Dienstregelingen SRE 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Op lijn 461 is inderdaad ook een enkele halte enkelzijdig uitgevoerd, Donkersvoort.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

In Helenaveen bijna elke halte, in Maarheeze voor de buurtbus ook, halte Albertlaan in Stersel
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Etienne »

In Zuid-Holland een zeer gebruikelijk fenomeen op smallere routes en als er aan zijde niet genoeg ruimte is voor een haltepaal+stoepje.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Ik heb van Mr-w vernomen dat er een taxibusje op lijn 25 rijdt. Had het ook gek gevonden als ze daar een grote wagen op gezet hadden. Rijdt lijn 23 eigenlijk ook in het klein op zondag? Dat is in het verleden wel eens geweest en qua aankomsttijden zou een koppeling met lijn 25 kunnen.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik heb van Mr-w vernomen dat er een taxibusje op lijn 25 rijdt. Had het ook gek gevonden als ze daar een grote wagen op gezet hadden. Rijdt lijn 23 eigenlijk ook in het klein op zondag? Dat is in het verleden wel eens geweest en qua aankomsttijden zou een koppeling met lijn 25 kunnen.
Jep dat klopt. Maar dat heb ik al verteld als reactie op je leuke reisverslag. Lijn 23 rijdt in het groot voor zover ik me niet vergis.
De 'Gemert' ritten van 25 worden uitgevoerd met een buurtbusje (logo staat er nog op). Deze bus wordt ook ingezet op lijn 50.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Ik zag het in het andere topic al :) Ik heb net even op ovradar gekeken, op de 23 rijdt inderdaad een grote bus.

Wat voor een chauffeur rijdt er op zondag? Inhuur? Hermes? Of een Atlant-iemand die ook op lijn 50 gaat rijden?
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:Ik zag het in het andere topic al :) Ik heb net even op ovradar gekeken, op de 23 rijdt inderdaad een grote bus.
Wat voor een chauffeur rijdt er op zondag? Inhuur? Hermes? Of een Atlant-iemand die ook op lijn 50 gaat rijden?
Het was een Hermeschauffeur :-)
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Atlant chauffeurs zouden toch alleen op lijn 552 gaan rijden?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Zugführer schreef:Atlant chauffeurs zouden toch alleen op lijn 552 gaan rijden?
Ik had van Mr-W vernomen dat de Atlantmensen zowel de 552 als 50 zouden rijden. Of vergis ik me, Mr-W?
huibf schreef:Het was een Hermeschauffeur :-)
Nice. Grappig overigens dat hij meteen verkeerd reed. Waar ging het fout? Want de chauffeur zei gisteren heel toevallig over de Mariastraat dat het een vrij smalle straat is waar regelmatig auto's staan en dat hem niet zou verbazen als de Hermes-chauffeurs zich afvragen of ze fout zitten als ze erin draaien (dat is de straat naar rechts waar lijn 25 indraait na de halte De Dreef komende vanaf Helmond).
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

fogeltje schreef:
Zugführer schreef:Atlant chauffeurs zouden toch alleen op lijn 552 gaan rijden?
Ik had van Mr-W vernomen dat de Atlantmensen zowel de 552 als 50 zouden rijden. Of vergis ik me, Mr-W?
Nee dat klopt. Waarom de goedkopere Atlantmensen niet op zondag werken is me een raadsel.
fogeltje schreef:
huibf schreef:Het was een Hermeschauffeur :-)
Nice.
Het was een chauffeur van CTS.
fogeltje schreef:Grappig overigens dat hij meteen verkeerd reed. Waar ging het fout? Want de chauffeur zei gisteren heel toevallig over de Mariastraat dat het een vrij smalle straat is waar regelmatig auto's staan en dat hem niet zou verbazen als de Hermes-chauffeurs zich afvragen of ze fout zitten als ze erin draaien (dat is de straat naar rechts waar lijn 25 indraait na de halte De Dreef komende vanaf Helmond).
De chauffeurs van CTS hebben geen instructie gehad volgens Plan-V444 die de rit voor Huib in het busje zat.Ook de Hermes chauffeurs zijn niet allemaal meegegaan op lijnverkenning omdat stalling Helmond daar maar 1 dag voor had uitgetrokken en bepaalde chauffeurs op hun vrije dag niet komen voor een lijnverkenning.
Hieronder een foto van het busje
Afbeelding
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Gaan er paar lijnen geleed rijden want de bussen in Eindhoven zijn te druk. Zoals lijn 150, elke dag is lijn 150 druk vooral in de avonden. Lijn 171/172 zijn ook altijd druk een collega van mij zei een keer dat lijn 172 te druk was en dat op de display opstond "Sorry de bus is vol". Waarom is lijn 150/171/172 altijd druk? Zou het niet beter zijn dat deze lijnen op sommigen ritten geleed rijden of op MAN Lion CITY rijden. En dat geld ook voor lijn 20/24.

Is geleed bussen beter voor nu? Of is het bij doen van ritten beter?
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Dan zal ik het wel verkeerd hebben begrepen/verstaan in opdracht van Hermes dan.
Overigens zijn Atlantwerknemers niet allemaal schoffelaars in de gemeentehof. Ze hebben een behoorlijke klantenkring ze maken ook bijvoorbeeld Maxi Cosi. Maar dat off topic.

Heb jij ook nog een ritje gemaakt met 25 MrW.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

Ik was eigenlijk van plan om met jouw 25 mee te gaan maar het kwam er niet van. Zag dit busje toevallig staan toen ik terug kwam uit Eindhoven.
huibf schreef:Dan zal ik het wel verkeerd hebben begrepen/verstaan in opdracht van Hermes dan.
Overigens zijn Atlantwerknemers niet allemaal schoffelaars in de gemeentehof. Ze hebben een behoorlijke klantenkring ze maken ook bijvoorbeeld Maxi Cosi. Maar dat off topic.
Voor mensen die geen beeld hebben van de atlantgroep een filmpje over de medewerkers,maar dit is inderdaad off-topic
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=DlfuS1iQ ... QiW1145IYQ[/youtube]
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Helaas een Munckhof touringcar als versterker. Handheld deed het niet.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

Vandaag heb ik mijn 1e rit in flexbus 552. Had zelfs 1 medereiziger vanaf Mierlo-Hout :) Ook rijden er tegenwoordig ook echte stadsbussen op de Stadsdienst,hoop dat ze in Helmond blijven. *bus*
Afbeelding
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Rijden die op alle lijnen? (lees: 52, de rest boeit me niet zo)
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12817
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

Zullen ze wel nodig hebben, die stadsbussen op lijn 53. Afbeelding
Laatst gewijzigd door Hainje op wo 17 dec 2014, 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Mr-W schreef:Vandaag heb ik mijn 1e rit in flexbus 552. Had zelfs 1 medereiziger vanaf Mierlo-Hout :) Ook rijden er tegenwoordig ook echte stadsbussen op de Stadsdienst,hoop dat ze in Helmond blijven. *bus*

Ben je ook een Stadsbus (MAN LION CITY) liefhebber zoals mij.
Ik ben ook blij dat paar Helmondse lijnen op een stadsbus voertuig rijden.
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Van mij mogen paar zogenaamde streeklijnen in Eindhoven ook op een stadsbus voertuig rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Hainje schreef:Zullen ze wel nodig hebben, die stadsbussen op lijn 53. :h
Liever op lijn 53 dan lijn 52 (en dus ook 25) :Y

MAN-bussen hebben op streeklijnen gewoon niks te zoeken tenzij niets anders beschikbaar is. Meer en comfortabelere zitplaatsen zijn gewoon nodig.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hans »

Lijn 23 wordt op zondag gewoon 'groot' gereden, door Hermes zelf.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

wilvanstrijp schreef: Ben je ook een Stadsbus (MAN LION CITY) liefhebber zoals mij.
Ik ben ook blij dat paar Helmondse lijnen op een stadsbus voertuig rijden.
Ik heb geen fan van VDL-bussen en Van Hool wordt op zijn tijd ook vervelend. Volvo,Setra,MAN zijn mijn favoriete busmerken. Voor de SRE zie ik het liefst in de nieuwe concessie voor de streek Man Lion's City TU en voor de stad gewone Man bussen. Volvo 8900 en 7900 mogen ook,mits de 8900 niet begrensd worden op 80 zoals bij Arriva Brabant.
Hans schreef:Lijn 23 wordt op zondag gewoon 'groot' gereden, door Hermes zelf.
En terecht die ritten hebben vaak meer dan 8 reizigers en ook 's avonds nog volk,dus lijkt me niet zo handig om die lijn met taxibusjes te rijden.
Lijn 552 was vandaag verschikkelijk we hadden al 6 minuten vertraging in Brandevoort door een buswissel vanwege een defect en dus niet de flexroute.
Afbeelding
Zo wisselen ze dus. Een CXX chauffeur nam de bus mee voor [wiki]Lijn 50 Helmond, Station 't Hout - Station[/wiki]maar moest eerst de motorkap openen om weer een defect op te lossen :')

Gelukkig ging de overstap tussen Lijn 125 Gemert Pastoor Poellplein - Helmond Station en Lijn 155 Veghel Busstation - Gemert Pastoor Poellplein wel goed,de infoxx werkte niet,dus belde de chauffeur maar met zijn mobiele telefoon. Chauffeur van Arriva was zeer aardig en was al 38 jaar buschauffeur en begon bij Zuid-Ooster. De chauffeur wachte zelfs de 122 af,die nog iets later kwam. Er waren +-10 overstappers vanuit beide buslijnen :!:
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Ik zie liever Allemaal MAN Lion op stads en streeklijen. Net zoals bij de Breng Bussen in de SAN Concsessie
MAN LION CITY CNG. En bij de drukke lijnen geleede MAN Lion's City G. Die Man bussen in Arnhem passen heel goed bij de streeklijnen vind ik.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op do 18 dec 2014, 09:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van vorig bericht verwijderd
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door wilvanstrijp »

Wanneer gaan er nieuwe bus voertuigen komen?
En wat heeft de SRE bepaalt?
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hans »

Er zitten inderdaad 2 MAN wagens in Helmond.
Rijden maandag t/m zaterdag.
Ze zitten ook op een aantal ritten van lijn 25.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 39 gasten