NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Suus »

NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

De politiek focust nu te vaak op incidenten bij de NS en moet zich op de hoofdlijnen gaan richten.





Dat zeggen NS-topman Timo Huges en de voorzitter van reizigersorganisatie Rover Arriën Kruyt tegen NU.nl.

"De politiek moet zich op de hoofdlijnen focussen", aldus Huges. "En niet steeds aanslaan op incidenten. Daar wordt nu te vaak op gekoerst."

Als voorbeeld noemt hij de statische gele vertrekstaten op de stations. "We wilden die in goed overleg met de reizigersorganisaties afbouwen, maar plotseling popt dat op in Den Haag en wordt Mansveld naar de Kamer geroepen. Dan denk ik: jongens, jongens."

Ook het pleidooi van sommige politieke partijen om de winkels op de stations van NS af te nemen en over te laten gaan naar Prorail schoot zowel Huges als Kruyt in het verkeerde keelgat.
Bron: Nu.nl
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Justin »

Wel leuk lang artikel in het vervolg erna (zie hier).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Wubbo »

Wanneer zouden de kamervragen over dit artikel gesteld worden? ;-)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Jef400 »

Ehm, gisteren?

Nee, goed. Politiek en bedrijfsvoering moet je gescheiden houden, zeker in het OV. Als dat niet gebeurd, ja dan levert het irritaties op.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Tristan »

Omdat de vervoerders een potje van (de uitvoering van) de ov-chipkaart hebben gemaakt, is een politieke schop onder hun hol op zijn tijd juist wel verstandig.

Met onderstaande ben ik het absoluut mee eens. Maar nu wordt het toch echt eens tijd om deze woorden om te zetten in daden:
Huges: "Hier op Amstel moeten we dus uitchecken voor de trein en weer inchecken voor de metro. Dat is natuurlijk waanzin!".

NU.nl: "Wat is daar aan te doen dan?"

Huges: "Dat je incheckt wanneer je start en uitcheckt aan het eind van de reis. Het systeem moet dan berekenen hoe de reis is geweest en wat er in rekening gebracht moet worden. Wij moeten het afrekenprobleem achter de schermen oplossen en daar niet de reiziger mee lastigvallen. Hier in Amsterdam kunnen we kijken of we een proef met GVB kunnen starten."
Laatst gewijzigd door Tristan op zo 03 jan 2016, 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door waldo79 »

Komt Tristan ook weer uit zijn hol gekropen (A)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Fles »

Huges moet gewoon zwijgen en eindelijk eens aan het werk gaan. Waardeloze vent.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Wubbo »

Waarom is hij een waardeloze vent? Wat doet hij slechter dan Bert Meerstad?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door webguy »

Ik moet inderdaad de direct impact van Hughes zelf zien, maar volgens mij was Meerstad bijvoorbeeld geliefd bij het personeel. Hughes komt van buiten en zegt juist, ook in de media, waar het voor staat. Ook als dat misschien botst met "het systeem" NS. Zijn missie is ook om Nederland te overtuigen dat de NS het goed bedoelt, en z'n stinkende best doet, iets waar we als Nederlanders trots op mogen zijn. Dat is niet altijd populair bij personeel denk ik, bijvoorbeeld om dat koste wat het koste de OVChipkaart is ingevoerd, en nu al in twijfel wordt getrokken. Wat dat betreft is hij dus meer visionair en dat is denk ik ook wat een topman moet doen.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Fles »

Wubbo schreef:Waarom is hij een waardeloze vent? Wat doet hij slechter dan Bert Meerstad?
Bert deed af en toe iets zichtbaars.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Fles »

webguy schreef:Zijn missie is ook om Nederland te overtuigen dat de NS het goed bedoelt, en z'n stinkende best doet,
Wanneer gaat die missie beginnen dan? Want er is nog niets van te zien. Voorlopig zien we een Huges die zijn snor drukt als de zo gewaardeerde reiziger gedupeerd wordt door een wilde staking tegen "te hoge werkdruk" door organismen die de tijd grotendeels zoekbrengen met lummelen in de eerste klasse en de achteroplopende cabine.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Gekko123 »

Bij die werkonderbreking betrof het overigens ook veel machinisten. Dus lang niet allemaal hc's.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Fles »

Dat maakt het niet minder schandalig dat meneer Huges in geen velden of wegen te bekennen was.

Ook zijn recente typering "ik wil weleens weten waar ze allemaal over lopen te piepen" getuigt bepaald niet van een poging tot het serieus nemen van je klantenkring.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Suus »

webguy schreef:Ik moet inderdaad de direct impact van Hughes zelf zien, maar volgens mij was Meerstad bijvoorbeeld geliefd bij het personeel.
Dat was ook maar net aan wie je het vroeg trouwens. Maar Meerstadt was wel heel duidelijk van de centjes. Er moest zo veel mogelijk gepresteerd worden tegen zo weinig mogelijk kosten. Ook niet zo vreemd, Meerstadt heeft bij McKinsey gezeten dus dan je weet eigenlijk ook wel wat je kan verwachten.

Overigens lijken er toch wel enige invloeden te zien bij Huges, ook voor de buitenwereld. Er lijkt de laatste tijd veel harder gewerkt om de (dreigende) capaciteitsproblemen aan te pakken, dat heeft jarenlang stilgestaan en toen ook de Fyracrisis nog uitbrak kwam de hele situatie wel heel erg onder druk te staan.
Huges komt van buiten en zegt juist, ook in de media, waar het voor staat. Ook als dat misschien botst met "het systeem" NS. Zijn missie is ook om Nederland te overtuigen dat de NS het goed bedoelt, en z'n stinkende best doet, iets waar we als Nederlanders trots op mogen zijn. Dat is niet altijd populair bij personeel denk ik, bijvoorbeeld om dat koste wat het koste de OVChipkaart is ingevoerd, en nu al in twijfel wordt getrokken. Wat dat betreft is hij dus meer visionair en dat is denk ik ook wat een topman moet doen.
Nu is de OV-Chipkaart ook precies een voorbeeld van hoe de politiek iets niet onder controle moet houden. Jarenlang is er geen aandacht aan besteed door de politiek en toen er wat irritaties bovenkwamen ging men er zo bovenop zitten dat alles weer een politiek kippenhok opleverde. En dat is ook wel een beetje de kern van het probleem, de OV-Chipkaart een project dat niet is afgerond maar de politiek wil sneller dan de ICT het kan bijbenen. Het is niet een computer op een bureautje in een kantoortje maar een gigantisch gekoppeld systeem.

Hetzelfde trouwens met de bovengenoemde Fyra, dat heb je ook niet in een werkweekje opgelost maar de politiek wil wel een uitgebreid debat en een hele rits aan kamervragen over elk geruchtje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Obus »

Fles schreef:Huges moet gewoon zwijgen en eindelijk eens aan het werk gaan. Waardeloze vent.
De beste stuurlui staan altijd aan wal. Van wat ik van hem gelezen en gehoord heb, kan ik alleen maar concluderen dat hij voor een topman best een sympathiek iemand is: zo wil hij wat aan de ov-chipkaart doen en schijnt hij meer oog te hebben voor de reiziger dan zijn voorganger.
De mortuis nil nisi bene
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Fles »

Nou nou, moet ik op mijn knieën? Hij zit er nu een half jaar en ik zie nog niks.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Hainje »

Ja Fles, op je knietjes en zuigen kreng! :evil:
🍉
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Klaasje »

Fles is al jaren aan het klagen en er gebeurt maar niets.. Waardeloze vent. :X
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door marlies »

:D
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Fles »

Klaasje schreef:Fles is al jaren aan het klagen en er gebeurt maar niets.. Waardeloze vent. :X

ja mooi he :D Al die vluchtelingen in Afrika lopen al honderd jaar te janken dat ze honger hebben. EN ZE GAAN NOG STEEDS DOOD :D Waardeloos volk.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Wubbo »

Best knap, doodgaan en dan nog steeds klagen ;-)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door deadlock »

Wat je van Huges vindt is hier niet zo relevant in denk ik? Ik kan me er best in vinden, politiek moet niet micromanagen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Vinny »

Het vervelende is dat de poltiek eigenlijk altijd weer terugkomt op hetzelfde riedeltje: Er is veel mis, maar we weten niet hoe we het kunnen verbeteren, dus gaan we maar een motie indienen dat alle intercitiy's ook op Hoogeveen* moeten gaan stoppen. Dan bereiken we in ieder geval voor de reizigers daar een verbetering.

Dat is een beetje het gemiddelde denkpatroon van de politicus. Volgens mij is er door Fles ooit een term voor bedacht :lol:

*Insert eender welk gemiddeld klein stadje of groot dorp met treinstation.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Klaasje »

Het klopt helaas wel. Zo krijg je ook moties voor stopcontacten in de tweede klasse terwijl die waarschijnlijk worden volgestopt met kauwgum en accu's over een paar jaar waarschijnlijk veel beter zijn dan nu. Dan denk ik, bespaar die paar centen en werk dan aan de betrouwbaarheid van de treinen zelf.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS en Rover hekelen bemoeienis politiek

Bericht door Hainje »

Nou ik denk dat stopcontacten aardig kauwgomvrij gaan blijven. Aangezien de personen die dit soort dingen doen vaak ook zwaar verslaafd aan hun mobiel zijn. Dus ze hebben er belang bij dat die dingen schoon blijven. :mrgreen:
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten