Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

BusFreakRotterdam schreef:
OV-Hobbyist schreef:
BusFreakRotterdam schreef: hierdoor kan je lijn 69 inkorten tot Pernis - Distripark Eemhaven (stuk Zuidplein-Distripark Eemhaven laten vervallen)....
De 69 inkorten is geen goed idee. De meeste reizigers naar de Eemhaven komen vanaf Zuidplein.
Wie zegt dat de meeste reizigers komen vanaf het Zuidplein? In een vervoerplan van de RET in 2011 of 2012 bleek dat er maar minimaal gebruik werd gemaakt van de bus na de Waalhaven en van en naar Pernis.
Waarom zou je dan bus 69 willen behouden op het stuk Pernis - Eemhaven, als er tussen Pernis en Waalhaven een minimale bezetting is, zoals je zelf hebt gelezen/gezegd.

Dus op de vraag wie er zegt dat de meeste reizigers vanaf Zuidplein komen heb je eigenlijk het antwoord al gegeven. Maar ik zeg het ook.

De keren dat ik met lijn 69 heb gereisd, en dat was regelmatig, zat de bus vanaf Zuidplein redelijk gevuld tot aan de Waalhaven (halte Anthonie Bodaanweg) en daar vandaan naar de Eemhaven en verder zaten er gemiddeld 7 tot 15 passagiers in. De keren dat ik door ging naar Portpark zaten er tot Portpark mensen in en daar vandaan naar Pernis was de bus meestal leeg. En de andere kant op was het zelfde. Pernis - Portpark rijdt meestal leeg en vanaf Portpark komen de passagiers pas.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

BusFreakRotterdam schreef:
Meltrain schreef:Tot nog toe is helaas niks aangepast.
Ook de dienstregelingen van de lijnen 82 en 84 en de Bob-Bus is nog niet te vinden.
Dienstregeling lijnen 82 en 84 staan gewoon online.
In elk geval niet bij de dienstregelingen op de site van de RET.
Wel staan inmiddels de lijnfolders online (dus ik denk dat je dat bedoelt), maar die stonden er nog niet toen ik gisteren dat bericht plaatste.

Over die lijnfolders: er zitten wel veel fouten in zeg. :shock: Zo staat bij enkele lijnen (in elk geval 82, 84 en 184) een verkeerde halte bij het stukje "Op de grotere stations kunt u enkele minuten voor instappen", staat op de folder van lijn 143 bovenaan ook nog 145 vermeld en zijn bij lijn 82 twee haltes in de verkeerde plaats genoemd (Rhoon i.p.v. Barendrecht).
Verder had het mij handig geleken om de lijnen die grotendeels samen rijden (84/184, 82/183/83 en evt. 144/146) in één folder te doen om zo een beter overzicht te geven voor de reizigers.

Daarnaast zie ik dat lijn 83 en 183 samen helaas geen mooie kwartierdienst maar (ongeveer) een 11/19-dienst bieden tussen Keizerswaard en Kralingse Zoom. :(
In de vakantiedienst is het in de ochtendspits helemaal erg: dan rijdt 83 richting Kralingse Zoom twee minuten voor 183. :shock:

De verdeling tussen de lijnen 82 en 183 op het traject Zuidplein - Portland is wel zeer aardig te noemen.

Lijn 84 en 184 bieden samen in de drukste richting een tienminutendienst in de spits, maar in de andere richting niet. Lijn 84 rijdt dan namelijk een kwartierdienst, vermoedelijk in verband met de aansluitingen op de trein.

Lijn 144 en 146 bieden in de Ridderkerkse wijken Drievliet en 't Zand maar in één richting een tienminutendienst tijdens de spits, in de andere richting is er maar een halfuursdienst. Reizigers vanuit Lombardijen, Bolnes en Slikkerveer naar Drievliet en 't Zand kunnen hierdoor in de middagspits beter bij De Riederborgh overstappen van 144 op 146. (In de ochtendspits andersom.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

Nou ik kijk bij de wijzigingen en ik klik op de dienstregelingen en dan krijg je de tijden van 2013-2014. bij de lijnen 144 en 146
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

Meltrain schreef:
Daarnaast zie ik dat lijn 83 en 183 samen helaas geen mooie kwartierdienst maar (ongeveer) een 11/19-dienst bieden tussen Keizerswaard en Kralingse Zoom. :(
In de vakantiedienst is het in de ochtendspits helemaal erg: dan rijdt 83 richting Kralingse Zoom twee minuten voor 183. :shock:
Die verdeling komt omdat lijn 83 aansluiting moet bieden bij Keizerswaard op lijn 144 van/naar Ridderkerk
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Heb je de dienstregeling van lijn 83 goed bekeken? Heel vreemd dat deze lijn zaterdag maar een rit of 12 maakt, waarvan 1 in de vroege ochtend en de rest op de late avond.... Rijdt lijn 144 dan door naar Kralingse Zoom of lijn 183?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

arjano1978 schreef:Nou ik kijk bij de wijzigingen en ik klik op de dienstregelingen en dan krijg je de tijden van 2013-2014. bij de lijnen 144 en 146
Staan gewoon goede nieuwe dienstregelingen online....
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

OV-Hobbyist schreef:
BusFreakRotterdam schreef:
OV-Hobbyist schreef:
BusFreakRotterdam schreef: hierdoor kan je lijn 69 inkorten tot Pernis - Distripark Eemhaven (stuk Zuidplein-Distripark Eemhaven laten vervallen)....
De 69 inkorten is geen goed idee. De meeste reizigers naar de Eemhaven komen vanaf Zuidplein.
Wie zegt dat de meeste reizigers komen vanaf het Zuidplein? In een vervoerplan van de RET in 2011 of 2012 bleek dat er maar minimaal gebruik werd gemaakt van de bus na de Waalhaven en van en naar Pernis.
Waarom zou je dan bus 69 willen behouden op het stuk Pernis - Eemhaven, als er tussen Pernis en Waalhaven een minimale bezetting is, zoals je zelf hebt gelezen/gezegd.

Dus op de vraag wie er zegt dat de meeste reizigers vanaf Zuidplein komen heb je eigenlijk het antwoord al gegeven. Maar ik zeg het ook.

De keren dat ik met lijn 69 heb gereisd, en dat was regelmatig, zat de bus vanaf Zuidplein redelijk gevuld tot aan de Waalhaven (halte Anthonie Bodaanweg) en daar vandaan naar de Eemhaven en verder zaten er gemiddeld 7 tot 15 passagiers in. De keren dat ik door ging naar Portpark zaten er tot Portpark mensen in en daar vandaan naar Pernis was de bus meestal leeg. En de andere kant op was het zelfde. Pernis - Portpark rijdt meestal leeg en vanaf Portpark komen de passagiers pas.
Je kan vanaf Metrostation Rhoon een veel snellere verbinding maken naar zowel Eemhaven als naar het Portpark met 2 of 3 kleine busjes (max 8 passagiers) of 1 midibus (max 20 passagiers) die nu ook ingezet gaat worden op het Noordereiland. Houdt tevens in dat je op de Waalhaven minder passagiers hebt in de ochtend wat de druk ook daar weer vanaf haalt, en verder ben ik nog steeds een voorstander van een spits-ringlijn door de waalhaven met zowel heen als terug een halte bij de STC school.
OV-Hobbyist
Berichten: 549
Lid geworden op: vr 03 okt 2014, 21:38
Locatie: Oost-Nederland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OV-Hobbyist »

BusFreakRotterdam schreef:
OV-Hobbyist schreef:
Meltrain schreef:
Daarnaast zie ik dat lijn 83 en 183 samen helaas geen mooie kwartierdienst maar (ongeveer) een 11/19-dienst bieden tussen Keizerswaard en Kralingse Zoom. :(
In de vakantiedienst is het in de ochtendspits helemaal erg: dan rijdt 83 richting Kralingse Zoom twee minuten voor 183. :shock:
Die verdeling komt omdat lijn 83 aansluiting moet bieden bij Keizerswaard op lijn 144 van/naar Ridderkerk
Heb je de dienstregeling van lijn 83 goed bekeken? Heel vreemd dat deze lijn zaterdag maar een rit of 12 maakt, waarvan 1 in de vroege ochtend en de rest op de late avond.... Rijdt lijn 144 dan door naar Kralingse Zoom of lijn 183?
Ja ik heb het goed bekeken. Dat lijn 83 zaterdags alleen 's avonds en 1 rit in de ochtend rijdt komt omdat lijn 183 rijdt. Meer dan een half-uurs dienst heb je niet nodig op zaterdag tussen Keizerswaard en Kralingse Zoom.

En daarbij heeft de 145 de afgelopen jaren nooit op zaterdag gereden. De 83 is overdag niet meer dan een vervanging van de 145, en 's avonds en zondags een vervanging van de 183.

Vind het echter wel vreemd dat lijn 83 in de vakantie perioden alleen in de spits en 's avonds rijdt.
Is op de hoogte van de meest recente ontwikkelingen in de OV-sector.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

In de vakantieperioden is een halfuursdienst in de daluren ook wel voldoende, denk ik.
In de spitsuren lijkt me een kwartierdienst wel handig, maar in de ochtendspits is het dan dus een 2/28-dienst. :roll:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Gistermiddag ben ik met Lijn 32 vanaf het Noordereiland naar Station Blaak gereden, bij het beginpunt zaten er 6 passagiers in de bus, na 3 haltes op het Noordereiland was dit aantal opgelopen naar 19 passagiers plus 2 kinderwagens. Aangekomen bij de halte Willemsbrug nog eens 4 passagiers erbij.

Op de terugweg om 16:00 uur vanaf het Eendrachtsplein naar het Noordereiland zat de bus propvol.

Bij het eindpunt van lijn 32 aan de buschauffeur gevraagd wat er met lijn 32 en lijn 47 gaat gebeuren. Het antwoord wist ik natuurlijk wel, maar des te opmerkelijker waren zijn antwoorden. De chauffeurs van lijn 32 en lijn 48 hebben de RET en Stadsregio in een advies te kennen gegeven niet blij te zijn met de routewijziging. Zij denken dat lijn 32 vanaf de halte Koninginnebrug de passagiers niet meer mee kan nemen en dat zelfde geldt voor het stuk vanaf het Eendrachtsplein naar Feijenoord.

De chauffeurs hadden als advies gegeven om een halve lus te maken over het Noordereiland en dan halverwege door de Van der Takstraat terug te keren naar de "oude" route van lijn 48. Hierdoor zou alleen de halte Olivier van Noortstraat niet meer bediend worden. Als extra advies hadden ze om de dienstregeling in de drukke uren op te schroeven naar een 6 minuten dienstregeling. Klinkt allemaal logisch.

Verder wist de chauffeur ook niet waar deze bussen van lijn 47 moeten keren bij Station Blaak. Waarschijnlijk rijden ze leeg naar een keerlus ergens in de stad. De dienstregeling zal worden gereden met 2 bussen, met chauffeurs van RMC dus niet van de RET.

Verder vertelde de chauffeur mij dat de RET 2 gloednieuwe bussen heeft aangeschaft om lijn 47 te exploiteren. Dit moest in opdracht van de Stadsregio. Deze bussen worden van de week afgeleverd bij de RET.

Verrassend allemaal als je het allemaal zo hoort, ook hier weer een knap staaltje hoe gooi ik geld over de balk.... de oplossing die de chauffeurs hadden aangedragen was veel minder duur geweest....!

Ik ga in ieder geval a.s. zondag 14 december ff kijken op het Noordereiland!
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

BusFreakRotterdam schreef:
Verder wist de chauffeur ook niet waar deze bussen van lijn 47 moeten keren bij Station Blaak. Waarschijnlijk rijden ze leeg naar een keerlus ergens in de stad.
Ik neem aan zoals er nu ook wel eens gekeerd word als bus 48 niet naar centraal station kan rijden vanwege een evenement in de binnenstad. Bushalte blaak en dan doorrijden tot het eerste de beste stoplicht en dan een U bocht maken. Je kan de bus eventueel tijdelijk zijn wachttijd laten uitzitten op de oude halte van lijn 46 bij Blaak.
fred
Berichten: 45
Lid geworden op: wo 14 jul 2010, 09:35

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door fred »

Lekker handig dat voorstel om in de drukke uren om de 6 minuten te gaan rijden. Dat is dus tussen Noordereiland en Station Zuid en halte Eendrachtsplein en Overschie veel te veel. Dat is dus pas echt geld over de balk gooien.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

fred schreef:Lekker handig dat voorstel om in de drukke uren om de 6 minuten te gaan rijden. Dat is dus tussen Noordereiland en Station Zuid en halte Eendrachtsplein en Overschie veel te veel. Dat is dus pas echt geld over de balk gooien.
Fred, je begrijpt natuurlijk ook wel dat het gaat om de tijden 07:00 - 09:00 uur & 16:15 - 18:30 uur en misschien op de zaterdag- & zondagmiddag, lijn 38 & 44 rijden bijvoorbeeld ook een 7,5 minuten dienst in de spitsuren, begrijp dat ze dat ook voor lijn 32 hadden gevraagd, nu heb je een 10-minutendienst met een veel langere route omdat je 2 lijnen op het laatste gedeelte Willemsbrug - Feijenoord in elkaar schuift en op het Noordereiland met een midibus voor slechts 20 passagiers gaat rijden. En denk dat de aanschaf van 2 bussen een stuk duurder is dan de oplossing die de chauffeurs hadden aangedragen.

RET had er ook voor kunnen kiezen om de halve lus Noordereiland om-en-om te rijden, zo heb je aldaar dus een 15-minuten dienst en op de rest van de route in de ochtendspits een 7,5 minutendienst. Reizigers van de Olivier Noortstraat kunnen best wel lopen naar de halte Willemsbrug....
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

BusFreakRotterdam schreef: En denk dat de aanschaf van 2 bussen een stuk duurder is dan de oplossing die de chauffeurs hadden aangedragen.
Eenmalig twee extra bussen betalen of een jaar lang dagelijks in de spits een zes minutendienst aanbieden. Ik vraag me af of twee bussen echt duurder zijn dan het voorstel van de chauffeurs. Vooral aangezien je de bussen eventueel nog ergens kan inzetten.

Feit blijft dat het merendeel van de reizigers om en nabij het noordereiland niet verder reizen dan het centrum, dus je kan beter een versterkingsdienst rijden tussen het noordereiland en het centrum dan een zes minuten dienst over de hele route.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Waar wil je bussen voor max 20 passagiers inzetten? Noem mij maar een paar lijnen op! Alles wordt gereden door een normale stadsbus. 6 minutendienst hadden ze als extra idee meegegeven, RET had natuurlijk voor een 7,5 of 8 minuten dienst kunnen kiezen net zoals op lijn 38/44/70 in de spitsuren. Daarbuiten gaat lijn 32 al een 10-minutendienst rijden! Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Zoals ik al schreef zaterdag zat bus 32 na 3 haltes op het Noordereiland al over de 20 passagiers heen inclusief kinderwagens.....
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

In de ochtendspits gaat lijn 32 iedere 8 minuten rijden.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

BusFreakRotterdam schreef:Waar wil je bussen voor max 20 passagiers inzetten? Noem mij maar een paar lijnen op! Alles wordt gereden door een normale stadsbus. 6 minutendienst hadden ze als extra idee meegegeven, RET had natuurlijk voor een 7,5 of 8 minuten dienst kunnen kiezen net zoals op lijn 38/44/70 in de spitsuren. Daarbuiten gaat lijn 32 al een 10-minutendienst rijden! Ik ben benieuwd hoe het gaat verlopen. Zoals ik al schreef zaterdag zat bus 32 na 3 haltes op het Noordereiland al over de 20 passagiers heen inclusief kinderwagens.....
lijn 69 als reguliere bus in de daluren een 20 pers busje. en op de 79 nu in zijn huidige opzet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Lijn 69 rijdt niet in de daluren... dat is al meer dan 2 jaar een spitslijn! Dus die vlieger gaat niet op!
Verder is lijn 79 op de doordeweekse dagen goed bezet, omdat er sindskort een depandance van het Albeda College gevestigd is op het terrein van het Delta Ziekenhuis, vaak als de leerlingen van het Albeda college naar huis gaan zijn alle zitplaatsen bezet van de normale stadsbus, 400 passagiers per dag....! In het weekend kan het wel een optie zijn voor lijn 79!
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

ander materieel dan de standaard gebruikte bussen, brengt extra kosten met zich mee.
personeelskosten zijn ongeacht het type bus aanwezig.
uitbesteden van werk aan een semi-dochteronderneming drukt de kosten op de eigen organisatie.
de halte op de brug bij het Noordereiland biedt voor ongeveer de helft van het eiland een halte binnen de normen van de opdrachtgever.
de rest van het eiland wordt dan dus bediend door de kleinere bus van lijn 47.

eigenlijk is het vanwege de normen van de opdrachtgever, waarom lijn 39 nog rijdt.
net een stukje Crooswijk valt buiten de normen van afstanden tot de aanwezige tramhaltes.

dit alles wil trouwens niet zeggen, dat ik het echt een goed plan vind, maar bedrijven werken nu eenmaal alleen maar kostenbesparend en volgens de normen van de opdrachtgever.
ze zoeken steeds meer de grenzen van die normen op. ruimte voor luxe is er vandaag de dag gewoon niet meer...
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

BusFreakRotterdam schreef:Lijn 69 rijdt niet in de daluren... dat is al meer dan 2 jaar een spitslijn! Dus die vlieger gaat niet op!
nee joh echt waar. :roll: maar maak van lijn 69 een reguliere buslijn en zet er in de daluren 20 persoonsbuisjes op.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:
BusFreakRotterdam schreef:
Meltrain schreef:Tot nog toe is helaas niks aangepast.
Ook de dienstregelingen van de lijnen 82 en 84 en de Bob-Bus is nog niet te vinden.
Dienstregeling lijnen 82 en 84 staan gewoon online.
In elk geval niet bij de dienstregelingen op de site van de RET.
Wel staan inmiddels de lijnfolders online (dus ik denk dat je dat bedoelt), maar die stonden er nog niet toen ik gisteren dat bericht plaatste.

Over die lijnfolders: er zitten wel veel fouten in zeg. :shock: Zo staat bij enkele lijnen (in elk geval 82, 84 en 184) een verkeerde halte bij het stukje "Op de grotere stations kunt u enkele minuten voor instappen", staat op de folder van lijn 143 bovenaan ook nog 145 vermeld en zijn bij lijn 82 twee haltes in de verkeerde plaats genoemd (Rhoon i.p.v. Barendrecht).
Verder had het mij handig geleken om de lijnen die grotendeels samen rijden (84/184, 82/183/83 en evt. 144/146) in één folder te doen om zo een beter overzicht te geven voor de reizigers.

Daarnaast zie ik dat lijn 83 en 183 samen helaas geen mooie kwartierdienst maar (ongeveer) een 11/19-dienst bieden tussen Keizerswaard en Kralingse Zoom. :(
In de vakantiedienst is het in de ochtendspits helemaal erg: dan rijdt 83 richting Kralingse Zoom twee minuten voor 183. :shock:

De verdeling tussen de lijnen 82 en 183 op het traject Zuidplein - Portland is wel zeer aardig te noemen.

Lijn 84 en 184 bieden samen in de drukste richting een tienminutendienst in de spits, maar in de andere richting niet. Lijn 84 rijdt dan namelijk een kwartierdienst, vermoedelijk in verband met de aansluitingen op de trein.

Lijn 144 en 146 bieden in de Ridderkerkse wijken Drievliet en 't Zand maar in één richting een tienminutendienst tijdens de spits, in de andere richting is er maar een halfuursdienst. Reizigers vanuit Lombardijen, Bolnes en Slikkerveer naar Drievliet en 't Zand kunnen hierdoor in de middagspits beter bij De Riederborgh overstappen van 144 op 146. (In de ochtendspits andersom.)
Lijn 83 is een soort van spits-/avondlijn van de 183. Hij vult overdag de lijn 183 aan en doet dienst als de "145" van eerst en s'avonds is dat de lijn tussen Keizerswaard en Kralingse Zoom.

Lijn 83 bied meer een aansluiting op de 144 omdat de 145 niet in de avonden en het weekend rijdt en over 2 helemaal niet meer.
Maar de nieuwe 184 snap ik niet omdat Vrouwenpolder al een verbinding naar Zuidplein had. En dat was de 182/183 en als men een verbinding naar Spinozaweg wilde, kon men gewoon de oude lijn *185(van connexxion) weer terug roepen. Want schoollieren die naar Calvijn Groene Haart gaan, verliezen nu hun verbinding vanaf Keizerswaard en met de 184 komen ze nu 8:16 aan terwijl hun les om 8:15 begint(loopafstand en spullen opbergen niet meegerekend). De lijn 182 was wel een goed idee, want alles werd zo ongeveer ontsloten in Barendrecht.

Maar tegenwoordig kijkt men naar waar winst valt en niet waar branden geblust kunnen worden.

*185: Een 'snellijn' van Connexxion die ik-weet-niet-hoelang-hij-al-weg-is tussen Barendrecht Station en Zuidplein via Evertsenstraat, Postkantoor, Pascalweg, Vaanweg en Spinozaweg.

P.S. Hoeveel bussen rijden er s'avonds op lijn 183. De rit duurt 13 minuten en hij rijdt om de half uur. Lijkt me goed genoeg voor één bus op de hele lijn. Want hij rijdt continu door. Bij Keizerswaard rijdt hij na 2 minuten weg. Weten jullie dit?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Gekko123 »

Ik denk eerlijk gezegd dat die lijn waarschijnlijk meerdere bussen zal bevatten en dat die nog wel eens uitgewisseld wordt met een andere lijn. Dit om vertragingen op te kunnen vangen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Stefan »

's Avonds rijdt er op dit moment inderdaad 1 bus (tegelijk) op de 183 tussen de Kralingse Zoom en Keizerswaard. Vaak wordt er halverwege de avond nog wel eens 'uitgewisseld', bus 1 gaat naar de garage, bus 2 gaat naar 1 van de 2 begin-/eindpunten. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Vanmiddag even een rondje Rotterdam/Portland/Poortugaal gemaakt om te kijken hoe alles verloopt met de nieuwe dienstregeling en routes.

- Lijn 47 Noordereiland-Station Blaak wordt gewoon gereden met een normale stadsbus, en keert op de kruising met de
Coolsingel, andere mogelijkheid is er niet.... de bus is te groot om ergens anders te keren!
- Lijn 32 Station Zuid-Overschie, reed strak op tijd toen ik instapte bij de halte Koniginnebrug, echter de bus zat stampvol...
wat hier de reden van was...? Bij Station Blaak 13 overstappers vanaf lijn 47, die volgens dienstregeling 2 minuten eerder
bij Station Blaak aankomt, wat wel goed geregeld is!
- Lijn 68 Zuidplein - RDM Campus, filmt op de voorkant RDM Campus, bij Zuidplein veel vragen van passagiers of de bus nog
wel naar de Heijplaat ging en ook vragen of de bus nog wel via de Slinge ging... misschien handig om te film RDM
Campus/Heijplaat? na terugkomst op Zuidplein meegegaan met lijn 82
- Lijn 82 Zuidplein-Portland-Zuidplein; zat goed gevuld voor een zondagmiddag, de route versnelling in Portland is zeker een
aanwinst, scheelt 10 minuten maar alle haltes waren nog niet omgestickert of weggehaald, verder op een aantal haltes in
Portland geen nieuwe tijdentabellen. Ook de halte Biezenlaan die aangelegd is, ligt midden op de rotonde wat nu al voor
veel oponthoud zorgde, laat staan in de spits! Chauffeur wist mij te melden dat deze lijn onder de noemer "normale
stadslijn" valt en veelal uitgevoerd gaat worden met citaro's. Stonden 7 passagiers bij de nieuwe halte Regenboog.
- Lijn 79 Poortugaal Metro - Delta v.v. - de lijn wordt in het weekend volgens een uur-dienst gereden, ik was in de
veronderstelling dat de bus wel leeg naar Hoogvliet zou rijden om daar lijn 80 of 78 te rijden, maar de bus blijft 40
minuten (!!!) op Poortugaal Metro wachten op de volgende rit! Dus 20 minuten rondje Poortugaal Metro - Delta VV en dan
40 minuten pauze voor de chauffeur! Misschien een idee om er een half-uursdienst van te maken?? of een lus door het dorp
van Poortugaal maken? De halte liggen er allemaal nog....!

Iemand al bij lijn 33 wezen kijken??? :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21332
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vervoerplan 2015 regio Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik heb lijn 33 alleen op de Statenweg gezien, de bus filmt "Meijersplein Metro".
Ook zag ik vandaag vopr het eerst een tram met als eindbestemming "Keizerswaard", aangezien lijn 2 daar sinds vandaag heen rijdt.

Die Citaro op lijn 47 heb ik ook gezien. Om 9:50 was hij compleet leeg. ;) Misschien zijn de nieuwe kleine busjes nog niet geleverd?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten