Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik zag vanmorgen de kerstmutstram op lijn 4 rijden. Ik vind hem echt super tof *O*
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ICE11 »

Is eigenlijk al iets bekend over de inzet van de RET-Den Oudsten nadat lijn 50 vanaf komend week niet meer rijdt?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat vraag ik me ook af, evenals wat de inzet van de Citea's 404 en 405 wordt, aangezien hun vaste lijn (46) ook wordt opgeheven.
Inzet op de lijnen naar de Waalhaven (68, 69 en 72) lijkt me voor beide voor de hand liggend omdat ze dan alleen tijdens de spitsuren nodig zijn en in de buurt blijven van de Sluisjesdijk, maar dat weet ik verder ook niet zeker.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Meltrain schreef:Dat vraag ik me ook af, evenals wat de inzet van de Citea's 404 en 405 wordt, aangezien hun vaste lijn (46) ook wordt opgeheven.
Inzet op de lijnen naar de Waalhaven (68, 69 en 72) lijkt me voor beide voor de hand liggend omdat ze dan alleen tijdens de spitsuren nodig zijn en in de buurt blijven van de Sluisjesdijk, maar dat weet ik verder ook niet zeker.
de 404 en 405 zijn ook al actief geweest op lijn 70/73. van de 404 weet ik het in ieder geval zeker. dus waarschijnlijk kan je ze na zondag op die lijn vinden. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Gisteravond reed de kersttram op lijn 23. Hier te zien bij de halte Grote Hagen op weg naar het Marconiplein, op een plek waar vanaf zondag geen tram meer deze kant op rijdt:
Afbeelding
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Meltrain schreef:Dat vraag ik me ook af, evenals wat de inzet van de Citea's 404 en 405 wordt, aangezien hun vaste lijn (46) ook wordt opgeheven.
Inzet op de lijnen naar de Waalhaven (68, 69 en 72) lijkt me voor beide voor de hand liggend omdat ze dan alleen tijdens de spitsuren nodig zijn en in de buurt blijven van de Sluisjesdijk, maar dat weet ik verder ook niet zeker.
Heeft laatst ook op lijn 79 en lijn 80 gereden, en een bus is een bus dus die kan overal ingezet worden!
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

Afbeelding

Afbeelding

Deze bussen zullen vanaf morgen niet meer op deze plek te fotograferen zijn.
Dan zijn namelijk de bussen van de RET uit Zoetermeer verdwenen en beginnen de Zoetermeerse diensten ook allemaal op de Kleiweg.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Etienne »

BusFreakRotterdam schreef: Heeft laatst ook op lijn 79 en lijn 80 gereden, en een bus is een bus dus die kan overal ingezet worden!
Ga jij eens met een Veoliabus uit Zeeuws-Vlaanderen bij Qbuzz Groningen een dagje rijden dan?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Delftse Chauff »

zone5324bericht... schreef:Deze bussen zullen vanaf morgen niet meer op deze plek te fotograferen zijn.
Dan zijn namelijk de bussen van de RET uit Zoetermeer verdwenen en beginnen de Zoetermeerse diensten ook allemaal op de Kleiweg.
Dan hebben julie lekker veel plek om overdekt te parkeren met je auto :D
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

inderdaad nog meer, dan we al hebben...;-)
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Etienne schreef:
BusFreakRotterdam schreef: Heeft laatst ook op lijn 79 en lijn 80 gereden, en een bus is een bus dus die kan overal ingezet worden!
Ga jij eens met een Veoliabus uit Zeeuws-Vlaanderen bij Qbuzz Groningen een dagje rijden dan?
Etienne, dat staat er toch niet? Jouw opmerking valt in de categorie appels met peren vergelijken.
Was een reactie op wat er met de elektrobussen zou gaan gebeuren 404 en de 405... waarop mijn reactie was dat je die dus overal in kan zetten, dus op alle lijnen vd RET aangezien het gewone bussen zijn alleen dan elektrisch aangedreven.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Ik ging vanmiddag even naar het centrum om kerstkadootjes te kopen en tot mijn verrassing kwam de kerstmutstram aanrijden :D Heb een foto'tje gemaakt toen ik uitstapte bij Beurs

Afbeelding

Hij is echt super tof, compleet met kerstliedjes in de tram. 8-) Dat is nog eens in stijl kerstinkopen doen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Sinds de nieuwe dienstregeling heb ik de gelede Citaro's van de RET niet meer gezien op OVAUB. :?
Citea 405 zie ik af en toe (meestal op lijn 70), maar ook de 404 heb ik niet meer gezien, evenals de Alliances.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Misschien staan ze voor onderhoud? Welke lijnen zou je die gelede citaro's kunnen inzetten?
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

de gelden wagens werden in de vorige dienstregeling ingezet op de 70/73.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Misschien een idee om ze in te zetten op de havenlijnen in de waalhaven in de spits op een van de drukste ritten van lijn 68 of 69???
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daantje »

Vanmorgen bijna een half uur staan wachten op tram 25 bij het Sint Fransiscus Gasthuis. Er was iets gebeurd in Schiebroek waardoor tram 25 niet bij het ziekenhuis kwam maar de informatievoorziening was maar matig. Op de DRIS-borden spraken ze van 'extra reistijd' en de vertrektijd telde ook gewoon af, maar er kwam gewoon geen tram. Via de online site kwam ik erachter dat er niets reed en werd als alternatief bus 35 gegeven maar die komt daar helemaal niet. Bij het ziekenhuis stonden veel ouderen en die zijn maar gaan lopen naar Melanchtonweg terwijl veel mensen niet eens wisten waar dat was. Zelf ben ik uiteindelijk gaan lopen door de regen naar het eindpunt van tram 8 op de Kleiweg. Jammer dat er bij zoiets niet snel iets van vervangend vervoer geregeld wordt. Het zou best een optie kunnen zijn om alle mat-ritten van/naar de garage Kleiweg even wat reizigers mee te laten nemen van het SFG naar het eindpunt van tram 8 op de Kleiweg want de bussen rijden er gewoon zeker elke vijf minuten langs. Zal dat ook nog als suggestie naar de klantenservice sturen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Etienne schreef:
BusFreakRotterdam schreef: Heeft laatst ook op lijn 79 en lijn 80 gereden, en een bus is een bus dus die kan overal ingezet worden!
Ga jij eens met een Veoliabus uit Zeeuws-Vlaanderen bij Qbuzz Groningen een dagje rijden dan?
Mja, de bussen voldoen dan wellicht niet aan de bestekeisen, maar verder heeft BusFreakRotterdam gelijk. Een bus kan overal rijden.
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Daantje schreef:Vanmorgen bijna een half uur staan wachten op tram 25 bij het Sint Fransiscus Gasthuis. Er was iets gebeurd in Schiebroek waardoor tram 25 niet bij het ziekenhuis kwam maar de informatievoorziening was maar matig. Op de DRIS-borden spraken ze van 'extra reistijd' en de vertrektijd telde ook gewoon af, maar er kwam gewoon geen tram. Via de online site kwam ik erachter dat er niets reed en werd als alternatief bus 35 gegeven maar die komt daar helemaal niet. Bij het ziekenhuis stonden veel ouderen en die zijn maar gaan lopen naar Melanchtonweg terwijl veel mensen niet eens wisten waar dat was. Zelf ben ik uiteindelijk gaan lopen door de regen naar het eindpunt van tram 8 op de Kleiweg. Jammer dat er bij zoiets niet snel iets van vervangend vervoer geregeld wordt. Het zou best een optie kunnen zijn om alle mat-ritten van/naar de garage Kleiweg even wat reizigers mee te laten nemen van het SFG naar het eindpunt van tram 8 op de Kleiweg want de bussen rijden er gewoon zeker elke vijf minuten langs. Zal dat ook nog als suggestie naar de klantenservice sturen.
De informatievoorzienig op lijn 25 is al jaren zeer slecht.

En een suggestie naar de klantenservice sturen dat heb ik een aantal jaren geleden ook al eens gedaan. Maar de RET is nu eenmaal een bedrijf wat weinig tot niets doet met suggesties en of klachten van reizigers.

Zelf heb ik in juli een klacht naar de RET gestuurd en tot op heden nog niets vernomen :? .
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Gek, ik krijg bijna altijd vrij vlot een reactie. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

In de papieren versie van het Algemeen Dagblad - Rotterdams Dagblad van 22 december 2014 staat een artikel over de aanhoudende storingen om metrolijn E (RandstadRail).
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door CamilleKreemers »

KM46 schreef:
Daantje schreef:Vanmorgen bijna een half uur staan wachten op tram 25 bij het Sint Fransiscus Gasthuis. Er was iets gebeurd in Schiebroek waardoor tram 25 niet bij het ziekenhuis kwam maar de informatievoorziening was maar matig. Op de DRIS-borden spraken ze van 'extra reistijd' en de vertrektijd telde ook gewoon af, maar er kwam gewoon geen tram. Via de online site kwam ik erachter dat er niets reed en werd als alternatief bus 35 gegeven maar die komt daar helemaal niet. Bij het ziekenhuis stonden veel ouderen en die zijn maar gaan lopen naar Melanchtonweg terwijl veel mensen niet eens wisten waar dat was. Zelf ben ik uiteindelijk gaan lopen door de regen naar het eindpunt van tram 8 op de Kleiweg. Jammer dat er bij zoiets niet snel iets van vervangend vervoer geregeld wordt. Het zou best een optie kunnen zijn om alle mat-ritten van/naar de garage Kleiweg even wat reizigers mee te laten nemen van het SFG naar het eindpunt van tram 8 op de Kleiweg want de bussen rijden er gewoon zeker elke vijf minuten langs. Zal dat ook nog als suggestie naar de klantenservice sturen.
De informatievoorzienig op lijn 25 is al jaren zeer slecht.

En een suggestie naar de klantenservice sturen dat heb ik een aantal jaren geleden ook al eens gedaan. Maar de RET is nu eenmaal een bedrijf wat weinig tot niets doet met suggesties en of klachten van reizigers.

Zelf heb ik in juli een klacht naar de RET gestuurd en tot op heden nog niets vernomen :? .
Klacht inleveren bij de opdrachtgever over het ontbreken van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat ga ik ook wel doen. En de klacht gaat opnieuw ingediend worden.
Cygnum
Berichten: 70
Lid geworden op: za 12 dec 2009, 11:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Cygnum »

KM46 schreef:In de papieren versie van het Algemeen Dagblad - Rotterdams Dagblad van 22 december 2014 staat een artikel over de aanhoudende storingen om metrolijn E (RandstadRail).
En de digitale versie staat hier: http://www.ad.nl/ad/nl/1038/Rotterdam/a ... rail.dhtml.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

Ik was vandaag in Ridderkerk. Maar is de RET nou zo dom. Ik reed over de vlietlaan in Ridderkerk. En zag dat de 144 (samen met de nieuwe 143) nog volgens de halte borden en jawel met dienstregelingtabel nog zijn oude route rijdt hahaha. (zelfs p&r oudelande). Terwijl de nieuwe 144 via drievliet rijdt. (oude route 143). De route is door de nieuwe 143 overgenomen van de 144. :lol: :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 63 gasten