OVer Missers in de Reisinformatie #38

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

OVer Missers in de Reisinformatie #38

Bericht door Ardan »

Na een hoop tijdelijke routes is de definitieve route van lijn 1 bij mij door de buurt dan sinds een aantal weken in gebruik, met een nieuwe halte Deltaplein. Bij het verplaatsen van de DRIS-mast van de oude naar de nieuwe halte is alleen een fout gemaakt..
Afbeelding
..want de bussen richting CS staan erop, zoals altijd al zo was.. maar hij staat op de halte de andere kant op, richting Blauwenoord :')
Ik doe ook maar wat
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Somoht »

Die dingen werken op een haltecode, vraag is nu ze wel een aanvraag hebben ingediend om de haltecode te wijzigen. Dat kan afaik op afstand.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ardan »

Nee, ze hebben dat hele ding gewoon aan de verkeerde kant neergezet :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

NS op z'n best... Op Rotterdam C net vanuit het niets ineens twee opgeheven treinen ri. Utrecht, maar opmerkelijk genoeg kwamen de treinen uit Utrecht gewoon elk kwartier aan. Verder compleet geen info, alleen een bericht dat de trein niet reed en de volgende over een half uur ging. Ook niks bij de verstoringen en de @NS_online was ook oorverdovend stil.

En uiteraard dan de eerste weer rijdende trein met een los viertje :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daelea »

Opzich is de info rond de werkzaamheden te Ledn goed geregeld deze keer: de vertrekstaten in de hal zijn beplakt met A4'tjes dat die vandaag niet gelden, er lopen veel medewerkers rond en de omroep staat bijna continu aan.

Een smetje op deze goede prestatie is helaas dat de extra trein naar HS op het voorste stel 'Den Haag HS' filmde en op het achterste 'Amsterdam Centraal', en heel langzaam langs spoor 5a met TBP's op IC Dordrecht naar 5b reed.
De IC naar Dordrecht vertrekt 6 minuten later maar is eerder in Laan van NOI, aangezien de extra trein een tijdje in Mariahoeve (stop niet voor reizigers) staat te niksen. Op de TBP's was de melding 'IC Dordrecht eerder in Laan v NOI' helaas onvindbaar - dat was nog een mooie (en zeer nuttige) toevoeging geweest.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

Uh...
Afbeelding

Met beide varianten kun je overigens geen reis plannen...
Zelfde trucje is ook uitgehaald voor Brussel Nat. Luchthaven.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door webguy »

Ik plan net Amsterdam - Lille na 13dec en krijg een reisadvies terug...

Maar komt omdat die stations geloof ik na de Fyra ramp met spoed opgenomen moesten worden. Ze zijn toen aangevraagd maar met de verkeerde stationscodes. Nu is dat rechtgezet, maar om de twee stations dus uit elkaar te halen is dit gedaan...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Suus »

Met de Fogelexpress 99 Uden-Nijmegen gaat het ook niet helemaal goed met de appjes en de informatiepanelen. Alle ritten verschijnen dubbel, eentje als een Breng-rit en de ander als een Arriva-rit. Het gevolg is dat de bus twee keer op de informatiepanelen verschijnt, eentje zonder informatie en eentje met de vertraging.

Ik vraag mij trouwens af of die vertraging iets te maken had met het rijgedrag van de automobilisten, want in de tien minuten dat ik bij de halte Neerboscheweg in Nijmegen stond heb ik toch heel veel domme automobilisten gezien :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

webguy schreef:Ik plan net Amsterdam - Lille na 13dec en krijg een reisadvies terug...
In de app zeker? Ik krijg in de Reisplanner app en op m.ns.nl wel een reisadvies maar op NS.nl niet, zie ik.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Karl »

Voor morgen plan ik een reis Rotterdam - Deventer in de ochtend, maar wat blijkt: na vertrek om 07h50 is het volgende vertrek pas om 09h35. Huh?
Het is een spectrum.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door webguy »

Geert schreef:
webguy schreef:Ik plan net Amsterdam - Lille na 13dec en krijg een reisadvies terug...
In de app zeker? Ik krijg in de Reisplanner app en op m.ns.nl wel een reisadvies maar op NS.nl niet, zie ik.
Nee, op de site, maar ik geef toe - je krijgt een reisadvies voor dinsdag ipv maandag:
Afbeelding
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Wubbo »

Karl schreef:Voor morgen plan ik een reis Rotterdam - Deventer in de ochtend, maar wat blijkt: na vertrek om 07h50 is het volgende vertrek pas om 09h35. Huh?
Als ik hem nu plan op ns.nl, met vertrek om 8 uur, krijg ik allerlei adviezen tussen 07.50 en 09.35 (waaronder met IC Direct naar Amsterdam en daar overstappen op de Berlijntrein).
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Z2N »

Als ik voor morgen een reisje Rotterdam C - Deventer plan krijg ik gewoon dit:
08:05 Rotterdam Centraal 14 IC 527 - Intercity
Fietstransport beperkt mogelijk
09:04 Amersfoort 2

09:23 Amersfoort 1 IC 1629 - Intercity
Fietstransport beperkt mogelijk
09:58 Deventer 1
Het probleem zit dus echt bij de NS, het heilige Hafas zit namelijk gewoon wel goed.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Aking »

Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ik dit voor me moet zien:

Afbeelding

http://9292.nl/meldingen/dienstmelding/148830#
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Daniel »

Op Utrecht Centraal draait dit weekend een bandje over de extra stops van de s8800 als alternatief voor de Sprinter waarin men het over "De intercity naar Leiden Centraal van .21 en .51" heeft. Laat die trein nu om .19 en .49 vertrekken :P
Men heeft het trouwens ook over bus 19 en 39 naar Utrecht Leidsche Rijn, waarbij iets van "deze bussen vertrekken om over het uur vanaf halte Centraal Station aan de Jaarbeurszijde" genoemd wordt. Daar missen we een aantal minuutjes vermoedelijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Geert »

webguy schreef:
Geert schreef:
webguy schreef:Ik plan net Amsterdam - Lille na 13dec en krijg een reisadvies terug...
In de app zeker? Ik krijg in de Reisplanner app en op m.ns.nl wel een reisadvies maar op NS.nl niet, zie ik.
Nee, op de site, maar ik geef toe - je krijgt een reisadvies voor dinsdag ipv maandag:
http://i.imgur.com/UxARVK8.png
Huh, vreemd. Ik heb ook dinsdag geprobeerd op NS.nl en kreeg steeds een foutmelding dat er geen reisadvies gevonden kon worden. Zelfs jouw reisadvies (asd -> lille krijg ik er niet uit op NS.nl, blijf dezelfde melding krijgen. Alsof de dienstregeling er niet helemaal lekker in zit...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Hainje »

Aking schreef:Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ik dit voor me moet zien:

Afbeelding

http://9292.nl/meldingen/dienstmelding/148830#
Tussen Hulst en De Klinge. Er rijden nu ook al tussenslagen tussen deze plaatsjes, dus dat moet geen problemen opleveren.
🍉
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Stefan »

De DRIS'sen in en rond Dordrecht waren een beetje van slag... Schijnbaar een oud bestand geladen, want heel veel lijnen gingen op de displays richting Dummy... :P Oeps.. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Somoht »

Niet oud bestand, maar alle koppelvlak1 leveringen voor ZHN en wat andere gebieden bevatte heel veel Dummy's. Heb ik nog over gemaild maar ja... Gelukkig hadden ze de bestemmingen in Brabant wel gefikst
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door huibf »

Hainje schreef:
Aking schreef:Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ik dit voor me moet zien:

Afbeelding

http://9292.nl/meldingen/dienstmelding/148830#
Tussen Hulst en De Klinge. Er rijden nu ook al tussenslagen tussen deze plaatsjes, dus dat moet geen problemen opleveren.
Klopt als een bus. In het Brabantse deel rijdt niets, want dat zou geen zin hebben, immers lokaal verkeer is daar niet toegestaan.
Opzich vrij normaal ASEAG doet dat bijvoorbeeld ook met een aantal lijnen van Duitsland naar Belgie.

Lijn 42 in Zeeland rijdt overigens ook tot aan de grens en keert dan weer en wacht de tijd af. Overigens neemt Veolia wel de ritten over die door De Lijn worden gereden op Nederlands grondgebied.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ronald »

Ik heb even zitten kijken of Texelhopper ook in 9292 zit. Niet dus, als je van Den Helder NS naar De Cocksdorp plant krijg je maar vier reismogelijkheden per dag met in Den Burg een overstap van lijn 28 op lijn 629 -o- .
Die site is trouwens één grote advertentie met in het midden een klein invulveldje voor je reis :neg:
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Breng heeft een haltebestand van pak hem beet 3000 haltes ofzo. Je roostert een paar werkwillige chauffeurs in om een weekje met een POD-busje de haltes langs te rijden en je bent dan net op tijd klaar.
3000 haltes? Volgens de lijnfolder hebben ze ook meer dan één miljoen reizigers per dag, dus dan zou het wel kunnen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Stefan »

Somoht schreef:Niet oud bestand, maar alle koppelvlak1 leveringen voor ZHN en wat andere gebieden bevatte heel veel Dummy's. Heb ik nog over gemaild maar ja... Gelukkig hadden ze de bestemmingen in Brabant wel gefikst
Oh ja.. Zag namelijk toevallig van de week dat 't ineens veranderd was, had daarna in de koppelvlak bestandjes gekeken en zag dat 't aangepast was.. Maar goed, jij hebt er sowieso ieeeeets meer verstand van dan ik. :mrgreen: :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door Somoht »

Ronald schreef:Ik heb even zitten kijken of Texelhopper ook in 9292 zit. Niet dus, als je van Den Helder NS naar De Cocksdorp plant krijg je maar vier reismogelijkheden per dag met in Den Burg een overstap van lijn 28 op lijn 629 -o- .
Die site is trouwens één grote advertentie met in het midden een klein invulveldje voor je reis :neg:
9292 needs money money money, daarom al die advertenties. Oh ja en van het geld wat je betaald voor je reis gaat ook nog 5,5 miljoen naar die tent. Plus nog wat belastinggeld voor de DRIS projecten die ze doen in Gelderland en Zuid-Holland en random subsidies.


Maar ontopic: Texelhopper, gezien het Openbaar Vervoer is, valt het onder de wet Personenvervoer 2000:
"De vervoerder verstrekt onder redelijke en objectief gerechtvaardigde voorwaarden gegevens omtrent het door hem te verrichten vervoer aan degene die hierom verzoekt ten behoeve van het voeden en actualiseren van een reisinformatiesysteem."
Die dienstregelingen moeten vrijkomen en geleverd worden aan de nationale databank openbaar vervoer gegevens en dus uiteindelijk ook in planners zoals die van 9292 komen.
Ik zal eens mailen met OpenGeo, leuk om weer eens relletje ui te vechten bij de provincie en I&M :P
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: OVer Missers in de Reisinformatie #37

Bericht door huibe »

Hainje schreef:
Aking schreef:Ik ben toch wel heel benieuwd hoe ik dit voor me moet zien:

Afbeelding

http://9292.nl/meldingen/dienstmelding/148830#
Tussen Hulst en De Klinge. Er rijden nu ook al tussenslagen tussen deze plaatsjes, dus dat moet geen problemen opleveren.
Of rijdt de bus zonder te stoppen door België? (Zoals in den beginne van de lijn)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten