Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

De routes kunnen ook een rol spelen inderdaad. Want de vertragingen spelen vooral op de streeklijnen zo te zien.

Misschien nog iets voor Somoht, ik zie in Tilburg diverse DRISen welke gewoon vertrektijden tonen, maar ook een hoop met een verhaal waarop staat dat er iets met onderhoud aan de gang is en dus geen juiste tijden kunnen weergeven. Is dit een Arriva verhaal of ndov?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Suus »

Slechts twee pagina's geleden had hij het er nog over:
Somoht schreef:Ik had eerder wat gezegd over die DRIS'sen dat die zouden blijven werken, maar er blijken op Tilburg nog wat prehistorische DRIS'sen te staan die dus niet vanuit GOVI werken.
http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... n-werking/
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Somoht »

Ja en er is ook nog een klein drama doordat de oude dienstregelingen van Veolia en Arriva (onder de oude lijnsysteemnummers) zijn blijven staan, doordat deze ooit geleverd zijn t/m 31 december. Zag dit probleem eigenlijk al sinds begin November aankomen maar dacht dat het allemaal opgelost was in de dataleveringen daartussen. Zag dus om een uur vannacht dat het mis was :/ Te laat om GOVI nog op tijd te informeren (al konden die wel meteen aan de slag vanochtend). Hopelijk is dus morgen opgelost maar kan goed pas dinsdag worden, geen idee in hoeverre ze lijnen kunnen weghalen.
Nog wel met wat trucjes OVinfo op tijd kunnen opruimen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Eftelingritten worden gereden door de schoolbussen van TCR (de MAN's) voor zover ik kan overzien.

@Bee: sorry schat :@

@Somoht: zijn er nog zaken waar ik morgen 'in het veld' voor je op moet letten?
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

De DRIS op halte Efteling is ook statisch momenteel. Lijn 302 naar Tilburg komt volgens OV Info over 10min, maar volgens DRIS over 2 min.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Somoht schreef:Ja en er is ook nog een klein drama doordat de oude dienstregelingen van Veolia en Arriva (onder de oude lijnsysteemnummers) zijn blijven staan, doordat deze ooit geleverd zijn t/m 31 december.
Klopt in Uden stonden vandaag 2x 157 van Arriva op het bord (scheelde 1 minuut). Ook de vervallen 152 de 305 van Arriva stonden nog op de DRISSEN.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21273
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Meltrain »

Op Rotterdam Zuidplein werd lijn 310 nog niet getoond op de DRI's.
Er werd wel getoond dat de lijn naar Bergen op Zoom voortaan door Arriva gereden wordt, het lijnnummer 310 heeft en dat er nog geen vertrektijden beschikbaar zijn. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Gekko123 »

Somoht schreef:Dat je vertragingen ziet zegt ook weer dat het allemaal best goed gaat :P Chauffeurs kunnen iig dus hun voertuig aanmelden aan de juiste rit en het achterliggende systeem kan het nog allemaal aan. Gaat een stuk beter dan Zuid-Holland-Noord..
Op zich niet zo heel verwonderlijk, aangezien je bij ZHN te maken had met chauffeurs die van InfoXX (het systeem van Connexxion) over moesten naar Albatros, het systeem van Arriva. Dat heeft een compleet andere interface en andere werking. Nu in Brabant moeten de chauffeurs niet wennen aan het systeem, aangezien dat hetzelfde is (in ieder geval qua bediening en interface).
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

Hier het filmpje dat ik vanochtend in Utrecht maakte van de aankomst van de eerste Brabantliner (Mercedes Intouro) in Utrecht:
https://www.youtube.com/watch?v=Bk0gZeuT1BU

En hier van het vertrek van de eerste Brabantliner vanuit Utrecht:
https://www.youtube.com/watch?v=EALSMAtEFHs
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Volgens mij waaide het daar nog best hard. Afbeelding
🍉
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jelmer »

De Citea-series (8101-8175 en 8901-8989) lopen verder door dan verwacht. Op Facebook kwam ik foto's tegen van de 8179, 8182 en 8993
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Somoht »

Gekko123 schreef:
Somoht schreef:Dat je vertragingen ziet zegt ook weer dat het allemaal best goed gaat :P Chauffeurs kunnen iig dus hun voertuig aanmelden aan de juiste rit en het achterliggende systeem kan het nog allemaal aan. Gaat een stuk beter dan Zuid-Holland-Noord..
Op zich niet zo heel verwonderlijk, aangezien je bij ZHN te maken had met chauffeurs die van InfoXX (het systeem van Connexxion) over moesten naar Albatros, het systeem van Arriva. Dat heeft een compleet andere interface en andere werking. Nu in Brabant moeten de chauffeurs niet wennen aan het systeem, aangezien dat hetzelfde is (in ieder geval qua bediening en interface).
Weet ik maar er speelden bij ZHN nog wat meer dingen, zoals de backend van Arriva die niet kon schalen naar de nieuwe omvang na het toevoegen van ZHN en Fryslan. Toen heeft de gehele actuele reisinfo van Arriva inclusief andere gebieden praktisch plat gelegen 2 weken lang.
Overigens fingers crossed dat het toevoegen van Brabant-West niet dezelfde problemen veroorzaakt op werkdagen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Gekko123 schreef:Nu in Brabant moeten de chauffeurs niet wennen aan het systeem, aangezien dat hetzelfde is (in ieder geval qua bediening en interface).
Geldt dat ook voor de chauffeurs die van Veolia afkomen? Hadden die hetzelfde systeem?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Ja Albatros is in principe hetzelfde als Prodata.
🍉
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Nee, Albatros is het voertuigvolgststeem van Arriva, Prodata levert als ik het goed heb de software / hardware voor de OV Chipkaart kastjes.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Gekko123 »

Even een schaamteloos citaat van wikipedia:
Het communicatiesysteem dat vervoersmaatschappij Veolia gebruikt komt overeen met dat van Albatros. Dit systeem maakt ook gebruik van de hard- en software van Prodata.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Ok. Bij Arriva hanteren we in ieder geval beide zaken apart van elkaar.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Ik heb vandaag ook de 'nieuwe' bussen (Mercedessen uit Den Bosch) gezien, maar er blijven twee vragen bij me hangen:

1: hoe en wanneer komt de naam T-bus op de bussen tevoorschijn? Vandaag zag ik dat nog niet.
2: wat was er vandaag in Tilburg-Noord aan de hand? Van een bekende heb ik gehoord dat de brug bij de Oude Lind was afgesloten, maar de routes van lijn 5 en 6 in Noord waren totaal anders waarbij bus 5 richting Noord niet altijd maar vaak ook wel richting Quirijnstok reed en bus 6 daar ook reed.

Daarnaast zijn er nog haltes met de oude dienstregelinginformatie, maar die zullen binnen enkele dagen wel vervangen worden.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door sandertjo »

Vandaag met een chauffeur mee geweest eren bekende van mij weliswaar. Hij vertelde me, dat de overgang voor de chauffeurs niet helemaal soepel verlopen zijn. Vooral zaterdag avond was het een rommeltje. Materieel is veruit op orde. Ware het niet, dat ook hier nog begrijpelijk kinderziektes in zitten. Zo kwamen we aan op het eindpunt in Zundert, en daar besloot de bus er gewoon ineens mee te kappen. Was geen beweging meer om te krijgen. Na een aantal knoppen en contacten met cvl te hebben gepleegd, vertrokken we uiteindelijk met een vertraging van +16 minuten. Wat een schitterend materieel overigens die Mercedes Intouro's. Heerlijke stoelen, en prima wegligging.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Misschien dat die naam ergens op het chassis is gezet? :lol:

Nieuwe bussen ook langs zien maar vooral horen rijden. (Bosschebus) De Oosteinderweg heeft vrij veel drempels en je hoort de bus ook aardig blazen tijdens het optrekken.
Morgen is de vuurproef met de bus, ik ga de gehele route die ik "dubbel" rij aflopen, zodat ik de bus tegemoet loop. In de avond de laatste bus terug, hopelijk haal ik hem als de trein meewerkt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Jelmer schreef:De Citea-series (8101-8175 en 8901-8989) lopen verder door dan verwacht. Op Facebook kwam ik foto's tegen van de 8179, 8182 en 8993
Toevallig een linkje?
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Michael 1988 schreef:
Jelmer schreef:De Citea-series (8101-8175 en 8901-8989) lopen verder door dan verwacht. Op Facebook kwam ik foto's tegen van de 8179, 8182 en 8993
Toevallig een linkje?
Hier heb je wat foto's van mij ;)

Foto 1:
Afbeelding

Foto 2:
Afbeelding

Foto 3:
Afbeelding

Foto 4:
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hier video van YouTube
Ik gemaakt vanuit me auto Arriva Busstation :)

https://www.youtube.com/watch?v=FpsZ2JX ... vuJDz2i3Mg
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Ofyles2
Berichten: 55
Lid geworden op: za 30 aug 2008, 13:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Ofyles2 »

Gekko123 schreef:Even een schaamteloos citaat van wikipedia:
Het communicatiesysteem dat vervoersmaatschappij Veolia gebruikt komt overeen met dat van Albatros. Dit systeem maakt ook gebruik van de hard- en software van Prodata.
[offtopic]
Ook EBS maakt gebruik van Prodata.
[/offtopic]
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door mb90 »

In Bergen op Zoom zijn de stadslijnen omgenummerd van 22-23-25 naar 2-3-5. Op de bussen zelf en bij de infoschermen is dit aangepast. Bij de haltepalen echter niet, zoals hier te zien is bij de vertrektijden:
Afbeelding
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten