Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Ik reis zo'n 4 dagen per week van of naar Ermelo en reis dan vaak via Harderwijk of via Hooglanderveen, met lijn 205 of 103. Behoorlijk vaak (al een jaar lang als het niet langer is) zie ik dagelijks één of meerdere groene Ambassadors, die eigenlijk bedoeld zijn voor de stadsdienst van Apeldoorn.

Hoe kan het dat deze bussen dagelijks op de streekdienst rijden? Is het zo verschrikkelijk lastig om die bussen in Apeldoorn te houden? :?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Op de stadsdiensten van Apeldoorn rijden vaak blauwe VDL Berkhof Ambassadors of Blauwe Optare Solo's, dus ja blijkbaar is het lastig. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door busentrein »

Het zal ook deels met de kilometerstanden van die bussen te maken hebben, anders gaan ze gruwelijk achterlopen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Als je die verschillen niet wilt moet je niet bussen met verschillende kleurtjes gaan aanschaffen natuurlijk, dan is zoiets onvermijdelijk als je je product consequent wilt aanbieden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Tenzij die kleurtjes een eis waren van de concessie? Weet niet of dat in dit geval zo was.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door MdJ »

Groene stadsbussen moeten in principe op de Stadsdienst Apeldoorn rijden. En dat doen ze behoorlijk. Alleen in de avonduren wil het nog wel eens verwisseld worden ivm onderhoud.

Echter, er zijn (te) veel groene stadsbussen (12 meter), te veel blauwe streekoptares, een gebrek aan reizigers op de stadsdienst Apeldoorn en te veel op de streek. Oftewel: Volle optares op de Streek (lijn 103 o.a.) en lege ambassadors op de stadsdienst. Logisch om dat dus even om te draaien.
Bij twijfel: gebruik beton.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door OmniLezer »

Hier een link naar wat foto's van de Syntus Man Lion's City CNG die van HTM afkomen.http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ ... ooikammer/
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Freek »

Een aparte kleur voor de stadsdienst Apeldoorn is een concessie-eis
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ruben »

Had men voor de oorspronkelijke dienstregeling die in de beginjaren werd gereden (en zoals die ook onder Veolia gebruikelijk was) soms ook meer groene stadsbussen nodig dan onder de huidige?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Freek schreef:Een aparte kleur voor de stadsdienst Apeldoorn is een concessie-eis
Dan komt dat ook omdat de gemeente Apeldoorn samen met de provincie het eisenpakket heeft samengesteld.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daniel »

Ik las vandaag trouwens in de krant van gisteren dat er op de Veluwe (of in elk geval op lijn 103) ook flexhaltes gaan komen. Praktisch gezien betekend dat dat je ook tussen twee haltes in kunt uitstappen, echter instappen kan alleen bij normale haltes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Klopt heb het foldertje al uit de bus meegnomen. Ze komen op lijn 6 (service bus ede), lijn 103, 104, 106, 107, 112, 170 en 171

Zie ook site van Syntus
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Daniel schreef:Ik las vandaag trouwens in de krant van gisteren dat er op de Veluwe (of in elk geval op lijn 103) ook flexhaltes gaan komen. Praktisch gezien betekend dat dat je ook tussen twee haltes in kunt uitstappen, echter instappen kan alleen bij normale haltes.
Niet helemaal waar, op een aantal lijnen op de Veluwe wordt inderdaad het concept 'flexstop' geïntroduceerd. Het idee is dat men buiten de bebouwde kom (alleen op de Servicebus ook binnen de bebouwde kom) op elke veilige plek mag uitstappen, wanneer dat bij instappen aan de chauffeur gemeld wordt. Er komen ook een aantal flexhaltes, sobere haltes tussen twee haltes in. Deze flexhaltes krijgen alleen een bordje en een markering op de weg, verder niets.

Volgens Syntus kan ook van en naar flexstops met de ov-chipkaart gereisd worden - worden de flexhaltes dan ook in het haltebestand geladen, of check je altijd in en uit bij de eerstvolgende reguliere halte?
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Ronald »

Ik snap dit concept niet. Een flexstop heeft wel een markering, dus is eigenlijk gewoon een halte. Je kan er op verzoek in- en uitstappen, maar dit is bij een "echte" halte ook zo. Het enige dat anders is, is dat je ook tussen de flexstops kan uitstappen indien de situatie dit toelaat. Tevens is wel bekend gemaakt op welke lijnen ze geïntroduceerd zijn, maar niet waar ze zijn. edit: oeps, niet goed gekeken :-)
Laatst gewijzigd door Ronald op zo 14 dec 2014, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Je kan op de syntus site nieuwe flexstop locaties als suggestie sturen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

En op de website waarnaar regenmaker gelinkt heeft, bij het kopje 'Waar', vind je een lijst met flexstops.

http://www.syntus.nl/flexibel/flexstops ... stops.aspx
Etienne
Donateur
Berichten: 7906
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Etienne »

In de praktijk ziet dat er zo uit. (foto gemaakt door forumlid Ng'272.)

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Tjekken »

Bij lijn 88 (Ede - Wageningen) is bij de invoering van de nieuwe dienstregeling wel iets heel merkwaardigs gebeurd.
Voorheen reed de lijn in de spits netjes om de 10 minuten.
Nu rijden er nog wel 6 bussen per uur, alleen compleet onlogisch verdeeld over het uur. (dienstregeling)
Er rijdt standaard elke 15 minuten een bus en in de spits zitten daartussen nog ergens 2 ritten geplempt.
De wachttijden worden dan (in minuten) 15-7-7-15-7-7 etc.

Ik heb al een klacht naar Syntus gestuurd, maar is er misschien iemand op dit forum die bij Syntus werkt en ervoor kan zorgen dat lijn 88 z.s.m. weer een nette 10-minutendienst krijgt?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door dennistd »

Dat heeft volgens mij te maken met de aansluitingen vanaf de trein op Ede-Wageningen.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Kijk even een paar pagina's eerder in dit topic, ik had dat al gemeld en er is ook al een discussie over gevoerd. Conclusie: we weten het niet. Het kan te maken hebben met de aansluitingen met de trein, maar wellicht ook met het oog op de toekomstige extra ritten over het campusterrein.

In elk geval is de frequentie nu 15-8-7-15-8-7, dus een halve kwartierdienst en een halve 7,5-minutendienst, zeg maar. Ik zal zo een vraag plaatsen in MijnSyntus, en hou jullie op de hoogte.
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Tjekken »

Thom69 schreef:Kijk even een paar pagina's eerder in dit topic, ik had dat al gemeld en er is ook al een discussie over gevoerd. Conclusie: we weten het niet. Het kan te maken hebben met de aansluitingen met de trein, maar wellicht ook met het oog op de toekomstige extra ritten over het campusterrein.

In elk geval is de frequentie nu 15-8-7-15-8-7, dus een halve kwartierdienst en een halve 7,5-minutendienst, zeg maar. Ik zal zo een vraag plaatsen in MijnSyntus, en hou jullie op de hoogte.
Oh excuus, ik zal de volgende keer even terugkijken :)
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Geeft niets! Ik heb een vraag ingestuurd, met daarin ook de vraag of we nog iets gaan zien van lijnen 84 en 188 waarover gesproken werd in het advies van ROCOV. Antwoord volgt hopelijk snel.

Over de Valleilijn gesproken, weet iemand wat er met de versterkingritten is gebeurd tussen de campus en Ede-Wageningen? Ik kan me herinneren dat ze voor het weekend wel in OVinfo verschenen (ik heb ze nooit zien rijden), maar nu zijn die ook foetsie...
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door microshit »

Ik heb er deze week eentje zien rijden, vlak voor een reguliere rit. De extra ritten lijken echter zonder dienstregeling te rijden.
cassie127
Berichten: 6568
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

Ik vraag me eigenlijk af... Staan die flexstops ook het ov chipkaart systeem of check je dan in bij de halte die na je flexstop komt?
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door sirvinniei »

ik snap het nut niet van een flexstop boven een gewone halte
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 36 gasten