Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

BR628 schreef:Gepland in Hastus is stadsbussen op stadsomlopen, streekbussen op streekomlopen en de Volansen op volansomlopen. In de opstart vd concessie kan het best gebeuren dat een chauffeur een andere bus heeft gepakt. Hersteld zich tzt vanzelf.
Mja, zo is het officieel gepland, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Tenzij je zelf bij Arriva werkt op de afdeling waar offertes worden gemaakt, dan wil ik je direct geloven.
🍉
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door datm »

Klachtenregen over streekbussen Arriva:
http://www.bndestem.nl/regio/breda/klac ... -1.4675872
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Zag net een Volans bus op Lijn 158 Den Bosch Centraal Station en Lijn 90 Centraal Station werd gereden door Citea stadsbus. Komen ze nu al bussen te kort ofzo ??????

En jaaah ik zag de berichten dat een chauffeur misschien verkeerde bus mee nam of dat het in de omloop zit.
Maar ik vroeg het me gewoon af das alles
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Stadsbus
Berichten: 1135
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

doen ze ook heel vaak met de van hool's in leiden,ze rijden ook heel vaak op lijn 45 en ook op lijn 90, dus typisch arriva.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Globetrotter »

datm schreef:Klachtenregen over streekbussen Arriva:
http://www.bndestem.nl/regio/breda/klac ... -1.4675872
Dan is deze ook wel leuk:
http://www.ovpro.nl/bus/2014/12/16/arri ... -327799601
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Buzzer »

In Brabantliner mag je officieel niet meer staan.. :')

Afbeelding
(Foto van twitter)
Maurice Hooikammer
Berichten: 859
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Is de capaciteit dan zoveel minder vergeleken met de volvos of is de frequentie zo hard achteruit gegaan met de nieuwe dienstregeling? Of kwam dit ook bij Veolia voor?
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Ik ken het niet anders dan dat er in de spitsuren vanaf Sleeuwijk in de ochtend of naar Sleeuwijk in de middag studenten moeten staan. Voorheen was het nooit een probleem, maar nu die bussen T-100 zijn is dat wél een probleem. Het enige wat zou helpen is om de frequentie, die nu hetzelfde is als onder Veolia (evenals de capaciteit trouwens), op te hogen. Of maximaal 80 rijden, maar dat is zonde van die gordels in de Intouro's.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Vandaag een chauffeur wegwijs gemaakt op het laatste stuk van lijn 13 en begin van lijn 3 in Rosmalen. Arriva had een vrouw bij de chauffeur gezet die moest helpen met de route te vinden. Helaas kwamen ze er niet uit, de lijnenkaart van goedbezigbus was erg handig. Was trouwens ook een streekbus ipv stad. Chauffeur zei al dat 13 routes in 2 dagen echt niet te doen was.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door BR628 »

Hainje schreef:
BR628 schreef:Gepland in Hastus is stadsbussen op stadsomlopen, streekbussen op streekomlopen en de Volansen op volansomlopen. In de opstart vd concessie kan het best gebeuren dat een chauffeur een andere bus heeft gepakt. Hersteld zich tzt vanzelf.
Mja, zo is het officieel gepland, maar de praktijk is vaak weerbarstiger. Tenzij je zelf bij Arriva werkt op de afdeling waar offertes worden gemaakt, dan wil ik je direct geloven.
Offerte en implementatie zijn niet hetzelfde. Definitieve omlopen en diensten zijn pas half november afgerond. En daarbij heb ik wel meegeholpen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Tja, als je een hoop bussen van een nummertje moet voorzien gaat er weleens wat mis. Foto van Jeroen Mastenbroek op de Busfoto-groep. Zoek de overeenkomsten die er niet horen te zijn...

Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13187
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Z2N »

Ik moest ook echt even zoeken wat überhaupt het verschil was tussen de verschillende nummerplaten :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

SLToilet schreef:Ik ken het niet anders dan dat er in de spitsuren vanaf Sleeuwijk in de ochtend of naar Sleeuwijk in de middag studenten moeten staan. Voorheen was het nooit een probleem, maar nu die bussen T-100 zijn is dat wél een probleem. Het enige wat zou helpen is om de frequentie, die nu hetzelfde is als onder Veolia (evenals de capaciteit trouwens), op te hogen. Of maximaal 80 rijden, maar dat is zonde van die gordels in de Intouro's.
Maximaal 80 rijden heeft geen zin, want de bussen zijn niet gekeurd op staanplaatsen. Maximale capaciteit is 47 + 1 rolstoel.

Mocht de chauffeur een ongeluk krijgen of aangehouden worden heeft deze met staanplaatsen een zeer groot probleem.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
wilvanstrijp
Berichten: 84
Lid geworden op: wo 30 apr 2014, 21:26

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door wilvanstrijp »

Heeft Arriva dit keer nu wel geleede bus voertuigem?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Alleen de ex-Arriva Citaros van TCR.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Ik zit nu in een gele gelede bus die richting Bijster gaat. En er is zat ruimte :D (maar hij is wel goed gevuld)
Ook opvallend is dat ik hiervoor een bus met lijnnummer 10 zie staan op station Bd.

Nog opvallender is dat die lijn 10-bus eigenlijk een R-netbus is. Afkomstig uit Zuid-Holland Noord?

En ik zie nu ook een bus met de tekst "extra Q-liner" staan. Wordt daarmee Brabantliner bedoeld?

Toch hoop ik uiteindelijk op een meer structurele oplossing die in de dienstregeling wordt vermeld, maar het is een begin en ik prijs ook het snelle handelen. :pos:
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Als het een volvo 8900 is, dan betreft het een bus uit ZHN. Bij een scania is het een (ex-)EBS en alle andere merken zijn Connexxion.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Michael 1988 schreef:Als het een volvo 8900 is, dan betreft het een bus uit ZHN. Bij een scania is het een (ex-)EBS en alle andere merken zijn Connexxion.
Ik denk dat het inderdaad een Volvo 8900 was, hij leek enorm veel op die testbus van Veolia en de nieuwe Volans-bussen.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Zag vandaag op de a27 gewoon weer mensen staan in de Brabantliner :"). Gaat ook lekker daar
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Rdaalwil schreef:Zag vandaag op de a27 gewoon weer mensen staan in de Brabantliner :"). Gaat ook lekker daar
Zullen chauffeurs niet gewoon voor de reizigers werken en wel melden dat er capaciteitsproblemen zijn op deze lijn.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

Dat laatste is het minste wat de chauffeurs kunnen doen. En officieel ook het enige.

De boete is 140 euro. Ik vind mijn werk erg leuk en doe graag mijn best voor de reiziger, maar hoe lullig het ook is voor eventuele achterblijvers, ik ga niet het risico lopen. In het minst slechte geval heb ik een dag voor jan doedel gewerkt en verder wat huibe al schrijft. Morgen heb ik voor het eerst de 402. Ik ben benieuwd...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

De Arriva 8464 is inmiddels in Brabantse kleuren in Waalwijk aangekomen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

nvdw schreef:Dat laatste is het minste wat de chauffeurs kunnen doen. En officieel ook het enige.

De boete is 140 euro. Ik vind mijn werk erg leuk en doe graag mijn best voor de reiziger, maar hoe lullig het ook is voor eventuele achterblijvers, ik ga niet het risico lopen. In het minst slechte geval heb ik een dag voor jan doedel gewerkt en verder wat huibe al schrijft. Morgen heb ik voor het eerst de 402. Ik ben benieuwd...
Wat dacht je van de boete bij je baas neerleggen?
Je baas is verantwoordelijk voor het gepruts van de organistie.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

reactie van de baas: "Betaal het zelf maar, als je bus vol zit laat je de reiziger maar staan."

Ik zie die reactie wel van managers komen.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Wordt hoog tijd dat die baas op straat wordt gezet. #verstaatzijnvakniet #managergeblaat #anderejob.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten