OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Meltrain »

De dienstregeling tussen Rotterdam en Den Haag loopt lekker in de soep door een defecte IC bij Schiedam Centrum. :(
Met de t5120 staan we nu nog steeds te Rtd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door webguy »

Ging vanochtend goed op Ah - ut, mijn t3122 bestond uit 4 bakken V-IRM ipv 10. Dat werd staanplaatsen op de balkons. De s3000 ervoor (v 7:31 uit Arnhem) was ook al te laat en te kort.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael »

Een uurtje geleden stond er een nieuwe Arriva Citea defect op station Breda.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door ODRAIL »

Nu al :? . Of zijn het kinderziektes met de software?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael »

Hij had lijn 11 naar Bavel moeten rijden en dat stond ook op de bestemmingsfilm maar hij stond met waarschuwingslichten aan op de halte.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Ik heb mij ooit door een buschauffeur laten vertellen dat Citea's heel moeilijke bussen zijn om mee te rijden, dus dit verbaasd mij niet.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Karl »

Maar is dat qua 'harde' techniek of de software die ingebouwd zit? Ik dacht eerlijk gezegd dat een Citea een gepimpte Amba is. :X
Het is een spectrum.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Ook vanochtend liep de dienstregeling op metrolijn E weer in de soep (overigens gelukkig net nadat ik weg was). Bij Berkel Westpolder stond een metro defect, waardoor tussen Pijnacker Zuid en Melanchtonweg via één spoor gereden moest worden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Rickingsh schreef: Gefokt of niet, leven = leven in mijn ogen. Ik ga hier ook niet het 'wel of niet eten van dieren' aanvechten, maar de wijze waaarop men empathie uitstraalt naar het dierenrijk vind ik nogal apart, zoals in dit soort gevallen dus. Of het dan een wilde zwaan/gans betreft doet er niet al te veel toe. Het gaat om de ziel die het leven ontnomen wordt. En dan is dit zelfs nog een ongeluk.

(Enkel mijn mening, neem het niet te persoonlijk allemaal :P)
Mening of niet, je hebt zeker een punt.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Bee schreef:Ik heb mij ooit door een buschauffeur laten vertellen dat Citea's heel moeilijke bussen zijn om mee te rijden, dus dit verbaasd mij niet.
Mja. Maar ligt dat ook daadwerkelijk aan de bus of aan die ene chauffeur. :p
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Het betrof hier een uiterst bekwame chauffeur en ik ben slechts een rijbewijsloze leek, dus ik geloof die chauffeur wel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door ODRAIL »

Etienne schreef:Ook vanochtend liep de dienstregeling op metrolijn E weer in de soep (overigens gelukkig net nadat ik weg was). Bij Berkel Westpolder stond een metro defect, waardoor tussen Pijnacker Zuid en Melanchtonweg via één spoor gereden moest worden.
Tsja dat krijg je als er weinig of geen overloopwissels zijn :? .
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael 1988 »

Zojuist zag ik in tegengestelde richting een Amba (nummer kon ik niet zien) van Syntus Twente rijden buiten dienst. Nu zullen sommige van jullie denken dat zoiets niet echt bijzonder is. Maar hij reed op de N65 bij Vught rond 15:30 richting Tilburg.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Freek »

Er reed er ook eentje een versterking op Fogelexpres 99 (Uden-Nijmegen) vanmorgen. Betrof er eentje met blauw/paarse totaalreclame voor iets met Internet.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael 1988 »

Volgens mij wel. Het ging best snel omdat ik zelf nog moest rijden en hem op ca 40m afstand moest bekijken (we reden allebei rechts met een flinke middenberm en enkele rijbanen er tussen). Zag hem in eerste instantie zelfs aan voor een bus van Arriva.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door dennistd »

Freek schreef:Er reed er ook eentje een versterking op Fogelexpres 99 (Uden-Nijmegen) vanmorgen. Betrof er eentje met blauw/paarse totaalreclame voor iets met Internet.
Blauw/paars, dat kan Webton of Livio zijn lijkt me.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Freek »

Livio was het. Mis je die bus niet ergens in je eigen omgeving.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door dennistd »

De 3049-3060 zouden eruit gaan met de nieuwe dienstregeling dacht ik, en ik mis ze inderdaad. Als kiespijn :wink:
Livio is trouwens niet 'iets met internet', maar een zorginstelling
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael »

Die zouden wel eens bij OAD kunnen rijden.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Mr-W »

Vandaag naar een hartstikke leuke meeloopdag van de opleiding Built in Enviroment, Mobiliteit geweest in Breda en weet bijna zeker dat ik die opleiding wil doen :D
Had voor mij vrij exotisch materieel en heb daarom vandaag in de 1e klas gereisd.
Als sprinter tussen Helmond en Eindhoven had ik VIRM-6,mijn favoriete sprinter *O* :pos: In de s1900 weer VIRM-6 :) Ben er in Tilburg uit gegaan om de TCR bussen op de foto te zetten en had daarna ICR in de s3600 8-) :pos:
.
Op de terugweg kwam ik mijn Zeeuwse bus de 5802 weer tegen zoals gewoonlijk,zie hem altijd in Breda en zit er altijd in Zeeuws-Vlaanderen :lol:
Het treinmaterieel op de terugweg was wat minder speciaal.Had de s3600 genomen zodat ik in Tilburg 15 minuten moest wachten ipv Breda omdat er ICR kwam :pos: Daarna de s1900 met ICMm en in de s9600 had ik Plan-V
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daelea »

Ik heb het gevoel dat ProRail zich aangesproken voelde qua DSSU en even wilde bewijzen dat wissels echt onhandig zijn: te Ledn worden sinds de nieuwe dienstregeling zo goed als alle wissels op en rond het station gebruikt, terwijl hiervoor veel treinen in redelijk rechte lijnen aankwamen en vertrokken. Een voorbeeld van vier treinseries ziet u hieronder:

Afbeelding

Noot erbij: s2600 richting Vs vertrekt van 8b (en komt aangereden via 8a); s2100 richting Gvc vertrekt van 9b (aangereden via 9a).
Noot2 erbij: ja, de s4300 moet nu inderdaad een flink end naar rechts kruisen en ik geloof graag dat deze met vertrek om .19 / .49 de s2200 uit Hlm met aankomst .18 / .48 vaak in de weg gaat zitten.

Dus: mensen naar Gv, Gvc en Hlm moeten goed kijken vanwaar hun trein vertrekt - doordat de sporen 3 en 7 weer veel gebruikt worden om langs spooktreinen heen te rijden (de andere fase is meestal leeg), worden machinisten gedwongen hun trein echt op de fase te zetten waar ze ingepland staan. Dit heeft veelal treinen met overvolle eerste of laatste bakken als gevolg: de treinen staan niet-spreiding-bevorderlijk aangezien de trappen halverwege a/b zitten op beide perrons.

Trouwens, om de lange treinen van de s2200 binnen te kunnen nemen op 8a (n.b. terwijl 8b compleet leeg is!), is dit perron afgelopen weekend verlengd. Het resultaat mag er wezen, het perron is zeker wel een halve tot een hele bak langer (foto: http://i95.photobucket.com/albums/l154/ ... 49e502.jpg)
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Freek schreef:Livio was het. Mis je die bus niet ergens in je eigen omgeving.
In Den Bosch werd de 3049 gespot vandaag. Dus wellicht zijn die amba's terecht genomen bij een onderaannemer in die hoek?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door dennistd »

De 3049 is wel een bijzondere bus, die heeft ook al in Denemarken gereden. Is een ex-demobus van VDL.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael 1988 »

Etienne schreef:
Freek schreef:Livio was het. Mis je die bus niet ergens in je eigen omgeving.
In Den Bosch werd de 3049 gespot vandaag. Dus wellicht zijn die amba's terecht genomen bij een onderaannemer in die hoek?
Ik hoop het niet. Althans hoop wel dat de bus binnenkort samen met de 80xx serie eruit gaat. Qua concessie eisen moet die in 2016 vertrekken.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door STF »

Hainje schreef:
Bee schreef:Ik heb mij ooit door een buschauffeur laten vertellen dat Citea's heel moeilijke bussen zijn om mee te rijden, dus dit verbaasd mij niet.
Mja. Maar ligt dat ook daadwerkelijk aan de bus of aan die ene chauffeur. :p
Er rijden hier in Luxemburg (nog) vrijwel geen VDL Citea's rond dus daar kan ik weinig over zeggen maar sinds kort komt er hier voortdurend een nagenoeg nieuwe Citea-XLE145 voorbij, we zullen zien of ie ook snel ergens met alarmlichten langs de kant van de weg komt te staan.
Bij bussen die heel moeilijk zijn te rijden denk ik toch eigenlijk aan iets anders, dat ze gewoon lastig te besturen zijn.
Zo heeft het oude model Mercedes Conecto-H een scheepsroer i.p.v. een stuur, dat kun je bij 80 km/u rustig een halve slag rond draaien zonder dat de bus ook maar enigszins naar links of rechts begint te rijden. Als je in de verte een bocht aan ziet komen moet je alvast langzaam het stuur beginnen ronddraaien.
Een Mercedes Citaro-K is precies het tegengestelde, die is boven de 70 km/u vrijwel niet meer rechtuit te houden, de bus begint al behoorlijk naar links of rechts te rijden als je het stuur nog geen vijf centimeter beweegt.
De VDL Bova Lexio-LD123 stuurt weliswaar vrij normaal maar heeft bij flinke bochten de draaicirkel van de Titanic, zelfs als je het stuur helemaal naar links of rechts draait maakt ie geen scherpe draai.
Datzelfde type bus kan ook de grootst mogelijke onzin op het dashboard aangeven, dat er zogenaamd geen druppel koelwater in zit, dat er geen oliedruk is, etc.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten