Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Ik bedoelde dat dat een betere naam (denk ik) voor dit topic is.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Zonder dat ik een inmense metadiscussie wil uitlokken, ben ik het wel eens met de suggestie "Concessie Achterhoek-Rivierenland". Arriva heeft zijn plannen al een eeuwigheid geleden gepresenteerd en op de mobiele weergave valt nu de concessietitel weg.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
The Greyhound schreef:Gaan ze in de spits niet rijden op rustige lijnen waardoor er 12 meter bussen worden vrijgemaakt voor drukke trajecten?SuperGhost schreef:Er komen versterkingsritten (ten opzichte van de huidige dienstregeling) op:MdJ schreef:Gaat dat busje dan op lijn 54 (het stukje Holten-Laren) rijden? Of versterking op buurtbuslijntjes? (dat is het enige wat ik me kan bedenken wat er versterkt kan worden)
- Lijn 23 Borculo - Doetinchem (twee ochtendritten van Borculo naar Doetinchem)
- Lijn 24 's-Heerenberg - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 28 Gendringen - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 74 Enschede - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits op Groenlo - Doetinchem)
Deze bussen (komen er 2) gaan net als 3, 10 meter wagens uit Friesland (die nog zullen komen deze week) gewoon mee rijden op de normale dienst, sterker nog, speciale omlopen krijgen ze.
(Alleen deze week mag de 6032 nog niet op de lijndienst i.v.m. het nog ontbreken van instructie voor deze bus.)
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Instructie? Een bus is toch een bus? Misschien zitten de knopjes net even ergens anders, maar verder...... Of denk ik nu te kort door de bocht?Dave4055 schreef:The Greyhound schreef:Gaan ze in de spits niet rijden op rustige lijnen waardoor er 12 meter bussen worden vrijgemaakt voor drukke trajecten?SuperGhost schreef:Er komen versterkingsritten (ten opzichte van de huidige dienstregeling) op:MdJ schreef:Gaat dat busje dan op lijn 54 (het stukje Holten-Laren) rijden? Of versterking op buurtbuslijntjes? (dat is het enige wat ik me kan bedenken wat er versterkt kan worden)
- Lijn 23 Borculo - Doetinchem (twee ochtendritten van Borculo naar Doetinchem)
- Lijn 24 's-Heerenberg - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 28 Gendringen - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits)
- Lijn 74 Enschede - Doetinchem (kwartiersdienst in de spits op Groenlo - Doetinchem)
Deze bussen (komen er 2) gaan net als 3, 10 meter wagens uit Friesland (die nog zullen komen deze week) gewoon mee rijden op de normale dienst, sterker nog, speciale omlopen krijgen ze.
(Alleen deze week mag de 6032 nog niet op de lijndienst i.v.m. het nog ontbreken van instructie voor deze bus.)
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Als ze deze week niet in dienst mogen, waarom reed de 6032 dan op lijn 51 richting Doetinchem gisteren?(Alleen deze week mag de 6032 nog niet op de lijndienst i.v.m. het nog ontbreken van instructie voor deze bus.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat schijnt alweer opgeheven te zijn, ding reed woensdag ook versterking op 28 ... -o-
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik vind het wel geinige busjes. Ze vullen het gat op tussen een Optare en een volwaardige 12 meter. Dat ze daar een paar Citeas voor ruilen is wel jammer. Doe dan die amba's weg. Beetje diversiteit mag wel bij Arriva.
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Aan uniformiteit is toch ook niets mee? Is o.a. handiger met bepaalde onderdelen. Ik weet dat velen het liefst een divers wagenpark willen zien. Maar dan kun je beter naar België of Luxemburg gaan. Diverser dan daar tref je bijna nergens.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Citea LLE of Amba maakt qua onderdelen niet zo gek veel uit he, de een is een doorontwikkeling van de ander ;)
Maar mogelijk dat de Amba's niet geheel aan de eisen voor Brabant voldoen qua leeftijd/emissie, dus dan is het niet zo gek dat juist de Citea's verdwijnen...
Maar mogelijk dat de Amba's niet geheel aan de eisen voor Brabant voldoen qua leeftijd/emissie, dus dan is het niet zo gek dat juist de Citea's verdwijnen...
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
Op zondagavond is er in de dienstregeling van 2015 elk uur een bus van Doetinchem NSSuperGhost schreef:De reistijd wordt 25 minuten langer en er moet 3x overgestapt worden, blijkt uit het advies dat het ROCOV Gelderland heeft gegeven aan Arriva:
"Met name voor studenten die op zondag terugreizen naar Enschede, wordt de reistijd vanuit Doetinchem langer (25 minuten!), de tijd die wordt gewonnen op het stuk Doetinchem – Varsseveld gaat verloren door het verplichte rondje over Lievelde. De kosten van de ritprijzen zullen op deze manier fors gaan stijgen. Daarnaast wordt het reizen er niet prettiger op; 3x overstappen ( Varsseveld, Groenlo en Haaksbergen), terwijl doordeweeks je in één keer kunt doorreizen.. Zo wordt het reizen in het weekend er zeker niet aantrekkelijker op. Wij verzoeken u dan ook op zondagavond de gebruikelijke dagdienst te rijden."
naar Enschede NS, met een overstap in Borculo (Reistijd 100 minuten)
http://9292.nl/reisadvies/station-doeti ... 01-11T1800#
Code: Selecteer alles
Bus 23 (richting Borculo)
Vervoerder: Arriva
Vertrek: 19:01 Bushalte Station, Doetinchem
Aankomst: 19:44 Bushalte Busstation, Borculo
Bus 62 (richting Denekamp)
Vervoerder: Syntus
Vertrek: 19:45 Bushalte Busstation, Borculo
Aankomst: 20:41 Bushalte Centraal Station, Enschede
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik ben een frequent reiziger van de combinatie 23+62. Overstappen van Arriva naar Syntus is nog wel eens een probleem in Borculo, met name als de bus vertraging oploopt in Doetinchem en door de omweg via de Leostichting (of zoals door mij bestempeld, de asostichting). Gelukkig zijn de chauffeurs van Syntus nu wat geduldiger dan toen lijn 20 net werd opgeheven en het hele connexxion bestand van Twente er ook op ging rijden.
Lijn 23 moet de Leostichting opheffen als halte, stuur daar maar een buurtbus of van die speciale busjes voor. That's my two cents. Het scheelt vertraging en overlast.
Lijn 23 moet de Leostichting opheffen als halte, stuur daar maar een buurtbus of van die speciale busjes voor. That's my two cents. Het scheelt vertraging en overlast.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Kwaliteit openbaar vervoernsimmelink94 schreef:Ik ben een frequent reiziger van de combinatie 23+62. Overstappen van Arriva naar Syntus is nog wel eens een probleem in Borculo. Gelukkig zijn de chauffeurs van Syntus nu wat geduldiger dan toen lijn 20 net werd opgeheven en het hele connexxion bestand van Twente er ook op ging rijden.
De provincie Gelderland vindt een goede kwaliteit van het openbaar vervoer een absolute vereiste. Kwaliteit wordt bepaald door de punctualiteit van de uitvoering van de dienstregeling, het reizigersoordeel en het aantal klachten over de uitvoering van de dienstregeling. Ook de sociale veiligheid en toegankelijkheid zijn bepalend voor de kwaliteit.
Betrouwbaarheid bussen en treinen
Bussen en treinen moeten op tijd vertrekken en aankomen. En aansluitingen moeten op elkaar zijn afgestemd. Dat is betrouwbaar openbaar vervoer, dan weet je als reiziger waar je aan toe bent. De provincie Gelderland vindt betrouwbaarheid zo belangrijk dat er regelmatig onafhankelijk onderzoek wordt gedaan naar de punctualiteit van bussen en treinen.
De provincie Gelderland is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Gelderland.
Suggesties, opmerkingen of klachten kunt u kwijt bij de Provincie Gelderland.
Provincieloket
Telefoon: (026) 359 99 99
E-mail: provincieloket@gelderland.nl
http://www.gelderland.nl/4/verkeer-en-v ... rland.html
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Gelukkig reis ik zelf alleen overdag en dan vraag ik bij vertraging altijd wel naar de overstapregeling. Zodra de wachttijd voor de overstap meer dan een minuutje of 5 duurt kun je er vergif op innemen dan de 62 pleite is. Ik zie het vaak zat gebeuren dat de 56 van Deventer veel te laat aankomt (met overstappers) en Syntus zoiets heeft van, aju paraplu. Gezien de wachttijd in Neede snap ik niet waar hun haast vandaan komt. Overstap op 72 is er niet in de dienstregeling officieel en 66 richting Oldenzaal vertrekt sowieso al later dan beide richtingen 62.Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Mee eens.
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Overstap op 72 is er niet? Dan heb jij wel een hele ruime overstaptijd nodig:nsimmelink94 schreef:Gelukkig reis ik zelf alleen overdag en dan vraag ik bij vertraging altijd wel naar de overstapregeling. Zodra de wachttijd voor de overstap meer dan een minuutje of 5 duurt kun je er vergif op innemen dan de 62 pleite is. Ik zie het vaak zat gebeuren dat de 56 van Deventer veel te laat aankomt (met overstappers) en Syntus zoiets heeft van, aju paraplu. Gezien de wachttijd in Neede snap ik niet waar hun haast vandaan komt. Overstap op 72 is er niet in de dienstregeling officieel en 66 richting Oldenzaal vertrekt sowieso al later dan beide richtingen 62.Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
Busstation Neede:
aankomsten:
Lijn 62 uit Borculo: .25/.55
Lijn 62 uit Enschede: .28/.58
Lijn 72 uit Lichtenvoorde*: .28/.58
vertrektijden:
Lijn 62 naar Borculo: .00/.30 (vanaf morgen: .01/.31)
Lijn 62 naar Enschede: .00/.30
Lijn 72 naar Lichtenvoorde*: .29/.59
*vanaf morgen: Varsseveld
Lijn 72 heeft dus van/naar alle richtingen een overstap in Neede.
-
- Berichten: 330
- Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
- Locatie: Zelhem
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
In de dienstregeling lijkt het zo ja, maar Arriva en Syntus hebben geen afspraken over overstappen op 72. In de praktijk komt 62 richting Borculo meestal op .00/.30 aan en is de 72 al weg. Als je erom vraagt bij de chauffeur zeggen ze in beide richtingen "nee, wij hebben geen overstapregeling op 72".
Dit verhaal heb ik al een paar keer gehoord het afgelopen jaar.
Dit verhaal heb ik al een paar keer gehoord het afgelopen jaar.
- busentrein
- Berichten: 577
- Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
- Locatie: Ulft
- Contacteer:
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
zo moeilijk is het niet om dat bakkie van kanaal 1 naar 4 te zetten -o- -o- :X
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Het schijnt dat de overstap in Lievelde van de 72 op de trein niet meer haalbaar is als die meer dan een minuut of 2-3 wacht in Neede. Ik heb ook al wel eens meegemaakt dat ze wachtten voor de oude Syntus-garage, blijkbaar makkelijker dan bij de Diekmaatschool wachten.nsimmelink94 schreef:In de dienstregeling lijkt het zo ja, maar Arriva en Syntus hebben geen afspraken over overstappen op 72. In de praktijk komt 62 richting Borculo meestal op .00/.30 aan en is de 72 al weg. Als je erom vraagt bij de chauffeur zeggen ze in beide richtingen "nee, wij hebben geen overstapregeling op 72".
Dit verhaal heb ik al een paar keer gehoord het afgelopen jaar.
En vanuit Borculo kan er makkelijk 3-4 minuten later vertrokken worden met 62, dat rij je tot Neede wel weer in. Veel meer moet het niet worden, want dan wordt de eerder genoemde overstap op 72 lastig, en kom je ook in Haaksbergen met de 53 wat lastiger te zitten. Op Neede-Haaksbergen (en v.v.) zit misschien hooguit een minuut speling namelijk.
Het belangrijkste blijft echter om de chauffeur te vertellen dat je wilt overstappen. Veel mensen doen dat niet, en dan zie je ze kort voor de overstaphalte al zenuwachtig op hun horloge kijken...
Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland
De spitsritten van 23,24,28,56 en 74 rijden gewoon met 12 meter bussenSuperGhost schreef:Die eerste heeft waarschijnlijk met een te grote piek rond dat tijdstip te maken.
Maar welke inzet er zal zijn weet ik verder niet.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Dat wel of niet wachten in Borculo heeft in het begin te maken gehad dat de chauffeurs even moesten wennen aan de ruimere rijtijd op dat stuk. Met name de chauffeurs die de route nog niet kenden. Op een gegeven moment weet je vanzelf waar je wel of niet kunt wachten en waar je je tijd wel weer in kunt halen.nsimmelink94 schreef:Ik ben een frequent reiziger van de combinatie 23+62. Overstappen van Arriva naar Syntus is nog wel eens een probleem in Borculo, met name als de bus vertraging oploopt in Doetinchem en door de omweg via de Leostichting (of zoals door mij bestempeld, de asostichting). Gelukkig zijn de chauffeurs van Syntus nu wat geduldiger dan toen lijn 20 net werd opgeheven en het hele connexxion bestand van Twente er ook op ging rijden.
Lijn 23 moet de Leostichting opheffen als halte, stuur daar maar een buurtbus of van die speciale busjes voor. That's my two cents. Het scheelt vertraging en overlast.
When you're tired of London, you're tired of life
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
10 minuten wachten is wel heel veel, vind je ook niet? De gemiddelde wachtregeling is 3 tot 5 minuten.chemie schreef:Bij teveel vertraging gewoon vragen naar de overstapregeling bij de chauffeur van de 23. In de avondspits moet men een minuut of tien wachten totdat je er bent.
In Twente is maximaal 3 minuten bij een halfuursdienst, 5 minuten bij een uursdienst en in redelijke mate onbeperkt bij de laatste bus. Als de laatste aansluiting de mist in dreigt te gaan moet de aansluitende bus langer wachten of de verkeersleiding moet vervangend vervoer regelen.
When you're tired of London, you're tired of life
-
- Berichten: 2252
- Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
- Locatie: Schijndel
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Ik zie dit soort uitspraken wel vaker en toevallig heb ik afgelopen week een korte les gehad met het werken met portofoons. Tijdens die les werd nadrukkelijk gezegd dat het ten strengste verboden is om tijdens je werkzaamheden, zonder overleg met de betreffende partijen, de vooraf ingestelde frequentie te wijzigen. Ten eerste omdat je op dat moment wel eens informatie kan missen die voor jezelf van (uiterste) belang kan zijn, ten tweede omdat je een onbekende bent voor die groep op die frequentie en ten derde omdat je daar gewoon niets te zoeken hebt tijdens de uitvoer van je eigen werkzaamheden. Het is niet de taak van de chauffeur om direct contact op te nemen met een bus van een ander bedrijf, maar juist die van de CVL. Het is de taak van de passagier om vooraf (zeg maar minimaal 10 minuten van te voren)) aan te geven dat je moet overstappen en misschien de bus mist. Dit staat ook in de regels voor wat betreft het reizen met de OV en staat soms ook duidelijk vermeld in de bus. Dan is het niet meer dan begrijpelijk dat een chauffeur niet gaat omschakelen. Er zit wel een kanttekening bij. De chauffeur moet wel op tijd contact opnemen met de CVL en dit niet laten liggen tot het laatste moment.busentrein schreef:zo moeilijk is het niet om dat bakkie van kanaal 1 naar 4 te zetten -o- -o- :X
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Alleen heb je niets aan dat 10 minuten van tevoren melden als je reistijd tot die overstap sowieso al minder is.
Eigenlijk zouden bij belangrijke overstappunten een centrale DRIS moeten komen, zodat ook chauffeurs van de verschillende bedrijven kunnen zien hoe veel vertraging de andere bus heeft.
Eigenlijk zouden bij belangrijke overstappunten een centrale DRIS moeten komen, zodat ook chauffeurs van de verschillende bedrijven kunnen zien hoe veel vertraging de andere bus heeft.
Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland
Kort verkeer is JUIST voor dit soort communicatie bedoeld. Informatie die te belangrijk is om te missen wordt in de regel via de boordcomputer getoond. Als er ergens een acute stremming optreedt die wel even gaat duren, dan heeft het geen zin om dat uren achtereen via het bakkie naar elkaar te keten. Als de bus die een overstapper heeft even omschakelt naar het kanaal van de andere bus (de frequenties zitten achter voorkeuzes) en na gedane zaken zijn eigen kanaal weer instelt... Niks aan de hand.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten