Dienstregeling 2015 (checklist)

Hier kunnen vragen worden gesteld of discussies worden gehouden over de wiki. Inhoudelijke wijzigingen kunnen in de wiki zelf gemaakt worden.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Daelea »

Dan snap ik het weer, bedankt!

Nog een vraagje, op de lijnpagina van lijn 6 in Leiden stond foutief vermeld dat de bus naar de 'Lelyhof' rijdt - deze wijk heet de 'Leyhof' (zonder l). Ik heb de halte en tekst op de pagina zelf al aangepast, maar ik weet niet hoe ik de paginatitel aan kan passen (en of ik dit zomaar kan doen). Kan iemand helpen? :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Z2N »

Paginatitel kan alleen door het beheer gedaan worden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Meltrain »

Dat is niet waar. :!:
De paginatitel kun je hernoemen met de knop "hernoemen". :wink:

De reden waarom hernoemingen (heel soms) aan het beheer worden gevraagd is omdat de pagina dan tussentijds een andere naam gekregen heeft, deze naam ook weer veranderd is en de pagina weer zijn oorspronkelijke naam moet krijgen.

Ik heb de pagina vast hernoemd en enkele verwijzingen aangepast. Kun jij de rest doen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Z2N »

Ik was ervan uitgegaan dat de 'goede' titelpagina al bestond, maar nee, zo blijkt... :oops:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Milco »

Mensen, ik heb een vraag, of eigenlijk een verzoek.

Sinds gisteravond ben ik eigenlijk non-stop bezig geweest met vier concessies. Ik ben nu klaar met alle concessies waarvoor ik me had ingeschreven, maar dit weekend moeten ook alle doorverwijzingen van de treinseries aangepast worden: (2014) moet veranderd worden in (2015). In eerste instantie zou ik dat doen, maar ik heb eigenlijk geen zin meer...
Mijn vraag is dan ook: is er iemand die de doorverwijzingen wil doen, of op z'n minst helpen hiermee? De 9200 en 28300 zijn al aangepast.

Als iemand dit (voor een deel) wil doen, graag! Alvast bedankt! :)

Mocht er echt niemand zijn die dit wil/kan doen, dan wil ik het nog wel doen, maar liever niet eigenlijk. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Roelof88
Berichten: 408
Lid geworden op: wo 24 dec 2008, 14:05

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Roelof88 »

Ik was zelf van plan om, net als vorig jaar, de treinseries van 2014 naar de verleden tijd te zetten.

In principe wil ik de serie doorverwijzingen ook wel aanpassen van 2014 naar 2015, maar kan wikibotje hier niet iets mee? Dit zijn alle seriepagina's: [wiki]Speciaal:Voorvoegselindex/Serie[/wiki]. Hier zitten ook Belgische treinseries bij die gewoon op 2014 moeten blijven staan en series die eerder zijn opgeheven, maar die kunnen misschien uitgesloten worden. Nederlandse treinseries hebben immers alleen cijfers.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Daelea »

Meltrain schreef:Dat is niet waar. :!:
De paginatitel kun je hernoemen met de knop "hernoemen". :wink:

De reden waarom hernoemingen (heel soms) aan het beheer worden gevraagd is omdat de pagina dan tussentijds een andere naam gekregen heeft, deze naam ook weer veranderd is en de pagina weer zijn oorspronkelijke naam moet krijgen.

Ik heb de pagina vast hernoemd en enkele verwijzingen aangepast. Kun jij de rest doen?
Dankjewel! Ik heb de andere pagina's aangepast, met uitzondering van de pagina's beginnend met "Gebruiker:". Of is het normaal om ook hierin wijzigingen te zitten doorvoeren?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Daelea »

De dienstregeling ZHN 2015 is bijna compleet, ik zit alleen nog in de knel met één lijn: lijn 5 in Leiden.

Voor deze lijn is een nieuwe pagina aangemaakt (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... ijderen%29) omdat de route ingekort zou zijn, maar in wezen zijn alleen de laatste twee haltes hernoemd, de route is nog exact hetzelfde. Om deze reden heb ik de 'voormalige' pagina (http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Lijn_ ... n_Hofvliet) weer 'geactiveerd' en de juiste wijzigingen toegevoegd.

Mijn probleem is nu: ik krijg die nieuw aangemaakte lijn niet weg, en daardoor kan ik niet correct linken naar de geheractiveerde pagina. De nieuwe pagina die weg mag, heeft al de tag [[Categorie:verwijderen]] en draagt ook '(verwijderen)' in de naam. Kan iemand van het beheer dit groentje alsjeblieft helpen? :X
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Frank »

Gebruikers kunnen geen pagina's verwijderen. Als je een pagina verwijderd wil zien kun je het beste [[categorie:verwijderen]] op de pagina zetten, dan kan één van de beheerders hem weghalen. Eventueel kun je ook nog een PM naar Fogeltje of mezelf sturen dan gaat het hopelijk nog sneller. Eigenlijk heb je dus alles goed gedaan :wink: .

Nog wel een kleine noot (die in dit geval niet gold): we verwijderen liever geen pagina's die al lang bestaan. Als een oude pagina de mogelijkheid heeft doorgelinkt te worden naar een andere relevante pagina dan heeft dit voorrang.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Milco »

De sjablonen {{Nieuwedrgl1}} kunnen verwijderd worden. Werk van wikibotje toch? :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Meltrain »

Let op: Op sommige pagina's is onterecht {{sjabloon:Nieuwedrgl1}} toegevoegd. Dat moet dus ook verwijderd worden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door fogeltje »

Kan iemand wikibotje laten lopen voor beide zaken?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Meltrain »

Kun jij dat niet (als Wikibeheerder zijnde)? :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Ardan »

Volgens mij heeft Botje maar één baasje en dat is Geert :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Geert »

Woef :p

Zal eens kijken of wikibotje zo kan lopen om overal {{Nieuwedrgl1}} weg te halen.
Edit: loopt inmiddels.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Frank »

Milco schreef:Mensen, ik heb een vraag, of eigenlijk een verzoek.

Sinds gisteravond ben ik eigenlijk non-stop bezig geweest met vier concessies. Ik ben nu klaar met alle concessies waarvoor ik me had ingeschreven, maar dit weekend moeten ook alle doorverwijzingen van de treinseries aangepast worden: (2014) moet veranderd worden in (2015). In eerste instantie zou ik dat doen, maar ik heb eigenlijk geen zin meer...
Mijn vraag is dan ook: is er iemand die de doorverwijzingen wil doen, of op z'n minst helpen hiermee? De 9200 en 28300 zijn al aangepast.

Als iemand dit (voor een deel) wil doen, graag! Alvast bedankt! :)

Mocht er echt niemand zijn die dit wil/kan doen, dan wil ik het nog wel doen, maar liever niet eigenlijk. ;)
Ik ben er mee bezig. Ik probeer ook overal waar ik dat zie de parameter "basisfreq" in te vullen; anders verschijnt die informatie niet in de bedieningsoverzichten. Als het nog niet ingevuld neemt ik de frequentie die de treinserie doordeweeks tussen de spitsen in rijdt.

Ook is bij een heel aantal treinseries geen overzicht met de trajecten die worden aangedaan. Waar dit het geval is laat ik een opmerking achter, maar ik pas het nu niet aan. Dat is me (nu) teveel werk.

Iedereen is welkom om mee te helpen, want als ik dit alleen doe duurt het nog wel eventjes voordat ik klaar ben (gezien het feit dat ik ook werk heb).
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door fogeltje »

Geert schreef:Woef :p
*gooit snoepje*

Wel een punt van kritiek, volgens mij laat hij nu overal een witregel achter ipv de tekst te verwijderen en te zorgen dat de bestaande tekst begint op de eerste regel.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Geert »

Hmm, gek. Ik heb hetzelfde commando gebruikt als vorig jaar. Levert de witregel in de praktijk problemen op? Bij de paar lijnen die ik aanklikte zag ik geen witregels in de weergaveversie, alleen in de brontekst.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21272
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Meltrain »

Vorig jaar liet hij ook witregels achter, maar inderdaad alleen in de brontekst en niet in de weergave-versie. Geen probleem in mijn ogen.
Frank schreef: Ook is bij een heel aantal treinseries geen overzicht met de trajecten die worden aangedaan. Waar dit het geval is laat ik een opmerking achter, maar ik pas het nu niet aan. Dat is me (nu) teveel werk.
Wat bedoel je precies? Ik zie nu overal de opmerking "(wie voegt de trajecten toe?)", maar de betekenis daarvan is mij onduidelijk.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Milco »

Bij de huidige lijnen 1 en 11 in Almere staat het sjabloon er nog. Bij andere lijnen van Almere niet meer, andere concessies heb ik niet bekeken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Geert »

Wikibotje is nog bezig met aanpassen (neemt steeds ca. 8 seconden pauze tussen de pagina's om de server niet te overbelasten).
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door waldo79 »

Bij het doorlopen van de wiki op de nieuwe Sprinter 17600 (Nm - Wc) zie ik dat een categorie ontbreekt voor die serie. Kan iemand dat fixen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Milco »

@Roelof88: wilde jij de doorverwijzingen nog doen? Ze moeten nog aangepast worden namelijk. Als je wil, wil ik anders hiermee wel helpen. (Bijvoorbeeld jij alle IC's en hoger, ik alle snel- en stoptreinen.)

Kan dit niet automatisch gebeuren?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door Frank »

Ik hoop morgen een heel eind te komen met het handmatig aanpassen.
Meltrain schreef:
Frank schreef: Ook is bij een heel aantal treinseries geen overzicht met de trajecten die worden aangedaan. Waar dit het geval is laat ik een opmerking achter, maar ik pas het nu niet aan. Dat is me (nu) teveel werk.
Wat bedoel je precies? Ik zie nu overal de opmerking "(wie voegt de trajecten toe?)", maar de betekenis daarvan is mij onduidelijk.
Sommige treinseries (bijv. [wiki]Treinserie 3600 (2014)[/wiki]) hebben een lijstje bij zich waarin staat over welke spoorlijnen ze rijden. Dit zorgt dat in het bedieningsoverzicht van de spoorlijnen betreffende treinserie in de toekomst wordt opgenomen zodat je een mooi historisch overzicht kunt krijgen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregeling 2015 (checklist)

Bericht door fogeltje »

Ik heb het gevoel dat ik nu iets meer wit zie in de paginatekst, maar dat kan inbeelding zijn hoor, ik heb het niet vergeleken met een oude versie.
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten