocaust ben je wat mij betreft een uitstekende kandidaat om het antwoord op de vraag van JeffreyMeijer te zijn. Maar ik heb niet op het rapporteer-knopje gedrukt hoor. Ik zou tenslotte geen NSB-er willen zijn.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door baladid »

Even ter verdediging van mij: Ik heb alleen de vertaling neergezet, omdat her gevraagt werdt. Dat is een. Of die uitspraak handig was is twee.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Obus »

marlies schreef:
Obus schreef:
JeffreyMeijer schreef:Je zou zomaar een spel willen starten, wie wordt de volgende gebande persoon.............
Tsjakka! En weer iemand weg. Dit doet mij denken aan een uitspraak van de Duitse predikant Martin Niemöller:

"Als die Nazis die Kommunisten holten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Kommunist.
Als sie die Sozialdemokraten einsperrten, habe ich geschwiegen;
ich war ja kein Sozialdemokrat.
...enz...
Als sie mich holten,
gab es keinen mehr, der protestieren konnte."
Door 'tijdelijk geen postrechten' gelijk te trekken aan de holocaust ben je wat mij betreft een uitstekende kandidaat om het antwoord op de vraag van JeffreyMeijer te zijn. Maar ik heb niet op het rapporteer-knopje gedrukt hoor. Ik zou tenslotte geen NSB-er willen zijn.
A) Ik trek niet de vergelijking met de Holocaust, ik trek een vergelijking met de situatie waarin alle pressiegroepen met een andere mening dan de regering één voor één verwijderd worden, zoals in zoveel landen gebeurt en gebeurde, waaronder ook Nazi-Duitsland. Deze uitspraak dateert bovendien van vóór de Holocaust.
B) Predikant Martin Niemöller, een van de bekendste verzetsstrijders uit de Duitse geschiedenis, is zelf ook slachtoffer van het Nazi-regime geworden en heeft zeven jaar (!) in de concentratiekampen Sachsenhausen en Dachau vastgezeten. Ik citeer dus geen Goebbels, Göring of Hitler, maar een groot man.
C) Ik sta volledig achter mijn uitspraak. Als ik hier om geband zou worden, zegt dat meer over het beheer dan over mijzelf.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Daniel »

Vanmorgen reisde ik weereens voor het laatst met ICM voor woon/werkverkeer. Weereens ja, want begon ooit met volledig ICM wat later volledig IRM werd, daarna weer volledig ICM, deels IRM en nu geheel IRM :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Geert »

Obus schreef:A) Ik trek niet de vergelijking met de Holocaust, ik trek een vergelijking met de situatie waarin alle pressiegroepen met een andere mening dan de regering één voor één verwijderd worden, zoals in zoveel landen gebeurt en gebeurde, waaronder ook Nazi-Duitsland. Deze uitspraak dateert bovendien van vóór de Holocaust.
B) Predikant Martin Niemöller, een van de bekendste verzetsstrijders uit de Duitse geschiedenis, is zelf ook slachtoffer van het Nazi-regime geworden en heeft zeven jaar (!) in de concentratiekampen Sachsenhausen en Dachau vastgezeten. Ik citeer dus geen Goebbels, Göring of Hitler, maar een groot man.
C) Ik sta volledig achter mijn uitspraak. Als ik hier om geband zou worden, zegt dat meer over het beheer dan over mijzelf.
Voor de duidelijkheid: gebruikers worden door het beheer niet geband om hun mening, maar om de manier waarop gediscussieerd wordt. Het beheer is er niet op uit om zoveel mogelijk gebruikers te bannen maar we proberen wel de manier van discussieren op OVNL te bewaken. Het is erg vervelend dat er om die reden af en toe een gebruiker tijdelijk de postrechten ontnomen wordt, maar helaas is dat af en toe nodig.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door marlies »

Obus schreef: A) Ik trek niet de vergelijking met de Holocaust, ik trek een vergelijking met de situatie waarin alle pressiegroepen met een andere mening dan de regering één voor één verwijderd worden, zoals in zoveel landen gebeurt en gebeurde, waaronder ook Nazi-Duitsland. Deze uitspraak dateert bovendien van vóór de Holocaust.

B) Predikant Martin Niemöller, een van de bekendste verzetsstrijders uit de Duitse geschiedenis, is zelf ook slachtoffer van het Nazi-regime geworden en heeft zeven jaar (!) in de concentratiekampen Sachsenhausen en Dachau vastgezeten. Ik citeer dus geen Goebbels, Göring of Hitler, maar een groot man.

C) Ik sta volledig achter mijn uitspraak. Als ik hier om geband zou worden, zegt dat meer over het beheer dan over mijzelf.
Prima. Punt A is dan mijn gebrek aan historische kennis, ik dacht dat het tijdens geschreven was. Die geef ik je, al kun je ook niet ontkennen dat het bij de meeste mensen wel heel sterk de associatie met de holocaust oproept.

Punt B is iets dat je volledig zelf verzonnen hebt, niemand beschuldigde je er op enige wijze dan ook van een nazi of op een andere wijze 'foute' auteur te citeren. Door, zonder dat daar enige basis voor is, te doen alsof ik niet eens snap dat dit juist van een verzetsstrijder komt en niet van Goering of Hitler probeer je me ongeloofwaardig te maken met een goedkoop retorisch trucje en dat accepteer ik niet.

Punt C: als jij het inderdaad de normaalste zaak van de wereld vindt om associaties met het politieke klimaat waarover dat gedicht geschreven is op te roepen omdat een paar mensen een tijdelijke ban hebben gekregen en je het volledig absurd vindt dat het beheer niet van een dergelijke vergelijking gediend is dan hebben we duidelijk een andere definitie van wat fatsoenlijk met elkaar omgaan is.

Verder ben ik er wel klaar mee, dat is niet 'omdat ik de discussie niet kan winnen' maar omdat ik wel wat beters te doen heb dan hier mijn energie in steken.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door waldo79 »

Je punt zal, lijkt me, duidelijk zijn. Verder ben ik het met je eens :)
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Obus »

@marlies. Ook al geef je aan geen woorden hier meer vuil aan te willen maken, maak ik toch van mijn recht op verdediging gebruik.
marlies schreef:Punt B is iets dat je volledig zelf verzonnen hebt, niemand beschuldigde je er op enige wijze dan ook van een nazi of op een andere wijze 'foute' auteur te citeren. Door, zonder dat daar enige basis voor is, te doen alsof ik niet eens snap dat dit juist van een verzetsstrijder komt en niet van Goering of Hitler probeer je me ongeloofwaardig te maken met een goedkoop retorisch trucje en dat accepteer ik niet.
Je beschuldigt me wel degelijk van het maken van een 'foute' opmerking, bijvoorbeeld in de trant van een Hitlervergelijking. En dus toon ik aan dat daar geen sprake van is. Dat is geen retorisch trucje, dat is bittere ernst; ik weet niet wat erger is: zelf een 'foute' uitspraak doen of een ander daar onterecht van beschuldigen - 'foute' uitspraken gelden immers toch als doodzondes? Je geeft zelfs tot twee keer toe aan dat je vindt dat ik geband moet worden. Op een haast CIDI-achtige wijze probeer je me nu kapot te maken. Moet ik een tweede Wim Aantjes worden?
marlies schreef:Punt C: als jij het inderdaad de normaalste zaak van de wereld vindt om associaties met het politieke klimaat waarover dat gedicht geschreven is op te roepen omdat een paar mensen een tijdelijke ban hebben gekregen en je het volledig absurd vindt dat het beheer niet van een dergelijke vergelijking gediend is dan hebben we duidelijk een andere definitie van wat fatsoenlijk met elkaar omgaan is.
Ik vergelijk het beheer niet met de nazi's, ik trek een parallel tussen de (tijdelijke) bans (waarvan het tijdelijke karakter mij niet geheel duidelijk is - er staat immers geen tijdslimiet op) van een aantal mensen die er afwijkende meningen en debatteerstijlen op na hielden, die zich weigerden te conformeren aan het beleid, en een citaat waarin eenzelfde soort problematiek aan bod komt, zij het op een veel grotere en gruwelijkere schaal. In dat opzicht is de vergelijking krom, maar ik denk dat de meesten hier de parallel wel zien. Ook de moraal van het verhaal hoef ik niet uit te leggen. En dat is ook waar het om draait: je moet geen eensgezindheid willen creëren door al je opponenten spreekwoordelijk de kop af te hakken. Ook ik conformeer mij niet geheel aan alle geschreven en ongeschreven regels met mijn gewraakte uitspraak en dat doe ik bewust, zonder kwaad in de zin. En tot tot slot kan jij noch ik een oordeel vellen over de mening van het beheer, aangezien het beheer zich daar (nog) niet over heeft uitgelaten, noch openbaar, noch per pb.
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Z2N »

Je kan ook gewoon stoppen met deze discussie en overgaan op een leuker onderwerp? :roll:

Anyway, vanochtend was ik in het dorp voor een paar afspraken, en tussen de afspraken door hopte ik even langs het HEMA-restaurant voor een ontbijtje. Ik pak dus rustig het gewenste ontbijt (broodje omelet), twijfel nog over eventuele bacon, vraag vervolgens om een kop thee erbij en krijg dan te horen: u vergeet uw croissantje... :shock:

Blijkbaar was het nog ontbijtmenu-tijd om vijf voor tien, heel mijn ontbijt (met croissantje erbij dus) voor maar 1,25 in plaats van de 4 nogwat die ik ervoor bedacht had! *O*
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Daantje »

Dat zijn leuke verrassingen!

Ik ga beginnen aan de kerstkaarten.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Hainje »

Obus schreef:*verhaal*
Afbeelding
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door JWM »

Je bent nog genept, want het ontbijt bij de Hema kost maar 1 euro :P
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Z2N »

Ik had er wel bacon bij uiteindelijk. (A)
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Obus »

Hainje schreef:
Obus schreef:*verhaal*
Afbeelding
Heb je het soms over jezelf, Hainje :wink:
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Hainje »

Waar heb ik in dit topic hele verhalen opgehangen? Volgens mij nergens, dus ik denk niet dat ik het dan over mijzelf heb. Wel dan? Afbeelding
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Thom91 »

Goddomme, ik post een paar prachtige tieten en nog weten jullie niet op te houden, zit ik hier echt met een stel harentrekkende wijven? :')
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Hainje »

Komt omdat er 'Telegraaf' in de link staat, dat is bij voorbaat kansloos. :P
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Goddomme, ik post een paar prachtige tieten en nog weten jullie niet op te houden, zit ik hier echt met een stel harentrekkende wijven? :')
Tieten? Waar? *O*
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Obus »

Waar heb ik in dit topic hele verhalen opgehangen? Volgens mij nergens, dus ik denk niet dat ik het dan over mijzelf heb. Wel dan? Afbeelding[/quote]

Het ging om het onderschift :P
Fles schreef:
Thom91 schreef:Goddomme, ik post een paar prachtige tieten en nog weten jullie niet op te houden, zit ik hier echt met een stel harentrekkende wijven? :')
Tieten? Waar? *O*
Heb je met al die homoseksuelen hier op het forum :wink: of mag ik dat ook al niet zeggen? :X
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Hainje »

Fles schreef:
Thom91 schreef:Goddomme, ik post een paar prachtige tieten en nog weten jullie niet op te houden, zit ik hier echt met een stel harentrekkende wijven? :')
Tieten? Waar? *O*
Ze zijn van Yolanthe Kabaal-van Glasscherven, niet echt boeiend dus.
Obus schreef:Het ging om het onderschift :P
Ontnemen van postrechten in 3.....2.....1......
🍉
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Mag ik even kwijt #166

Bericht door Fles »

Ha ha die Obus :lol: Neem jezelf eens niet zo serieus man Belg :P
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten