Dienstregeling 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door huibf »

Obus schreef:En vanaf vandaag heeft Eijsden (ruim 7000 inwoners) een intercitystation! Ieder uur een IC naar Maastricht en Luik.
Maar wel een die overal stopt. Dus wat is het verschil.
Hebben ze de trein gemoderniseerd, want volgensmij was dat het meest aftandse materieel wat ze konden inzetten.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Suus »

Voor de reiziger is er in de praktijk helemaal niets veranderd inderdaad. Materieel, treinnummer en de vertrektijden (iig in het weekend) zijn hetzelfde gebleven.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Zugführer »

Volgens de NS reisplanner en AV is het overigens nog gewoon een stoptrein en ook de vertrekstaat spreekt over een stoptrein naar Hasselt.
De Deutsche Bahn planner heeft het over regionalzug 53xx met vanuit Maastricht gezien bij Visé een vermelding dat de trein doorrijdt als IC 53xx.

Wat een zottigheid eigenlijk om deze trein die precies 0 stations overslaat een intercity te noemen.
Vertrek Maastricht 13:48, Intercity Liège-Guillemins - Hasselt: stopt tot Hasselt op alle tussengelegen stations? :lol:
IC140
Berichten: 564
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 10:46
Locatie: Amsterdam

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door IC140 »

Wat het nog 'zottiger' maakt is dat NMBS voor een IC een hogere kilometerprijs betaalt dan voor een L-trein. Het enige dat ze er voor terug krijgen is een hogere prioriteit bij verstoringen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Suus »

De IC800 Brugge - Kortrijk is ook zo'n geval, beetje jammer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door OVwatcher »

Bij het doorlezen van het spoorboekje 2015 viel het me op dat de Hoekse Lijn alleen nog maar tussen 10:30 en 18:00 1x/u van/naar HvH Strand rijdt (tegen 2x/u van 8:30 tot 21:00 in dienstregeling 2014). Nu kan ik me dat op zich in de winter voorstellen (was vroeger ook zo meen ik me te herinneren), maar er staat nergens in de dienstregeling dat hij in de zomer wel vaker naar Strand zal rijden.
Gaat de hoekse Lijn inderdaad in de zomer ook zo weinig naar Strand? Of komen er vanaf maart/april nieuwe PDFjes op ns.nl met de zomerdienstregeling waarin hij wel vaker naar Strand rijdt?
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daelea »

Meestal worden er in dit soort gevallen volgens mij inderdaad nieuwe vertrekstaten gepubliceerd, wijzigingen in de treindienst die langer duren dan een paar dagen maar korter dan een jaar worden altijd verwerkt in wijzigingsbladen. Ik gok dus dat er bij het wijzigingsblad vlak voor de zomer extra treinen ingelegd worden.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door donny2290 »

Wat is eigenlijk de reden dat Hoek van Holland strand beperkt bediend wordt? Snap dat er weinig reizigers zijn, maar de treinen staan op Haven dik 20 minuten te niksen.
Ov liefhebber, reizen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door deadlock »

De aankomende uren vertrekt er in ieder geval niets:
Afbeelding
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Wubbo »

donny2290 schreef:Wat is eigenlijk de reden dat Hoek van Holland strand beperkt bediend wordt? Snap dat er weinig reizigers zijn, maar de treinen staan op Haven dik 20 minuten te niksen.
Helemaal begrijpen doe ik dat ook niet, maar de infraheffing zal wel duurder zijn dan de verwachte opbrengsten. Qua personeel en materieel scheelt het inderdaad niks (muv de ochtendspits).
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Edwin »

Elk station moet per DRGL 2015 2x per uur worden aangedaan? Geldt dit alleen in spits en dal? Want Wolvega (jaja) wordt in de avonduren en ook op zondag als ik mij niet vergis maar 1x per uur aangedaan...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Suus »

Het geldt van maandag tot vrijdag van begin dienst tot 20:00 als ik mij niet vergis.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Daelea »

Daar vergis je je inderdaad niet in ;-)

De vier trajecten (Ed - Ah / Bd - Ddr / Rsd - Ddr / Hrl - Std) die deze DRGL een frequentieverhoging gekregen hebben, worden 's avonds en in het weekend ook maar 1x per uur bediend.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Ronald »

Net als een handvol sprinterdiensten die dat al hadden (zoals Apeldoorn-Almelo en 's-Hertogenbosch-Nijmegen). Hoe zit dat eigenlijk met Hoek van Holland Strand? Hoeft het daar niet omdat het niet aan het hoofdrailnet ligt?
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door reisthijs »

Precies. Andere concessie, andere eisen.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door starx »

Op de site van het locov is een adviesaanvraag verschenen over het wijzigingsblad van juni: http://locov.nl/actueel/publicaties/loc ... 15-84.aspx

Daarin stond een aangename verassing: De middagtreinen van de s14500 gaan weer stoppen in Kersenboogerd *O*. Toegegeven, de ochtend was leuker geweest, maar toch.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Thom91 »

Beter!
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door SLToilet »

In ieder geval weer een vurige wens ingewilligd (alleen richting Enkhuizen zullen er misschien enkelen balen). Maar ik zie helaas alleen wijzigingen in Noord-Holland. Zijn er ook dingen bekend over kleine wijzigingen in andere delen van het land (misschien andere publicaties)?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door Thom91 »

Nee die zijn er niet.
Komt wel goed schatje.
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door starx »

SLToilet schreef:In ieder geval weer een vurige wens ingewilligd (alleen richting Enkhuizen zullen er misschien enkelen balen). Maar ik zie helaas alleen wijzigingen in Noord-Holland. Zijn er ook dingen bekend over kleine wijzigingen in andere delen van het land (misschien andere publicaties)?
Wat voor wijzigingen had je dan in gedachte?
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Dienstregeling 2015

Bericht door SLToilet »

Gewoon wat kleine minutenwijzigingen, net als de in het document genoemde Vls-Lls bij Asd. Niet echt bijzondere dingen. :wink:

(het is jammer dat die extra IC-Directtreinen nog op zich laten wachten tot diep in de herfst)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten