Kevster schreef:Ik verwacht de route Hoofdstation - P+R Haren - P+R De Punt - Airport Eelde, en daarbij dat de lijn vooral bedoeld is voor P+R De Punt en bijv. twee keer per uur doorrijd naar het vliegveld, aangezien het een grote wens is om P+R De Punt mede te gaan gebruiken als parkeerplaats voor het vliegveld.
Ik zie nog niet meteen op korte termijn veel reizigers gebruik maken van deze lijn. De lijn rijdt niet door naar het Centrum, waardoor je op P+R Haren beter even kunt wachten op de volgende lijn 5. Dan gaat het dus vooral om de reizigers van het Airport en het huidige De Punt Busstation. Enkele reizigers zullen met lijn 50 of lijn 2 overstappen op deze lijn, maar nog zeker niet genoeg voor een hoogfrequente Q-link lijn. In feite herstel je de situatie zoals vroeger, een lijn 50/51. Vanaf De Punt via A28 of via Glimmen en Haren.
Je zou bijvoorbeeld naar die optie van Bjarte kunnen kijken, dat zou relatief snel kunnen door een rondje Eelde te rijden.
Groningen Hoofdstation - P+R Haren/A28 - De Punt Busstation - Airport Eelde - Esweg - Hoofdweg (evt via Hortensiaweg etc)- Burg J.G. Legroweg - Airport Eelde - De Punt Busstation - en verder. Op die manier rijdt hij door Eelde in dezelfde richting als lijn 2 waardoor je voor een kwartierdienst kunt zorgen.
Wat mij opvalt is dat men dus niet lijkt te kiezen voor een Q-link Martini ZKHS, terwijl dit juist wél in de HOV-plannen stond. De Q-link 6 naar Vinkhuizen. Die lijkt mij een stuk betrouwbaarder dan om uit te gaan van een eventueel transferium De Punt in de verre toekomst...